تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی

۱۰ علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی

راهنمای تعمیر و نگهداری
اگر متوجه این موضوع شده‌اید که لباس‌های شما بعد از شستن لباس با ماشین لباسشویی به خوبی تمیز نمی‌شوند یا بوی نامطبوعی از لباس به مشام شما می‌خورد. شاید زمان آن رسیده باشد که کیفیت کارکرد دستگاه خود را بررسی کنید و علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی را پیدا کنید.

تصلا– ماشین لباسشویی به عنوان لوازم خانگی کاربردی زندگی را برای ما آسان‌تر می‌کند. البته تا زمانی که به خوبی کار کرده و اختلالی عملکرد آن را با مشکل مواجه نکند. اگر ماشین لباسشویی لباس ها را آن طور که شما انتظار دارید، تمیز نمی‌کند. این امر می‌تواند به دلیل خطای انسانی یا وجود مشکلی فنی داخل لباسشویی باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی بپردازیم.

ماشین را بیش از اندازه معمول پُر نکنید

پر بودن بیش از اندازه ماشین لباسشویی

بیشتر خانواده‌ها زمان مشخصی را به شستشوی لباس اختصاص می‌دهند. برای این منظور نیز منتظر می‌مانند تا حجم لباس ‌های کثیف زیاد شده و بعد آن‌ها را درون ماشین قرار می‌دهند.

این دسته از افراد این گونه تصور می‌کنند که هر چه حجم لباس ها بیشتر باشد و در اصطلاح ماشین لباسشویی پُر شود، در مصرف برق، زمان و مواد شوینده صرفه‌جویی کرده‌اند.

توجه داشته باشید که هر ماشین لباسشویی ظرفیت مشخصی دارد. اگر شما بیشتر از توان دستگاه از آن کار بکشید، در طولانی مدت دستگاه مستهلک خواهد شد. همچنین حجم زیاد البسه نیز باعث می‌شود تا لباس ها به راحتی داخل محفظه ماشین لباسشویی حرکت نکرده و به خوبی شسته و تمیز نشوند.

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی می تواند به همین دلیل باشد و لازم است هنگام قرار دادن لباس درون مخزن ماشین با یک دست حجم لباس ها را بررسی کنید. در صورتی که به اندازه یک دست درون محفظه جای خالی وجود داشت، ماشین لباسشویی را روشن کنید.

ذکر این نکته نیز الزامی است که بعد از اتمام عملیات شستشو، لباس ها را به سرعت از ماشین خارج کنید. لباس‌های مرطوب اگر برای مدت زمان زیادی درون مخزن ماشین لباسشویی باقی بمانند، زمینه لازم برای رشد باکتری و قارچ را فراهم می‌کنند.

به تنظیمات مخصوص عملیات شستشو توجه کنید

تنظیمات مخصوص عملیات شستشو

انواع ماشین لباسشویی تنظیماتی مشخص برای شستشوی لباس با جنس‌های مختلف دارند. برخی از افراد از تنظیمات اولیه و معمولی ماشین برای تمام لباس‌ها استفاده می‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا آن گونه که انتظار دارید لباس‌هایتان به خوبی شسته نشوند.

تنظیمات لباسشویی برای همه نوع لباس مناسب نیست. شما باید هنگام شستشوی انواع لباس به جنس و نحوه شستشوی آن‌ها دقت داشته باشید. پارچه‌ها با توجه به جنسی که دارند باید در آب گرم یا سرد شسته شوند.

همچنین بعضی از مواد شوینده نیز قابلیت حل شدن در آب سرد یا آب گرم را داشته که توجه به این موارد به تمیز شسته شدن لباس ها کمک می‌کند. لباس‌هایی که خیلی کثیف هستند نیز برای شستشوی بهتر نیاز به مدت زمان بیشتری دارند که باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم.

