تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید خرد کن برقی

راهنمای خرید
خردکن برقی درواقع یک وسیله کوچک برقی است که جای کمی را هم اشغال می‌کند. به جرئت می‌توان گفت کاربرد بهترین خردکن برقی در زندگی آنقدر زیاد است که باید در هر آشپزخانه‌ای یکی از آن وجود داشته باشد.

خرد کن برقی یکی از وسایلی است که در آشپزخانه کاربرد زیادی دارد. در زندگی‌های پر مشغله امروزی که افراد سعی می‌کنند وقت کمتری را در آشپزخانه بگذارند و بنابراین از هر وسیله‌ای که به این صرفه‌جویی از کمک کند، استقبال می‌کنند و خرد کن برقی یکی از این وسیله‌هاست.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: خواندن راهنمای خرید لوازم خانگی میتواند در این رابطه کمک زیادی به شما کند. حالا سوال اینجلاست چرا خردکن تا این میزان در آشپزخانه‌های ایرانی کاربرد دارد؟ در بیشتر غذاهای ایرانی پیاز استفاده می‌شود و بسیاری دیگر از مواد غذایی نیز نیاز به خرد شدن دارد اگر قرار باشد همه این مواد غذایی را چاقو خرد کنید زمان زیادی نیاز خواهید داشت اما با کمک خرد کن برقی این کار در زمان بسیار بسیار کوتاهی انجام می‌شود.

خردکن برقی درواقع یک وسیله کوچک برقی است که جای کمی را هم اشغال می‌کند. به جرئت می‌توان گفت کاربرد بهترین خردکن برقی در زندگی آنقدر زیاد است که باید در هر آشپزخانه‌ای یکی از آن وجود داشته باشد.

در این نوشته قصد داریم بیشتر درباره این وسیله حرف بزنیم و درواقع راهنمای خرید خرد کن را به صورت جامع و کامل در اختیارتان قرار دهیم. در این مطلب با هر آنچه لازم است قبل از خرید درباره خرد کن برقی بدانید، تا انتخاب بهتری داشته باشید؛ آشنا خواهید شد و در پایان آن نیز باید بتوانید برندهای مختلف را براساس ویژگی‌هایشان با هم مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت اخبار لوازم خانگی همراه شوید.

کاربرد خرد کن برقی

قبل از هر چیز بیایید به این سوال پاسخ دهیم که کاربرد خردکن برقی چیست؟ از یک خرد کن می‌توان در تهیه انواع سالاد، خرد کردن پیاز و دیگر مواد غذایی استفاده کرد. خرد کن‌ها در دو دسته برقی و دستی وجود دارند که شما براساس نیازتان باید یکی از آنها را انتخاب کنید. با خرد کن می‌توان چیزهایی مانند خیار، گوجه، انواع سبزیجات، میوه‌ها و … را خرد کرد.

با این وسیله می‌توان سالاد میوه درست کرد. می‌توان برای انواع غذاهایی که در پخت آنها از سبزی استفاده می‌شود؛ سبزی خرد کرد. با خرد کن برقی می‌توان مواد غذایی نسبتا سفت مانند گردو و دیگر مغزی جات را نیز خرد کرد اما این کار با خرد کن دستی کار سختی است. به طور کلی می‌توان گفت کاربرد خرد کن برقی در آشپزخانه‌های ایرانی بیشتر از خرد کن دستی است.

حتما بخوانید: پرکاربردترین لوازم خانگی کوچک آشپزخانه و خانه

راهنمای خرید خرد کن برقی

هنگام خرید خرد کن برقی هم مانند هر وسیله دیگر نکاتی وجود دارد که باید بدان توجه کرد. توجه به این نکات در راهنمای خرید خرد کن این کمک را به شما می‌کند که گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین کارایی را برایتان داشته باشد. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

امکان شستشوی خرد کن

اولین چیزی که در مورد راهنمای خرید خرد کن باید بدان توجه کنید این است که قطعات آن قابلیت جدا شدن و شستشو داشته باشد. به این معنی که پس از هر بار استفاده از خرد کن بتوانید قطعات آن را به صورت جداگانه در ظرفشویی بشویید و یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید. بنابراین این فاکتور مهمی است که باید هنگام خرید بدان توجه کنید.

