تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چطور گوشی دزدیده یا گم شده اندرویدی یا آیفون را ردیابی کنیم؟

راهنمای ردیابی گوشی سرقتی یا گمشده

راهنمای استفاده
ردیابی گوشی گم شده یا سرقتی بسیار راحت تر از آنچه شما فکر می‌کنید، است. شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، اپل و سامسونگ اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های بسیار مفیدی برای انجام این کار ایجاد کرده‌اند.

تصلا– مطمئناً گم‌شدن گوشی یا به سرقت رفتن آن تجربه بسیار بدی است و بسیاری از افراد در چنین مواقعی بسیار نگران و مضطرب می‌شوند؛ مخصوصاً اگر گوشی آن‌ها پسورد نداشته باشد و فایل‌های خصوصی زیادی روی آن وجود داشته باشد. اغلب افراد در این شرایط تنها از این‌سو به آن‌سو دنبال گوشی خود می‌گردند و در صورت سرقت رفتن گوشی بلافاصله به پلیس مراجعه می‌کنند؛ اما آیا می‌دانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف به ‌راحتی می‌توانید ردیابی گوشی موبایل را انجام دهید؛ بنابراین در چنین شرایطی اصلاً نباید بترسید و خونسردی خود را حفظ کنید.

در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های ردیابی گوشی‌ موبایل خاموش یا روشن آشنا کنیم و روش‌های ردیابی شماره موبایل را نیز به شما آموزش دهیم.

البته توصیه می‌کنیم حتماً برای افزایش امنیت گوشی خود و جلوگیری از دسترسی راحت دیگران به آن حتماً یک رمز عبور مناسب برای آن ایجاد یا در صورت مجهز بودن گوشی به حسگر اثر انگشت، آن را فعال کنید؛ لازم به ذکر است استفاده از فناوری تشخیص چهره برای افزایش امنیت گوشی کار چندان عاقلانه‌ای نیست؛ زیرا این قابلیت در اکثر گوشی‌های اندرویدی امنیت چندان زیادی ندارد و به‌راحتی می‌توان این روش امنیتی را دور زد.

در صورتی‌ که فردی تصویری از شما داشته باشد، می‌تواند آن را چاپ کند و با گرفتن عکس در مقابل گوشی به ‌راحتی قفل گوشی را باز کند! البته در گوشی‌های پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال، این فناوری امنیت بالاتری دارد و برای ایجاد آن در این گوشی‌ها از سیستمی پیچیده‌تر مشابه سیستم مورد استفاده برای فناوری تشخیص چهره گوشی‌های آیفون (Apple Face ID) استفاده شده است.

اگرچه با فعال کردن روش‌های امنیتی مختلف و قفل کردن گوشی موبایل ، برای هر بار استفاده از گوشی مجبور هستید قفل آن را باز کنید؛ اما مسلماً دوست ندارید هر فردی به‌راحتی به گوشی شما و محتویات دسترسی پیدا کند!

بهترین انواع اپلیکیشن‌ و سرویس‌ رایگان ردیابی گوشی اندرویدی و آیفون

  • اپلیکیشن و سرویس Find My Devices گوگل
  • اپلیکیشی و سرویس Find My iPhone اپل
  • سرویس Find My Mobile سامسونگ

استفاده از سرویس Find My Device برای ردیابی گوشی متصل به اینترنت

سرویس ردیابی گوشی Find My Device گوگل

سرویس Find My Device به گوگل تعلق دارد و هر زمانی که در دستگاه‌های اندرویدی وارد حساب کاربری گوگل خود شوید، این سرویس به ‌صورت پیش‌فرض فعال است.

با استفاده از Find My Device می‌توانید از مزایایی همچون ردیابی گوشی گم‌شده یا به‌ سرقت ‌رفته، قفل کردن یا پاک کردن اطلاعات آن از راه دور بهره‌مند شوید؛ البته استفاده از این سرویس برای کنترل از راه دور گوشی، تنها در صورت متصل بودن گوشی به اینترنت امکان‌پذیر است.

برای اطمینان از فعال بودن Find My Device ابتدا به نسخه وب Find My Device به آدرس مراجعه کنید تا ببینید آیا این سرویس برای گوشی‌تان فعال شده است یا خیر، در صورت فعال نبودن این سرویس، باید پس از مراجعه به تنظیمات گوشی و ورود به بخش Security & Location گزینه Find My Device را انتخاب کنید تا از فعال بودن آن مطمئن شوید.

