تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

گوشی اوپو بخریم؟

نقد و بررسی گوشی های ۵G میان رده اوپو رینو ۵

راهنمای خرید
اوپو اخیراً از جدیدترین گوشی ‌های میان رده خود با نام گوشی های Reno 5 Pro 5G رونمایی کرده است. این گوشی های میان رده مجهز به صفحه‌نمایش با نرخ به روز رسانی تصویر 90 هرتز، دوربین 64 مگا پیکسل در پشت گوشی، پشتیبانی از شارژ سریع با قدرت 65 وات و قابلیت‌های دیگر که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، هستند.

تصلا – برند Oppo در طراحی و تولید گوشی های Reno 5 Pro 5G نیز با هدف ارائه یک گوشی تلفن همراه هوشمند با دوربین بسیار با کیفیت سعی کرده است تا دوربین با کیفیتی در این گوشی‌ها استفاده کند.

اوپو یکی از برندهای تولید کننده گوشی های تلفن همراه است که همواره در تولید گوشی های خود سعی کرده است تمرکز را روی ارائه دوربین‌های با کیفیت روی گوشی های خود قرار دهد. در واقع این برند عقیده دارد گوشی های تلفن همراه ما نه تنها می‌توانند برای انجام کارهایی مثل برقراری تماس صوتی و یا مشاهده فیلم و مرور اینترنت مورد استفاده قرار گیرند بلکه می‌توانند مانند یک دوربین نیمه حرفه‌ای برای ثبت تصاویر با کیفیت در اختیار کاربران قرار گیرند.

در واقع با استفاده از این گوشی و دوربین آن می‌توانید تصاویر با کیفیتی ثبت کنید. از طرفی دوربین این گوشی‌ها برای تهیه ویدیوهای با کیفیتی که بتوان آن را در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک گذاشت مناسب است.

اما ثبت تصاویر با کیفیت تنها نقطه قوت این گوشی‌ها نیست. در گوشی های Reno 5 Pro 5G از پردازنده‌های پرقدرت MediaTek Dimensity 1000+ استفاده شده است.

این اولین باری است که گوشی اوپو از چنین پردازنده‌های پر قدرت و با کیفیتی آن هم از نوع میان رده استفاده می‌کند. از طرفی صفحه‌نمایش با قابلیت روشن بودن همیشگی و قابلیت شارژ سریع با قدرت ۶۵ وات از جمله بهترین قابلیت‌های این گوشی های هوشمند میان رده به حساب می‌آید.

یکی دیگر از نقاط قوت گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo طراحی خاص و خوش دست بودن آن‌ها است. خوشبختانه طراحی این گوشی‌ها به نحوی انجام شده است که نه تنها به راحتی می‌توان با استفاده از یک دست با آن‌ها کار کرد بلکه حمل آن‌ها نیز برای کاربر بسیار راحت است.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

 

بررسی گوشی های اوپو Reno 5 Pro 5G از نظر طراحی ظاهری

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، طراحی ظاهری گوشی های اوپو رینو ۵ پرو ۵g سیار خاص و منحصر به فرد انجام شده است.

در واقع این برند سعی کرده است تا در طراحی این گوشی‌ها همه خلاقیت و نوآوری‌های خود در ساخت یک گوشی تلفن همراه هوشمند را در کنار هم قرار دهد و گوشی هوشمندی با ظاهری بسیار زیبا تولید کند.

اگرچه برخی از کاربران گوشی های تلفن همراه مدعی هستند که برای آن‌ها عملکرد گوشی از زیبایی ظاهری آن‌ از اهمیت و اولویت بالاتری برخوردار است اما به هر حال زیبایی ظاهری چیزی است که نمی‌توان از آن صرف نظر کرد و همه ما زمانی که گوشی‌ تلفن همراهی را انتخاب می‌کنیم نه تنها به عملکرد آن بلکه به زیبایی آن توجه زیادی می‌کنیم.

