تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی انواع جاروبرقی رباتی + قیمت

جاروبرقی رباتی چی بخریم؟

راهنمای خرید
جاروبرقی رباتی یا Robotic Vacume cleaner دستگاهی است که به صورت کاملاً خودکار و هوشمند می‌تواند سطوح را تمیز کند. جاروبرقی‌های رباتی که در برخی از کشورها با عنوان Robovac یا Roomba شناخته می‌شود یک ابزار کاربردی برای تمیز کردن سطوح در خانه‌های ما است.

تصلا- جاروبرقی رباتی در اصل دستگاه‌های هوشمندی هستند که روی آن‌ها یکسری سنسور تعبیه شده است که باعث حرکت کردن جاروبرقی روی سطوح بر اساس برنامه از پیش تعیین شده می‌شوند و از طرفی برخی از این سنسورها قادر به شناسایی آلودگی‌های روی سطح و ارسال دستور تمیز کردن به جاروبرقی رباتی هستند.

برای همه ما تمیز بودن سطوح جایی که در آن کار یا زندگی می‌کنیم بسیار لذت‌بخش است. از طرفی تمیز کردن کف و یا فرش و موکت با استفاده از جاروبرقی‌های ایستاده همیشه سخت و دشوار است. در واقع بسیاری از ما به دلیل اینکه کار کردن با جاروبرقی‌های ایستاده هم زمان‌بر است و هم انرژی زیادی از ما می‌گیرد کمتر به فکر تمیز کردن سطوح به خصوص کف خانه و فرش و موکت هستیم. اما ظهور جاروبرقی‌های رباتی کار تمیز کردن خانه و محل کار را کمی راحت‌تر کرده است. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی همراه باشید تا شما را با این وسیله آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید راهنمای خرید جاروبرقی/ بهترین برند جاروبرقی؛ ایرانی یا خارجی؟

 جارو برقی رباتی

در ابتدای معرفی جاروبرقی های رباتی توسط سازندگان این دستگاه‌ها دسترسی به آن‌ها در خانه‌های معمولی چندان امکان‌پذیر نبود. در واقع بیشتر تصویر این دستگاه‌ها را در کتاب‌های و مجله‌هایی که به انتشار مطالبی در خصوص فنّاوری‌های روز و تکنولوژی‌هایی که ممکن است در آینده زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهند مشاهده می‌کردیم. اما امروزه این دستگاه‌ها در اکثر خانه‌های ما وجود دارد و از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می‌شود.

اگرچه جاروبرقی های رباتیک امروزی کاملاً خودکار و هوشمند هستند و بر اساس برنامه‌ای که کاربر برای آن‌ها تعریف می‌کند، اقدام به تمیز کردن محیط می‌کنند، اما هدایت نمونه‌های اولیه این دستگاه از طریق کاربر و یک ریموت کنترل انجام می‌شد. در اصل هدایت این دستگاه‌ها به صورت کاملاً دستی انجام می‌شده است.

جاروبرقی‌های رباتی معمولاً کم صدا هستند و از طرفی استفاده از آن‌ها برای کاربر نسبتاً آسان است. البته دقت عملکرد این نوع جاروبرقی‌ها معمولاً همیشه صد در صد نیست و نمی‌توان قطعا گفت که قادر به تمیز کردن همه بخشهای خانه به خصوص کناره‌های دیوار را دارند. ابعاد جاروبرقی‌های رباتی معمولاً کوچک‌تر از ابعاد جاروبرقی‌های ایستاده هستند و به همین دلیل وزن آن‌ها نیز سبک‌تر است.

معایب جاروبرقی رباتیک

یکی از مهم‌ترین معایب جاروبرقی رباتیک که در بازار وجود دارند، سرعت بسیار کم آن‌ها در تمیز کردن سطوح به خصوص فضاهای بزرگ است. از طرفی قیمت این دستگاه‌ها نسبت به جاروبرقی‌های ایستاده نیز بیشتر و هرچه توان و دقت آن‌ها در تمیز کردن فضا بیشتر باشد و از طرفی بتوانند سطوح متفاوت‌تری را تمیز کنند، در نتیجه قیمت آن‌ها بیشتر خواهد بود. جاروبرقی‌های رباتی اکثراً دارای باتری قابل شارژ هستند و بر اثر مرور زمان باتری آن‌ها باید تعویض شود. معمولاً این لوازم جانبی قیمت بالایی دارند و هزینه خرید آن‌ها نیز زیاد است.

