تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

آیا دستگاه بخارپز ارزش خرید دارد؟

لوازم برقی پخت و پز
نظر تصلا
چرا بخریم؟
چرا نخریم؟
تغذیه مناسب در سبک زندگی سالم نقش مهمی دارد. این موضوع را من زمانی متوجه شدم که مادرم بعد از چکاپ سالیانه با مقدار بالای چربی و کلسترول مواجه شد.

تغذیه مناسب در سبک زندگی سالم نقش مهمی دارد. این موضوع را من زمانی متوجه شدم که مادرم بعد از چکاپ سالیانه با مقدار بالای چربی و کلسترول مواجه شد.

تصلا– بعد از مراجعه به پزشک و مشاهده جواب آزمایش، دکتر مصرف غذاهای چرب را برای مادرم ممنوع اعلام کرد. دکتر برای بهبود وضعیت مادرم و همچنین کنترل دیابت، مصرف غذاهای بخارپز را توصیه کرد. به این ترتیب فکر خرید یک دستگاه بخارپز در ذهن ما جرقه زد. اما برای انتخاب و خرید لوازم آشپزخانه از جمله دستگاه بخارپز باید جکار کرد تا جنس بهتری را خریداری کنیم؟

 

خرید دستگاه بخارپز

برای بررسی محصولات مختلف از برندهای متفاوت، من به سایت‌های اینترنتی مانند دیجی کالا مراجعه کردم. بعد از چند روز جستجو و خواندن نقد و نظرات کاربران، ما دستگاه بخارپز فلر مدل SC87 را انتخاب کردیم. البته قبل از هر چیز ما باید نسبت به بودجه‌ای که داشتیم، محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کردیم.

در این مطلب قصد دارم تجربیات شخصی خود را از دستگاه بخارپز فلر مدل SC87 را در اختیار شما قرار دهم.

 

مشخصات دستگاه بخارپز فلر مدل SC87

اولین نکته‌ای که توجه ما را هنگام خرید و انتخاب لوازم خانگی جلب کرد، طبقات این دستگاه بخارپز بود که ظرفیت قابل توجهی داشتند. گنجایش کلی بخارپز فلر حدود ۶٫۹ لیتر است.

بخارپز فلر از سه طبقه تشکیل شده و این سه طبقه بر روی پایه اصلی دستگاه قرار گرفته‌اند. ما هنگام خرید به دنبال دستگاه بخارپزی بودیم که بتوانیم فرایند پخت را مشاهده کنیم. بخارپز فلر به واسطه طبقات شفاف و بدون رنگ، از این قابلیت برخوردار بود.

جنس طبقات بخارپز فلر از پلاستیک مقاوم است. از ابتدای خرید تا به امروز که ما از این دستگاه استفاده کرده‌ایم، این طبقات در برابر حرارت یا شستشو، آسیبی ندیده‌اند. من بعد از اتمام کار برای شستشو به راحتی طبقات بخارپز را جدا می‌کنم.

یکی از نکاتی که هنگام خرید من به آن توجه داشتم، مشبک بودن شبکه‌های طبقات بود. در صورتی که طبقه‌ها به صورت مشبک طراحی شده باشند، بخار آب بین طبقات بهتر جریان پیدا می‌کند. این امر باعث بهبود فرایند پخت و بخارپز شدن مواد غذایی می‌شود.

شما می‌توانید نسبت به نیاز خود و حجم مواد غذایی تنها از یک یا دو طبقه دستگاه استفاده کنید. به این صورت که تنها یک یا دو طبقه بر روی پایه قرار بگیرد.

تجربه مشتری از بخارپز فلر

مخزن آب دستگاه بخارپز فلر مدل SC87

برای خرید دستگاه بخارپز به ظرفیت مخزن آب آن حتما توجه داشته باشید. من قبل از خرید، گنجایش مدل‌های مختلف را بررسی کرده و در نهایت تصمیم به خرید بخارپز فلر با ظرفیت ۳ تا ۹ لیتر گرفتم.

برای پُر کردن مخزن آب دستگاه بخارپز فلر باید درپوش اصلی پایه را جدا کرده و مخزن را از آب پُر کنید.

در اینجا باید به نکته‌ای اشاره کنم که بعد از چندین بار استفاده با آن روبرو شدم. با اینکه مخزن دستگاه ظرفیت مناسبی دارد اما سرعت تبخیر آب در بخارپز بسیار بالا است.

شاید این موضوع نقطه منفی در کارکرد دستگاه بخارپز فلر محسوب نشود. با این حال من هنگام استفاده نسبت به این موضوع احساس رضایت نداشتم. به عنوان مثال هر زمان من تایمر دستگاه را بر روی یک ساعت تنظیم می‌کردم، یک ربع آخر آب مخزن تمام شده و مجبور به پُر کردن مجدد مخزن می‌شدم.

دو طرف مخزن محفظه‌ای طراحی شده که شما هنگام تمام شدن آب می‌توانید از این طریق درون آن آب بریزید. به این ترتیب دیگر نیازی به خاموش کردن و جدا کردن طبقات به منظور پُر کردن مخزن هنگام کار، نخواهید داشت.

