تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

ساده ترین روش‌های از بین بردن بوی بد یخچال

راهنمای تعمیر و نگهداری
بهترین راه حل برای رفع مشکل بوی بد بخچال تمیز کردن مرتب آن است. اگر یخچالتان را هر 10 روز یک بار تمیز کنید هیچوقت بوی بد نخواهد گرفت. برای تمیز کردن باید یخچال خود را از برق بکشید تمام خوراکی‌ها و موادغذایی را از آن خارج کنید و مطمئن شوید چیزی فاسد یا تاریخ گذشته به داخل یخچال باز نمی‌گردد.

تصلا-یخچال جایگاه موادغذایی مختلف، غذاهای باقیمانده از یک وعده غذایی و خوراکی‌های متنوع است. اصلا فلسفه یخچال در این است که ما بتوانیم موادغذایی که بیرون از یخچال خراب می‌شوند را با کمک این وسیله برای روزهای بیشتری نگهداری کنیم. هر کدام از این موادغذایی بوی مخصوص به خود را دارند و بنابراین این مساله طبیعی است که یخچالتان هر از چند گاهی بو بگیرد.

اما گاهی آنقدر بوی بد یخچال مساله اذیت کننده‌ای می‌شود که دلتان می‌خواهد بروید و یک یخچال نو بخرید. اما از آنجایی که خریدن یک یخچال نو کار ساده‌ای نیست باید به دنبال راه حل‌های بهتر و کم هزینه‌تری باشید. طبیعتا هیچکس دوست ندارد وقتی درب یخچالش را باز می‌کرد بوی بد به مشامش بخورد و بنابراین ترجیح می‌دهد راه‌حل رفع این مشکل را پیدا کند.

راهکارهای زیادی برای از بین بردن بوی بد یخچال وجود دارد. درواقع اگر کمی درباره نکات خانه‌داری جستجو کنید چند راه حل متنوع برای رفع این مشکل پیدا خواهید کرد اما، ما در این مطلب کارتان را آسان کرده‌ایم. قرار است با هم این مساله را بررسی نماییم که چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟ و درباره چند نمونه از بهترین راه‌حل‌های خانگی و غیرخانگی موجود بحث کنیم. اما قبل از آن به این مساله خواهیم پرداخت که اصلا چرا یخچال بوی بد می‌گیرد. اگر شما هم به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید تا انتهای این مطلب با وبسایت تصلا همراه باشید.

بیشتر بدانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟

 

 علت بوی بد یخچال چیست؟

یخچال شما ممکن است به دلایل زیادی بوی بد را به خود جذب کند. ممکن است یک ماده غذایی داخل آن فاسد شده باشد. ممکن است مایعاتی به جز آب درون یخچال ریخته باشد، ممکن است بیش از دو هفته یخچال خود را تمیز نکرده باشید و یا بیشتر از ۷۲ ساعت از این وسیله استفاده نکرده باشید. همچنین ممکن است یک ماده غذایی که دارای بوی تند است را بدون سرپوش داخل یخچال گذاشته باشید. همه این موارد باعث می‌شود که یخچال شما بوی بد بگیرد. شما ابتدا باید علت بوی بد یخچال را بیابید تا در مرحله بعد بتوانید به تناسب آن راه‌حل مناسبی را برای رفع این مشکل پیدا کنید.

بهترین راه حل برای رفع مشکل بوی بد بخچال تمیز کردن مرتب آن است. اگر یخچالتان را هر ۱۰ روز یک بار تمیز کنید هیچوقت بوی بد نخواهد گرفت. برای تمیز کردن باید یخچال خود را از برق بکشید تمام خوراکی‌ها و موادغذایی را از آن خارج کنید و مطمئن شوید چیزی فاسد یا تاریخ گذشته به داخل یخچال باز نمی‌گردد.

بعد باید تمام درزهای یخچال را بررسی کنید تا باقیمانده مواد غذایی داخل آنها نمانده باشد زیرا همین باقیمانده غذاست که فاسد می‌شوند و بوی بد یخچال را ایجاد می‌کنند. سعی کنید لکه‌های کثیفی موجود در یخچال را تمیز کنید و اگر به صورت عادی تمیز نشد می‌توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید. قفسه‌ها و سبد میوه را از یخچال بیرون آورده و با مایع ظرفشویی بشویید. زمانی که یخچال را کاملا تمیز کردید، یک ساعت صبر نمایید و بعد موادخوراکی را درون یخچال بازگردانید.

