تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

اپل در رویداد بهاری خود مشخصات آی پدهای جدید را اعلام کرد

آی‌پدهای جدید اپل چه ویژگی‌هایی دارند؟

راهنمای خرید
برند اپل اولین رویداد خود در سال 2021 میلادی را با عنوان رویداد بهاری این برند در تاریخ 20 آپریل سال 2021 میلادی برگزار کرد. در این رویداد این برند از ویژگی‌ها و مشخصات برخی از محصولات خود را از جمله نسل جدیدی از آی پدهای خود رونمایی کرد.

تصلا – اپل در رویداد ۲۰ آپریل سال ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد که قرار است آی پدهای جدید این برند در اواخر سال جاری میلادی همراه با محصولات دیگر این برند از جمله گوشی‌های آیفون ۱۳ و آی پد مینی ۶ یا iPad Mini 6 به بازار عرضه شوند.

این برند در رویداد بهاری خود جزئیات تازه‌ای در خصوص ابعاد، نوع پردازنده به کار رفته در دستگاه و همچنین قیمت آن منتشر کرده است.  اولین نکته‌ای که برند اپل در خصوص تبلت‌های iPad خود در این رویداد به آن اشاره کرده است نوع پردازنده‌ای است که در آن‌ها استفاده شده است. بر اساس اعلام برند اپل، در این تبلت‌ها پردازنده جدید این برند که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی طراحی و تولید شده است، استفاده می‌کند.

بر اساس آنچه برند اپل در رویداد بهاری سال ۲۰۲۱ خود اعلام کرده است، ظاهر تبلت‌های آیپد این برند چیزی شبیه به نسل‌ قبلی این دستگاه‌ها یعنی iPad Pro 2020 است.

این برند همچنین در خصوص زمان عرضه این دستگاه‌ها به بازار اعلام کرده است که به احتمال بسیار زیاد این تبلت‌ها در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی همراه با گوشی‌های آیفون ۱۳ و اپل واچ ۷ به بازار عرضه شوند.

تصویر آیپدهای برند اپل 1

برند اپل در رویداد بهاری خود اعلام کرده است که نسل جدید آی پدهای این شرکت یعنی iPad 2021 مجهز به چیپ‌ست‌های A13 Bionic  هستند. برند اپل در گوشی‌های iPhone 11 نیز از نسخه مناسب با گوشی‌های آیفون این چیپ‌ست‌ها استفاده کرده است. همچنین گفته می‌شود در این تبلت‌ها قرار است از رم ۸ و ۱۶ گیگا بایت به عنوان حافظه گوشی استفاده شود.

بر اساس اخباری که در رسانه‌‌های مختلف در خصوص آی پدهای جدید برند اپل منتشر شده است، اندازه صفحه نمایش آی پدهای جدید اپل ۱۰٫۵ اینچ خواهد بود  که در حدود ۰٫۳ اینچ بزرگ‌تر از اندازه صفحه نماش در نسخه قبلی این آی پدهاست.

برند اپل اعلام کرده است که آی پدهای جدید این برند مجهز به ۶۴ گیگ حافظه داخلی خواهند بود. نسل قبلی این آی پدها دارای حافظه ۳۲ گیگابایتی بوده‌اند. البته به احتمال بسیار زیاد نسخه‌هایی که از آی پدهای سال ۲۰۲۱ برند اپل نیز با حافظه‌های داخلی بیشتر تولید خواهند شد که هرچه میزان حافظه داخلی در آن‌ها بیشتر باشد، قیمت آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

طراحی نسل جدید تبلت‌های اپل یا همان آی پدهای این برند شبیه به آی پدهای ۲۰۲۰ اپل خواهد بود مضاف بر اینکه روی این دستگاه‌ها از دکمه Touch ID استفاده می‌شود که برای شناسایی اثر انگشت کاربر است استفاده خواهد شد. همچنین ضخامت بدنه آی پدهای اپل باریک‌تر از نسخه‌های قبلی است و در نتیجه وزن این دستگاه‌ها نیز بسیار سبک‌تر از تبلت‌های قبلی این برند خواهد بود.