برند Oppo در طراحی گوشی های خود از نوعی طراحی به نام Reno Glow استفاده می‌کند. در این طراحی رنگ بدنه گوشی با ترکیب و افکت‌هایی ایجاد می‌شود که به آن حالت ابر و باد یا در اصطلاح امبر می‌دهد.

بنابراین بدنه گوشی هایی که در تولید رنگ آن‌ها از این تکنیک استفاده شده است، دارای براقی و درخشندگی خاصی هستند. در مورد بدنه گوشی های Reno 5 Pro 5G این برند باشد گفت که بدنه این گوشی‌ها هم براق و درخشنده است و هم مات که به طرز جالب و خوشایندی با هم تلفیق شده‌اند.

کیفیت مواد استفاده شده در ساخت این گوشی‌ها بسیار خوب است. اگرچه پلاستیک یکی از ترکیبات اصلی موادی است که در ساخت این تلفن‌های همراه هوشمند استفاده شده است اما خوشبختانه به هیچ عنوان ظاهر گوشی در حالت پلاستیکی نیست.

استفاده از جنس شیشه در پشت گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo باعث شده تا استفاده از جنس پلاستیک در ساخت و طراحی این گوشی‌ها به چشم کاربران نیاید.

برای این گوشی‌ها دو رنگ در نظر گرفته شده است. یکی آبی اختری یا همان آبی آسمانی که با عنوان Astary Blue شناخته می‌شود و دیگری رنگ مشکی درخشان یا Starry Black که باعث شده ظاهر این گوشی‌ها بسیار زیبا و جذاب باشد.

رنگ آبی در نظر گرفته شده برای این نوع گوشی‌ها به هیچ عنوان شبیه به رنگ آبی که برای سایر گوشی های هوشمند تلفن همراه در بازار مشاهده می‌شود نیست. رنگ آبی به کار رفته در بدنه این گوشی‌ها بسیار زیبا و خاص است.

در واقع این برند برای تولید این رنگ آبی زیبا دست‌کاری‌های زیادی روی رنگ آبی انجام داده است تا بتواند رنگی این چنینی را تولید کند و روی بدنه گوشی های خود از آن استفاده کند. اگر نور با زاویه مناسبی به بدنه این گوشی‌ها برخورد کند، رنگ آن بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

رنگ بدنه و براقی و درخشندگی آن تنها ویژگی نیست که به محض مشاهده گوشی های اوپو Reno 5 Pro 5G  توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

وزن کم این گوشی‌ها نیز چیزی است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران یک مزیت به حساب بیاید. به محض اینکه این گوشی‌ها را بر می‌دارید می‌توانید متوجه وزن بسیار سبک آن‌ها بشوید. این وزن سبک در حالی است که برای ای گوشی‌ها یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی در نظر گرفته شده است که باعث شده کار آیی این گوشی‌ها بسیار افزایش یابد.

سیستم دوربین تعبیه شده در گوشی های Reno 5 pro 5G برند Oppo از ۴ دوربین تشکیل شده است که نام Oppo در زیر آن حک شده است و این نشان می‌دهد که این دوربین‌ها تولید برند Oppo است.

در جلو گوشی یک سوراخ سه بعدی در نظر گرفته شده است که محل قرارگیری لنز دوربین سلفی این گوشی‌ها در آن قرار گرفته است. دکمه‌های افزایش و کاهش صدا در کنار گوشی سمت چپ آن قرار گرفته است و دکمه روشن و خاموش گوشی نیز در کنار گوشی سمت راست آن قرار گرفته است.

در قسمت پایین گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo یک ورودی USb Type C تعبیه شده است در همین قسمت یک پنجره مشبک نیز قرار گرفته شده است که به عنوان اسپیکرهای گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین اسلات سیم‌کارت گوشی نیز دقیقاً در قسمت پایین آن تعبیه شده است. میکروفون گوشی نیز در قسمت پایینی گوشی تعبیه شده است. تعبیه همه این موارد در لبه پایینی گوشی باعث زیباتر شدن این گوشی‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت کابل فلت گوشی‌ موبایل های پرفروش

صفحه‌نمایش گوشی های Reno 5 Pro

صفحه‌ نمایش در نظر گرفته شده برای گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo از نوع صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED 3D است. این صفحه ‌نمایش‌ ها به صورت منحنی طراحی شده‌اند و از استاندارد Full HD + پشتیبانی می‌کنند.

