تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی‌پلاس

بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

راهنمای خرید
تلویزیون‌های جی پلاس و سام الکترونیک در چند سال اخیر توانستند رضایت اکثر مردم را جلب کنند؛ اما آیا می‌دانید تلویزیون‌های کدام یک از این دو برند ارزش خرید بیشتری دارند و بیشتر می‌توانند انتظارات شما از یک تلویزیون خوب را برآورده کنند؟

تلویزیون‌های جی پلاس و سام الکترونیک در چند سال اخیر توانستند رضایت اکثر مردم را جلب کنند. اما هر کدام از این تلویزیون های چی امکانات و ویژگی‌هایی دارند؟

تصلا – با قطع رابطه رسمی ال‌جی و سامسونگ با ایران در سال گذشته، دو برند ایرانی جی پلاس و سام الکترونیک رسما جایگزین ال‌جی و سامسونگ شدند و می‌توان این دو برند را ال‌جی و سامسونگ ایرانی دانست. این دو برند برندهای نوپایی محسوب می‌شوند؛ اما در همین مدت کمی که از تأسیس آن‌ها می‌گذرد، توانسته‌اند  رضایت مردم را جلب کند و محصولات این دو برند جایگزین مقرون‌به‌صرفه مناسبی برای محصولات ال‌جی و سامسونگ هستند.

سام و جی پلاس محصولات متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم تلویزیون‌های این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند و مزایا و معایب کلی آن‌ها نسبت به یکدیگر چیست. در پایان مقاله سایت اخبار لوازم خانگی تصلا هم با مدل‌های مختلف این تلویزیون‌ها، مزایا و معایب و قیمت آن‌ها آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

 

تلویزیون سام و جی پلاس از نظر کیفیت تصویر

از نظر کیفیت تلویزیون سام و جی پلاس را میتوان به صورت زیر بررسی کرد:

شباهت‌های تلویزیون‌های سام و جی پلاس در زمینه کیفیت تصویر

تلویزیون‌های ۴K هر دو برند دارای رزولوشن استاندارد فورکی یعنی ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ هستند. تلویزیون‌های هر دو برند دارای استاندارد HDR هستند و در آن‌ها از استاندارد پایه HDR یعنی HDR 10 استفاده شده است که با توجه به رده قیمتی آن‌ها اصلاً تعجب‌برانگیز نیست؛ البته استفاده از استاندارد پایه HDR در این تلویزیون‌ها نیز باعث شده است کنتراست و روشنایی تصاویر HDR در حال در آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد و جزئیات hdk تصاویر نیز با وضوح بیشتری نمایش داده شوند.

اما درصورتی‌که این تلویزیون‌ها از استانداردهای بالاتر HDR  یعنی +HDR 10  برخوردار بودند، طبیعتاً در نمایش محتوای HDR  عملکرد بهتری داشتند. در تلویزیون‌های +HDR 10 تصاویر HDR فریم به فریم پردازش و روشنایی و کنتراست آن‌ها تا جای ممکن نمایش داده می‌شوند.

شباهت دیگری که در تلویزیون‌های ۴K این برند دیده می‌شود، این است که هیچ کدام یک از آن‌ها از فناوری‌های شاخص ارتقاءدهنده کیفیت تصویر مثل فناوری‌های ارتقاءدهنده وضوح تصویر و نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع برخوردار نیستند و موتور پردازش قدرتمندی نیز در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ البته جی پلاس برخی از تلویزیون‌های خود مانند تلویزیون Full HD مدل GTV 50H512N را با فناوری کاهش نویز روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

برتری‌های تلویزیون‌های جی‌ پلاس نسبت به تلویزیون‌های سام الکترونیک از نظر کیفیت تصویر

کیفیت تلویزیون های جی پلاس+ تلویزیون سام یا جی پلاس

یکی از برتری‌های اصلی تلویزیون‌های ۴K جی پلاس برخورداری این تلویزیون‌ها از پنل ۱۰ بیت است.  پنل‌های ۱۰ بیتی می‌تواند طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها با سایه رنگ‌های بیشتری را نمایش دهند. در ضمن در تلویزیون‌های دارای پنل‌ ۱۰ بیتی شاهد جزپیات تصپویر بیشتری هستیم.

بدون تردید به دلیل اینکه پنل‌های ۱۰ بیتی می‌توانند رنگ‌های بیشتر و سایه رنگ‌های بیشتری را تولید کنند، تصاویر و رنگ‌هایی که توسط آن‌ها نمایش داده می‌شود، به‌مراتب طبیعی‌تر و واقعی‌تر از تصاویر و رنگ‌های پنل‌های هستند. در ضمن تغییر سایه رنگ‌ها در تلویزیون‌های ۸ بیتی بسیار نرم‌تر و روان‌تر انجام می‌شود؛ به‌ عنوان‌ مثال وقتی‌ که تلویزیون در حال نمایش تصویر غروب آفتاب است. این تصویر که سایه رنگ‌های مشابه زیادی دارد، در تلویزیون‌های ۱۰ بیتی بسیار واقعی‌تر و طبیعی‌تر از تلویزیون‌های ۸ بیتی است و شاهد هاله رنگ آزاردهنده در بخش‌های مختلف تصویر نیستیم.

جی پلاس علاوه بر تلویزیون‌های LED معمولی تلویزیون‌های کیولد را نیز روانه بازار کرده است. در تلویزیون‌های کیولد از ذرات کوانتومی استفاده شده است که باعث می‌شود روشنایی تلویزیون‌ها به میزان قابل‌توجهی از روشنایی تلویزیون‌های LED بیشتر شود و رنگ‌های تلویزیون غنا و درخشش خاصی داشته باشند.

