تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

جاروبرقی‌های رباتی چه قابلیت‌هایی دارند؟

جاروبرقی رباتیک چیست + لیست قیمت

راهنمای خرید
جاروبرقی رباتیک یا جاروبرقی‌های هوشمند، نسل جدید از جاروبرقی‌های خانگی هستند که بدون نیاز به حرکت دادن آن‌ها به سمت آلودگی‌ها و کثیفی‌ها به صورت هوشمند قابلیت تشخیص گرد و خاک و کثیفی را دارند و تنها با زدن یک دکمه می‌توانند مکان‌های کثیف و آلوده را تمیز کنند.

تصلا – تا قبل از عرضه اولین سری از جاروبرقی‌های رباتی هوشمند، استفاده از جاروبرقی رباتیک که بتوان از آن‌ها به صورت هوشمند و خودکار استفاده کرد، بیشتر شبیه به یک آرزوی دست‌نیافتنی بود. اما خوشبختانه امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت صنعت در تولید انواع حسگرها با دقت بسیار بالا، تکنولوژی لیزر و نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، مدل‌های متنوعی از این جاروبرقی‌ها توسط برندهای مطرح دنیا تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

جاروبرقی رباتیک دستگاه‌هایی هستند که بیشتر برای افرادی که زمان زیادی را خارج از خانه صرف می‌کنند و برای تمیز کردن خانه  فرصت محدودی دارند، انتخاب و گزینه بسیار مناسبی هستند.

نکته مهم در خصوص انواع جاروبرقی‌ رباتیک این است که با وجود اینکه قیمت این دستگاه‌ها به نسبت مناسب است اما کارآیی و کیفیت عملکرد آن‌ها بسیار مطلوب و بالا است. اکثر مدل‌های جاروبرقی‌های رباتی دارای قابلیت‌هایی مثل ذخیره نقشه اتاق‌ها و طبقات، خالی کردن خودکار کیسه زباله، قدرت مکش بسیار بالا و سخت‌افزار و موتور قوی هستند.

با وجود اینکه همه جاروبرقی‌های رباتی دارای یک‌سری قابلیت‌های مشابه هستند اما همه آن‌ها ارزش خریدن ندارند. چون یا قیمت آن‌ها بسیار بالا است و یا کیفیت و عملکرد برخی از آن‌ها پایین است.

در این مطلب سعی شده است تا انواع جاروبرقی‌ رباتیک از لحاظ فاکتورهایی مثل قدرت مکش، عملکرد جارو برای تمیز کردن فرش و موکت و چرخه تمیز کردن سطوح بررسی شوند. در میان جاروبرقی‌هایی که در این مطلب معرفی و عملکرد آن‌ها بررسی شده است، جدیدترین مدل‌های این دستگاه‌ها که توسط برندهای متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند، بررسی شده و مدل‌های قدیمی در نظر گرفته نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی/ بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا خارجی؟

جاروبرقی رباتیک سامسونگ مدل Star Wars

نام این جاروبرقی رباتی جنگ ستارگان است. در توصیف این جاروبرقی آمده است که خانه خود را به دست فرمانده امپراتوری کهکشان‌ها بسپارید و ببینید که فرمانده با سپاه خود چگونه خانه شما را تمیز می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی و لیست قیمت جاروبرقی پاکشوما

این مدل از جاروبرقی‌های رباتیک سامسونگ در تعداد بسیار محدود و به احترام یکی از بهترین آثار سینمایی دنیا یعنی “جنگ ستارگان” طراحی شده است. جاروبرقی رباتی سامسونگ مدل Start Wars در هر ثانیه در حدود ۳۲ سانتی‌متر مربع را تمیز می‌کند. در هر بار شارژ شما می‌توانید از این جاروبرقی خارق‌العاده به مدت ۶۰ دققه یعنی یک ساعت استفاده کنید. جاروبرقی رباتی قابلیت کنترل شدن توسط گوشی هوشمند را دارد.

جاروبرقی رباتیک هوشمند Star Wars می‌تواند عملکرد خود را نسبت به میزان آلودگی محیط تغییر دهد. برای مثال هرچه مکانی که این جاروبرقی رباتی در آن کار می‌کند کثیف‌تر باشد، عملکرد آن برای تمیزتر کردن محیط ارتقا خواهد یافت. قدرت مکش جاروبرقی رباتی سامسونگ مدل Star Wars چیزی در حدود ۲۰X است که باعث می‌شود این جاروبرقی ذرات بسیار ریز گرد و خاک را نیز تمیز کند.

