تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

معرفی بهترین تلویزیون‌های جهان در رده‌های قیمتی مختلف

بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ کدامند؟

راهنمای خرید
تصلا-بهترین مارک تلویزیون دنیا در سال ۲۰۲۱ کدام است؟ مطمئنا در هر رده قیمتی می‌توان تلویزیونی را یافت که در سطح خود بهترین باشد. در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم بهترین تلویزیون‌های جهان در رده‌های قیمتی مختلف از برندهای شناخته‌شده مختلف را معرفی و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.  بدون تردید انتخاب […]

تصلا-بهترین مارک تلویزیون دنیا در سال ۲۰۲۱ کدام است؟ مطمئنا در هر رده قیمتی می‌توان تلویزیونی را یافت که در سطح خود بهترین باشد. در این مطلب سایت اخبار لوازم خانگی قصد داریم بهترین تلویزیون‌های جهان در رده‌های قیمتی مختلف از برندهای شناخته‌شده مختلف را معرفی و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم.

 بدون تردید انتخاب بهترین تلویزیون از میان مدل‌های بسیار متنوع و متعدد تلویزیون‌های برندهای مختلف کار دشواری است؛ مخصوصاً اگر بودجه محدودی داشته باشید و بخواهید مناسب‌ترین تلویزیون را برای بودجه خود پیدا کنید.

در این مطلب قصد داریم بهترین تلویزیون‌های ۲۰۲۱ در زمینه‌های مختلف را از نگاه CNET، یکی از برترین رسانه‌های فناوری جهان، معرفی کنیم. نکته‌ای که در ابتدا باید به آن اشاره کنید این است که بهترین تلویزیون‌ها گران‌قیمت‌ترین تلویزیون‌ها هم هستند؛ به‌عنوان‌مثال تلویزیون‌های اولد بهترین کیفیت تصویر ممکن را ارائه می‌دهند و قادر به ایجاد کنتراست بی‌نهایت و نمایش رنگ مشکی به بهترین شکل ممکن هستند؛ اما طبیعتاً این تلویزیون‌ها قیمت بالایی دارند.

به همین دلیل در این مطلب سعی شده است بهترین تلویزیون‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تلویزیون‌هایی که بالاترین ارزش خرید را دارند و بهترین تلویزیون‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه معرفی شوند.

تلویزیون معرفی شده در این مطلب دارای استانداردهای مختلف HDR، رزولوشن ۴K، فناوری اولد و کیولد، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، HDMI 2.1 و ویژگی‌های دیگری هستند.

لازم به توضیح است در معرفی بهترین تلویزیون‌ها به مواردی همچون برخورداری از میزان کنتراست مناسب، برخورداری از سیستم نور پس‌زمینه نوردهی منطقه‌ای یا local dimming، کیفیت رنگ بالا، اینپوت لگ پایین برای بازی و نرخ رفرش بالا و تعداد کافی پورت‌های HDMI توجه شده است؛

البته تمام تلویزیون‌های معرفی شده در این مطلب دارای رزولوشن ۴K هستند و کیفیت تصویر خوبی دارند و لزوماً لازم نیست بهترین کیفیت تصویر ممکن را داشته باشند. در ادامه با ما باشید تا با بهترین تلویزیون‌ها در زمینه‌های مختلف آشنا کنیم.

بیشتر بخوانیم: بررسی و مقایسه تلویزیون ال‌جی با برندهای معروف

بهترین مارک تلویزیون دنیا با بالاترین ارزش خرید: تلویزیون‌های سری ۶ TCL

کمتر تلویزیونی را می‌توانید پیدا کنید که همچون تلویزیون‌های سری ۶ تی سی ال دارای قیمت کم و کیفیت تصویر بالا باشد.

تلویزیون‌های ۲۰۲۰ سری ۶ تی سی ال به لطف برخورداری از فناوری Mini LED و نور پس‌زمینه Full-array local dimming از کنتراست بسیار خوبی برخوردار هستند و رنگ مشکی را به‌صورت عمیق و غنی نمایش می‌دهند. فناوری Mini LED و نور پس‌زمینه Full-array local dimming باعث افزایش دقت نوردهی تلویزیون می‌شود و تلویزیون در هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک مثل صحنه قرص ماه در میان آسمان کاملاً تاریک شهر، نقاط روشن را کاملاً روشن و نقاط تیره را کاملاً تیره نمایش می‌دهد.

