تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی

راهنمای تعمیر و نگهداری
لوازم برقی از مهم‌ترین لوازم خانگی آشپزخانه است و محافظت از این لوازم نقش مهمی در طول عمر آن‌ها خواهد داشت. اگر شما هم به کیفیت لوازم برقی خانه خود اهمیت می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم نسبت به کارایی آن‌ها بی‌توجه نباشید. با چک کردن، عیب‌یابی، بررسی وضعیت کلی دستگاه و قطعات مختلف آن می‌توانید از کارایی مطلوب وسیله برقی خود اطمینان حاصل کنید. در این مطلب با تعمیر یخچال فریزر ال جی آشنا می شوید.

تصلا–  یخچال فریزر یکی از اصلی‌ترین لوازم برقی آشپزخانه است و به همین دلیل کنترل کیفیت عملکرد این وسیله برقی آشپزخانه یخچال فریزر‌ از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

در عیب‌یابی یخچال فریزر ال جی مواردی وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها توسط خود شخص هم امکان‌پذیر است اما در بعضی مواقع شما به تعمیرکار متخصص یخچال و با مهارت نیاز دارید تا به شما کمک کند. در این مطلب با عیب‌های متداول یخچال فریزر برند ال جی که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید، آشنا خواهید شد و با کسب آگاهی در این خصوص می‌توانید نسبت به تعمیر یخچال فریزر ال جی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: همه آنچه در خصوص تعمیر یخچال در خانه باید بدانید

اختلال در کارکرد اتوماتیک کمپرسور یخچال فریزر ال جی

موارد متعددی وجود دارد که شما با توجه به آن‌ها این اختلال در عملکرد کمپرسور را متوجه می‌شوید؛ اگر فن یخچال فریزر مشکل داشته باشد میزان سرمایش کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه کمپرسور حالت اتومات خود را از دست داده و بدون وقفه کار خواهد کرد.

یکی دیگر از مواردی که شما باید بررسی کنید مسیری است که گاز یخچال از آن عبور می‌کند؛ در مسیر گاز اگر مشکل یا حفره‌ای ایجاد شود شما با تمام شدن گاز یخچال روبرو خواهید شد و همین امر در عملکرد اتوماتیک کمپرسور اختلال ایجاد می‌کند.

کندانسور یخچال که رادیاتور خنک‌کننده یخچال است باید حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد، در غیر این صورت با کاهش سرمایش کمپرسور بدون وقفه به کار خود ادامه می‌دهد و از حالت اتوماتیک خارج می‌شود.

توجه داشته باشید که تعویض کمپرسور امری تخصصی است و شما اگر در این حوزه دانش و مهارت کافی ندارید، کار را به کاردان سپرده و نسبت به تعویض کمپرسور اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش عیب یابی و تعمیر یخچال ویترینی

داغ شدن بیش از حد موتور یخچال فریزر ال جی

علت داغ شدن دیواره یخچال

موتور هر دستگاه برقی یکی از مهم‌ترین قطعات محسوب می‌شود که باید نسبت به عملکرد و سلامت آن حساس بوده و در صورت بروز مشکل اقدام کرد.

یکی از مشکلات اساسی در داغ شدن موتور یخچال فریزر به حالت اتوماتیک کمپرسور بستگی دارد که در نکته قبلی به آن اشاره کردیم؛ اگر کمپرسور بی‌وقفه کار کند موتور دستگاه شروع به داغ شدن می‌کند و به مسئله‌ای جدی تبدیل می‌شود.

رادیاتور یخچال که وظیفه خنک کردن را بر عهده دارد اگر در معرض هر گونه آلودگی مانند ذرات گرد و غبار یا چربی قرار بگیرد در داغ شدن بیش از اندازه موتور نقش دارد؛ شما با چک کردن کندانسور و تمیز کردن آن می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

از دیگر مواردی که به داغ شدن موتور یخچال کمک می‌کند فیلترهای تصفیه هوا هستند؛ با کنترل کردن و نظارت بر روی تمیزی فیلتر از فشاری که ممکن است به کمپرسور یخچال وارد شود جلوگیری کرده و موتور نیز به هنگام کار کردن داغ نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر درب یخچال فریزر را چگونه انجام دهیم؟  

نشت کردنِ آب

نشت کردن آب یکی از مشکلات متعدد یخچال فریزرهاست که بر اثر عوامل مختلفی به وجود می‌آید؛ یکی از این عوامل خارج شدن لوله‌های دستگاه از محل قرارگیریِ اصلی است.

ضربه‌هایی که به لوله‌ها وارد می‌شود و یا پوسیدگی ناشی از گذشت زمان از دلایلی هستند که حفره‌هایی در مسیر لوله‌های یخچال فریزر ایجاد می‌کنند و همین امر به نشتِ آب کمک می‌کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در نشتِ آب با مخزن تخلیه آب در ارتباط است؛ اگر این مخزن مشکلی فنی داشته باشد باعث بروز این مشکل در یخچال فریزر ال جی شما خواهد شد.