نرخ به روز رسانی تصاویر در این صفحه‌نمایش‌ها چیزی در حدود ۹۰ هرتز و ویژگی مثبت آن‌ها این است که از قابلیت Alaways-on-display یا روشن بودن دائمی صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کند.

برند Oppo در تولید صفحه‌نمایش گوشی های Reno 5 Pro 5G سعی کرده است تا تجربه خوبی از مشاهده تصاویر و ویدیوهای با کیفیت در اختیار کاربران قرار دهد.

کیفیت، شفافیت و روشنایی تصاویری که در این صفحه‌نمایش‌ها ارائه می‌شود بسیار عالی و در درجه بالایی قرار دارند. کیفیت و نحوه نمایش تصاویر در گوشی های اوپو چیزی ماورای تصورات ما از برند Oppo است.

اما به نظر می‌رسد این برند تمام تلاش خود را برای خلق اثری با کیفیت و ماندگار در زمینه تولید گوشی های هوشمند Reno 5 Pro 5G خرج کرده است.

نکته مهم در خصوص گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo این است که چون نرخ به روز رسانی تصویر در آن در حدود ۹۰ هرتز و بسیار بالا است به همین دلیل پیمایش صفحات به خصوص صفحات وب در آن بسیار نرم و راحت انجام می‌دهد.

روی صفحه‌

نمایش این گوشی‌ها قابلیتی بانام AOD تعبیه شده است که نه تنها باعث افزایش کیفیت تصویر در صفحه‌نمایش آن‌ها می‌شود بلکه باعث می‌شود مصرف بیش از حد باتری در آن‌ها تا حد قابل توجهی کم شود و طول عمر باتری در هر بار شارژ کم نشود.

اشباع رنگی در صفحه‌نمایش گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo هنگام نمایش تصاویر و محتواهای ویدیویی بسیار عالی انجام می‌شود و به همین دلیل تصاویر در آن بسیار شفاف و با وضوح بالایی نمایش داده می‌شود.

از طرفی صفحه‌نمایش این گوشی‌ها به نحوی طراحی شده است که کمترین درصد از نور خورشید یا هر نور شدید دیگری را ر محیط‌های پر نور منعکس می‌کند. به عبارت دیگر کیفیت و وضوح تصویر در این گوشی‌ها در محیط و شرایط پر نور بسیار بالا و خوب است.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص شارژر اصلی از تقلبی

دوربین گوشی های اوپو Reno 5 Pro

تصویر دوربین گوشی های reno 5 برند Oppo

همان‌طور که پیش از این بارها به آن اشاره شد، دوربین در گوشی های طراحی و تولید شده توسط برند Oppo به نوعی قلب آن‌ها به حساب می‌آید.

در گوشی های Reno 5 Pro 5G از یک سیستم دوربین ۴ گانه استفاده شده است که در آن دوربین اصلی از نوع ۶۴ مگا پیکسل، دوربین با لنز واید از نوع ۸ مگا پیکسل و دوربین با لنز عمیق از نوع ۲ مگا پیکسل انتخاب شده است.

همچنین در سیستم دوربین این گوشی‌ها از یک لنز ماکرو ۲ مگا پیکسلی به همراه یک لنز ۳۲ مگا پیکسلی استفاده شده است. تمرکز اصلی این رند در طرحی سیستم دوربین گوشی های Reno 5 Pro بیشتر روی ثبت ویدیوهای با کیفیت بوده است.

از این رو شما می‌توانید با استفاده از این دوربین‌ها ویدیوهایی با کیفیت بسیار بالا، تصاویر لایو با استاندارد HDR و همچنین امکان تصویربرداری ویدیویی با استفاده از دو نمای مختلف انجام دهید.