در صورتی ‌که این گزینه در تنظیمات گوشی‌تان وجود ندارد، می‌توانید ابتدا به بخش Google و سپس به بخش Security مراجعه و در نهایت گزینه Find My Device را انتخاب کنید. اگر این بخش هم در تنظیمات گوشی وجود نداشت، از گوگل پلی استور برای دانلود اپلیکیشن Find My Device استفاده کنید.

اپلیکیشن سرویس ردیابی گوشی Find My Device گوگل

برای ردیابی گوشی و قفل کردن یا پاک کردن اطلاعات آن از راه دور، پس از مراجعه به سایت پشتیبانی گوگل به آدرس مذکور(دسترسی به این سایت با تمام دستگاه‌ها و مرورگرها امکان‌پذیر است)، موقعیت مکانی دقیق مکانی گوشی و آخرین باری را که گوشی در آن نقطه وجود داشته است، مشاهده می‌کنید.

نحوه استفاده از قابلیت‌های سرویس ردیابی Find My Device گوگل

در نسخه وب و اپلیکیشن Find My Device سه گزینه وجود دارد که کاربرد آن‌ها به شرح زیر است:

گزینه Play sound: این گزینه جهت به صدا درآوردن گوشی ایجاد شده است و در صورت انتخاب آن گوشی به مدت ۵ دقیقه زنگ می‌خورد. با انتخاب گزینه Stop Ringing می‌توانید زنگ زدن گوشی را متوقف کنید. در صورتی ‌که گوشی به اینترنت متصل نباشد، بلافاصله پس از اتصال آن به اینترنت زنگ می‌خورد.

گزینه Secure Device: با استفاده از این گزینه می‌توانید گوشی خود را قفل و آن را از اکانت گوگل خارج کنید.(sign out) نمایش پیام یا شماره تلفن در صفحه لاک اسکرین نیز با این گزینه امکان‌پذیر است.

در صورتی که در ایران نیستید و از سرویس پرداخت گوگل یا گوگل‌پی (Google Pay) استفاده می‌کنید، قفل کردن باعث جلوگیری دسترسی افراد به این سرویس نیز می‌شود؛ البته حتی پس از قفل کردن گوشی نیز می‌توانید موقعیت مکانی دقیق آن را ببینید.

برای قفل کردن گوشی پس از انتخاب گزینه Secure Device، در قسمت Enter password پسورد موردنظر خود را وارد و در قسمت Confirm password آن را یک بار دیگر وارد و گزینه Next را انتخاب کنید. این پسورد را به هیچ وجه فراموش نکنید؛ زیرا در هنگام یافتن گوشی برای باز کردن قفل آن، باید پسورد را وارد کنید.

در ضمن بازیابی پسورد امکان‌پذیر نیست. در مرحله بعدی در صورت تمایل می‌توانید در قسمت Recovery message  پیامی را وارد کنید تا در صفحه لاک اسکرین نمایش داده شود. همچنین می‌توانید در قسمت Phone number شماره تلفنی را وارد کنید تا فرد یابنده گوشی با آن تماس بگیرد. پس از واردکردن اطلاعات در این دو بخش، گزینه Secure Device را انتخاب کنید تا گوشی قفل شود.

گزینه Erase Device: با استفاده از این گزینه می‌توانید اطلاعات گوشی خود را از راه دور پاک کنید؛ البته پس از انجام این کار دیگر ردیابی موقعیت مکانی گوشی امکان‌پذیر نیست.

در ضمن برای پاک کردن اطلاعات ممکن است دوباره نیاز باشد وارد اکانت گوگل خود شوید (sign in).

در صورتی‌ که پس از انتخاب این گزینه گوشی شما آفلاین باشد، بلافاصله پس از اتصال آن به اینترنت اطلاعات پاک می‌شود.

توجه: با انجام این کار اطلاعات برای همیشه پاک می‌شود، پس در صورتی که اطلاعات مهمی روی گوشی خود دارید، از پاک کردن اطلاعات خودداری کنید (البته در صورتی ‌که بکاپ از اطلاعات شما در سرویس‌های ابری مانند گوگل درایو وجود داشته باشد، با خیال راحت می‌توانید این کار را انجام دهید). چنانچه اپلیکیشن Google Drive از قبل روی گوشی شما نصب نشده است، آن را دریافت و نصب کنید.