نکته مهم و مزیت اصلی بهترین جاروبرقی رباتیک مدرن و امروزی این است که امکان برنامه‌ریزی آن‌ها وجود دارد و در نتیجه نیازی به حضور فیزیکی کاربر ندارند و می‌توانند حتی زمانی که کاربر در خانه یا محل حضور ندارد، استفاده شوند. از این رو این دستگاه‌ها برای افرادی که زمان زیادی را در خارج از خانه‌های خود سپری می‌کنند، انتخاب مناسبی هستند.

شاید برای بسیاری از ما استفاده از جاروبرقی‌های رباتی چندان کاربردی به نظر نیاید و نیازی به داشتن این دستگاه‌ها در خانه خود یا محل کارمان احساس نکنیم اما واقعیت این است که نمی‌توان نفوذ تکنولوژی را در زندگی خود نادیده بگیریم و در نتیجه نیاز به داشتن دستگاه‌های هوشمندی مثل جاروبرقی‌های رباتی برای همه ما احساس شود.

این دستگاه‌ها که هر روز در حال پیشرفت هستند و از زمان ظهور تا به امروز تغییرات و پیشرفت‌های زیادی به خود دیده‌اند برای تمیز کردن خانه‌های امروزی ما ابزار و دستگاه‌های کاربردی هستند و بسته به امکاناتی که روی آنها ارائه شده است و از طرفی تنظیماتی که برای آن‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانند انواع کثیفی‌ها از گرد و غبار گرفته تا موی حیوانات را از روی سطوح پاک کنند.

چون استفاده از جاروبرقی‌های رباتی در خانه‌های امروزی رواج زیادی پیدا کرده است و روز به روز به تعداد کاربران این دستگاه‌ها اضافه می‌شود، در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع مختلف این جاروبرقی‌ها و امکانات آن‌ها بپردازیم. در فهرستی که در ادامه ارائه خواهیم کرد، جدیدترین نمونه از جاروبرقی رباتی که به بازار عرضه شده است را نیز معرفی خواهیم کرد. همچنین نکاتی را که باید در انتخاب و خرید جاروبرقی‌های رباتی مد نظر داشته باشید نیز بررسی خواهیم کرد.

خوشبختانه امکاناتی که روی جاروبرقی‌های امروزی ارائه می‌شود به قدری زیاد است که کاربر می‌تواند بر اساس نیاز خود هر کدام از تنظیمات مناسب را روی دستگاه تنظیم و سپس از دستگاه استفاده کند. البته هر چقدر امکانات ارائه شده روی جاروبرقی‌های رباتی بیشتر باشد در نتیجه قیمت این دستگاه‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی

تفاوت جاروبرقی رباتی و جاروبرقی‌های ایستاده و دستی

در حال حاضر در بازار لوازم خانگی سه نوع دستگاه برای تمیز کردن سطوح وجود دارد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین نمونه جاروبرقی‌های موجود در بازار بپردازیم تا شما بتوانیم دستگاه مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید ابتدا باید تفاوت انواع مختلف دستگاه‌های که برای تمیز کردن سطوح به صورت برقی به کار می‌روند و در بازار وجود دارند را بدانید.

وجود یا عدم وجود کاربر در استفاده از جاروبرقی

اولین تفاوت میان جاروبرقی‌های ایستاده و دستگاه‌هایی که به عنوان جاروبرقی دستی از آن‌ها یاد می‌شود با بهترین جاروبرقی رباتیک این است که در دسته اول و دوم نیاز به حضور فیزیکی کاربر برای استفاده از دستگاه است. یعنی دستگاه به صورت خودکار سطوح را تمیز نمی‌کند. اما جاروبرقی‌های رباتی سطوح را بر اساس تنظیماتی که کاربر روی آن‌ها انجام داده است و برای هر کاربر متفاوت است، تمیز می‌کنند.