وجود ذرات کوانتومی در تلویزیون‌های کیولد باعث ایجاد تصاویری روشن و غنی‌تر با رنگ‌های اشباع‌شده می‌شود که طیف این رنگ‌ها به میزان قابل‌توجهی بیشتر از طیف رنگ‌های تلویزیون‌های LED متداول است.

از دیگر مزایای تلویزیون‌های کیولد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ایجاد و رنگ‌های اصلی به‌صورت کاملاً خالص و غنی( منظور رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است)
  • توانایی ایجاد میلیاردها و با غنا و کیفیت بالا (۱٫۷  میلیارد رنگ)
  • قابلیت تولید رنگ سفید خالص به علت ترکیب شدن رنگ‌های قرمز سبز و آبی تولیدشده توسط نقاط کوانتومی
  • قابلیت ایجاد کنتراست بهتر
  • دوام بیشتر کیفیت رنگ‌ها

در واقع تلویزیون‌های کیولد با هدف ارتقای کیفیت کلی تصویر، کنتراست و روشنایی تلویزیون‌های LED ایجاد شده و می‌توان گفت عملکرد موفقی هم در این زمینه داشته‌اند. جالب است بدانید نمونه خارجی تلویزیون‌های کیولد توسط سامسونگ تولید شده است و طبیعتا کیولدهای ایرانی باید توسط برند سام الکترونیک تولید می‌شد؛ جی‌پلاس در این زمینه پیش‌قدم شده است و سام الکترونیک فعلا به تولید تلویزیون‌های LED متداول بسنده کرده است.

در برخی از تلویزیون‌های جی پلاس از پنل‌های +A  استفاده شده است که جزو بهترین پنل‌های مرغوب محسوب می‌شوند و استفاده از آن‌ها تضمین‌کننده کیفیت تصویر تلویزیون است. از ویژگی‌های شاخص پنل های +A می‌توان به شفافیت بالای این پنل‌ها، مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه و عدم وجود مشکلاتی مثل نشت نور در تصویر در حال نمایش توسط آن‌ها اشاره کرد. در ضمن این پنل‌ها می‌توانند تصاویری با رنگ‌های کاملاً غنی و خالص با کنتراست نسبتاً بالا ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

برتری‌های تلویزیون‌های سام الکترونیک نسبت به تلویزیون‌های جی‌ پلاس از نظر کیفیت تصویر

تلویزیون‌های ۴K سام  الکترونیک برتری ویژه‌ای نسبت به تلویزیون‌های ۴K جی پلاس دارند و آن هم برخورداری این تلویزیون‌ها از قابلیت ارتقای وضوح تصویر محتوای Full HD و HD به محتوای ۴K یا همان upscaling است. انجام این کار در تلویزیون‌های ۴K سام الکترونیک برعهده موتور پردازنده تصویر UHD Upscalinp است که در تلویزیون‌های مشابه سامسونگ نیز دیده می‌شود؛ البته نباید انتظار داشته باشید عملکرد تلویزیون‌های سام الکترونیک در این زمینه همچون تلویزیون‌های سونی، سامسونگ و  ال‌جی باشد.

تلویزیون‌های رده‌بالا و حتی میان‌رده سونی در زمینه ارتقای وضوح تصویر نسبت به تلویزیون‌های برندهای مذکور عملکرد بسیار موفق‌تری دارند. نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که کیفیت محتواهایی که وضوح و رزولوشن آن‌ها به ۴K ارتقا یافته است، به‌هیچ‌وجه با کیفیت محتواهایی که ۴K واقعی هستند، یکسان نیست و  می‌توان گفت ارتقای وضوح تصاویر تنها باعث می‌شود محتواهای Full HD و HD به بهترین شکل ممکن در تلویزیون‌های ۴K پخش شوند.

در مورد کیفیت تصویر کلی تلویزیون‌های Full HD و ۴K باید گفت تلویزیون‌های جی پلاس از پنل+A و همچنین وجود پنل ۱۰ بیتی برخوردارند.

در ضمن تولید تلویزیون‌های کیولد توسط این برند برگ برنده اصلی آن در مقابل سام الکترونیک است و این تلویزیون‌ها نسبت به تلویزیون‌های LED متداول برتری محسوسی دارند؛ البته وجود موتور ارتقادهنده وضوح تصویر در تلویزیون‌های ۴K سام الکترونیک نیز می‌تواند افراد را برای خرید این تلویزیون‌ها ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

نوع پنل

یکی از تفاوت‌های تلویزیون‌های این دو برند این است که برخی از تلویزیون‌های جی پلاس با پنل IPS و برخی دیگر با پنل VA عرضه شده‌اند؛ اما تلویزیون‌های سام الکترونیک تنها با پنل‌های VA عرضه می‌شوند برخی از افراد تلویزیون‌های IPS را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر متمایل به خرید تلویزیون‌های VA هستند.

تلویزیون‌های IPS زاویه دید گسترده و ۱۷۸ درجه دارند و از هر زاویه به آن‌ها نگاه کنید، کیفیت تصاویر کاهش پیدا نمی‌کند و میزان  اشباع رنگ‌ها نیز تغییر نمی‌کند. در ضمن پنل های IPS رنگ‌های سبز و قرمز را با غنای بیشتری نمایش می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های شاخص پنل‌های IPS می توان مقاومت بالای آن‌ها در برابر ضربه و دمای بالا اشاره کرد.

در مقابل پنل‌های VA زاویه دید کاملاً محدودی دارد و این که بتوانید تصاویر را با بالاترین کیفیت ممکن ببینید باید درست مقابل آن‌ها بنشینید؛ اما از سوی دیگر در زمینه ایجاد کنتراست بالا نمایش رنگ مشکی به‌ صورت کاملاً عمیق و غنی بسیار بهتر از پنل های IPS عمل می‌کنند.