آموزش ایجاد بکاپ خودکار اطلاعات گوشی اندرویدی در گوگل درایو

پس از ورود به اپلیکیشن، منوی سه خطی در سمت چپ بالای نمایشگر را لمس و گزینه settings را انتخاب کنید و مطمئن شوید گزینه Backup and reset در بخش Auto Backups for apps فعال است. در این صورت در مواقعی که به گوشی دسترسی ندارید، می‌توانید با مراجعه به سایت گوگل درایو به آدرس و انتخاب گزینه Go to Drive و در نهایت انتخاب گزینه My Drive فایل‌های ذخیره‌شده در گوگل درایو را مشاهده کنید.

در صورت ذخیره‌سازی اطلاعات در این سرویس ابری، حتی در صورتی‌ که تمام اطلاعات گوشی‌تان را از راه دور پاک کنید، باز هم می‌توانید از این طریق به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

توجه: در صورتی ‌که به مرورگر دسترسی ندارید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن Find My Device روی یک دستگاه اندرویدی دیگر، کنترل گوشی‌تان را در دست بگیرید.

ردیابی گوشی‌ آیفون دزدیده‌شده یا گم شده

کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند از سرویسی مشابه سرویس Find My Device گوگل، تحت عنوان Find My iPhone برای پیدا کردن گوشی‌های گمشده یا دزدیده‌شده استفاده کنند. برای استفاده از این سرویس مراحل زیر را دنبال کنید.

سرویس ردیابی Find My iPhone اپل

۱. ابتدا وارد نسخه وب آی کلود و سپس وارد اکانت خود شوید (می‌توانید از اپلیکیشن Find My iPhone روی دستگاه آیفون دیگری نیز استفاده کنید).

۲. پس از پیدا کردن دستگاه خود، اپلیکیشن Find My iPhone را باز کنید یا به سایت iCloud.com مراجعه و روی Find iPhone کلیک و پس از آن دستگاه مورد نظر را انتخاب کنید تا آن را روی نقشه ببینید چنانچه گوشی در نزدیکی شما قرار دارد، می‌توانید با کلیک روی گزینه play a sound آن را به صدا درآورید تا بتوانید آن را به‌راحتی پیدا کنید.

اپلیکیشن Find My iPhone

در صورتی ‌که گوشی خود را گم کرده‌اید، گزینه Mark As Lost را انتخاب و آن را فعال کنید. سپس درست مانند سرویس Find My Device گوگل می‌توانید در صورت تمایل پیام و شماره تلفنی را وارد کنید تا در لاک اسکرین نمایش داده شوند. پس از وارد کردن این اطلاعات گزینه Activate را انتخاب کنید. در صورت فعال کردن گزینه Mark As Lost گوشی شما از راه دور قفل می‌شود و ایمیلی به آدرس ایمیل متصل به اپل آیدی شما ارسال می‌شود؛ البته پس از انجام این کار همچنان امکان ردیابی گوشی وجود دارد.

در سرویس Find My iPhone نیز مانند سرویس ردیابی گوگل امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور وجود دارد و با گزینه Erase This می‌توانید این کار را انجام دهید؛ البته در صورتی ‌که گوشی شما تحت پوشش AppleCare plus است، نباید این کار را انجام دهید و باید فرم مربوط به دزدیده شدن یا گم شدن گوشی خود را تکمیل کنید (خدمات مربوط به این سرویس خدماتی تحت عنوان اپل کایر در ایران نیز ارائه می‌شود). در صورت پاک کردن اطلاعات تمام اطلاعات از جمله اطلاعات کارت‌های اعتباری و کارت‌های مورد استفاده برای سرویس Apple Pay از روی دستگاه پاک می‌شود و دیگر نمی‌توانید گوشی را ردیابی کنید.

چنانچه پس از پاک کردن اطلاعات، گوشی را نیز از اکانت حذف کنید، قفل گوشی غیرفعال می‌شود و افراد می‌توانند به‌ راحتی به گوشی شما دسترسی پیدا کنند! در صورتی ‌که قبل از گم‌شدن یا دزدیده شدن گوشی Find My iPhone را فعال نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم حتماً کارهای زیر را انجام دهید:

تغییر پسورد اپل آیدی: با تغییر پسورد اپل آیدی می‌توانید از دسترسی افراد به اطلاعات ذخیره‌شده روی آی کلود یا سایر سرویس‌ها مثل آی مسیج یا آیتیونز جلوگیری کنید.