وجود برنامه های هوشمند در بهترین جاروبرقی رباتی

روی جاروبرقی‌های رباتی یک دستگاه تولید اشعه لیزر، مادربرد، سنسور و حتی وایفای وجود دارد که هر کدام وظیفه خاص خود را دارند. برای مثال مادربورد روی جاروبرقی رباتی برای پردازش برنامه‌ها و تنظیماتی است که روی این دستگاه‌ها ست شده است. از طرفی سنسورها و اشعه لیزر نیز برای تشخیص آلودگی‌های روی سطح و همچنین تشخیص مسیر و موارد دیگر کاربرد دارند. وجود این تجهیزات و امکانات روی جاروبرقی‌های رباتی باعث شده دیگر نیازی به حضور کاربر برای استفاده از این دستگاه‌ها نباشد.

قابلیت شارژ شدن جاروهای رباتی

جارو برقی رباتی معمولاً مجهز به یک پایه برای شارژ شدن هستند که زمانی که شارژ آن‌ها تمام می‌شود به صورت خودکار به سمت پایه حرکت می‌کنند و خود را شارژ می‌کنند. مدت زمانی که طول می‌کشد تا دستگاه به صورت کامل شارژ شود بسته به نوع باتری که روی آن‌ها استفاده شده، متفاوت است. البته میانگین این مدت زمان برای جاروبرقی‌های مختلف چیزی در حدود یک ساعت و نیم است. اما جاروبرقی‌های ایستاده و یا دستی برای اینکه بتوانند کار کنند نیاز به اتصال مداوم به برق دارند. البته برخی از نمونه‌های جاروبرقی‌های ایستاده نیز وجود دارد که قابلیت شارژ شدن دارند که البته کاربر باید آن‌ها را به صورت کاملاً دستی به کابل شارژر متصل کند.

قدرت مکش در هر دو جاروبرقی

تفاوت دیگری که میان جاروبرقی‌های رباتی، ایستاده و دستی وجود دارد این است که قدرت مکش و جذب آلودگی‌های در این دستگاه‌ها متفاوت است. در جاروبرقی‌های دستی قدرت مکش بسیار زیاد است و در نتیجه هم سرعت تمیز کردن سطوح و هم میزان تمیزی آن‌ها بسیار بیشتر است هرچند هم زمان و هم انرژی زیادی از کاربر برای تمیز کردن محیط و از بین بردن گرد و خاک به هدر می‌دهند. اما قدرت مکش در بهترین جاروبرقی رباتیک کمتر است.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین جاروبرقی‌های بازار+ قیمت

معرفی بهترین جاروبرقی رباتی

در این بخش به معرفی انواع مختلفی از جاروبرقی‌های رباتی که بر حسب نیاز خود و با توجه به امکاناتی که روی آن‌ها ارائه شده است، می‌توانید انتخاب کنید خواهیم پرداخت.

جاروبرقی رباتی M7Pro برند مایدیا

 جاروبرقی رباتی M7Pro یکی از جدیدترین جاروبرقی‌های موجود در بازار است که اخیراً توسط برند چینی مایدیا به بازار عرضه شده است. شرکت مایدیا که در کشور چین ظهور کرده است جز پانصد شرکت برتر و بزرگ چینی به حساب می‌آید و اخیرا محصولات متنوع و با کیفیتی را به بازار عرضه کرده است.

بهترین جاروبرقی رباتیک M7Pro مجهز به موتور پیشرفته Nidec BLCD است. استفاده از این موتور روی این جاروبرقی باعث شده قدرت مکش آن افزایش یابد و از طرفی گرد و خاک کمتری توسط جاروبرقی در فضا پخش شود. یکی از ایرادات عمده استفاده از انواع جاروبرقی در خانه‌ها و هر فضای دیگر این است که در ازای مکش آلودگی‌های و کثیفی‌ها مقدار گرد و خاک نیز از موتور خود خارج می‌کنند که باعث آلوده شدن هوا و فضا می‌شود.