جزئیات بیشتر در خصوص نسل جدید آی پدهای برند اپل

در ادامه مشخصات آی پدهای برند اپل را با جزئیات بیشتری بررسی می‌کنیم. به طور کلی مشخصات این دستگاه‌ها به قرار زیر است:

 

دوربین و باتری تعبیه شده روی آی پدهای ۲۰۲۱

یکی از ایرادهایی که کاربران آی پدهای ۱۰٫۲ یا آی پدهای برند اپل که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شدند در مورد آن شکایت داشتند، کیفیت نسبتاً پایین تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط دوربین‌های سلفی این دستگاه‌‌ها بود.

این کاربران اعلام کرده بودند کیفیت تصاویر دوربین سلفی آی پدهای ۲۰۲۰ یا iPad 10.2 به خصوص در هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی و یا ثبت تصاویر سلفی در حالت عکس کمی دچار تاری می‌شود. پ

این کیفیت پایین تصویر به دلیل تعبیه دوربین‌های ۱٫۲ مگا پیکسلی در جلو آی پدهای ۱۰٫۲ اپل بود. همان‌طور که مشخص است کیفیت تصاویری که توسط دوربین‌هایی با این وضوح تصویر بسیار کم ثبت می‌شود، بسیار پایین خواهد بود.

اما بر اساس آنچه اعلام شده است، برند اپل در نسل جدید تبلت‌های خود از دوربین ۱۲ مگا پیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده خواهد کرد. دوربین‌ سلفی تعبیه شده روی دستگاه‌های iPad 2021 برند اپل مجهز به یکسری لنزهای اولترا واید هستند که باعث شده قابلیت‌های این دوربین‌ها به خصوص برای تماس‌های ویدیویی تا حد قابل توجهی ارتقا یابد.

تصویر دوربین جلو در آیپدهای برند اپل

زاویه دید در دوربین سلفی دستگاه‌های آی پد ۲۰۲۱ در حدود ۱۲۲ درجه است و دارای قابلیت جدیدی با عنوان Center Stage است که می‌تواند به صورت خودکار روی سوژه زوم کند. این قابلیت همچنین باعث می‌شود کاربر بتواند در حین برقراری تماس صوتی تصویر مورد نظر خود را با دوربین دستگاه ثبت کند و همچنین امکان Pan کردن را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در آی پدهای ۲۰۲۰ برند اپل، از دوربین ۱۲ مگا پیکسلی به عنوان دوربین پشت استفاده شده بود. همچنین در کنار این دوربین یک لنز با دیافراگم f/1.8 نیز تعبیه شده بود که با یک دوربین ۱۰ مگا پیکسلی با زاویه دید ۱۲۵ درجه نیز قرار گرفته بود.

همچنین یک اسکنر LiDar برای تشخیص عمق نیز در کنار این مجموعه از دوربین‌ها در آی پدهای ۲۰۲۰ قرار داده شده بود. کانفیگ یا به عبارت دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری دوربین پشت در آی پدهای ۲۰۲۱ یا همان iPad 11 Pro برند اپل نیز شبیه به نسخه قبلی است و این دستگاه‌ها از این لحاظ نسبت به نمونه‌های قبلی تغییرات زیادی نداشته‌اند.

آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل مجهز به چیپ‌های M1 نیز هستند که کار اصلی آن‌ها پردازش تصویر و افزایش کیفیت تصویر ثبت شده توسط دوربین این تبلت‌ها است.

متأسفانه برند اپل مانند رسم سال‌های قبل خود جزئیاتی در خصوص باتری‌های تعبیه شده روی این دستگاه‌ها منتشر نکرده است اما گفته است که طول عمر باتری تعبیه شده روی این دستگاه‌ها در هر بار شارژ چیزی در حدود ۱۰ ساعت خواهد بود که البته این ادعا در خصوص آی پدهای ۲۰۲۰ این برند چندان صادقانه نبود و طول عمر باتری‌های این دستگاه‌ها در هر بار شارژ بسیار کمتر بود.

با توجه به ادعای برند اپل در خصوص باتری‌های تعبیه شده روی این دستگاه‌ها به نظر نمی‌رسد بهبود قابل توجهی در خصوص باتری‌های آی پدهای ۲۰۲۱ ایجاد شده باشد.