تغییر پسورد سایر حساب‌های کاربری: توصیه می‌کنیم حتماً پسورد اکانت‌های مهم مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی را نیز تغییر دهید.

اطلاع دادن موضوع به مراجع قضایی و ارائه شماره سریال گوشی به مسئولان مرتبط

اطلاع دادن موضوع به اپراتور سیم‌کارت

در ضمن در چنین مواقعی می‌توانید از قابلیت Google Location history برای ردیابی گوشی آیفون نیز خود استفاده کنیم.

ردیابی گوشی سرقت شده یا گم شده سامسونگ

ردیابی گوشی سامسونگ خاموش

سامسونگ یک ویژگی اختصاصی برای ردیابی گوشی‌ سرقتی یا گمشده ایجاد کرده است که Find My Mobile نام دارد؛ البته برای استفاده از این ویژگی گوشی شما باید دارای شرایط زیر باشد:

  • به اینترنت متصل باشد
  • در اکانت Samsung ثبت شده باشد
  • قابلیت Find My Mobile در گوشی فعال و تنظیمات آن انجام شده باشد یا کنترل از راه دور گوشی امکان‌پذیر شود.

اگر قبل از گم‌شدن گوشی یا به سرقت رفتن آن، تنظیمات لازم برای استفاده از این قابلیت را انجام داده باشید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت Find My Mobile، گوشی سرقت‌شده در اکانت Samsung را در نوار کناری سمت چپ نمایشگر ببینید. پس از یافتن گوشی‌تان برای مشاهده موقعیت مکانی آن ابتدا گزینه Locate my device و سپس گزینه Locate را انتخاب کنید.

 

نسخه وب سرویس Find My Mobile سامسونگ

نحوه ورود به سرویس Find My Mobile سامسونگ

در صورتی‌ که گوشی شما آنلاین باشد و قابلیت‌های کنترل از راه دور را قبلاً روی گوشی‌تان فعال کرده باشید، می‌توانید موقعیت مکانی گوشی را به ‌صورت تقریبی پیدا کنید. سامسونگ نیز مانند گوگل و اپل در سرویس ردیابی گوشی اختصاصی خود، امکان استفاده از ویژگی‌هایی نظیر به صدا درآوردن گوشی، نمایش پیام روی صفحه لاک اسکرین و پاک کردن اطلاعات گوشی را برای کاربران فراهم کرده است. البته سرویس Find My Mobile سامسونگ مانند Find My Device گوگل و Find My iPhone اپل دارای اپلیکیشن نیست و تنها از طریق مرورگر می‌توانید از آن استفاده کنید.

از دیگر قابلیت‌های این سرویس ردیابی سامسونگ می‌توان به ویژگی ردیابی گوشی در حال حرکت اشاره کرد. با فعال کردن این ویژگی گوشی‌تان هر ۱۵ دقیقه یک ‌بار ردیابی می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این سرویس، ویژگی افزایش عمر باتری است. با فعال شدن این ویژگی، هر آنچه باعث مصرف باتری می‌شود به ‌جز سرویس‌های موقعیت‌یابی، غیرفعال می‌شوند. کاربران سرویس ردیابی سامسونگ نیز باید پس از یافتن گوشی خود، پسوردی را که قبلاً ایجاد کردند برای باز کردن قفل گوشی وارد کنند.

 ردیابی گوشی‌ موبایل خاموش اندرویدی و آیفون

استفاده از شماره سریال گوشی

اگرچه ردیابی گوشی خاموش کمی دشوارتر از گوشی آنلاین است؛ اما غیرممکن نیست؛ شما می‌توانید با استفاده از شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی یا همان شماره IMEI که روی جعبه آن درج شده است، حتی زمانی که گوشی خاموش است، نیز آن را ردیابی کنید.

در صورتی ‌که به جعبه گوشی خود دسترسی ندارید یا آن را گم کرده‌اید، می‌توانید با واردکردن کد USSD ستاره مربع ۰۶ مربع در گوشی خود، شماره سریال را مشاهده کنید (این کد هم برای گوشی‌های اندرویدی و هم برای گوشی‌های آیفون جواب می‌دهد).