در قسمت زیری جاروبرقی رباتی M7Pro مایدیا یک برس غلتکی تعبیه شده است که قادر به تمیز کردن بیش از ۹۰ درصد از آلودگی‌های روی سطوح با فشار و قدرت حدودی ۴ هزار پاسکال است.

چون بهترین جاروبرقی رباتی M7Pro قدرت بالایی در مکش آلودگی‌های دارد، به راحتی می‌تواند کثیفی‌هایی مثل مو و مواد غذایی را به راحتی جمع‌آوری نماید. جاروبرقی رباتی M7Pro مجهز به یک کیسه زباله است که ظرفیت آن چیزی در حدود ۴۵۰ لیتر است و در نتیجه می‌تواند حجم زیادی از زباله‌ها و گرد و خاک را در خود جمع‌آوری نماید.

کیسه در نظر گرفته شده برای جدیدترین جاروبرقی رباتی مایدیا دارای یک فیلتر سه لایه است که استفاده از آن مانع پخش شدن گرد و خاک در محیط می‌شود. جاروبرقی رباتی مایدیا نه تنها قادر به تمیز کردن سطوح مختلف است بلکه می‌تواند لکه‌های موادی مثل چای، قهوه، انواع سس مثل سس کچاپ را نیز به خوبی تمیز کند.

یکی از مزایا و نکات قابل توجه در خصوص جاروبرقی رباتی M7Pro مایدیا ین است که چون اولاً قدرت مکش دستگاه بالاست در نتیجه صدای زیاد و نویز زیادی در محیط ایجاد می‌کند که برای از بین بردن این حالت در آن از یک اسفنج کاهش نویز استفاده شده است.

همچنین برای از بین بردن صدای دستگاه، روی این جاروبرقی از یک ماژول ضدنویز استفاده شده است که باعث می‌شود دستگاه حتی در حالتی که فرکانس دستگاه بسیار زیاد است، دچار لرزش نشود و صدای زیادی از آن تولید نشود.

نکته مهم دیگر در خصوص جاروبرقی M7Pro مایدیا این است که روی این جاروبرقی یک برنامه مخصوص جهت کاهش صدای محیط در نظر گرفته شده است که بیشتر مناسب برای زمانی است که شما بخواهید از این جاروبرقی در زمانی که در حال استراحت هستید و یا می‌خواهید برای تمیز کردن محیط‌هایی که نیاز به برقراری سکوت در آن‌هاست، استفاده کنید.

روی جاروبرقی M7Pro مایدیا از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی مربوط به جهت‌یابی با استفاده از نور لیزر ارائه شده است. این فناوری لیزری نسل پنجم از فرکانس قدرتمند ۳۰۰۰ هرتز برای اسکن کل خانه با برد ۸ متر استفاده کرده و داده‌ها را به برنامه MSmartLife ارسال می‌کند. سپس نقشه خانه را به صورت هوشمند ترسیم کرده و بهترین مسیر را برای تمیز کردن خانه انتخاب می‌کند تا در کمترین زمان مسیر بیشتری را طی کند.

جاروبرقی M7Pro مایدیا قادر است از موانعی که دارای ارتفاع حداکثری ۲٫۲ سانتیمتر هستند بدون اینکه دچار آسیب شود بالا برود. وجود این قابلیت روی جاروبرقی باعث می‌شود بتوان از آن برای تمیز کردن پله‌ها و اتاق‌ها و همچنین بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد. چون بدنه این جاروبرقی بسیار باریک طراحی شده است به همین جهت امکان استفاده از جاروبرقی در مکان‌های غیر قابل دسترس از جمله گوشه‌های اتاق، زیر مبل و تختخواب و مکان‌های دیگر استفاده کرد. در حال حاضر قیمت این جاروبرقی رباتی چیزی در حدود ۳۵۰ دلار است.

جاروبرقی رباتی Rowenta x-plorer سری ۷۵

یکی از بهترین جاروبرقی رباتی Rowenta x-plorer سری ۷۵ یکی از جدیدترین و بهترین جاروبرقی‌های رباتی برند Rowenta است که برای تمیز کردن فرش و موکت استفاده می‌شود. چون روی این جاروبرقی از برس نوع موپ استفاده شده است، بنابراین می‌توان با استفاده از آن به راحتی موی حیوانات را از سطوح جمع کرد.