یادتان باشد حتما بدنه یخچال را نیز با یک دستمال و اسپری تمیزکننده، پاک کنید. پشت یخچال را نیز می‌توانید به کمک یک دستمال به خوبی تمیز کنید. تمیز کردن بدنه یخچال استیل نیز به این صورت است که باید آن را با کمی روغن تمیز کنید که جای انگشت‌های‌تان روی بدنه نماند.

بیشتر بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده  

راه های از بین بردن بوی بد یخچال

راه‌حل‌های خانگی زیادی برای رفع بوی گوشت گندیده در یخچال وجود دارد که همه آنها تاثیرگذاری خود را ثابت کرده‌اند. در ادامه برخی از این راه‌حل‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد تا شما بتوانید از میان چند گزینه موجود، یکی را انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

برطرف کرد بوی یخچال با سرکه

شما می‌توانید یخچال‌تان را با سرکه تمیز کنید. یک لیوان بردارید و مقداری سرکه درون آن بریزید و سپس لیوان را گوشه‌ای از یخچال قرار دهید. سرکه بوی‌های مختلف درون یخچال را به خود جذب می‌کند. نکته‌ای که باید در این روش بدان دقت شود این است که مقدار کمی سرکه استفاده کنید تا با فعل و انفعالات عجیب و غریب رو به رو نشوید.

بیشتر بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

گندزدایی یخچال با سیب زمینی

راه‌حل خانگی دیگر برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از سیب زمینی است. در این روش باید سیب ‌زمینی را پوست بکنید و درون یخچال قرار دهید. توجه نمایید که در این روش سیب زمینی باید هر ۲ روز یک بار تعویض  شود.

رفع بوی بد یخچال با قهوه

راه‌حل خانگی دیگر برای از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از قهوه است. شما می‌توانید مقداری قهوه در قفسه‌های مختلف یخچال قرار دهید و با این کار بوی بد را از آن دور کنید. قهوه به خوبی بوهای مختلف را به خود جذب می‌کند.

پا کردن بوی بد با کربن

یک راهکار دیکر برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال استفاده از کربن است. در این روش کربن فعال را در یک ظرف قرار دهید و آن را در قفسه بالایی یخچال خود بگذارید. برای اینکه سریع‌تر بوی بد یخچالتان از بین برود می‌توانید در همه قفسات کربن فعال قرار دهید.

برطرف کردن بوی یخچال با جوش شیرین

یکی دیگر از رایج‌ترین روش‌ها برای رفع بوی بد یخچال استفاده از جوش شیرین است. در این روش نیز باید مقداری جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و گوشه‌ای از یخچال قرار دهید. جوش شیرین تمام بوی‌های بد یخچال را به خود جذب می‌نمایید.

از دیگر راه‌حل‌های خانگی برای رفع بوی بد یخچال می‌توان به استفاده از لیمو، جو، میخک، عصاره وانیلی و… اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید برای از بین بردن بوی بد یخچال از بوگیرهای مخصوص این وسیله استفاده کنید.. همچنین برای اینکه مشکل بوی بد پشت یخچال را حل کنید نیز باید هنگام تمیز کردن کلی این وسیله پشت آن را نیز با کمک دستمال تمیز کنید.

راه های از بین بوی گوشت گندیده در یخچال

حتما تا اینجای مطلب فهمیده‌اید که علت بوی بد یخچال چیست و یخچال شما چقدر آسان بوی بد را به خود جذب می‌کند. پس حتما با خودتان گفته‌اید “ای بابا خانه داری عجب مصیبتی است.” حق با شماست اما راه‌کارهایی هم وجود دارد که در صورت رعایت آنها می‌توانید احتمال اینکه یخچال‌تان بوی بد بگیرد را کاهش دهید. در این صورت نیازی نیز به دنبال راهکاری برای رفع بوی بد باشید. در ادامه برخی از این راه‌کارها را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

از ظروف در دار استفاده کنید: در صورتی که هر ماده غذایی را که می‌خواهید داخل یخچال قرار دهید، در یک ظرف در بسته بگذارید به هیچ عنوان بوی ان در یخچال بخش نخواهد شد.

