تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چند نکته کاربردی در تعمیر جاروبرقی

روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

راهنمای تعمیر و نگهداری
روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی و یا تعمیر سایر خرابی‌های این دستگاه برای برخی از کاربران جای سوال دارد. جاروبرقی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که در فرایند خانه‌داری استفاده می‌شود. زیرا همه ما حداقل در هفته یک بار خانه خود را جارو می‌زنیم و از آنجایی که جاروبرقی وقت کمتری از ما هدر می‌کند، دیگر کمتر کسی برای این کار به جای استفاده از جاروبرقی از جاروهای دستی استفاده می‌نماید. استفاده زیاد از این وسیله در خانه احتمال خراب شدن آن را بیشتر می‌کند.

روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی و یا تعمیر سایر خرابی‌های این دستگاه برای برخی از کاربران جای سوال دارد. جاروبرقی یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که در فرایند خانه‌داری استفاده می‌شود. زیرا همه ما حداقل در هفته یک بار خانه خود را جارو می‌زنیم و از آنجایی که جاروبرقی وقت کمتری از ما هدر می‌کند، دیگر کمتر کسی برای این کار به جای استفاده از جاروبرقی از جاروهای دستی استفاده می‌نماید. استفاده زیاد از این وسیله در خانه احتمال خراب شدن آن را بیشتر می‌کند.

تصلا – ممکن است زمانی که دارید با خیال آسوده خانه خود را جارو می‌کشید، ناگهان دود از سر جارویتان بلند شود. یا ممکن است چرخ جارو برقی خراب شود و هرچه زور می‌زنید نتوانید دیگر آن را دنبال خودتان بکشید. یا حتی ممکن است دکمه سیم جمع کن دیگر کار نکند و سیم جاروبرقی همینطور آویزان و به اصطلاح عام در دست و پا بماند. همه این مشکلات هرچقدر هم که کوچک به نظر برسد، می‌تواند عملکرد جاروبرقی را مختل کرده و با روح و روان ما بازی کند.

اما مشکلی که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داریم، هیچکدام از این موارد نیست. ما قصد داریم به این مساله بپردازیم که روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی چیست؟ این مشکلی است که ممکن است برای همه ما حین استفاده از جارو پیش بیاید و یاد گرفتن راه‌حل آن کمک می‌کند بدون نیاز به تعمیرکار و صرف هزینه اضافی نحوه تعمیر دسته جاروبرقی را انجام دهیم.

در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره این مشکل و راه‌حل آن بررسی کنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا چنین مشکلی برایتان پیش آمده و نمی‌دانید چگونه باید حلش کنید، تا انتهای این مطلب از وبسایت اخبار صنعت لوازم خانگی تصلا با ما همراه باشید.

آموزش کامل تعمیرات جاروبرقی

تعمیر جاروبرقی یکی از کارهایی است که در هر خانه ممکن است حداقل یک بار پیش بیاید. برخی از تعمیرات را به راحتی می‌توان در خانه انجام داد و نیازی هم به پرداخت هزینه به تعمیرکار نیست. برخی دیگر را اما باید به تکنسین معتبر سپرد. در برخی موارد و مشکلاتی که برای یکی از قطعات جاروبرقی پیش می‌آید هم نمی‌توان کاری جز تعویض آن قطعه انجام داد. در ادامه برخی از مشکلاتی که ممکن است برای جاروبرقی شما پیش بیاید و راه‌های حل این مشکلات را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر جاروبرقی در منزل و عیب یابی آن  

روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی

معمولا نیازی به تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی وجود ندارد. زیرا این دسته از جنس فلز است و کمتر ممکن است برایش مشکلاتی از قبیل پاره شدن و سوراخ شدن به وجود بیاید اما ممکن است ضربه ببیند و یا چون از فلز بی‌کیفیت ساخته شده تغییر شکل دهد و به هر حال لازم شود روزی آن را تعمیر کنید.

البته به جز خراب شدن، دلایل زیاد دیگری نیز ممکن است باعث شود شما تصمیم بگیرید لوله تلسکوپی جاروبرقی را عوض کنید. برای مثال ممکن است لوله از نوع قدیمی باشد و بنابراین قابلیت تنظیم ارتفاع برایش وجود نداشته باشد. این یک مساله اذیت کننده است و طبیعی است با وجود آن تصمیم بگیرید لوله تلسکوپی جدیدی با قابلیت تنظیم ارتفاع خریداری کنید.