کد USSD نمایش شماره سریال گوشی

در ضمن این شماره سریال در زیر باتری گوشی‌ها نیز درج شده است.

شماره سریال گوشی موبایل

کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند با مراجعه به اکانت اپل آیدی و انتخاب گزینه Devices و در نهایت انتخاب گوشی خود شماره سریال گوشی خود را ببینند.

در صورتی ‌که گوشی‌تان خاموش است، برای ردیابی آن می‌توانید شماره سریال آن را در اختیار پلیس یا اپراتور سیم‌کارت‌تان قرار دهید و از آن‌ها بخواهید گوشی‌تان را ردیابی کنند. در ضمن اپلیکیشن‌های نیز برای ردیابی گوشی با استفاده از شماره سریال ایجاد شده است که از میان آن‌ها می‌توان به  اپلیکیشن Find my phone- IMEI Tracker اشاره کرد.

البته این اپلیکیشن‌ها چندان کاربردی نیستند و بهتر است برای ردیابی گوشی‌تان با شماره سریال از طریق مراجع قانونی اقدام کنید.

سامانه همیاب ۲۴ نیز سامانه‌ای مناسب برای ردیابی ۲۴ ساعته گوشی‌ها از طریق شماره سریال یا ردیابی سیم‌کارت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این سامانه مراجعه کنید.

فعال کردن قابلیت Google Location History

چنانچه گوشی‌تان قبل از خاموش شدن به اینترنت متصل بوده باشد، می‌توانید از طریق Google location history  آخرین موقعیت مکانی ثبت‌شده آن را مشاهده کنید؛ البته برای استفاده از این قابلیت گوشی باید به اکانت گوگل شما متصل باشد.

برای اطمینان از فعال بودن این قابلیت باید پس از مراجعه به تنظیمات گوشی وارد بخش Location شوید و با لمس گزینه Google location history از فعال بودن یا نبودن آن مطمئن شوید.

در صورتی ‌که فردی گوشی شما را پیدا و روشن کند و گوشی به اینترنت متصل شود، می‌توانید آن فرد را ردیابی کنید. در صورتی‌ که گوشی‌تان گم شده یا سرقت، می‌توانید به مراجعه به تایم‌لاین گوگل‌مپ (دسترسی به تایم‌لاین گوگل با هر دستگاه و مرورگری امکان‌پذیر است) و انتخاب گزینه today یا امروز، آخرین موقعیت‌های مکانی ثبت‌شده را مشاهده کنید (در صورتی ‌که تاریخ دیگری مدنظرتان است، می‌توانید تاریخ مورد نظرتان را با کلیک روی آیکون تقویم، مشخص کنید).

البته در‌ صورتی ‌که به مرورگر دسترسی ندارید، می‌توانید با گوشی اندرویدی دیگری وارد اکانت گوگل خود شوید و پس از ورود به اپلیکیشن گوگل مپو لمس منوی سه خطی آن، گزینه Your timeline را لمس و آخرین موقعیت مکانی ثبت‌شده گوشی خود را مشاهده کنید.

در صورت تمایل برای مشاهده موقعیت‌های مکانی ثبت‌شده در سایر روزها، باید با لمس آیکون تقویم، تاریخ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

ردیابی گوشی با قابلیت Google location history

استفاده از Google photos

چنانچه گوشی قبل از خاموش شدن به اینترنت وصل بوده باشد و فردی با گوشی شما عکس گرفته باشد و از اکانت گوگل‌تان نیز خارج نشده باشد، در صورتی‌ که قبلاً قابلیت Backup & sync را در اپلیکیشن Google Photos فعال کرده باشید (این قابلیت معمولا به‌صورت پیش‌فرض در اپلیکیشن‌های از پیش ‌نصب‌شده Google Photos فعال هستند، تصاویر گرفته‌ شده با دوربین گوشی به ‌صورت خودکار در گوگل فوتو ذخیره می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را ببینید و از روی عکس‌ها مکان آن فرد را تشخیص دهید.

برای این که ببینید عکس جدیدی در گوگل فوتو آپلود شده است یا نه، به سایت مراجعه کنید و با همان اکانت گوگل گوشی‌تان وارد شوید. در صورتی‌ که عکس جدیدی آپلود شده، می‌توانید با کلیک کردن روی آیکون اطلاعات که با حرف i و یک دایره کوچک دور آن نمایش داده شده است، مکان ثبت عکس را روی نقشه مشاهده کنید.