نکته مهم در خصوص این جاروبرقی رباتی که باید مد نظر داشته باشید این است که برخلاف اکثر جاروبرقی‌های رباتی که عملکرد آن‌ها در تمیز کردن سطوحی مثل فرش افت پیدا می‌کند، این جاروبرقی می‌تواند همه سطوح را به خوبی تمیز کند. فرقی ندارد که سطح ما چوبی باشد یا سطح نرم و پرزدار.

جاروبرقی رباتی سامسونگ مدل Star Wars قادر به ذخیره نقشه اتاق و با فضایی است که در آن کار می‌کند. در این جاروبرقی از حسگرهای full View Sensor 2.0 استفاده شده است به همین دلیل به راحتی می‌تواند تمام زوایای اتاق، پایه‌های صندلی و هر وسیله‌ای را که روی زمین قرار گرفته است، تشخیص دهد.

از آنجایی که قدرت مکش در این جاروبرقی بسیار زیاد است و برس آن بسیار قوی است، گرد و خاک موجود در کناره‌ها و زوایای اتاق به راحتی تمیز می‌شود.

در این جاروبرقی قابلیتی با نام تمیزکاری لبه تعبیه شده است که با استفاده از آن جاروبرقی می‌تواند به راحتی به لبه‌های دیوار تا فاصله ۱۵ میلی‌متر نزدیک شود و تمام گرد و خاک آن قسمت را با قدرت مکش بالایی که دارد، جذب کند. این جاروبرقی می‌تواند به راحتی با دستیار آمازون و گوگل ارتباط برقرار کند و فرمان‌های صوتی ارسال شده از طریق آن‌ها را دریافت کند.

قیمت جاروبرقی رباتیک سامسونگ مدل Star Wars حدود ۱۵ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل جاروبرقی تولیپس کدام است؟

جاروبرقی رباتیک شیائومی

جاروبرقی رباتیک شیائومی یکی از انواع جاروبرقی‌های هوشمند موجود در بازار است که مجهز به ۱۲ حسگر است. در این جاروبرقی یکسری حسگرهای لیزری تعبیه شده است که می‌تواند همه زاویه‌ها و کناره‌های دیوارهای اطراف محیط را با سرعت ۱۸۰۰ بار در ثانیه اسکن کند.

این قابلیت به این جاروبرقی رباتی این امکان را می‌دهد که به راحتی از موانع عبور کند و با آن‌ها برخورد نکند. این جاروبرقی مجهز به مسیریاب است و قادر است نقشه مکان را به راحتی در خود ذخیره کند.

در جاروبرقی رباتی شیائومی ۳ پردازنده تعبیه شده است که وظیفه آن‌ها پردازش حرکات دستگاه، تهیه نقشه فضایی که جاروبرقی در آن کار می‌کند و یافتن بهترین مسیر برای تمیز کردن محیط است.

برند شیائومی برای تجهیزات هوشمند خود اپلیکیشن را با نام MiHome طراحی کرده است که کاربر می‌تواند با نصب آن روی گوشی تلفن همراه خود، عملکرد همه تجهیزات هوشمند این برند از جمله جاروبرقی رباتی را از لحاظ خاموش و روشن کردن آن و همچنین نحوه حرکت آن مدیریت کند.

این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد تا نه تنها روش‌های تمیز کردن فضا را برای ربات تعریف کند بلکه برنامه زمانی برای روشن و خاموش شدن دستگاه تنظیم کند. مثلا کاربر می‌تواند برنامه جاروبرقی را به نحوی تغییر دهد که در هنگامی که از خانه خارج می‌شود جاروبرقی شروع به تمیز کردن فضا کند.

قدرت مکش این جاروبرقی رباتی برابر ۱۸۰۰PA است. جاروبرقی رباتی شیائومی مجهز به برس‌های جانبی است که بیشتر برای تمیز کردن شکاف‌ها و درزها استفاده می‌شوند. این جاروبرقی می‌تواند تا فاصله یک سانتی‌متری از دیوار را به خوبی تمیز کند. برای این جاروبرقی هوشمند یک باتری لیتیومی با حجم ۵۲۰۰ میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است.