برای این جاروبرقی رباتی امکان برنامه‌ریزی و تعیین اتاق‌ها برای تمیز کردن سطوح در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر کاربر می‌تواند برنامه تمیز کردن اتاق‌ها را برای این جاروبرقی از قبل تنظیم کند تا جاروبرقی به صورت خودکار اقدام به تمیز کردن آن‌ها کند. این جاروبرقی می‌توان انواع مختلف سطوح را از انواع فرش و موکت بدون و پر گرفته تا حتی فرش‌هایی که دارای پرزهای بسیار زیاد هستند، تمیز کند.

بیشتر بخوانید: آیا جاروبرقی سایا مدل مرلین ارزش خرید دارد؟

روی جاروبرقی رباتی Rowenta x-plorer سری ۷۵ چند سنسور یا حسگر تعبیه شده است که هر کدام وظیفه خاصی بر عهده دارند. برای مثال چند سنسور برای تشخیص پله، چند سنسور برای تشخیص شوک و چند سنسور برای جهت‌یابی جاروبرقی در نظر گرفته شده است.

ظرفیت ظرف جمع‌آوری گرد که روی خود دستگاه جاروبرقی قرار داده شده است، چیزی حدود ۰٫۴ لیتر است. این جاروبرقی دارای دو برس در طرفین خود است که باعث می‌شوند جاروبرقی بتواند همه زوایای اتاق را از کنار دیوار گرفته تا مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است را تمیز کند. این جاروبرقی می‌تواند از موانعی با ارتفاع حداکثر ۱٫۶ سانتیمتر بالا برود. روی این جاروبرقی نیز مانند جاروبرقی‌های M7Pro برند مایدیا از موتور BLDC استفاده شده است. نحوه کنترل حرکت این دستگاه با استفاده از نور لیزر و همچنین حسگرهای تعبیه شده روی آن مشخص می‌شود.

جاروبرقی رباتی rowenta مدل x-Plorer سری ۷۵ مجهز به یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی تلفن همراه است که با استفاده از آن می‌توان برنامه تمیز کردن و مدهای جاروبرقی را تنظیم کرد. باتری تعبیه شده روی این دستگاه از نوع لیتیومی است که طول عمر آن برابر ۴ ساعت در هر بار شارژ است.

این جاروبرقی مجهز به فیلتر سه لایه است که مانع آلوده شدن محیط در اثر گرد و غبار خارج شده از موتور دستگاه می‌شود. صدایی که از این جاروبرقی تولید می‌شود چیزی در حدود ۶۰ دسی بل است. اپلیکیشن این جاروبرقی قادر به اجرای فرمان‌های صوتی کاربر است که البته باید به زبان چک باشد.

روی جاروبرقی رباتی Rowenta مدل X-plorer سری ۷۵  یک ظرف آب تعبیه شده است که باعث می‌شود بتوان از این جاروبرقی برای تمیز کردن سطوح با استفاده از آب نیز استفاده کرد. شارژ این جاروبرقی از طریق یک پایه که به صورت مستقیم به پریز برق متصل می‌شود انجام خواهد گرفت.

همچنین برای این جاروبرقی یک برس مخصوص به جمع‌آوری موی حیوانات نیز در نظر گرفته شده است. اگر حیوان خانگی دارید و می‌خواهید دستگاهی داشته باشید که موهای ریخته شده این حیوان روی سطوح را جمع‌آوری کند، این دستگاه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

خوشبختانه نحوه استفاده از جاروبرقی رباتیک Rowenta x-plorer سری ۷۵ بسیار ساده و راحت است. مدت زمانی که طول می‌کشد تا دستگاه به طور کامل شارژ شود چیزی در حدود ۱۵۰ دقیقه است که نسبت به سایر جاروبرقی‌های شارژی با امکانات نسبتاً مشابه بسیار کم است. همچنین این جاروبرقی به صورت خودکار تشخیص می‌دهد که نیاز به شارژ شدن دارد و به سمت پایه شارژ حرکت می‌کند.