 

طراحی ظاهری آی پدهای جدید برند اپل

اولین ویژگی ظاهری دستگاه‌های آی پد جدید برند اپل که توجه بیننده را به خود جلب می‌کند، بدنه فوق باریک این دستگاه‌ها است. همان‌طور که گفته شد طراحی بدنه به این شکل باعث شده است وزن این دستگاه‌ها نیز نسبت به قبل سبک‌تر باشد.

همچنین روی بدنه این آی پدها یک پورت ورودی USB تایپ C تعبیه شده است. این تبلت‌ها در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری تولید و به بازار عرضه می‌شوند و نکته قابل توجه در خصوص آن‌ها این است که به غیر از ضخامت بدنه دستگاه، تغییر جدیدی در این دستگاه‌ها نسبت به آی پدهای ۲۰۲۰ اعمال نشده است.

تصویر ظاهری آیپدهای برند اپل

البته باید بگوییم که تنها ظاهر آی پدهای سال ۲۰۲۱ نسبت به نسخه‌های قدیمی تغییر چندانی نداشته اما از نظر امکانات و ویژگی‌ها این دستگاه‌ها تغییرات زیادی به داشته‌اند.

برای مثال رابط یو‌اس‌بی یا USB-C  تعبیه شده روی این دستگاه‌ها از دو قابلیت Thunderbolt و USB 4 پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل می‌تواند این آی پدهای جدید برند اپل را به صفحه نمایش‌های Pro Display XDR که از استاندارد وضوح تصویر ۶K پشتیبانی می‌کنند، متصل کند.

همچنین کاربر می‌تواند اکسسوری‌ها یا لوازم جانبی سازگار با  Thunderbolt را مثل حافظه‌های پرسرعت به این دستگاه‌ها متصل کند.

آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل با صفحه نمایش ۱۲٫۹ اینچی نیز تولید می‌شود. اگر شما دستگاه‌های ۱۲٫۹ اینچی را تهیه کنید، متوجه خواهید شد صفحه نمایش تعبیه شده روی آن‌ها از نوع Mini LED خواهد بود. البته آی پدهای ۱۲٫۹ اینچی جدید برند اپل کمی ضخیم‌تر از نمونه‌های دیگر هستند.

 

صفحه نمایش تعبیه شده روی دستگاه‌های iPad Pro 2021

در آی پدهای ۲۰۲۰ برند اپل از صفحه نمایش‌های IPS LCD با وضوح تصویر ۲۳۸۸ * ۱۶۶۸ استفاده شده بود. البته وضوح تصویر در دستگاه‌های ۱۱ اینچی چیزی در حدود ۲۷۳۲ * ۲۰۴۸  پیکسل بوده است.

در این دستگاه‌ها روشنایی تصویر در حدود ۶۰۰ نیت بوده و استاندارد رنگی استفاده شده در آن‌ها P3 Wide Colour بوده است.

آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل یا همان iPad Pro 11 این برند نیز صفحه نمایشی مشابه آی پدهای ۲۰۲۰ دارد اما از نظر وضوح تصویر با وجود اینکه همان اعداد برای صفحه نمایش‌های این دستگاه‌ها ذکر شده‌ است، بهبود زیادی پیدا کرده است.

چون برای صفحه نمایش آی پدهای ۲۰۲۱ از Mini LED استفاده شده و در نتیجه روشنایی تصویر در آن‌ها به چیزی در حدود هزار نیت در حالت عادی و در حالت افزایش یافته به چیزی در حدود ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. از طرفی تضاد رنگی در این صفحه نمایش‌های LED استفاده شده در آی پدهای ۲۰۲۱ به یک میلیون بر یک رسیده است.

 

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری که روی دستگاه‌های iPad 11 Pro ارائه شده است

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، برند اپل روی دستگاه‌های iPad Pro 2020 از چیپست‌های A12Z Bionic استفاده کرده بود که در آن‌ها یک موتور نورونی و یک پردازنده M1 Motion نیز تعبیه کرده بود. تعبیه این چیپست‌ها روی دستگاه‌های آی پد باعث شده بود این دستگاه‌ها توانایی پشتیبانی از نسل دوم قلم‌های نوری برند اپل یعنی Apple Pencil را داشته باشند.