گوگل فوتو چیست

ردیابی گوشی موبایل با گوگل مپ

شما می‌‌توانید از طریق گوگل مپ نیز افراد را با شماره موبایل آن‌ها شناسایی کنید. البته تنها می‌توانید افرادی را که دارای اکانت گوگل هستند، از این طریق شناسایی کنید. در ضمن در صورتی‌که قصد دارید افراد موردنظر از ردیابی خود توسط شما مطلع نشوند، باید آدرس جی میل و پسورد جی میل آنها را بدانید!

لازم به توضیح است برای ردیابی گوشی فرد از به این روش، قابلیت موقعیت‌بابی باید در گوشی او فعال و گوشی به اینترنت متصل باشد. برای ردیابی گوشی از طریق گوگل مپ مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در اپلیکیش گوگل مپ ابتدا منوی سه خطی و سپس قسمت مربوط به تصویر پروفایل را لمس کنید
  2. یا لمس گزینه Add account اکانت فرد موردنظر را اضافه کنید
  3. پس از افزودن اکانت مورد نظر، دوباره قست مربوط به تصویر پروفایل را لمس و اکانت جدید را انتخاب کنید
  4. منوی سه خطی را لمس و گزینه Your timeline را انتخاب کنید تا بتوانید موقعیت مکانی فرد را به ‌صورت زنده و لحظه ‌به‌ لحظه مشاهده کنید.

ردیابی گوشی موبایل با گوگل مپ

ردیابی گوشی خاموش آیفون

در صورتی ‌که گوشی شما خاموش است و به اینترنت متصل نیست، می‌توانید با انتخاب حالت Lost mode  آخرین موقعیت مکانی ثبت‌شده گوشی خود را مشاهده کنید.

ردیابی شماره موبایل از طریق اپلیکیشن‌ موبایل برای گوشی‌های اندروید و iOS

ردیابی شماره موبایل اصلاً کار پیچیده‌ای نیست و با استفاده از اپلیکیشن‌های متعددی که برای این کار طراحی شده‌اند، به‌ راحتی می‌توانید شماره موبایل را ردیابی و موقعیت مکانی افرادی را که با شما تماس گرفته‌اند، مشاهده کنید. در این بخش چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS ردیابی شماره موبایل را معرفی می‌کنیم.

Find Mobile Number location: Mobile Number Tracker (اندروید)

اپلیکیشن Find Mobile Number location: Mobile Number Tracker یک نرم افزار نقشه و لوکیشن یاب ، یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای انجام این کار است. از مزایای این اپلیکیشن می‌توان به نمایش موقعیت مکانی آنی یک شماره تلفن همراه با نام و هویت شخص تماس‌گیرنده اشاره کرد.

برای جستجوی موقعیت مکانی شماره تلفن تنها کافی است کشور ایران را از لیست کشورها انتخاب و شماره مورد نظر را وارد کنید. این اپلیکیشن از GPS برای موقعیت‌یابی استفاده می‌کند و در صورت گم‌شدن گوشی‌تان می‌توانید با واردکردن شماره تلفن‌تان آن را پیدا کنید. برای این دانلود ‏‏نرم افزار اندروید Friend Locator : Phone Tracker  به این آدرس مراجعه کنید.

Phone Tracker By Number برای iOS اپلیکیشن ردیابی گوشی گم شده

اپلیکیشن Phone Tracker By Number  یکی از بهترین اپلیکیشن‌های iOS برای ردیابی موقعیت مکانی افراد با استفاده از شماره موبایل آن‌ها است و از طریق GPS موقعیت مکانی دقیق افراد را شناسایی کند؛ البته این اپلیکیشن تنها برای ردیابی شماره موبایل افرادی که می‌شناسید؛ قابل استفاده است؛ اما برای اضافه کردن اعضای جدید به این اپلیکیشن محدودیتی ندارید. برای دانلود Phone Tracker By Number به این ادرس مراجعه کنید.

GPS Phone Tracker (اندروید و iOS)

اپلیکیشن GPS Phone Tracker نیز برای ردیابی شماره تلفن گزینه‌های مناسبی هستند و با استفاده از آن می‌توانید حتی زمانی که گوشی به اینترنت متصل نیست، مختصات جی پی اس شماره را در عرض چند ثانیه مشاهده کنید؛ البته استفاده از این اپلیکیشن تنها برای ردیابی شماره افرادی که آن‌ها را می‌شناسید امکان‌پذیر است.