یا ممکن است لوله تلسکوپی شما امکان تنظیم ارتفاع را داشته باشد اما اهرم آن درست کار نکند. در این صورت هم شما یا باید لوله را عوض کرده و یا تعمیر کنید. اما تعمیر دسته تلسکوپی جاروبرقی به چه صورت انجام می‌شود؟ دسته تلسکوپی از دو قسمت لوله بزرگ و لوله کوچک درست شده که لوله کوچک‌تر و باریک‌تر درون لوله بزرگ‌تر قرار می‌گیرد و به این صورت امکان تنظیم ارتفاع ایجاد می‌شود. استفاده طولانی مدت از این لوله ممکن است باعث خشک شدن اهرم شود و دیگر شما نتوانید به راحتی ارتفاع را تنظیم نمایید. در این صورت بهتر است ابتدا روغن‌کاری انجام دهید و اگر مشکل حل نشد به سراغ راه حل‌های دیگر بروید.

ممکن است دلیل خرابی لوله، هرز شدن آن باشد. درواقع برای اینکه بتوانید ارتفاع لوله را تنظیم کنید شیارهایی روی آن تعبیه شده است که ممکن است سایده شوند و دیگر امکان تنظیم ارتفاع وجود نداشته باشد. در این حالت که به آن هرز شدن لوله می‌گویند، امکان تعمیر وجود ندارد و حتما باید یک لوله تلسکوپی جدید برای جاروبرقی‌تان تهیه کنید.

مشکل دیگری که ممکن است برای لوله تلسکوپی جاروبرقی پیش بیاید، شکستن اهرم تنظیم ارتفاع است. اگر چنین اتفاقی برای لوله جاروبرقی‌تان افتاد برای تعمیر آن می‌توانید از لوله‌های پی وی سی استفاده کنید. تنها کافی است که لوله پی وی سی را با حرارت یک عدد سشوار نرم کرده و سپس در جای شکستگی قرار دهید. با این روش به راحتی مشکل جاروبرقی‌تان حل می‌شود.

چگونه دسته جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

برای دسته جاروبرقی ممکن است اتفاقاتی زیادی بیافتد که نشان دهد وقت تعمیر آن رسیده است. برای مثال بلند شدن صدای ناخوشایند یکی از این موارد است. بسیاری از ما با این مشکل روبه‌رو شده‌ایم که هنگام کار کردن با جاروبرقی دسته آن صداهای ناخوشایند و غیرطبیعی ایجاد می‌کند. این اتفاق دو دلیل بیشتر ندارد. ممکن است یک تکه آشغال بزرگ در لوله جاروبرقی گیر کرده باشد و یا ممکن است آشغال‌ها به جای اینکه داخل کیسه شوند، همانجا در لوله جاروبرقی گیر کنند. این مشکل را می‌توانید با یک چک کردن ساده برطرف نمایید.

اما مشکل دیگری که ممکن است برای لوله جاروبرقی شما پیش بیاید، جرقه زدن آن است. اگر با چنین مساله‌ای رو به رو شدید، باید سریع جارو را خاموش کرده و از برق بکشید. سپس مدتی به جارو دست نزنید تا برق به طور کامل از آن خارج شود. پس از آن چیزهایی مانند کلید موتور، زغال موتور، کیت الکترونیکی و غیره را بررسی کرده و مطمئن شوید ایرادی نداشته باشند.

یک مشکل دیگر که بعضا پیش می‌آید و نیاز به تعمیر دسته جاروبرقی را ایجاد می‌کند، درست حرکت نکردن آن است. در این حالت ممکن است مشکل از یاطاقان‌ها باشد و باید سریع برای تعمیر دسته جاروبرقی خود اقدام کنید. درواقع آریمچر به کمک یاطاقان‌ها حرکت می‌کند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید در حرکت دسته جاربرقی نیز اختلال ایجاد می‌شود. اما مشکل حرکت می‌تواند از پروانه نیز باشد. در این صورت باید جارو را باز کرده و اگر پروانه‌ها خراب بودند تعویض‌شان کنید.