در تصویر برداری از دو نمای مختلف دوربین اصلی پشت و دوربین سلفی هم‌زمان اقدام به تصویر برداری می‌کنند. این قابلیت برای ثبت ویدیوهای آموزشی قابلیت بسیار مهمی به حساب می‌آید.

در اپلیکیشن دوربین این گوشی‌ها قابلیتی وجود دارد که در آن با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی کاربر می‌توان تصاویری را ثبت کند که در آن‌ها رنگ قرمز، سبز و آبی به صورت هایلایت شده در می‌آید. همچنین در این نرم‌افزار گزینه‌ای بانام Soloop وجود دارد که کاربر می‌تواند از آن برای ویرایش ساده و راحت ویدیوها کمک بگیرد.

اگر بخواهیم در خصوص عملکرد این دوربین‌ها صحبت کنیم باید به این موضوع اشاره شود که روند پردازش تصویر گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo تقریباً با سرعت بالایی انجام می‌شود و دوربین‌های تعبیه شده  در آن‌ها می‌توانید تقریباً همه جزئیات را با رنگ‌های واقعی در تصویر ثبت کند.

در واقع تصاویر با تعادل رنگی بالایی در دوربین این گوشی‌ها ثبت می‌شوند. لنز اولترا واید تعبیه شده در سیستم دوربین این گوشی‌ها قابلیت ثبت تصویر در مناظر بسیار عریض را دارد. ویژگی قابل توجه این لنزها این است که وضوح تصاویر ثبت شده از طریق آن‌ها حتی زمانی که تا اندازه ۵ برابر بزرگ‌تر نیز می‌شوند، همچنان حفظ می‌شود و این موضوع یک مزیت عمده و بزرگ برای این دوربین‌ها به حساب می‌آید.

پشتیبانی از قابلیت HDR در دوربین‌های گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo باعث می‌شود که نرمی تصویر همچنان حفظ شود. از طرفی زمانی که شما در نور کم اقدام به ثبت تصاویر می‌کنید، قابلیت Night Mode این دوربین‌ها باعث متعادل شدن نور و ثبت تصاویر با کیفیت می‌شود.

قابلیتی برای نرم‌افزار دوربین در این گوشی‌ها عرضه شده است که AI Scene Enhancement نام دارد. این قابلیت باعث می‌شود نوردهی تصاویر و دقت رنگ در آن‌ها بهبود و ارتقا پیدا کند. البته متأسفانه لنزهای ماکرو و پرتره که دو لنز تخصصی تعبیه شده در دوربین این گوشی‌ها هستند در برخی از موارد به درستی کار نمی‌کنند و عملکرد آن‌ها در برخی از موارد با مشکل روبرو می‌شود.

در مورد دوربین سلفی گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo باید به این نکته اشاره کرد که با وجود اینکه تصویر ثبت شده توسط این دوربین‌ها دارای جزئیات زیاد و دقیقی است اما پردازش آن کمی زمان‌بر است به خصوص زمانی که شما از فیلترهای زیباسازی تصویر در آن استفاده می‌کنید.

قبلاً هم گفته شد که توانایی‌ها و قدرت دوربین‌های این گوشی در ثبت تصاویر ویدیویی بسیار بالا است. این دوربین‌ها قادر به ثبت ویدیوهای ۴k با نرم تصویر ۳fps یا ۳ فریم بر ثانیه هستند.

همچنین شما می‌توانید تصاویر با تکنولوژی ۴K خود را با این دوربین‌ها با نرخ تصویر ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت نمایید. وضوح تصویر در هر دو مورد ۱۰۸۰ پیکسل است.

قابلیت اولترا نایت یا Ultra night نیز قابلیتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در زمانی که نور محیط بسیار محدود است ویدیوهای با کیفیتی را ضبط کنید. همه این قابلیت‌ها برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به تولید محتوای ویدیویی و قرار دادن آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب دارند بسیار مناسب است.