برای ردیابی شماره آشنایان خود از طریق این اپلیکیشن،  پس از انتخاب کشور و واردکردن شماره موبایل و ایمیل خودتان، گزینه invite new members را لمس و پس با انتخاب گزینه  send code، کد نمایش داده‌شده را از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان مختلف برای افراد موردنظرتان ارسال کنید.

گیرندگان پیام پس از باز کردن آن، لینک اپلیکیشن را مشاهده می‌کنند که با دریافت و نصب آن می‌توانند ردیابی شماره خود برای شما را امکان‌پذیر کنند. اپلکیشن GPS Phone tracker علاوه بر اندروید برای iOS نیز منتشر شده است. برای دانلود GPS Phone Tracker به این آدرس مراجعه کنید.

Truecaller (اندروید و iOS)  اپلیکیشن ردیابی گوشی سرقتی

اپلیکیشن Truecaller تروکالر

اپلیکیشن Truecaller (تروکالر) نیز گزینه مناسبی برای ردیابی شماره‌های موبایل محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توانید با جستجوی شماره یا مخاطب مورد نظر، اپراتور سیم‌کارت و موقعیت مکانی آن‌ها را روی نقشه مشاهده کنید (با کلیک روی آیکون موقعیت‌یابی). از دیگر مزایای این اپلیکیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی و مسدودسازی SMS‌های ناشناس و تبلیغاتی
  • مسدودسازی شماره مخاطبان براساس نام و سری شماره
  • مسدودسازی تماس افراد مزاحم و تماس‌های تبلیغاتی
  • شناسایی برخی از تماس‌های ناشناس و نمایش نام برخی از تماس‌های ناشناس در فهرست تماس‌ها
  • ضبط پیام (در نسخه premium که رایگان نیست)
  • بکاپ‌گیری از سابقه‌ تماس‌ها، مخاطبان و پیام‌ها
  • چت با مخاطبین کاربر اپلیکیشن

برای استفاده از این اپلیکیشن ابتدا باید شماره همراه خود را در آن وارد کنید و اجازه دسترسی اپلیکیشین به مخاطبین، SMS ها و تماس‌ها را با انتخاب گزینه‌های Allow صادر کنید. برای دانلود برنامه True Caller برای ios  به این آدرس مراجعه کنید.

البته عملکرد و دقت هیچ یک از اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در حد انتظار نیست و بهتر است برای ردیابی شماره موبایل به مراجع قانونی مراجعه کنید.

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ

در برخی از رسانه‌ها مقاله‌های راهنمایی تحت‌عنوان «ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل مپ» یا عناوین مشابه منتشر شده است؛ اما با استناد به اطلاعات منتشر شده در جامعه گوگل مپ (Google Map Community) چنین کاری امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توان خود گوشی را از این طزیق ردیابی کرد.

توصیه‌های لازم در رابطه ‌با دزدیده‌ شدن گوشی یا گم شدن آن

  • توصیه می‌کنیم در صورت به سرقت رفتن گوشی خود، حتی در صورت یافتن موقعیت مکانی دقیق آن از طریق روش‌های مذکور، خود شما با سارق یا سارقان مواجه نشوید و موقعیت مکانی گوشی را به مراجع قانونی اطلاع دهید.
  • پس از اطمینان از سرقت گوشی خود با کارشناسان اپراتور سیم‌کارت خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید سرویس‌دهی برای گوشی شما را موقتاً متوقف کنند؛ البته در صورتی‌ که سرویس‌دهی برای گوشی شما متوقف شود، چنانچه گوشی به وای‌فای متصل نشود، ردیابی آن امکان‌پذیر نخواهد بود.
  • توصیه می‌کنیم گوشی خود را بیمه سرقت کنید. با انجام این کار چنانچه گوشی‌تان دزدیده شود، شرکت بیمه موظف است مبلغ متعهد‌شده را به شما پرداخت کند. در ضمن با بیمه کردن گوشی، شرکت بیمه متعهد می‌شود در صورت آسیب فیزیکی یا نیاز گوشی به تعمیر، خسارت مشخص‌شده را به شما پرداخت کند.
منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۶/۲۴
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!