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus

 اگر فردی به شما یک چک سفید امضا بدهد و بگوید که بهترین جاروبرقی رباتی را با آن خریداری کنید، قطعا بهترین انتخابی که خواهید داشت، جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus خواهد بود.  هر چند قیمت این دستگاه نسبتاً زیاد است اما چون قدرت مکش آن به خصوص برای جمع کردن ذرات بسیار ریز بسیار زیاد است و می‌تواند همه آلودگی‌های از ذرات بسیار ریز و گرد و خاک گرفته تا موی حیوانات را جمع کند، در نتیجه ارزش پرداخت هزینه را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل جاروبرقی تولیپس کدام است؟

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus

قدرت مکش بهترین جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus برای تمیز کردن سطوح سخت مثل چوپ و پارکت چیزی در حدود ۹۳ درصد است. این میزان قدرت مکش برای یک جاروبرقی رباتی بسیار قابل توجه است. البته توان تمیز کردن این جاروبرقی برای سطوحی مثل فرش‌هایی که پرزهای بلندی دارند مثل انواع فرش خیلی زیاد نیست و نمی‌تواند آلودگی‌هایی را که در عمق این نوع فرش‌ها نفوذ کرده است را به راحتی از بین ببرد.

به طور کلی میزان توانایی این جاروبرقی برای جمع کردن کثیفی‌هایی مثل ماسه که روی فرش‌هایی با پرز نسبتاً متوسط قرار دارند چیزی در حدود ۷۳ درصد است. این میزان قدرت برای جمع کردن آلودگی‌هایی مثل ماسه در میان جاروبرقی‌های رباتی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، بسیار زیاد و قابل توجه است. این جاروبرقی به راحتی می‌تواند موی حیوانات را جمع کند. از جمله نکات مثبت این جاروبرقی رباتی این است که به راحتی می‌تواند مسیر خود را برای حرکت از یک اتاق به اتاق دیگر و تمیز کردن فضاهای مختلف پیدا کند.

جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus دارای یک اپلیکیشن قابل نصب روی گوشی تلفن همراه است که با استفاده از آن می‌توان نحوه حرکت جاروبرقی را کنترل کرد. خوشبختانه از طرف شرکت سازنده این جاروبرقی هر چند وقت یک‌بار نسخه جدید این اپلیکیشن عرضه می‌شود و کاربر به راحتی می‌تواند آن را به روز رسانی کرده و از آن استفاده کند.

این اپلیکیشن که با نام Keep Out Zoom معرفی شده است قادر به دریافت و ارسال دستورهای صوتی کاربر به جاروبرقی است. به عبارت دیگر شما می‌توانید با استفاده از فرامین صوتی عملکرد جاروبرقی خود را با استفاده از اپلیکیشن کنترل و هدایت کنید. از همه مهم‌تر اینکه با استفاده از این اپلیکیشن و دستیارهای صوتی الکسا برند آمازون و دستیار صوتی گوگل می‌توانید فرمان صوتی را به دستگاه خود صادر کنید.

زمان تمیز کردن یک اتاق ۱۲ متری توسط جاروبرقی رباتی iRobot Roomba S9 Plus چیزی در حدود ۲۵ دقیقه است. شما می‌توانید این جاروبرقی رباتی را به وای فای خانه یا محل کار خود نیز متصل کنید. برای این جاروبرقی یک پایه شارژ در نظر گرفته شده است که هم جاروبرقی را شارژ می‌کند و هم عملیات تخلیه کیسه جاروبرقی در این قسمت به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود.

جاروبرقی به صورت خودکار در صورت نیاز به شارژ باتری روی پایه قرار می‌گیرد و شما نباید نگران تمام شدن شارژ دستگاه باشید. قیمت این جاروبرقی رباتی چیزی در حدود ۱۵۰۰ دلار است.

جاروبرقی رباتی Neato D7

اگر به دنبال جاروبرقی رباتی میان رده با قیمت مناسب هستید، به شما توصیه می‌کنیم تا جاروبرقی رباتی Neato D7 را در فهرست جاروبرقی‌هایی که باید برای خرید بررسی کنید در نظر داشته باشید. قیمت این جاروبرقی تقریباً نصف قیمت جاروبرقی Roomba S9 Plusو چیزی در حدود ۶۰۰ دلار است.