سرعت و قدرت موتور

یکی دیگر از ویژگی‌های خرد کن برقی که هنگام خرید حتما باید بدان توجه کنید، قدرت و سرعت موتور آن است. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که سرعت آن قابل تنظیم باشد. همچنین بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قدرت موتور بالایی داشته باشد زیرا میان سرعت و قدرت موتور رابطه مستقیم وجود دارد. هرچه قدرت موتور بیشتر باشد سرعت بالاتری هم می‌تواند داشته باشد.

حتما بخوانید: معرفی سرویس آشپزخانه یونیک + انواع مدل‌ها و قیمت

تعداد و جنس تیغه ها

از آنجایی که با خرد کن مواد غذایی مختلفی را خرد می‌کنند بهتر است گزینه‌ای را برای خرید انتخاب نمایید که برای هر نوع مواد غذایی تیغه مخصوصی داشته باشد. اگر چنین گزینه‌ای را نتوانستید بخرید، خرد کنی را انتخاب کنید که تیغ فولادی و ضد زنگ داشته باشد تا هم به راحتی بتواند همه مواد غذایی را برایتان خرد کند و هم سال‌های سال برایتان کار کند.

اندازه خر دکن

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید خرد کن بدان توجه کنید، اندازه این دستگاه است. براساس میزان استفاده و همچنین تعداد اعضای خانواده باید گزینه مناسب را انتخاب نمایید. اندازه دستگاه خرد کن معمولا براساس لیتر اندازه گیری می‌شود.

جنس کاسه خردکن

نکته بعدی که باید هنگام خرید مورد توجه قرار گیرد جنس کاسه خرد کن است. از آنجایی که کاسه مخصوص خردکن اگر آسیب ببیند به سختی می‌توان مشابه آن را پیدا کرد، باید کالایی را انتخاب کنید که کاسه آن از جنس مرغوبی تهیه شده باشد و به راحتی آسیب نبیند. جنس پلاستیک سبک بهترین انتخاب است زیرا امکان شکستن و آسیب دیدنش کمتر از سایر موارد است.

از دیگر نکات مهم که باید هنگام خرید خرد کن برقی بدان توجه کنید می‌توان به داشتن قفل ایمنی، میزان سر و صدای موتور، پایه ضد لغزش، طول سیم، جنس بدنه خرد کن و… اشاره کرد.

حتما بخوانید: فرق غذاساز و مخلوط کن چیست؟

آشنایی با بهترین برند خردکن

بهترین برند خردکن کدام است؟ به این سوال به راحتی نمی‌توان پاسخ داد زیرا برای رسیدن به جواب درست باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. از آنجایی که خرد کن یک وسیله پر کاربرد در آشپزخانه است و تقریبا در همه آشپزخانه‌ها هم پیدا می‌شود، تقاضا برای خرید این وسیله نیز بالاست. به همین جهت برندهای مختلف انواع متنوعی از این دستگاه را وارد بازار کرده‌اند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در ادامه برخی از انواع خرد کن‌های برقی موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا در نهایت با مقایسه آنها بتوانید بهترین خرد کن برقی موجود در بازار را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آشنایی با خردکن مولینکس

مولینکس یکی از برندهای لوازم خانگی است که بهترین خرد کن برقی را هم تولید می‌کند. از ویژگی‌های خرد کن مولینکس می‌توان به موتور پر قدرت، تیغه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ و بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت اشاره کرد. اگر بخش بالا که درباره ویژگی‌های یک خرد کن خوب بود را به یاد بیاورید به این نتیجه خواهید رسید که مولینکس تقریبا تمام ویژگی‌های یک خرد کن خوب را دارد. توجه داشته باشید که برخی از مدل‌های خرد کن مولینکس تنظیمات سرعت ندارد. بنابراین اگر این مساله فاکتور مهمی برای شما محسوب می‌شود، مولینکس  انتخاب مناسبی نخواهد بود.

حتما بخوانید: کارایی غذاساز چند کاره چیست؟

آشنایی با خردکن هاردستون

خردکن هاردستون یکی دیگر از برندهای موفقی است که بهترین خردکن برقی را تولید می‌کند و در بازار وجود دارد. این خرد کن تیغه استیل ضدزنگ و مقاوم دارد و بدنه آن از جنس پلاستیک است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پایه ضد لغزش، موتور پر قدرت، امکان شستشوی آسان قطعات حتی با ماشین ظرفشویی و… اشاره کرد.