 تلویزیون‌های سام الکترونیک  با پنل VA  عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

کیفیت صدا

کیفیت تلویزیون های جی پلاس+تلویزیون های سام یا جی پلاس

تلویزیون‌های جی پلاس و سام الکترونیک در زمینه کیفیت صدا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و معمولاً در تلویزیون‌های ۴K هر دو برند مانند بسیاری از تلویزیون‌های ۴K برندهای HDVHKD دیگر دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی هستند و از صدای دالبی نیز پشتیبانی می‌کند که ویژگی کاملاً متداول و معمولی است و امروزه تقریبا تمام تلویزیون‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند. هیچ یک از تلویزیون‌های ۴K دو برند دارای ساب ووفر داخلی نیستند با توجه به رده قیمتی آن‌ها نباید چنین انتظاری از آن‌ها داشته باشیم.

در مورد تلویزیون‌های HD و Full HD  این دو برند هم باید بگوییم تلویزیون‌های فول اچ‌دی سام الکترونیک نیز دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی هستند و از صدای دالبی نیز پشتیبانی می‌کنند؛ تلویزیون‌های Full HD و HD جی پلاس دارای دو بلندگوی ۸ واتی هستند و تلویزیون‌های HD  این برند از صدای دالبی پشتیبانی نمی‌کنند.

برخی از تلویزیون‌های ۴K جی پلاس مانند مدل از فناوری adaptive sound control پشتیبانی می‌کنند. این فناوری در برخی از تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ نیز وجود دارد. فناوری adaptive sound control امکان تحلیل محتوای تنظیمات صدا متناسب با محتوای در حال پخش به‌صورت خودکار را برای تلویزیون فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال زمانی که شخصیت‌های فیلم در حال صحبت و گفت‌وگو با یکدیگر هستند، صدای دیالوگ‌ها به‌ صورت خودکار شفاف و واضح می‌شود و در هنگام پخش صحنه‌های هیجان‌انگیز مثل انفجار یا شلیک گلوله نیز  حجم صدا به‌صورت خودکار افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود احساس هیجان‌انگیز چنین صحنه‌هایی به شما القا شود.

طراحان و سازندگان تلویزیون‌های سام الکترونیک مدعی هستند که بلندگوهای این تلویزیون‌ها می‌توانند صدا را در جهات مختلف پخش کنند.اما باید گفت بلندگوهای تلویزیون‌ها تنها قابلیت پخش صدای استریو را دارند و صدای فراگیر را تنها شبیه‌سازی می‌کند. برای شنیدن صدای فراگیر واقعی باید ساندبارها و سینماهای خانواده حرفه‌ای را انتخاب کنید؛ البته بلندگوهای تلویزیون‌های سام الکترونیک قابلیت انعکاس را دارند که باعث می‌شود صدا بهتر به شنونده انتقال داده شود.

در کل می‌توان گفت تلویزیون‌های این دو برند از نظر کیفیت صدا و فناوری‌های ارتقادهنده کیفیت صدا برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند و تمام آن‌ها در یک سطح قرار دارند. همان‌طور که دیدید تنها توان بلندگوهای این تلویزیون‌ها تفاوت اندکی با یکدیگر دارند که چندان قابل‌توجه نیست.

یکی از معایب اصلی تلویزیون‌های هر دو برند در زمینه صوت، پشتیبانی نکردن آن‌ها از فرمت صوتی DTS است. فرمت DTS یکی از باکیفیت‌ترین فرمت‌های صوتی محسوب می‌شود. ترک‌های صوتی دارای این فرمت برخلاف اکثر ترک‌های صوتی فشرده نیستند و وضوح بسیار بالایی دارند.

معمولاً فیلم‌های Full HD و واقعی که کیفیت بسیار بالایی دارند با این فرمت صوتی منتشر می‌شوند که به دلیل غیرفشرده بودن، جزئیات صدا را با وضوحی باورنکردنی پخش می‌کند. DTS از صدای ۸ کاناله نیز پشتیبانی می‌کند و دارای بیت‌ریت بالایی است (معمولاً در حدود ۱٫۵ تا  ۴ مگابایت در ثانیه).

پشتیبانی یک تلویزیون از فرمت DTS مزیت بسیار خوبی برای آن محسوب می شود؛ زیرا فیلم‌های Full HD واقعی دارای این فرمت صوتی هستند و درصورتی‌که تلویزیونی از این فرمت DTS پشتیبانی کند، می‌توانید علاوه بر کیفیت بالای تصویر این فیلم‌ها از صدای با کیفیت آن‌ها با وضوح بالا نیز لذت ببرید.

درصورتی‌که تلویزیون از این فرمت پشتیبانی نکند، مجبورید فرمت را با نرم‌افزارهای تبدیل فرمت به فرمت‌های قابل پخش توسط تلویزیون تبدیل کنید؛ این کار از یک سو کار زمان‌بری است و سیستم را کاملاً درگیر می‌کند (مخصوصاً اگر سیستم شما قدیمی ‌باشد و پردازنده قدرتمندی نداشته باشد) و از سوی دیگر کیفیت صدای فیلم به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند (کیفیت سایر فرمت‌های صوتی اصلاً با فرمت DTS قابل‌مقایسه نیست).