تميز كردن لاستيك ماشين لباسشويي

تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی

آیا آخرین باری که مخزن داخلی ماشین لباسشویی را تمیز کردید، به یاد دارید؟ برخی از افراد بر این باور هستند که مواد شوینده به صورت اتوماتیک مخزن ماشین را تمیز می‌کند. این مطلب درست است اما در طولانی مدت ذرات گرد و غبار و آلودگی درون شیارهای داخل محفظه جمع شده و منجر به تمیز شسته نشدن لباس می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از سرکه سفید مخزن داخلی ماشین را تمیز کرده و این مشکل را برطرف کنید. در ابتدا دو فنجان سرکه سفید را درون محفظه پودر ریخته و اجازه دهید ماشین بدون وجود لباس با درجه حرارت بالا بچرخد. این کار باعث از بین رفتن باکتری‌ها و هر گونه بوی بد ناشی از لباس‌های کثیف خواهد شد.

در مرحله بعد مقداری از سرکه را با آب گرم مخلوط کنید. با استفاده از مسواک و اسفنجی نرم تمام شیارها، گوشه‌ها و قسمت‌های پنهان مخزن را شسته و تمیز کنید. در آخر نیز درب ماشین را باز گذاشته تا با جریان هوای طبیعی خشک شود. همچنین می‌توانید یک بار دیگر ماشین را در حالت چرخش با آب گرم گذاشته تا بوی سرکه از بین برود.

مسدود شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی

مسدود شدن شلنگ تخلیه

یکی دیگر از دلایل تمیز شسته نشدن ماشین لباسشویی، انسداد در فضای داخلی شلنگ تخلیه است. برای بررسی شلنگ تخلیه آن را جدا کرده و در صورت وجود شیء خارجی، نسبت به خارج کردن آن اقدام کنید.

همچنین اگر شلنگ دچار فرسودگی یا آسیب‌دیدگی شده باشد، نیاز به تعویض آن خواهید داشت.

علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

استفاده مناسب از مواد شوینده

انسداد موجود در کشوی مخصوص مواد شوینده در ماشین لباسشویی، می تواند علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی باشد. استفاده زیاد از مواد شوینده باعث بروز این اتفاق شده و در نهایت منجر به بروز مشکل در کیفیت عملکرد ماشین خواهد شد.

برای تمیز کردن محفظه پودر ماشین لباسشویی می‌توانید آن را از جای اصلی خود خارج کرده و شستشو دهید. همچنین محلول آب گرم، جوش‌شیرین و سرکه نیز گزینه مناسبی برای تمیز کردن این محفظه است. پیشنهاد می‌کنیم هر ۶ ماه یک بار محفظه پودر را از جای خود خارج کرده و به خوبی شستشو دهید.

برای بهتر شسته شدن لباس ها و حفظ طول عمر دستگاه از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که میزان کف کمتری تولید کنند. همچنین از مواد شوینده و پودرهایی استفاده کنید که دارای آنزیم هستند.

استفاده از مواد شوینده مخصوص نیز در عملیات شستشو تأثیر دارد. به عنوان مثال استفاده از مواد شوینده مخصوص لباس‌های تیره و مشکی باعث بهتر شسته شدن لباس‌های مشکی خواهد شد.

تعمیر ماشین لباسشویی یا تعویض المنت

المنت ماشین لباسشویی

المنت در ماشین لباسشویی وظیفه گرم کردن آب و رساندن آن به دمای مناسب را بر عهده دارد. هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی تنظیمات مربوط به دمای آب برای شستشو را بررسی کرده و به درستی تنظیم کنید.

علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی می تواند به این دلیل باشد  که  المنت دچار مشکلی شده باشد یا از کار افتاده باشد، فرایند گرم شدن آب صورت نگرفته و لباس ها به خوبی تمیز نمی‌شوند.

برای بررسی وضعیت المنت می‌توانید از یک نیروی متخصص تعمیر لوازم خاناگی کمک گرفته و برای رفع مشکل اقدام کنید.

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

عدم چرخش ماشین لباسشویی

برای شستشوی کامل لباس در ماشین لباسشویی، لباس ها باید به صورت مداوم داخل ماشین بچرخند. نچرخیدن دیگ لباسشویی منجر به تمیز شسته نشدن لباس خواهد شد.

موارد مختلفی وجود دارند که در چرخش یا از کار افتادن عملیات شستشوی ماشین نقش دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کوتاهی خواهیم داشت.