سبد میوه را بشویید: سبد میوه یخچال معمولا زودتر از سایر نقاط کثیف می‌شود. ممکن است میوه‌ای فاسد شود و ما متوجه آن نشویم. بنابراین بهتر است زود به زود به سراغ سبد میوه یخچال بروید و آن را شستشو دهید.

حواستان به تخم‌مرغ‌‌ها باشد: تخم مرغ‌ها را در محفظه خود نگه دارید زیرا ممکن است جای تخم مرغ در یخچال گرم‌تر از این محفظه باشد و باعث فاسد شدن تخم مرغ‌ها شود. تخم مرغ فاسد بوی بسیار بدی را در یخچال ایجاد می‌کند.

یخچال را بیش از حد پر نکنید: اجازه دهید هوا در یخچالتان جریان داشته باشد زیرا در غیر این صورت آنطور که باید خنک نمی‌شود و گرما باعث فاسد شدن مواد غذایی و ایجاد بوی بد در یخچال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در خرید یخچال خودرو بدانید

زیاد در یخچال را باز نگذارید: زمانی که در یخچال باز می‌ماند هوای درون یخچال گرم می‌شود. این مساله باعث ایجاد فساد در برخی از مواد غذایی و ایجاد بوی بد خواهد شد.

گوشت و مرغ را در یخچال قرار ندهید: گوشت و مرغ برای اینکه خراب نشود به درجه سرمای بیشتری از محیط داخلی یخچال نیاز دارد. بنابراین باید این نوع موادغذایی را درون فیریزر قرار داد زیرا، در غیر این صورت فاسد می‌شوند. بوی گوشت گندیده در یخچال تا مدت‌ها باقی می‌ماند و به همین راحتی هم نمی‌توان آن را از بین برد.

تاریخ مصرف مواد غذایی را چک کنید: هر ماده غذایی یک تاریخ مصرفی دارد و اگر بیش از آن تاریخ در یخچال نگهش دارید ممکن است خراب شود و بوی بدش یخچال را فرابگیرد. بنابراین مرتب تاریخ مصرف موادغذایی را چک کنید.

مواد فاسد شدنی را در قسمت سردتر قرار دهید: برخی از موادغذایی زودتر فاسد می‌شوند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این مشکل این نوع مواد غذایی را در سردترین نقطه یخچال قرار دهید.

موادی همچون شیر و ماست را نیز بدون درپوش داخل یخچال قرار ندهید زیرا سریع بوهای موجود در یخچال را به خود جذب می‌کنند و مزه بدی می‌گیرند.

کلام آخر

برای از بین بردن بوی بد یخچال راه ها و اطلاعات زیادی درباره دلایل و علل ایجاد بوی بد در یخچال و راه‌حل‌های خانگی برای رفع این مشکل به دست آوردیم. اگرچه این راه‌حل‌ها بسیار مفید است اما همانطور که ذکر شد بهترین کاری که برای رفع بوی بد یخچال می‌توانید انجام دهید، تمیز کردن مرتب آن است. اگر هر دو هفته یک بار داخل و خارج یخچال خود را تمیز کنید و موادغذایی را درون ظرف‌های دربسته قرار دهید احتمال بو گرفتن یخچال‌تان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

برای تمیز کردن یخچال یا گرفتن بوی بدش بهتر است از روش‌های شناخته شده خانگی که امتحان خود را پس داده‌اند و در بالا هم به برخی از این راه‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید و مطمئن شوید راه‌حلتان خطری برای یخچال ایجاد نمی‌کند. اگر تمام نکات این مقاله را رعایت کردید و باز هم بوی بد یخچالتان از بین نرفت حتما چک کنید که گاز یخچال نشتی نداشته باشد. البته این مشکل بیشتر برای یخچال‌هایی که بیش از ۱۰ سال از عمرشان می‌گذرد پیش می‌آید.

جدا از راه‌حل‌های خانگی می‌توانید از بوگیرهای یخچال نیز استفاده کنید. اگر تجربه‌ای در این خصوص دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر نکته دیگری درباره راه‌های از بین بردن بوی بد یخچال وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان درمیان بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۳/۲۲
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!