 اختلال در سیستم سرمایشی و تنظیم دمای یخچال فریزر ال جی

تنظیم دمای یخچال فریزر ال جی توسط تعمیر کار

شما باید دمای داخلی یخچال را بر روی تنظیمات استاندارد تنظیم کنید تا دستگاه با دمای مناسب کار کرده و مشکلی در سیستم سرمایشی آن ایجاد نشود، معمولا تنظیمات دمای استاندارد برای یخچال ۳ درجه سانتی‌گراد و دمای مناسب برای فریزر حدود منفیِ ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

زیاد باز و بسته شدن درب یخچال ممکن است به لاستیک دور درب آسیب وارد کند و بعد از گذشت مدت زمانی اندک این لاستیک شروع به فرسوده شدن می‌کند؛ پوسیدگی و از بین رفتن انعطاف و کارایی لاستیک باعث می‌شود درب یخچال به خوبی بسته نشود و باعث سرد نشدن دمای داخل یخچال شود.

یکی از مهم‌ترین عوامل در وضعیت سرمایش یخچال فریزر ال جی وجود مشکل در ترموستات است؛ ترموستات «قطعه‌ای در یخچال فریزر است که دمای داخل را به شکلی ثابت حفظ می‌کند» بعد از عیب‌یابی به تعمیر احتیاج پیدا می‌کند و اگر مشکل با تعمیر رفع نشود شما مجبور به تعویض آن هستید.

زمانی که مواد خوراکی داخل یخچال می‌گذارید به دریچه هوا توجه داشته باشید؛ اگر دریچه هوا به هر شکلی مسدود شود در سیستم سرمایشی یخچال اختلال ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: گاز یخچال چیست و چه زمانی باید گاز یخچال شارژ شود؟  

علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر و شارژ آن

علائم خالی شدن گاز یخچال فریزر توسط تعمیرکار

گاز یخچال که «فریون» نام دارد نوعی گاز بی‌رنگ و بی‌بو است که وظیفه اصلی آن خنک نگه داشتن داخل یخچال است، گاز در یخچال فریزر نقش مهمی دارد و باید به طور مداوم چک شده تا نسبت به شارژ آن اقدام شود.

عوامل هشداردهنده متعددی مربوط به کم شدن گاز یخچال وجود دارد که با توجه به هر کدام از آن‌ها شما نسبت به این موضوع آگاه می‌شوید.

مصرف برق زیاد باعث کاهش گاز یخچال می‌شود، همچنین اختلال در کارکرد کمپرسور یا موتور نیز از میزان گاز یخچال کم می‌کند، از دیگر عواملی که باعث کاهش گاز یخچال می‌شود باید به گرم شدن یخچال و فریزر اشاره کرد؛ گاهی اوقات نیز ممکن است یخچال گرم و فریزر سرد باشد، در این مورد هم شما باید از یک متخصص و نیروی ماهر کمک بگیرید تا گاز یخچال شما شارژ شود.

 اختلال در کارکرد یخ‌ ساز یخچال فریزر ال جی

یخساز یخچال فریزر ال جی

کار نکردن یخ‌ساز دلایل مختلفی دارد که ما در این مطلب به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛ اگر شیر ورودی آب با مشکل مواجه شده باشد شما نمی‌توانید توقع یخ ساختن از یخ‌ساز داشته باشید زیرا با خرابی شیر ورودی آبی به یخ‌ساز منتقل نمی‌شود تا بتواند قطعات یخ را بسازد.

فیلتر یخچال نیز یکی دیگر از مواردی است که باید بررسی شود؛ کار نکردن یخ‌ساز ممکن است به دلیل گرفتگی فیلتر یخچال باشد.

همان‌طور که اشاره کردیم عدم انتقال آب به یخ‌ساز باعث ایجاد اختلال در عملکرد یخ‌ساز می‌شود؛ در این خصوص باید به لوله انتقال آب اشاره کنیم که اگر مسدود شود آب کافی به یخ‌ساز نمی‌رسد. هر عاملی مانند تاخوردگی لوله و مسدود شدن آن می‌تواند در انتقال آب مشکل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: تعویض فیلتر یخچال را چگونه انجام دهیم؟ 

علت سر و صدای یخچال فریزر ال جی

یکی از مشکلاتی که در عیب‌یابی یخچال فریزرهای ال جی ممکن است با آن مواجه شوید شنیدن صدای زیاد به هنگام کار کردن است. اگر شما هم با این مسئله روبرو شدید توجه به نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خالی از لطف نیست.

یکی از این نکات بررسی وضعیت لاستیک دور درب یخچال فریزر است؛ اگر این لاستیک خراب یا پوسیده شده باشد ممکن است به تولید صدای زیاد کمک کند به این معنی که با خارج شدن هوای سرد از دستگاه موتور مجبور است با صدایی بیشتر از حد نرمال کار کند تا بتواند دمای لازم را به فضای داخلی یخچال برساند.

یخچال‌های ال جی باید با زمین تماس مستقیم داشته باشند و در اصطلاح تراز باشند، یکی دیگر از عوامل سر و صدای یخچال تراز نبودن آن است. اگر یخچال فریزر ال جی شما صدای زیادی دارد می‌توانید موتور فن آن را نیز چک کنید؛ فن به گردش هوا کمک می‌کند و اگر مشکلی داشته باشد به تعمیر و حتی تعویض نیاز پیدا خواهد کرد.

بررسی موتور اصلی یخچال هم از مواردی است که می‌تواند باعث بروز سر و صدای بیشتری شود؛ زمانی که موتور مراحل از کار افتادنِ خود را طی می‌کند باعث به وجود آمدن صدایی اضافی در یخچال می‌شود.

اینفوگرافیک تعمیر یخچال فریزر ال جی

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۰۶/۳۰
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | علت عرق كردن داخل يخچال چیست؟
    جولای 26, 2021

    […] بیشتر بخوانید: راهنمای تعمیر یخچال فریزر ال جی   […]

لینک کپی شد!