درضمن طراحی بلندگوهای تلویزیون باید به گونه‌ای باشد که صدایی شفاف تولید کنند (مخصوصا صدای دیالوگ‌‌ها) و صدا را به بهترین شکل ممکن به گوش شنونده منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی  

نوع نور پس‌زمینه

تمام تلویزیون‌های هر دو برند به‌جز تلویزیون‌های کیولد جی پلاس دارای نور پس‌زمینه Edge LED هستند؛ اما سیستم نور پس‌زمینه تلویزیون‌های کیولد جی پلاس Direct LED است.

در مورد تفاوت این دو سیستم نور پس زمینه در تلویزیون‌های Edge LED تمام آن‌ها جزو تلویزیون‌های میان‌رده و اقتصادی هستند، دیودهای تأمین‌کننده نور پس‌زمینه تنها در لبه‌های تلویزیون تعبیه شده‌اند؛ اگرچه این نوع طراحی باعث کاهش ضخامت و کاهش هزینه تولید تلویزیون و حتی کاهش مصرف برق می‌شود، اما معایب قابل‌توجهی هم دارد.

در این تلویزیون‌ها نور قسمت‌های اطراف تصویر بیشتر است و در هنگام نمایش تصاویر هاله‌ای از نور در اطراف تصویر ایجاد می‌شود (این مشکل هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک مانند صحنه قرص کامل ماه در میان آسمان کاملاً تاریک شب، بیشتر به چشم می‌خورد و باعث می‌شود هاله‌ای از نور در اطراف قسمت‌های تاریک تصویر و قسمت‌های کاملاً روشن آن ایجاد شود که برای بسیاری از افرادی که به کنتراست بالای تصویر اهمیت زیادی می‌دهند، اصلاً خوشایند نیست).

در مقابل در سیستم نور پس‌زمینه Direct LED دیودهای LED نور پس‌زمینه در تمام نقاط پنل تعبیه شده‌اند و نوردهی با دقت بسیار بیشتری نسبت به سیستم Edge LED  انجام می‌شود و در نتیجه کنتراست و وضوح تصویر تلویزیون‌های Direct LED به‌مراتب بیشتر از تلویزیون‌های Edge LED است. در ضمن در تلویزیون‌های Direct LED شدت هاله نور در اطراف تصاویر بسیار کمتر از تلویزیون‌های Edge LED است.

پورت‌ها

در تلویزیون‌های ۴K هر دو برند تمام پورت‌های لازم به‌جز پورت HDMI 2.1 و پورت eARC وجود دارد (البته این دو پورت تنها در تلویزیون‌های رده‌بالا و میان‌رده گران‌قیمت وجود دارد) و  شما می‌توانید صدای دیجیتال از این تلویزیون‌ها از طریق پورت HDMI ARC و خروجی صدای دیجیتال اپتیکال به سیستم‌های صوتی انتقال دهید (البته پورت HDMI ARC تنها در برخی از تلویزیون های جی‌‌پلاس دیده می‌شود).

بنابراین برای انتقال صدای دیجیتال ۸ کاناله از تلویزیون‌های جی پلاس دارای پورت HDMI ARC به سیستم‌های صوتی محدودیتی ندارید. البته همانطور که گفتیم پورت HDMI eARC در این تلویزیون‌ها وجود ندارد و نمی‌توانید ترک‌های صوتی دارای بیت‌ریت بسیار بالا را توسط آن‌ها انتقال دهید.

سیستم‌عامل‌

سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند هر دو برند اندروید است و در تلویزیون‌های جدید آن‌ها از اندروید ۹ استفاده شده است.

استفاده از تمام اپلیکیشن‌های جدید سازگار با اندروید تی‌‌وی در این تلویزیون‌ها امکان‌‌‌پذیر باشد. درضمن اندروید تی‌وی امکان دسترسی به گوگل پلی استور و استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در این اپ استور را گه با اندروید تی وی سازگار هستند، فراهم می کند.اپلیکیشن‌هایی مثل اپلیکیشن‌های استریم ویدیوی داخلی و خارجی مثل یوتیوب، نتفلکیس، فیلیمو و نماوا.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

سخت‌افزار

سخت‌افزار تلویزیون سام+سخت‌افزار تلویزیونجی پلاس

سخت‌افزار برخی از تلویزیون‌های جدید جی‌ پلاس جدیدتر است و این تلویزیون ها دارای پردازنده چهار هسته‌ای و رم ۲ گیگابایتی هستند. در حالی‌که تلویزیون‌های جدید سام الکترونیک پردازنده تک هسته‌ای دارند و این موضوع می‌تواند عملکرد آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما می‌‌توانید با خرید یک اندروید باکس حرفه‌ای برای این تلویزیون‌ها این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید.

قابلیت‌های ارتباطی

تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس به‌راحتی می‌توانند به‌ صورت بی‌سیم با گوشی‌ها تبلت‌ها و کامپیوترها  ارتباط برقرار کنند و از این طریق عکس، فیلم، موسیقی و سایر محتواهای در حال نمایش در نمایشگر این دستگاه‌ها را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون نمایش دهید. فناوری‌های ارتباطی تلویزیون‌های جی پلاس به شرح زیر است:

  • بلوتوث: برخورداری این تلویزیون از بلوتوث، پخش فایل‌های موسیقی از سایر دستگاه‌های مجهز به بلوتوث روی تلویزیون را بسیار راحت کرده است.
  • وای‌فای دایرکت (WiFi direct):شما می‌توانید از طریق فناوری وای‌فای دایرکت گوشی و تبلت‌های دارای این فناوری و حتی کامپیوتر را به تلویزیون متصل کنید و هر آنچه را در نمایشگر این دستگاه در حال نمایش است، در تلویزیون نمایش دهید.
  • اسکرین میررینگ (Screen mirroring): این فناوری نیز یکی دیگر از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم متداول برای تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و عملکرد آن درست مانند فناوری وای‌فای دایرکت است و برای استفاده از آن نیز نیازی به روتر وای‌فای ندارید. تلویزیون ۴K جدید جی‌‌پلاس مجهز به فناوری‌های E share و Quick share و Miracast است که کاملا شبیه Screen mirroring عمل می‌کنند.