همچنین دو قابلیت یکی Ultra Steady و دیگری Ultra Steady Pro در این دوربین‌ها وجود دارد که استفاده از هر دو آن‌ها برای ضبط ویدیوهای بدون لرزش در زمانی که شما در حال حرکت هستید مناسب است.  مثلاً از این دو قابلیت می‌توانید زمانی که در حال ضبط ویدیو در خودرو در حال حرکت یا زمانی که در حال پیاده‌روی هستید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی جی پلاس q10 و گوشی جی پلاس T10

بررسی عملکرد، طول عمر باتری و سیستم‌عامل گوشی های Reno 5 Pro

گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo اولین سری از گوشی های این برند است که در آن‌ها از پردازنده‌های MediaTek Dimensity 1000+ استفاده شده است. همچنین اولین باری است که در یکی از گوشی های این برند از چیپست MediaTek استفاده شده است.

این پردازنده در گوشی های Releam X7 Pro که قیمت آن‌ها بسیار کمتر از گوشی های Reno 5 Pro است نیز تعبیه شده است. شما می‌توانید از این گوشی‌ها برای کار کردن هم‌زمان روی چند آیتم استفاده کنید چون در آن‌ها رم ۸ گیگ به هرماه حافظه ۱۲۸ گیگ استفاده شده است.

این گوشی‌ های هوشمند قادر به مدیریت و اجرای هر کاری که یک گوشی تلفن همراه هوشمند برای آن ساخته شده است مثل تماشای ویدیو چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، نمایش و مشاهده تصاویر و ویرایش و ادیت تصاویر هستند.

خوشبختانه توانایی این گوشی‌ها در اجرای همه این وظایف بسیار بالا و زیاد است. همچنین شما می‌توانید بسیاری از بازی‌های کامپیوتری را که برای اجرا شدن روی گوشی های هوشمند موبایل طراحی شده‌اند بدون هیچ مشکلی روی این گوشی‌ها اجرا کنید.

نکته قابل توجه و مهم این است که اجرای برنامه‌های سنگین و اجرای هم‌زمان چندین اپلیکیشن روی این گوشی‌ها به هیچ عنوان باعث داغ شدن نمی‌شود و از طرفی شارژ باتری زیادی نیز مصرف نمی‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این گوشی‌ها بازی‌های کامپیوتری تقویت ذهن مثل Candy Crush، FAU-G و حتی برخی از بازی‌های کلمه‌سازی را به خوبی اجرا کنید.

برای این گوشی‌ها یک باتری ۴۳۵۰ میلی‌آمپری دو سلولی در نظر گرفته شده است. باتری‌های دو سلولی باتری‌هایی هستند که خود باتری به دو قسمت تقسیم شده است.

این تقسیم بندی باعث افزایش سرعت شارژ گوشی به خصوص در مواقعی که از قابلیت شارژ سریع یا فست شارژ استفاده می‌کنید، می‌شود. این گوشی‌ها از شارژ سریع ۶۵ واتی از نوع SuperVOOC 2.0 پشتیبانی می‌کنند. مدت زمان شارژ باتری از صفر تا صد بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه طول می‌کشد.

روی گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo از سیستم‌عامل ColorOS 11 که بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۱ طراحی شده است استفاده شده است. واسط کاربری طراحی شده برای سیستم‌عامل این گوشی‌ها هر چند خوب است اما نقطه ضعف‌هایی نیز دارد.

البته برند Oppo سعی کرده است تا در طراحی سیستم‌عامل ColorOS 11 مبتنی بر اندروید ۱۱ تغییراتی از جمله شخصی‌سازی آیتم‌ها و آیکون‌ها و بهینه‌سازی روش‌های دسترسی به قابلیت‌های سیستم‌عامل را انجام دهد که در جای خود ارزشمند است.

از جمله نقطه ضعف‌های سیستم‌عامل در گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo می‌توان به توانایی پایین آن در شناسایی Gesture یا حالت دست کاربر اشاره کرد. از طرفی کاهش کارآیی‌های اپلیکیشن‌های پیش فرض ارائه شده روی سیستم‌عامل یکی دیگر از نقطه ضعف‌های آن به حساب می‌آید.