این جاروبرقی می‌تواند به راحتی همه آلودگی‌های از گرد و خاک گرفته تا آشغال‌های بزرگ‌تر را از روی سطوحی تمیز کند. چون قدرت مکش این جاروبرقی نسبت به جاروبرقی‌های میان رده دیگر زیاد است بنابراین ارزش پرداخت هزینه را دارد. به صورت متوسط توان این جاروبرقی در جمع کردن شن و ماسه روی سطوح پرزدار مثل فرش‌هایی که پرز آن‌ها متوسط است چیزی در حدود ۳۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار

قدرت جاروبرقی رباتی Neato D7 در تمیز کردن آلودگی‌های روی سطوح سخت مثل چوب و پارکت تقریباً برابر قدرت جاروبرقی رباتی S9 Plus و چیزی در حدود ۹۵ درصد است. تقریباً حدود ۲ درصد بیشتر از جاروبرقی قبلی که معرفی شد. میزان دقت این جاروبرقی در جمع کردن آلودگی و گرد و خاک از روی سطوحی مثل فرش و موکت با پرز کم چیزی در حدود ۴۷ درصد است.

معایب جاروبرقی رباتیک Neato D7

ایراد مهم جاروبرقی رباتی Neato D7 این است که قادر به جمع کردن موی حیوانات نیست و به هیچ عنوان در این زمینه به پای جاروبرقی S9 Plus نمی‌رسد. این جاروبرقی دارای یک سطل تخلیه زباله است که روی پایه شارژ آن قرار گرفته است و جاروبرقی به صورت خودکار آلودگی‌های و کثیفی‌هایی را که از روی سطوح جمع‌آوری کرده است در این سطل زباله خالی خواهد کرد.

برای این جاروبرقی یک اپلیکیشن با نام Neato طراحی شده است که با استفاده از آن می‌توانید عملکرد این دستگاه را از راه دور کنترل کنید. همچنین امکان برقراری اتصال میان جاروبرقی و دستیارهای صوتی الکسا و گوگل از طریق اپلیکیشن مخصوص به آن وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن Neato می‌توانید محدودهای را که جاروبرقی باید تمیز کند مشخص کنید. این قابلیت به خصوص برای افرادی که زمان زیادی را در خانه نیستند و می‌خواهند جاروبرقی به صورت خودکار محیط را تمیز کند بسیار کاربردی است.

جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max

جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max یک جاروبرقی نسبتاً ارزان است که با خرید آن متوجه خواهید شد که برای داشتن یک جاروبرقی پرقدرت که بتواند محیط کار یا زندگی شما را تمیز کند، نیازی به پرداخت هزینه زیاد نخواهید داشت. قیمت این جاروبرقی در حال حاضر چیزی در حدود ۱۸۰ دلار است.

نکته قوت این دستگاه رباتی تمیز کردن سطوح سخت مثل چوب و پارکت با قدرت بسیار زیاد است. بر اساس بررسی‌های انجام شده قدرت این جاروبرقی در جمع‌آوری آلودگی‌های روی سطوحی مثل فرش و موکت با پرز کوتاه در حدود ۷۱ درصد است که در میان جاروبرقی‌های ارزان قیمت بسیار عالی است. البته قدرت عملکرد این دستگاه برای از بین بردن ذراتی مثل ماسه روی فرش‌ها و موکت‌هایی که دارای پرز نسبتاً بلند هستند چیزی در حدود ۲۱ تا ۲۷ درصد است که نسبتاً کم است.

روی جاروبرقی رباتی Eufy Robovac 11S Max یک سیستم جهت‌یابی تعبیه شده است که می‌تواند به راحتی هر فضایی را تمیز کند. البته عیب مهم این دستگاه برای تمیز کردن سطوحی در یک اتاق ۱۲ متری چیزی در حدود ۱ ساعت است که نسبتاً زیاد است. با این وجود این دستگاه می‌تواند همه زوایای موجود در اتاق‌ها را به راحتی تمیز کند و تقریباً هیچ آلودگی را روی سطوح به جا نمی‌گذارد.