در تلویزیون‌های هوشمند سام الکترونیک نیز برای به اشتراک‌گذاری‌های محتوا بین دستگاه‌های مختلف و تلویزیون از فناوری Smart View استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

فناوری‌های جانبی

امکانات جانبی تلویزیون‌های جی پلاس به شرح زیر است:

  • قابلیت تبدیل گوشی هوشمند به موس و صفحه‌کلید بی‌سیم برای تلویزیون (Mouse Air و Remote touch): شما می‌توانید با استفاده از این فناوری از برخی از تلویزیون جی پلاس خود درست مانند یک کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید و از وب‌گردی در آن و استفاده راحت از اپلیکیشن‌های مختلف اندروید TV نهایت لذت را ببرید.
  • امکان استفاده از گوشی های جی پلاس به عنوان ریموت کنترل لمسی تلویزیون‌های جی‌‌‌ پلاس به عنوان موس
  • پشتیبانی از فناوری (HDMI CEC): با فعال کردن این فناوری می‌توانید تمام دستگاه‌هایی هم برند تلویزیون‌های جی پلاس را که از طریق پورت HDMI به تلویزیون متصل شده‌اند، تنها با کنترل تلویزیون مدیریت کنید؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید از طریق این فناوری هر دو دستگاه متصل‌شده به یکدیگر را هم‌زمان خاموش یا روشن کنید. این فناوری Simplink نیز نام دارد.
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی روی فلش یا هارد اکسترنال (Digital Recording)
  • قابلیت صرفه‌جویی در مصرف انرژی (Energy saving mode)
  • قابلیت تایم شیفتینگ (Time Shifting): با استفاده از این قابلیت می‌توانید برنامه در حال پخش را ضبط کنید و در حالی ‌که تلویزیون در حال ضبط برنامه است، می‌توانید زمان برنامه را به عقب بازگردانید و بخش مورد نظر را تماشا کنید. زمانی که برنامه را به عقب باز می‌گردانید، ضبط برنامه بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا می‌کند و اصلاً نباید نگران این موضوع باشید.
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB T2

قابلیت تایم شیفتینگ و  گیرنده دیجیتالی DVB T2 در تلویزیون‌های سام الکترونیک نیز دیده می‌شود. تمام تلویزیون‌های هر دو برند قابلیت دریافت شبکه‌های HD صدا‌ و سیما را دارند و از فرمت HEVC H.265 پشتیبانی می‌کنند.

محتوای HEVC H.265 بیت‌ریت پایین‌تری (شاخص تعیین‌کننده کیفیت) نسبت به MPEG 4 H.264 دارد و درنتیجه حجم آن نیز کمتر است؛ اما کیفیت آن با محتواهای MPEG 4 H.264 دارای بیت‌ریت بالاتر، یکسان است و حتی ممکن است کیفیت بالاتری نیز داشته باشد.

با دانلود محتواهای H.265 می‌توانید در مصرف حجم اینترنت خود تا میزان زیادی صرفه‌جویی کنید؛ البته در حال حاضر به دلیل اینکه هنوز پلیرهای زیادی از این کدک پشتیبانی نمی‌کنند، میزان محتوای منتشرشده H.265 نسبت به محتوای H.264 به میزان قابل‌توجهی کمتر است؛ اما مطمئناً در آینده محتواهای بسیار بیشتری با این کدک منتشر می‌شوند و احتمالاً در چند سال آتی کدک H.264 به‌کلی منسوخ خواهد شد.

طراحی ظاهری

تلویزیون‌های هر دو برند طراحی ظاهری مدرنی دارد و حاشیه‌‌های اطراف نمایشگر آن‌ها کم است که باعث می‌شود کاملا در فضای فیلم غرق شوید. تعدادی از تلویزیون‌های جی پلاس دارای پایه گرد هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون سام

گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون‌های جی پلاس توسط گلدیران ارائه می‌شود که دیگر نیازی به معرفی آن نیست و یکی از شرکت‌های مطرح کشور در زمینه ارائه خدمات پس از فروش مناسب محسوب می‌شود.

گلدیران در طول سال‌های طولانی فعالیت خود توانسته است رضایت مردم را به‌خوبی جلب کند و از خدمات شاخص آن می‌توان به نصب رایگان محصولات، پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و فراهم کردن امکان تمدید گارانتی محصولات اشاره کرد.

گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون‌های سام الکترونیک توسط سام سرویس ارائه می‌شود که همچون  گلدیران یکی از شرکت‌های با سابقه و مطرح در زمینه ارائه خدمات پس از فروش محصولات الکترونیکی به شمار می‌رود.

سام الکترونیک نیز در جلب رضایت مشتریان خود عملکرد بسیار خوبی داشته و همچون گلدیران خدمات خوبی مثل نصب رایگان محصولات و پشتیبانی قوی را ارائه داده است. بنابراین می‌توان گفت در مورد گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون‌های هر دو برند نگرانی نباید داشته باشید و محصولات هر دو برند توسط شرکت‌های بزرگی پشتیبانی می‌شوند.

در کل در سال‌های اخیر تلاش شده است  خدمات پس از فروش کالاهای ایرانی به بهترین شکل ممکن ارائه شود تا اعتماد مردم در مورد کالاهای ایرانی جلب شود. لازم به توضیح است تلویزیون‌های جی پلاس با گارانتی ۱۸ ماهه و تلویزیون‌های سام الکترونیک با گارانتی ۲۴ ماهه عرضه می‌شوند؛ بنابراین سام الکترونیک در این قسمت برنده است.