 

ویژگی‌های دستگاه بخارپز فلر مدل SC87

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که تمام شدن آب دستگاه به چه صورت قابل مشاهده است؟ یکی از ویژگی‌های مثبت این دستگاه قابلیت خاموش شدن اتوماتیک است. به محض تمام شدن آب مخزن، جریان برق در بخارپز به صورت اتوماتیک قطع می‌شود.

البته قبل از تمام شدن آب نیز شما می‌توانید از طریق نشانگری که بر روی پایه تعبیه شده، میزان آب را مشاهده کنید.

از دیگر نقاط مثبت دستگاه بخارپز فلر باید به مدت زمان گرم شدن آن اشاره کرد. هر زمان من دستگاه را روشن می‌کنم در کمتر از یک دقیقه، بخارپز برای استفاده آماده است.

 

قابلیت گرم نگهدارنده

یک روز، بعد از اتمام زمان پخت و خاموش شدن دستگاه، من متوجه شدم که تایمر به صورت اتوماتیک بر روی حالت گرم‌کن تغییر کرد. مدت زمانی بعد از خاموش شدن بخارپز، تمام مواد غذایی که پخته شده بودند، گرم باقی ماندند.

این ویژگی نکته مثبتی برای یک بخارپز محسوب می‌شود. هنگام خرید دستگاه بخارپز حتما به این قابلیت توجه داشته باشید.

در بخارپز فلر از نشانگر LCD برای فرایند پخت و قابلیت گرم نگهدارنده استفاده شده است.

 

تایمر

یکی از نکاتی که هنگام خرید بخارپز یا هر لوازم خانگی برقی برای من اهمیت دارد، وجود تایمر است. تایمر زمان شما برای آشپزی را مدیریت می‌کند. با فعال کردن تایمر شما می‌توانید به امور روزانه خود مشغول شده و نگران غذای در حال پخت خود نباشید.

بخارپز فلر مدل SC87 دارای تایمر ۹۰ دقیقه‌ای است و من معمولا تایمر را بر روی یک ساعت تنظیم کرده و منتظر پایان زمان پخت می‌مانم. تنظیمات مربوط به تایمر و مشاهده زمان همگی بر روی صفحه نمایشگر این دستگاه قابل مشاهده هستند.

همچنین شما می‌توانید از تایمر برای تأخیر در شروع نیز استفاده کنید. به عنوان مثال من زمان شروع به کار دستگاه را توسط تایمر تعیین می‌کنم و بخارپز به صورت اتوماتیک در آن ساعت، شروع به کار می‌کند.

 

پخت برنج

یکی از نکات قابل توجه در این محصول، وجود ظرفی مخصوص آب پز کردن برنج است. یک ظرف پلاستیکی همراه این دستگاه عرضه می‌شود که شما می‌توانید برای بخارپز کردن برنج از آن استفاده کنید. من تا به حال از این قابلیت استفاده نکرده‌ام و نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم.

همچنین شما برای آب پز کردن تخم‌مرغ نیز می‌توانید از دستگاه بخارپز فلر استفاده کنید. من تخم‌مرغ‌ها را به صورت عمودی درون طبقات قرار می‌دهم و آن‌ها به خوبی آب پز می‌شوند.

تجربه مشتری از بخارپز فلر

تجربه من از دستگاه بخارپز فلر مدل SC87

بعد از چندین ماه استفاده از دستگاه بخارپز فلر من با مشکل خاصی مواجه نشده‌ام. با این حال باید به دو نکته در خصوص نحوه کارایی دستگاه اشاره کنم.

یکی از نکاتی که پیشتر به آن اشاره کردم در خصوص تمام شدن آب مخزن بود. همان‌طور که ذکر کردم این نکته شاید به نقطه منفی عملکرد دستگاه مربوط نباشد. با این حال تمام شدن آب مخزن در دقایق پایانی کار نظر مثبت من را جلب نکرده است.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفته شود، کارایی بهتر بخارپز در طبقات پایینی است. من بعد از چند بار استفاده متوجه شدم که دستگاه برای بخارپز کردن مواد غذایی در دو طبقه پایینی، عملکرد بهتری دارد.

ذکر این موضوع نه به این معنا که مواد غذایی در طبقه سوم به خوبی پخته نمی‌شوند. بلکه کیفیت پخت در دو طبقه پایینی مؤثرتر انجام می‌شود. البته چاره این موضوع نیز استفاده از یک یا دو طبقه بر روی پایه است. همان‌طور که ذکر کردم طبقات قابلیت جدا شدن داشته و شما می‌توانید تنها از یک طبقه استفاده کنید.

در آخر نیز باید به نظرات کاربران اشاره‌ای داشته باشیم که نسبت به کیفیت پایین دکمه‌ها و صفحه نمایشگر اعتراض داشته‌اند.

 

قیمت دستگاه بخارپز فلر مدل SC87

با توجه به تجربه مثبت من از کار با بخارپز فلر، بررسی مشخصات و خواندن دیدگاه‌های مختلف را به شما توصیه می‌کنم. در حال حاضر بخارپز فلر با قیمت تقریبی بین ۱،۶۳۰،۰۰۰ تا ۱،۷۰۰،۰۰۰ تومان در بازار موجود است. من چند ماه قبل با قیمت کمتری این دستگاه را خریداری کردم که نسبت به قیمت روز تفاوت چندانی ندارد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!