این دستگاه مجهز به سیستم شارژ خودکار است. یعنی زمانی که شارژ دستگاه تمام می‌شود به صورت خودکار به سمت پایه شارژ خود حرکت می‌کند و شما نباید نسبت به تمام شدن شارژ دستگاه نگران باشید. این جاروبرقی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که می‌خواهند هزینه زیادی برای خریدن جاروبرقی رباتی پرداخت کنند.

آیا جاروبرقی‌ رباتی ارزش پرداخت هزینه دارند؟

در پایان این مطلب و با توجه به انواع بهترین جاروبرقی رباتی و امکانات آن‌ها که در بالا معرفی شدند، شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که آیا این دستگاه‌ها واقعاً ارزش پرداخت هزینه را دارند یا نه؟ معمولاً قیمت جاروبرقی‌های رباتی از انواع دیگر جاروبرقی‌ها بیشتر است چون مسلماً قطعات و موتوری که روی این دستگاه‌ها استفاده شده است متفاوت است. متوسط قیمت جاروبرقی‌های رباتی در بازار لوازم خانگی از ۲۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار است.

واقعیت این است که اگرچه همه ما دوست داریم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم همیشه تمیز باشد اما استفاده از جاروبرقی‌های معمولی به خصوص آن‌هایی که وزن زیاد و ابعاد بزرگی دارند دشوار است او این دو عامل در بسیاری از موارد مانع این می‌شود که ما به ندرت از این دستگاه‌ها برای تمیز کردن محیط استفاده کنیم. از طرفی در زندگی امروزی که اکثر ما در خارج از خانه مشغول به کار کردن هستیم، زمان زیادی برای انجام کارها خانه به خصوص استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن فضا نداریم و نیاز به دستگاهی که بتواند به صورت خودکار و هوشمند این کار را انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی به حدی است که امروزه بر خلاف دوران ابتدایی معرفی جاروبرقی‌های رباتی که اکثر این جاروبرقی‌ها نه توان و نه دقت بالایی داشتند،  شاهد طراحی و تولید جاروبرقی‌های رباتی پر قدرتی هستیم. در نتیجه استفاده از این دستگاه‌ها با توجه به امکاناتی که دارند می‌تواند برای ما چه از نظر زمان و چه از نظر مصرف انرژی بسیار کاربردی باشد. از طرفی چون روی این دستگاه‌ها انواع مختلف فیلترهای هوا تعبیه شده است بنابراین آلودگی که توسط آن‌ها تولید می‌شود نسبت به جاروبرقی‌های معمولی بسیار کم است و استفاده از آن‌ها می‌تواند برای تمیز نگه داشتن هوا و دور ماندن از گرد و خاک معلق در هوا نیز مفید باشد.

سخن پایانی

طبق آنچه گفتیم معمولاً ابعاد جاروبرقی‌های رباتی بسیار کوچک است و از این رو فضای کمی را اشغال می‌کنند و چون امروزه فضای خانه‌هایی که در آن‌ها زندگی می‌کنیم نسبتاً محدود و کم است بنابراین این دستگاه‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. ویژگی کوک بودن ابعاد دستگاه نه تنها باعث جاگیر نبودن این دستگاه‌ها می‌شود بلکه مزیت دیگری که دارد این است که می‌توان از آن‌ها برای تمیز کردن زیر مبل و تختخواب و یا فضاهایی که دسترسی به آن‌ها با استفاده از جاروبرقی‌های معمولی سخت است، استفاده کرد.

لازم به ذکر این نکته نیز هست که خوشبختانه هرچه زمان می‌گذرد قیمت جاروبرقی‌های رباتی نسبت به قبل کمتر می‌شود و در نتیجه امکان خرید و تهیه این دستگاه‌ها برای اغلب مردم با هر میزان درآمدی امکان‌پذیرتر می‌شود. بنابراین با توجه به آنچه گفته شد به جرتت می‌توان گفت جاروبرقی‌های رباتی ارزش پرداخت هزینه را دارند و خرید آن‌ها مقرون به صرفه است.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 1 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!