حتما بخوانید: آنچه درباره کیفیت تلویزیون سام ایرانی نمی‌دانید

قیمت

قیمت تلویزیون‌های هر دو برند تقریباً در یک سطح قرار دارند و اختلاف قیمت چندان زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما قیمت تلویزیون‌های جی پلاس کمی و در حد چند صد هزار تومان بیشتر از تلویزیون‌های سام الکترونیک است که تا حدودی قابل توجیه است.

میزان رضایت مصرف‌کنندگان

میزان رضایت مصرف‌کنندگان از تلویزون های سام

با بررسی نظر مصرف‌کنندگان در مورد تلویزیون‌های هر دو برند متوجه شدیم کثر مصرف‌کنندگان در مورد کیفیت بسیار بالای تلویزیون‌های ۴K این برند توافق نظر دارند؛  اما اپلیکیشن‌های اندروید این تلویزیون‌ها را کافی نمی‌دانند.

البته تعداد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان تلویزیون‌های جی پلاس نیز از کیفیت صدا و تصویر این تلویزیون‌ها رضایت نسبی دارند.

در کل باید بگوییم تلویزیون‌های ایرانی تلویزیون‌های میان رده ارزان‌قیمتی محسوب می‌شوند و فاقد امکانات پیشرفته ارتقادهنده کیفیت صدا و تصویر هستند و نمی‌توانند انتظارات کاربران حرفه‌ای را برآورده کنند؛ اما به‌عنوان تلویزیون‌های مقرون‌به‌صرفه با امکانات و کیفیت مناسب گزینه‌های کاملاً ایده‌آلی هستند و می‌توانند جایگزین قابل قبولی برای تلویزیون‌های میان‌رده برندهای خارجی مخصوصاً تلویزیون‌های ال‌جی و سامسونگ باشند.

نتیجه‌گیری نهایی

وجود پنل‌های ۱۰ بیتی در تلویزیون‌های جی پلاس، تولید تلویزیون‌های کیولد توسط این برند، برخورداری از فناوری‌های صوتی پیشرفته‌تر و امکانات ارتباطی و جانبی بیشتر مزیت تلویزیون‌های جی پلاس است.

کیفیت ساخت و وجود قابلیت ارتقای وضوح تصویر در تلویزیون‌های سام الکترونیک نیز از مزیت‌ها این برند است و می‌تواند خریداران را برای خرید این تلویزیون‌ها متقاعد کند.

در ضمن چنانچه مایل به خرید تلویزیون‌های بزرگ‌تر از ۶۰ اینچ هستید مجبور به انتخاب تلویزیون‌های جی پلاس هستید؛  زیرا جی پلاس تلویزیون‌های ۷۵ اینچ و ۸۲ اینچ خود را نیز روانه بازار کرده است؛ اما حداکثر اندازه تلویزیون‌های سام الکترونیک ۶۵ اینچ است.

مدل‌های مختلف تلویزیون‌های سام الکترونیک

اکنون که تلویزیون های هر دو برند را از ابعاد مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم اجازه دهید با مدل‌های مختلف تلویزیون‌های این دو برند، مزایا، معایب و قیمت آن‌ها نیز آشنا شویم. اجازه دهید ابتدا با مدل های مختلف تلویزیون‌های سام الکترونیک آشنا شویم.

مدل‌های مختلف تلویزیون‌های سام الکترونیک

تلویزیون سام مدل UA65TU7000TH سایز ۶۵ اینچ

تلویزیون سام مدل UA65TU7000TH سایز 65 اینچ

مشخصات:

  • رزولوشن: (۴K (3840 ×۲۱۶۰
  • پورت‌ها: سه HDMI، دو USB، یک کامپوننت، یک لن، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  • برخورداری از موتور پردازنده UHD Upscaling
  • برخورداری از سیستم‌عامل اندروید (تمام تلویزیون‌های دارای سیستم‌عامل اندروید می‌توانند به اینترنت متصل شوند و قابلیت وبگردی با آن‌ها نیز وجود دارد).
  • دارای وای‌فای
  • طراحی زیبا و باریک بودن قاب اطراف نمایشگر
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • برخورداری از قابلیت انعکاس صدا توسط بلندگوها
  • برخورداری از قابلیت Smart View

معایب:

  • عدم برخورداری از خروجی هدفون

قیمت تلویزیون سام مدل UA65TU7000TH سایز ۶۵ اینچ ۱۹ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان است.

تلویزیون سام مدل UA65TU6500TH سایز ۶۵ اینچ

تلویزیون سام مدل UA65TU6500TH سایز 65 اینچ

این مدل تفاوت خاصی با مدل UA65TU7000TH ندارد و تنها در ظاهر کمی متقاوت هستند.