این باتری باعث می‌شود که جاروبرقی رباتی شیائومی در هر بار شارژ در حدود ۲٫۵ ساعت بدون وقفه کار کند. در صورتی که شارژ جاروبرقی رباتی شیائومی به ۲۰ درصد برسد، دستگاه به صورت خودکار به سمت داکت شارژ حرکت می‌کند و خود را شارژ می‌کند.

نکته‌ای که در خصوص جاروبرقی‌های رباتی باید مد نظر داشته باشید این است که قدرت و عملکرد این جاروبرقی‌ها مانند جاروبرقی‌های عادی نیست. تنها مزیت این جاروبرقی‌های هوشمند بودن آن‌هاست. یعنی کاربر برای استفاده از آن‌ها نیازی به این ندارد که جاروبرقی را به دنبال خود بکشد.

همچنین این جاروبرقی‌های رباتی فاقد هرگونه لوله خرطومی و یا دسته تلسکوپی هستند. از طرفی با وجود پیشرفت‌هایی که این دستگاه‌ها در طول سال‌های اخیر داشته‌اند اما عملکرد آن‌ها در تمیز کردن محیط به هیچ عنوان قابل مقایسه با قدرت جاروبرقی‌های عادی نیست. به عبارت دیگر تمیزی سطوح به خصوص فرش و موکت با استفاده از جاروبرقی‌های عادی بسیار بیشتر و بهتر است.

قیمت جاروبرقی رباتی Eufty Robovac 11S در حدود ۶ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است. این جاروبرقی قیمت بسیار مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین جاروبرقی‌های بازار+ قیمت

جاروبرقی رباتیک iRobot Roomba S9 Plus: بهترین جاروبرقی هوشمند برای مکان‌های بسیار کثیف

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus بهترین گزینه برای تمیز کردن فضاهای بسیار کثیف است. قیمت این جاروبرقی رباتی چیزی در حدود ۱۱۰۰ دلار است. با وجود اینکه قیمت جاروبرقی رباتی نسبت به جاروبرقی‌های رباتی دیگر کمی گران‌تر است اما قدرت مکش آن و توانایی و کیفیت عملکرد آن در از بین بردن آلودگی‌ها بسیار بالا است.

نتایج آزمایش‌هایی که روی این جاروبرقی انجام شده نشان می‌دهد توانایی این دستگاه برای تمیز کردن محیط‌های بسیار کثیف بیشتر از ۹۳ درصد است.

تنها ایراد این جاروبرقی این است که توانایی آن در تمیز کردن فرش و از بین بردن شن و خاک روی فرش‌ها تقریبا متوسط است. البته تمیز کردن فرش‌ها یکی از چالش‌هایی است که متاسفانه اکثر سازندگان جاروبرقی‌های رباتی با آن درگیر هستند و همیشه به دنبال یافتن راهی برای بهبود عملکرد این جاروبرقی‌ها در تمیز کردن فرش و سطوح نرم هستند.

به طور کلی جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus می‌تواند تا ۷۱ درصد از آلودگی‌های محیط (در محیط‌های بسیار کثیف) را از بین ببرد. البته توجه داشته باشید در آزمایش‌های انجام شده، شن و ماسه به عنوان آلودگی محیط در نظر گرفته شده‌اند. اگر حیوان خانگی دارید، این جاروبرقی رباتی توانایی بالایی در جمع کردن موهای آن دارد.

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus مجهز به یک اپلیکیشن است که در این اپلیکیشن می‌توانید مکان‌هایی را که نباید تمیز کند، مشخص کنید.

اپلیکیشن این جاروبرقی رباتی قادر به دریافت و درک فرمان‌های صوتی از طریق واسط‌ها و دستیارهای صوتی Alexa شرکت آمازون و Google Assistant است.

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus می‌تواند در مدت ۲۵ دقیقه یک اتاق ۵۰ متری را به صورت کامل تمیز کند. همچنین در این جاروبرقی امکان اتصال به وای فای و همچنین مدیریت دستگاه از طریق اپلیکیشن مخصوص آن که قابلیت نصب روی گوشی تلفن همراه را دارد، امکان‌پذیر است. روی این جاروبرقی یک داکت وجود دارد که هم محل متصل کردن این دستگاه به شارژر است و هم از این طریق می‌توان کیسه زباله آن را خالی کرد.