همچنین با وجود این پردازنده‌ها امکان نصب Magic Keyboard که شامل یک ترک‌پد، چراغ پس زمینه و همچنین امکان تبدیل کردن آی پد به دستگاهی شبیه به لپ‌تاپ روی آی پدهای ۲۰۲۰ برند اپل ایجاد می‌شد.

روی آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل همه چیز از جمله پردازنده‌های تعبیه شده روی دستگاه تا حد قابل توجهی ارتقا داده شده است.

به گفته اپل چیپست‌های تعبیه شده روی آی پدها از جمله ۲۰۲۱ از جمله M1 Chipsetها دقیقاً شبیه به همان چیپست‌هایی هستند که روی دستگاه‌های MacBook Pro تعبیه شده‌اند.

پردازنده اصلی در آی پدهای ۲۰۲۱ از نوع ۸ هسته هستند که شامل یک پردازنده گرافیکی ۸ هسته با یک حافظه یکپارچه‌سازی شده هستند.

این کانفیگ باعث شده سرعت دسترسی به حافظه تا دو برابر افزایش یابد. همچنین سرعت پردازش پردازنده تا ۵۰ درصد ارتقا یافته است. علاوه بر این سرعت انجام عملیات‌های گرافیکی در این آی پدها نسبت به نمونه‌های قبلی آن‌ها تا حدود ۴۰ درصد بهبود داده شده است.

حافظه رم به کار رفته در این دستگاه‌ها نیز از نوع رم‌های جدید با ظرفیت ۱۶ گیگا بایت هست. البته نمونه‌ای دیگر از این آی پدها نیز قرار است به بازار عرضه شود که دارای رم ۸ گیگ خواهد بود.

رم تعبیه شده در آی پدهای ۲۰۲۰ همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره شده، چیزی در حدود ۶ گیگ بوده است و از این نظر آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل نسبت به نسخه‌های قبلی تغییر قابل توجهی داشته‌اند.

جالب است بدانید آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل از قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز پشتیبانی خواهند کرد. سرعت ارسال و انتقال داده‌ها در این دستگاه‌ها در حالت اتصال به شبکه ۵G چیزی در حدود ۳٫۵ گیگ بر ثانیه خواهد بود. روی آی پدهای ۲۰۲۰ فقط قابلیت اتصال به شبکه ۴G ارائه شده بود.

با توجه به آنچه در خصوص آی پدهای ۲۰۲۱ برند اپل گفته شد، با توجه به اینکه این دستگاه‌ها هنوز به بازار عرضه نشده‌اند و نسخه فیزیکی از آن‌ها در دست نیست، نمی‌توان به طور قطع در خصوص ادعاهایی که اپل درباره آن‌ها داشته است، اطمینان حاصل کرد.

در واقع در اصطلاح همه حرف‌ها و جزئیات ارائه شده روی کاغذ است و هنوز به مرحله عمل نرسیده‌اند. برای مثال نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا پردازنده استفاده شده در این آی پدها همان پردازنده تعبیه شده روی مک‌بوک‌ها با همان عملکرد و سرعت پردازش خواهد بود یا چیزی شبیه به آن. به هر حال باید تا سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ صبر کرد تا این دستگاه‌ها تولید و به بازار عرضه شوند.

البته چیزی که مشخص است این است که نسخه جدید آی پدهای برند اپل از نظر ویژگی و قابلیت‌های آن‌ها تا حد قابل توجهی بهبود یافته و قطعاً شاهد پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی آن‌ها خواهیم بود.

از طرفی چیزی که مشخص است این است که هرچه ابعاد آی پدها بزرگ‌تر باشد از سخت‌افزارهای با قابلیت بالای بهتری روی آن‌ها استفاده شده است و در نتیجه عملکرد آن‌ها از هر لحاظ بهتر خواهد بود.

 

برای ساخت اپل ایدی می توانید به مقاله چگونه اپل آیدی بسازیم؟ مراجعه کنید.

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!