قیمت تلویزیون سام مدل UA65TU6500TH سایز ۶۵ اینچ ۱۸ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان است. قیمت سایز ۵۸ اینچ این تلویزیون ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، قیمت سایز ۵۵ اینچ آن ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و قیمت سایز ۴۳ اینچ آن ۶ میلیون و ۶۹۶هزار تومان است. (رزولوشن سایز ۴۳ اینچ Full HD است)

تلویزیون سام الکترونیک UA50TU6550TH سایز ۵۰ اینچ

تلویزیون سام الکترونیک UA50TU6550TH سایز 50 اینچ

مشخصات:

  • رزولوشن: (۴K (3840 ×۲۱۶۰
  • پورت‌ها: سه HDMI، دو USB، یک کامپوننت، یک لن، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  • برخورداری از موتور پردازنده UHD Upscaling
  • برخورداری از سیستم‌عامل اندروید (تمام تلویزیون‌های دارای سیستم‌عامل اندروید می‌توانند به اینترنت متصل شوند و قابلیت وبگردی با آن‌ها نیز وجود دارد).
  • دارای وای فای
  • دارای بلوتوث
  • برخورداری از کنترل هوشمند
  • طراحی زیبا و باریک بودن قاب اطراف نمایشگر
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • برخورداری از قابلیت انعکاس صدا توسط بلندگوها

معایب

  • عدم برخورداری از خروجی هدفون

قیمت تلویزیون سام الکترونیک UA50TU6550TH سایز ۵۰ اینچ ۱۰ میلیون و ۶۹۰ هزار است.*

تلویزیون سام ایرانی مدل ۴۳T5500 سایز ۴۳ اینچ

تلویزیون سام ایرانی مدل ۴۳T5500 سایز ۴۳ اینچ

مشخصات:

  • رزولوشن: Full HD
  • پورت‌ها: دو HDMI، دو USB، یک لن، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  • برخورداری از سیستم‌عامل
  • برخورداری از بلوتوث
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • امکان استفاده از تلویزیون به‌عنوان مانیتور

معایب:

  • عدم برخورداری از کنترل هوشمند

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل ۴۳T5500 سایز ۴۳ اینچ ۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است. قیمت مدل ۵۰ اینچ این تلویزیون، ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است.

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4550TH سایز ۳۹ اینچ

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4550TH سایز 39 اینچ

مشخصات

رزولوشن: HD (768×1366)

پورت ها: دو HDMI، دو USB، یک لن، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  • برخورداری از سیستم‌عامل
  • برخورداری از وای‌فای
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • برخورداری از دو بلندگوی ۱۰ واتی

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4550TH سایز ۳۹ اینچ ۵ میلیون و ۵۶۷ هزار تومان است.

 تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4500TH سایز ۳۹ اینچ

 تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4500TH سایز 39 اینچ

این تلویزیون تفاوت خاصی با مدل UA39T4550TH ندارد و تنها ظاهر آن‌ها کمی با هم تفاوت دارد.

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل UA39T4500TH سایز ۳۹ اینچ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA43T5100TH سایز ۴۳ اینچ

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA43T5100TH سایز 43 اینچ

مشخصات:

رزولوشن: Full HD

پورت‌ها: سه HDMI، دو USB، خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

پشتیبانی از فناوری صوتی Clear Voice با قابلیت پخش دیالوگ‌ها و روایت‌ها با صدای واضح و هدایت صدا به سمت جلو برای بهتر شنیده شدن صدا

معایب:

  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم برخورداری از سیستم‌عامل

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل UA43T5100TH سایز ۴۳ اینچ ۶ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان است.

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA50T5500TH سایز ۵۰ اینچ

تلویزیون سام الکترونیک مدل UA50T5500TH سایز 50 اینچ

تنها تفاوت این مدل با مدل UA43T5100TH پشتیبانی مدل UA43T5100TH از فناوری Clear voice و پشتیبانی مدل UA50T5500TH از صدای دالبی دیجیتال است. مدل UA50T5500TH تنها در اندازه ۵۰ اینچ عرضه می‌شود.

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل UA50T5500TH سایز ۵۰ اینچ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

تلویزیون سام الکترونیک مدل ۳۲T4100 سایز ۳۲ اینچ

تلویزیون سام الکترونیک مدل ۳۲T4100 سایز 32 اینچ

مشخصات:

  • رزولوشن: (HD (1368×۷۶۸
  • پورت‌ها: دو HDMI، یک USB و یک خروجی صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا:

  • دارای قابلیت ضبط برنامه روی حافظه خارجی
  • معایب:
  • هوشمند نبودن
  • عدم برخورداری از بلوتوث

قیمت تلویزیون سام الکترونیک مدل ۳۲T4100 سایز ۳۲ اینچ ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدل‌های مختلف تلویزیون‌های جی پلاس

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55KE821S سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55KE821S سایز 55 اینچ

مزایا:

  • پشتیبانی از کیفیت ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰
  • پشتیبانی از فناوری HDR 10
  • برخورداری از اندروید ۹
  • پشتیبانی از صدای دو کاناله دالبی دیجیتال
  • برخورداری از فناوری Control Adaptive sound
  • پشتیبانی از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم مختلف جهت نمایش محتوای در حال بخش در گوشی، تبلت و کامپیوتر روی نمایشگر تلویزیون
  • برخورداری از پردازنده چهار هسته‌ای
  • برخورداری از فناوری HDMI CEC
  • برخورداری از فناوری Time Shifting و قابلیت ضبط برنامه روی نمایشگر خارجی
  • توانایی ایجاد نور و کنتراست کاملاً قابل‌قبول

معایب:

  • نور پس‌زمینه ELED یا LED Edge
  • عدم برخورداری از پردازنده قوی
  • برخورداری از بلندگوهای کم‌توان
  • عدم برخورداری از جدیدترین فناوری‌های صوتی و تصویری موجود در تلویزیون های ۴K میان‌رده برندهای مطرح
  • زاویه دید کم

تعداد پورت‌های این تلویزیون دو پورت HDMI، دو پورت USB، یک خروجی کامپوزیت، یک خروجی صدای اپتیکال و یک خروجی هدفون است (پورت‌های سایر  تلویزیون‌های جی پلاس نیز به همین صورت است.

قیمت تلویزیون جی پلاس مدل GTV-55KE821S سایز ۵۵ اینچ ۱۴ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان است.

تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-55LU821S سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-55LU821S سایز 55 اینچ

تنها تفاوت این مدل با مدل GTV-55KE821S برخورداری از دو بلندگوهای ۱۰ واتی به جای بلندگوهای ۸ واتی و همچنین برخورداری از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

تلویزیون‌ جی‌ پلاس GTV-75LQ921S سایز ۷۵ اینچ

تلویزیون‌ جی‌ پلاس GTV-75LQ921S سایز 75 اینچ

این تلویزیون تلویزیون کیولد جی پلاس است و به غیر از فناوری صفحه نمایش و نور پس زمینه تفاوتی با GTV-55KE821S ندارد.

قیمت تلویزیون جی‌ پلاس GTV-75LQ921S سایز ۷۵ اینچ ۴۲ میلیون تومان است.

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LQ721S سایز ۶۵ اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LQ721S سایز 65 اینچ

این تلویزیون یکی دیگر از کیولدهای جی پلاس است که از قابلیت Air mouse و فناوری Adaptive Sound Control برخوردار است و قابلیت نمایش میلیاردها رنگ را دارد.

قیمت تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LQ721S سایز ۶۵ اینچ ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است. قیمت سایز ۵۵ اینچ این تلویزیون با پایه‌ای متفاوت و مربع شکل ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU721S سایز ۶۵ اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU721S سایز 65 اینچ

از مزایای شاخص این مدل می‌توان به برخی از قایلیت E Share  و Mirrring  جهت به‌اشتراک‌گذاری محتوای دستگاه‌های موبایل با تلویزیون و قابلیت، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، پردازنده چهار هسته‌ای و رم دو گیگابایتی اشاره کرد.

قیمت تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU721S سایز ۶۵ اینچ ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت سایز ۵۸ اینچ این تلویزیون ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU722S-IND سایز ۶۵ اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU722S-IND سایز 65 اینچ

ویژگی‌های این مدل مانند مدل GTV-65LU721S است و تنها تفاوت این دو مدل شکل پایه‌های آن‌ها است. مدل GTV-65LU721S  دارای یک پایه چنگکی است که در عرض تلویزیون کشیده شده اما دارای GTV-65LU722S-IND دو پایه دو شاخه در دو طرف تلویزیون است.

قیمت تلویزیون جی پلاس مدل GTV-65LU722S-IND سایز ۶۵ اینچ ۲۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

توجه: تمام تلویزیون‌های جی پلاس که تاکنون معرفی شده‌اند، هوشمند و دارای سیستم عامل اندروید هستند.

تلویزیون جی پلاس مدل KH512N سایز ۵۵ اینچ

تلویزیون جی پلاس مدل KH512N سایز 55 اینچ+تلویزیون سام یا جی پلاس

مزایا:

  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها زاویه دید گسترده
  • برخورداری از دو بلندگوی ۸ واتی
  • فناوری صوتی adaptive sound control
  • پشتیبانی از صدای دالبی
  • برخورداری از پورت اپتیکال
  • فناوری HDMI CEC
  • قابلیت ضبط روی حافظه خارجی (Digital Recording)
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB 2
  • حاشیه باریک اطراف صفحه‌نمایش
  • دارای حالت صرفه‌جویی انرژی

معایب:

  • عدم برخورداری از فناوری HDR
  • عدم برخورداری از بلوتوث
  • عدم برخورداری از وای‌فای
  • عدم برخورداری از پورت لن
  • عدم برخورداری از سیستم‌عامل اندروید
  • عدم برخورداری از فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم، قابلیت‌های هوشمند و سایر فناوری‌های به‌روز موجود در تلویزیون‌های ۴K جی پلاس

در کل می‌توان گفت این تلویزیون به‌عنوان یک تلویزیون ساده فاقد قابلیت‌های هوشمند و فناوری‌های به‌روز صوتی و تصویری، می‌تواند بسیاری از افراد را راضی کند. لازم به توضیح است که تعداد پورت‌های USB و HDMI این تلویزیون همانند تلویزیون‌های ۴k است

قیمت تلویزیون جی پلاس مدل KH512N سایز ۵۵ اینچ ۱۴ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سایز ۵۰ اینچ ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

به دلیل متنوع زیاد تلویزیون‌های جی پلاس سایر مدل‌ها و قیمت آن‌ها را به صورت فهرست‌وار بیان می کنیم:

  • تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-58LU721S سایز ۵۸ اینچ: ۱۵ میلیون تومان
  • تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-58LU721S سایز ۵۸ اینچ: ۱۳ میلیون و ۹۹۸ هزار تومان
  • تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-55LU722S سایز ۵۵ اینچ: ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
  • تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز ۵۰ اینچ: ۱۰ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان
  • تلویزیون جی پلاس مدل GTV-50LH512N سایز ۵۰ اینچ: ۸ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان
  • تلویزیون هوشمند جی پلاس مدل GTV-40LH612N سایز ۴۰ اینچ: ۷ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان
  • تلویزیون جی پلاس مدل GTV-43KH412N سایز ۴۳ اینچ: ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان
  • تلویزیون جی پلاس مدل GTV-40JH412S سایز ۴۰ اینچ: ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
  • تلویزیونجی پلاس مدل GTV-40LH412N سایز ۴۰ اینچ: ۶ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان
  • تلویزیون جی پلاس مدل GTV-32LD612N سایز ۳۲ اینچ:: ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان
  • کلیه قیمت های ذکرشده در این مقاله مربوط به تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 9

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۲/۲۱
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k
    جولای 6, 2021

    […] […]

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب
    جولای 13, 2021

    […] بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس؟ […]

    ناشناس
    فوریه 12, 2022

    خیلی ممنون عالی بود

لینک کپی شد!