یکی از نقاط قوت گوشی های Reno 5 قابلیت آن‌ها در تولید و پخش موسیقی و صدا است. اسپیکرهای تعبیه شده روی این گوشی‌ها دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای در پخش موسیقی هستند.

اسپیکرها قادر به ایجاد قابلیت رزونانس در گوشی هستند و به همین دلیل زمانی که با استفاده از اسپیکرهای این گوشی‌ها صدا یا موسیقی مورد علاقه خود را پخش می‌کنید احساس می‌کنید که در حال غوطه‌ور شدن در صدای پخش شده هستید.

البته ممکن است این قابلیت برای بسیاری از کاربران قابلیت چندان خوشایند و کاربردی نباشد. به هر حال این موارد سلیقه‌ای هستند و بسته به دید کاربر می‌تواند مورد استقبال قرار گیرد.

نقطه قوت دیگر گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo پشتیبانی از قابلیت اتصال به شبکه ۵G است. با توجه به اینکه این گوشی‌ها جز گوشی های میان رده به حساب می‌آیند تعبیه چنین قابلیتی در این گوشی‌ها یک مزیت عمده برای گوشی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: آیفون ۱۲ پرومکس بهتر است یا گلکسی اس ۲۱ اولترا؟

بررسی کلی گوشی های رینو ۵ پرو ۵g اوپو

اگر بخواهیم گوشی های Reno 5 Pro برند Oppo را به طور اجمالی بررسی کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که خوشبختانه این گوشی‌ها با توجه به اینکه به عنوان گوشی های میان رده توسط برند Oppo به بازار معرفی شده‌اند، یک پکیج کامل برای یک کاربر عادی یا نیمه حرفه‌ای است.

تعبیه دوربین‌های با کیفیت، ارائه قابلیت شارژ سریع در کمتر از ۳۵ ثانیه، واسط کاربری نسبتاً خوب و همچنین استفاده از پردازنده قوی همه مواردی است که به راحتی می‌توان در این گوشی‌ها به آن‌ها دسترسی داشت و در نتیجه به لطف ارائه چنین قابلیت‌هایی این گوشی‌ها یک پکیج کامل از امکانات نیمه حرفه‌ای برای کاربران به حساب می‌آیند.

بنا به عقیده بسیاری از کاربران گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo دارای امکانات خوبی هستند. این گوشی‌ها به راحتی می‌توانند به عنوان رقیبی برای گوشی های Xiaomi Mi 10T و حتی گوشی های Realme X7 Pro به حساب بیایند.

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد در گوشی های Realme X7 Pro از پردازنده مشابه با پردازنده این گوشی‌ها استفاده شده است. اما به هر حال با توجه به امکاناتی که گوشی های Reno 5 Pro در اختیار کاربران قرار می‌دهند به جرات می‌توان گفت برنده مسابقه بین همه این گوشی های اندرویدی همین گوشی های Reno 5 Pro هستند.

البته که این گوشی‌ها کمبودها و نقطه ضعف‌هایی هم دارند مثل برخی از کاستی در سیستم دوربین ۴ گانه آن و یا برخی ایرادهای نرم‌افزاری در واسط کاربری اما در مجموع گوشی های Reno 5 Pro 5G از جمله بهترین گوشی های میان رده موجود در بازار گوشی های تلفن همراه به حساب می‌آیند.

با توجه به آنچه گفته شد، اگر شما از جمله کاربران گوشی های تلفن همراه هستید که کیفیت و عملکرد دوربین گوشی برای شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یک اولویت برای شما در انتخاب گوشی به حساب می‌آید به شما توصیه می‌کنیم که حتماً گوشی های Reno 5 Pro 5G برند Oppo را به خاطر داشته باشید و به خرد این گوشی‌ها نیز فکر کنید.

منبع
bgr

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!