مشکل دیگری که نیاز به روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی را ایجاد می‌کند، خرابی لوله‌های رابط است. این لوله‌ها ممکن است به مرور زمان دچار پوسیدگی شده باشند و یا ضربه‌های فیزیکی به آنها وارد شده باشد و سوراخ شده باشند. در این صورت نیز لوله‌ها را باید تعمیر کنید اما این کاری نیست که بتوانید در خانه انجام دهید و باید آن را به تعمیرکار بسپارید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای لوله جاروبرقی شما پیش بیاید باید به خراب شدن پیچ و مهره‌های آن اشاره کرد که این مساله را نیز می‌توان به راحتی در خانه حل کرد. تنها کافیست هر از چند گاهی پیج و مهره‌های لوله را بررسی کنید و اگر افتاده بود یا هرز شده بود، جاگزین مناسبی برای براش درنظر بگیرید. به همین راحتی این مشکل هم حل می‌شود.

از دیگر مشکلات مربوط به لوله جاروبرقی که می‌توان بدان اشاره کرد، ضربه به دسته جاروبرقی، خراب شدن فیلترها، خراب شدن نگهدارنده دسته جاروبرقی و … اشاره کرد که برخی از این مشکلات را می‌توانید در خانه حل کنید و برای برخی دیگر باید به تکنسین مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: چند راهکار برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ  

چگونه برس جاروبرقی را تعمیر کنیم؟

در برخی موارد ممکن است برس جارو برقی که به انتهای لوله آن وصل است، دچار مشکل شود. مثلا ممکن است زمانی که آن را روی زمین می‌کشید تا زباله‌ها را جمع کند ایین اتفاق نیافتد. درواقع اینکه برس جاروبرقی نچرخد یکی از مشکلات رایجی است که برای این دستگاه ممکن است به وجود بیاید. نگران نباشید! تعمیر برس جاروبرقی مشکلی است که می‌توانید آن را به راحتی در خانه حل کنید.

اگر برس جاروبرقی‌تان کار نمی‌کند، قبل از هر چیز مطمئن شوید دور آن نخ یا مو نپیجیده باشد. زیرا این مساله هم می‌تواند به راحتی عملکرد برس را دچار اختلال کند. اگر چنین مشکلی پیش آمده است با کمک یک قیچی نخ یا مو را از برس جدا کنید. اما ممکن است مشکل از جای دیگر باشد. در این صورت باید چیزهای دیگر را بررسی کنید.

ممکن است تسمه شل یا پاره شده باشد. برای حل این مشکل صفحه پایینی برس را باز کنید، تسمه را در آورده و عوض کنید. اگر با انجام این کارها هم مشکل برس جاروبرقی‌تان حل نشد، وقت آن رسیده که به تکنسین حرفه‌ای مراجعه کنید تا مشکل تسمه را حل کند.

کلام آخر

جاروبرقی یکی از پر کاربردترین وسایل خانه به حساب می‌آید و بنابراین بدیهی است که مشکلات زیادی برای آن پیش بیاید. این مشکلات می‌تواند از موتور، لوله، کیسه و… باشد اما ما در مطلب  روش تعمیر لوله تلسکوپی جاروبرقی فقط درباره مشکلات مربوط به لوله جاروبرقی قطعات مربوط به آن حرف زدیم.

درواقع ما در این مطلب این مساله را بررسی کردیم که چه مشکلات رایجی ممکن است برای لوله جاروبرقی شما پیش بیاید و عملکرد آن را ضعیف و یا دار اختلال کند. فهمیدیم که بسیاری از مشکلات مربوط به لوله جاروبرقی را می‌توان در خانه و بدون کمک تعمیرکار کرد. فقط کافی است ابتدا مطمئن شویم مشکل دستگاه‌مان از کجاست و سپس برای حل آن اقدام کنیم.

در این مطلب به برخی از رایج‌ترین این مشکلات اشاره شد. اگر احساس کردید لوله جاروبرقی‌تان به خوبی کار نمی‌کند ابتدا مواردی که در بالا بدان اشاره کردیم را چک کنید و اگر مشکل حل نشد به سراغ تعمیرکار بروید. فقط دقت کنید در جریان تعمیر جاروبرقی مشکل دیگری برای آن پیش نیاید. البته آموزش کامل تعمیرات جاروبرقی به نکات بیشتری نیاز دارد. شاید برایتان سوال باشد که چگونه دسته جاروبرقی را باز کنیم که این کار مهارت خاصی را میطلبد.

اگر نکته دیگری درباره تعمیر لوله جاروبرقی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشده است، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.5 / 5. تعداد آرا: 4

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۴/۰۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!