  • وجود خطا و مشکل در برد الکترونیکی ماشین لباسشویی؛ در این مواقع شما می‌توانید جریان برق را از ماشین لباسشویی جدا کرده و بعد از چند ثانیه مجدد ماشین را به برق وصل کنید. با ۶ بار باز و بسته کردن درب ماشین در مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ ثانیه، دستگاه ریست شده و ماشین مجدداً به صورت نرمال چرخیده و به کار خود ادامه می‌دهد.
  • بررسی قسمت کنترل فشار و سطح آب در ماشین؛ به این بخش هیدروستات گفته می‌شود که در صورت بروز مشکل پمپ تخلیه به درستی کار نکرده و ممکن است آب نیز از ماشین نشت کند.
  • بررسی تسمه موتور ماشین لباسشویی؛ اگر تسمه موتور از جای اصلی خود خارج شده یا دچار خرابی و آسیب‌دیدگی شده باشد، منجر به نچرخیدن مخزن ماشین لباسشویی خواهد شد.
  • بررسی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

تراز كردن ماشين لباسشويي

نحوه قرارگیری ماشین لباسشویی

بیشتر مدل‌های ماشین لباسشویی دارای پایه‌ای قابل تنظیم هستند که شما می‌توانید دستگاه را با سطح زمین تراز کنید. تراز نبودن ماشین بر کیفیت کارکرد دستگاه و همچنین کیفیت عملیات شستشو نیز تأثیر می‌گذارد.

انواع ماشین لباسشویی باید در سطحی هموار و سخت قرار بگیرند در غیر این صورت نتیجه مطلوبی از عملکرد آن‌ها نخواهید گرفت.

علت جمع شدن آب در مخزن لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی لوله‌ای وجود دارد که به مخزن متصل شده و مواد شوینده از این طریق وارد مخزن می‌شوند. در صورتی که این لوله مسدود شده باشد، عملیات شستشو به خوبی انجام نشده و لباس ها تمیز نمی‌شوند.

در صورت بروز این مشکل بهتر است از یک نیروی متخصص تعمیر ماشین لباسشویی کمک بگیرید تا آسیب دیگری به دستگاه شما وارد نشود. برای اینکه از صحت کارکرد این لوله مطلع شوید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

بعد از قرار دادن البسه درون ماشین، مواد شوینده را به جای ریختن درون محفظه پودر بر روی لباس‌های داخل مخزن بریزید. بعد از اتمام عملیات شستشو اگر لباس ها به خوبی شسته و تمیز شده بودند، شما می‌توانید به مسدود بودن لوله متصل به مخزن شک کنید.

نحوه تميز كردن فيلتر ماشين لباسشويي

فیلتر تخیله آب در ماشین یکی دیگر از مواردی است که مسدود بودن یا گرفتگی در آن علت تمیز نشدن لباس در لباسشویی است. توصیه ما برای رفع این مشکل مراجعه به نیروی باتجربه و متخصص در این امر است. با این‌حال برای آشنایی شما با نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین اطلاعات مختصری را ارائه می‌دهیم.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین نیاز به جدا کردن دستگاه از برق و بستن شیرهای آب داریم. قبل از باز کردن درپوش فیلتر پیچ‌های مخصوص آب گرم و سرد ماشین را ببندید. با برداشتن درپوش مخزن تخلیه اضطراری، آب نیز خارج می‌شود.

حال فیلترها را خارج کرده و توسط مواد پاک‌کننده مخصوص یا سرکه سفید آن‌ها را تمیز کنید. هنگام تمیز کردن از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به دیگر قسمت‌های ماشین جلوگیری کرده و در نهایت فیلترها را بر جای اصلی خود قرار دهید.

خارج کردن و تمیز کردن فیلتر امری تخصصی است و هر سهل‌انگاری منجر به بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه خواهد شد. برای جلوگیری از مشکلاتی جدی و اطمینان از نحوه عملکرد، کمک گرفتن از نیروی ماهر امری ضروری محسوب می‌شود.

همان‌طور که در این مطلب خواندیم خطای انسانی و مشکلات فنی هر دو باعث بروز مشکلاتی در کیفیت عملیات شستشو در ماشین لباسشویی می‌شوند. نگهداری از لوازم خانگی مهمترین عامل در حفظ طول عمر آن‌ها محسوب می‌شود. برای پیشگیری از برزو مشکلات احتمالی بهتر است هر چند وقت یک بار برای سرویس ماشین لباسشویی خود اقدام کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!