قیمت جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus حدود ۳۳ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی رباتی بخریم؟  

جاروبرقی رباتی Neato D7: بهترین جاروبرقی هوشمند با قیمت متوسط

جاروبرقی Neato D7 با قیمتی تقریبا نصف قیمت جاروبرقی iRobot Roomba S9 Plus قادر به تمیز کردن محیط‌های نسبتا کثیف با عملکرد بسیار خوب و بالاست. این جاروبرقی می‌تواند حدود ۳۶ درصد از آلودگی‌های محیطی مثل خاک، شن و ماسه‌ای که به داخل پرزهای فرش یا موکت نفوذ کرده‌اند را به خوبی تمیز کند. قدرت این جاروبرقی در تمیز کردن فرش‌ها تقریبا بهتر از قدرت جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus است.

قدرت مکش جاروبرقی رباتی Neato D7 برای تمیز کردن سطوح سخت مثل پارکت و سرامیک تقریبا مشابه قدرت جاروبرقی iRobot Roomba S9 Plus است و می‌تواند تا ۹۵ درصد از آلودگی‌ها و کثیفی‌های سطوح پارکتی را از بین ببرد.

تفاوت این جاروبرقی با جاروبرقی iRobot Roomba S9 Plus در این است که قدرت آن در جمع کردن موی حیوانات خانگی بسیار پایین است و اگر در خانه از حیوان خانگی مثل سگ و گربه مراقبت می‌کنید، بهتر است به فکر خرید این جاروبرقی نباشید.

برای جاروبرقی Neato D7 یک اپلیکیشن طراحی شده است که به راحتی می‌توان عملکرد این جاروبرقی را از طریق این اپلیکیشن کنترل کرد. همچنین امکان ارسال دستورهای صوتی به این جاروبرقی هوشمند توسط دستیارهای صوتی Alexa و Google Assistant وجود دارد. علاوه بر همه این قابلیت‌ها می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن این جاروبرقی رباتی محیط‌هایی را که نیازی به تمیز کردن ندارند، برای جاروبرقی مشخص کنید.

قیمت جاروبرقی هوشمند Neato D7 با احتساب دلار ۳۰ هزار تومان چیزی در حدود ۱۸ میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی پارس خزر بخریم یا پاکشوما؟  

جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max: بهترین جاروبرقی رباتی ارزان‌قیمت

جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های جاروبرقی‌های رباتی است که قیمت آن حدود ۲۲۷ دلار است. توانایی این جاروبرقی در تمیز کردن سطوحی مثل پارکت و سرامیک بسیار بالا است. به خصوص عملکرد این جاروبرقی در تمیز کردن سطوح چوبی بسیار قابل توجه است.

متاسفانه این جاروبرقی رباتی در تمیز کردن فرش‌های کثیف چندان موفق عمل نمی‌کند و فرش‌ها و موکت‌ها با استفاده از این جاروبرقی تمیز نمی‌شوند. در آزمایش‌های صورت‌گرفته روی این جاروبرقی، فقط ۲۱ درصد از کثیفی‌های محیط مثل شن و ماسه روی فرش توسط این جاروبرقی تمیز شده‌اند.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار

به طور کلی جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max می‌تواند ۷۱ درصد از آلودگی‌هایی که روی سطوح سخت مثل پارکت و از این قبیل قرار دارند را تمیز کند.

سیستم راهبری یا همان سیستم Navigation این جاروبرقی با دقت نسبتا بالایی طراحی شده است و می‌تواند در مدت زمانی در حدود ۱ساعت فضای یک اتاق تقریبا ۵۰ متری را به راحتی تمیز کند. البته مدت زمان ۱ ساعت برای تمیز کردن یک اتاق ۵۰ متری نسبتا زیاد است. با این وجود می‌توان گفت عملکرد این جاروبرقی در تمیز کردن محیط نسبت به قیمت آن بسیار خوب است.

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این جاروبرقی رباتی می‌توان به مواردی مثل قابلیت تمیز کردن کل سطح حتی زاویه‌های دیوارها و از بین بردن گرد و خاک به طور کامل اشاره کرد.

این جاروبرقی قابلیت شارژ خودکار دارد و نیازی به این نیست که کاربر آن را به پریز برق متصل کند. همچنین در طول مدت زمانی که جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max عملیات تمیز کردن محیط را انجام می‌دهد، قابلیت شارژ خودکار باعث می‌شود فعالیت آن به هیچ عنوان متوقف نشود.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!