آشنایی با بهترین خرد کن برقی کنوود

یکی دیگر از خرد کن‌های مشهور و محبوب در بازار خرد کن کنوود است. این وسیله تیغه ضد زنگ و مقاوت دارد و موتورش هم بسیار پر قدرت است. کیفیت خرد کن کنوود آنتقدر زیاد بوده است که بسیار از افراد آن را به عنوان بهترین خردکن موجود در بازار معرفی کرده‌اند.

حتما بخوانید: پرفروش ترین چرخ گوشت و بهترین مارک در بازار

آشنایی با خردکن فیلیپس

نام برند فیلیپس به گوش هر کسی که با وسایل خانگی و آشپزخانه سر و کار دارد و هر فرد خانه‌داری آشناست. بسیاری از ایران این برند را به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تولید کنندگان لوازم خانگی می‌دانند. بهترین خردکن‌ برقی فیلیپس تیغه بسیار تیزی دارد و به راحتی هم سبزیجات و هم میوه‌ها را خرد می‌کند. این وسیله یک سبد دارد که زمانی که موادغذایی خرد شد از طریق سوراخ‌های این سبد وارد مخزن می‌شود و به همین دلیل هم تمام قطعات به صورت یک اندازه خرد می‌شوند. این وسیله را می‌توان روی دو سرعت مختلف تنظیم کرد. به طور کلی می‌توان گفت خردکن فیلیپس از امکانات نسبتا خوبی برخوردار است اما قیمت آن نسبت به سایر خرد کن کمی بالاتر است.

از دیگر خرد کن‌های موجود در بازار لوازم خانگی ایران که نسبتا در میان مصرف کنندگان نام آشنا هستند می‌توان به خرد کن پارس خزر، خرد کن تفال، خرد کن متئو، خرد کن سایا و… اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال ۱۳۹۹ ارزان‌ترین دستگاه خرد کن موجود در بازار فوما مدل  FU491، و گران‌ترین آن خرد کن برقی مولینکس مدل  DJ8115 FRESH بوده است.

حتما بخوانید: معرفی و بررسی انواع غذاساز + قیمت

نکات مهم درباره نگهداری از خردکن

برای اینکه عمر دستگاه خردکن برقی خود را بالا ببرید نکاتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید مطمئن شوید مخزن و دیگر قطعات در جای خود قرار گرفته‌اند.
  • به هیچ عنوان اجازه ندهید آب در موتور دستگاه نفوذ کند. بهتر است بدنه دستگاه را با یک دستمال مرطوب تمیز نمایید.
  • هنگامی که می‌خواهید مواد غذایی را داخل کاسه خردکن بریزید مطمئن شوید دستگاه به برق متصل نباشد.
  • هنگام خارج کردن مواد غذایی از مخزن از یک کاردک استفاده نمایید.
  • سعی کنید کارتان را با سرعت کم شروع کنید.
  • هر ۳۰ ثانیه که از دستگاه استفاده کردید، کمی به آن استراحت دهید.
  • قسمت‌های قابل شستشوی دستگاه را حتما مرتب بشویید تا مواد غذایی در آنها باقی نماند و خراب نشود.

حتما بخوانید: مشخصات و قیمت خردکن برقی و خردکن دستی

کلام آخر

در مطلب راهنمای خرید خردکن برقی هر آنچه را که لازم بود درباره این وسیله قبل از خرید آن بدانید بررسی کردیم. حالا می‌دانید که هنگام خرید این وسیله به چه نکاتی باید توجه کنید تا انتخاب بهتری و کاربردی‌تری داشته باشید. بسیاری از افراد گمان می‌کنند می‌توانند به جای غذاساز از خردکن استفاده کنند اما لازم است بدانی .قابلیت‌های خردکن با غذاساز قابل مقایسه نیست. اگرچه یک غذاساز می‌تواند مواد غذایی را هم خرد کند اما قابلیت‌های دیگری هم دارد که دستگاه خرد کن از این قابلیت‌ها برخودار نیست و به این نکته هم باید اشاره کرد که خردکن کار خود را تخصصی‌تر از یک غذاساز چند کاره انجام می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که آچار فرانسه آشپزخانه‌تان باشد باید به سراغ خرید غذاسازها بروید.

اگر نکته دیگری درباره راهنمای خرید خرد کن برقی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر تجربه استفاده از یک نوع از خرد کن را دارید، این تجربه را با ما و دیگر خوانندگان نیز به اشتراک بگذارید تا اگر تصمیم به خرید این وسیله دارند بتوانند از آن استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۸/۰۶
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!