درضمن به لطف وجود این دو ویژگی در تلویزیون‌های سری ۶ تی سی ال، هاله نور آزاردهنده‌ای در اطراف چنین تصاویری تشکیل نمی‌شود. خود این موضوع به افزایش وضوح این تلویزیون‌ها کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: برترین لوازم خانگی هوشمند در CES 2021 کدامند؟  

ویژگی‌های تلویزیون TCL سری ۶

در ضمن این نمونه از بهترین مارک تلویزیون دارای حالت مخصوص بازی THX هستند، هنگام فعال شدن این حالت، کنتراست بالا و اینپوت لگ پایین با یکدیگر ترکیب می‌شوند. کاهش اینپوت لگ به معنی کاهش مدت‌زمان بین پردازش تصویر توسط کنسول یا کامپیوتر و نمایش آن توسط تلویزیون است و هر چقدر این فاصله زمانی کمتر باشد، زودتر شاهد واکنش بازی به زدن دکمه کنسول یا کامپیوتر توسط کاربر و درنتیجه کاهش تأخیر در بازی هستیم.

این ویژگی در بازی‌های هیجان‌انگیز مانند بازی‌های تیراندازی و ماجراجویی و سایر بازی‌های این چنینی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا در این بازی‌ها حتی صدم ثانیه‌ها هم اهمیت زیادی دارد و تأخیر زیاد می‌تواند حتی به شکست بازیکن نیز منجر شود. لازم به ذکر است حتی تلویزیون‌های ۸K سری ۶ TCL نیز روانه بازار شده‌اند؛ اما به طور کلی تلویزیون‌های ۸K در حال حاضر ارزش خریدن ندارند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص بهترین تلویزیون دنیا سری ۶ تی سی ال می‌توان به برخورداری از فناوری کیولد، دالبی ویژن، دالبی اتموس و موتور پردازنده هوشمند اشاره کرد.

در تلویزیون‌های کیولد از ذرات کوانتومی استفاده شده است که باعث می‌شود روشنایی تلویزیون‌ها به میزان قابل‌توجهی از روشنایی تلویزیون‌های LED بیشتر شود و رنگ‌های تلویزیون غنا و درخشش خاصی داشته باشند.

وجود ذرات کوانتومی در تلویزیون‌های کیولد باعث ایجاد تصاویری روشن و غنی‌تر با رنگ‌های اشباع‌شده می‌شود که طیف این رنگ‌ها به میزان قابل‌توجهی بیشتر از طیف رنگ‌های تلویزیون‌های LED متداول است.

بیشتر بخوانید: دو برند داخلی رتبه اول پرفروش‌ترین تلویزیون

مزیت های تلویزیون‌های کیولد

از دیگر مزایای تلویزیون‌های کیولد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت ایجاد و رنگ‌های اصلی به‌صورت کاملاً خالص و غنی( منظور رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است)
  • توانایی ایجاد میلیاردها و با غنا و کیفیت بالا (۱٫۷ میلیارد رنگ)
  • قابلیت تولید رنگ سفید خالص به علت ترکیب شدن رنگ‌های قرمز سبز و آبی تولیدشده توسط نقاط کوانتومی
  • قابلیت ایجاد کنتراست بهتر
  • دوام بیشتر کیفیت رنگ‌ها

در واقع تلویزیون‌های کیولد با هدف ارتقای کیفیت کلی تصویر، کنتراست و روشنایی تلویزیون‌های LED ایجاد شده‌اند و می‌توان گفت عملکرد موفقی هم در این زمینه داشته‌اند.

دالبی ویژن بهترین و بالاترین استاندارد HDR محسوب می‌شود و تلویزیون‌های دالبی ویژن با برخورداری از این استاندارد می‌توانند جزئیات قسمت‌های تیره را با وضوح بالایی نمایش دهند.

تلویزیون‌های دالبی ویژن می‌توانند محتوای ۴K را با بهترین کیفیت ممکن پخش کنند؛ زیرا دارای رنگ ۱۲ بیتی هستند و قابلیت نمایش ۶۸٫۷ میلیارد رنگ را دارند (درحالی‌که تلویزیون‌های HDR 10 و HDR 10 plus تنها می‌توانند ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نمایش دهند) و به همین دلیل می‌توانند تصاویر را طبیعی‌تر واقعیت را نمایش دهند.

در ضمن این تلویزیون‌ها تصاویری را که دارای سایه رنگ‌های مختلف و رنگ‌های مشابه هستند (مانند تصویر غروب آفتاب)، طبیعی‌تر نمایش می‌دهند؛ زیرا تغییر سایه رنگ‌ها در این تلویزیون‌ها نرم‌تر انجام می‌شود.

همچنین درصورتی‌که تلویزیون از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی کند و چینش بلندگوهای آن به‌صورتی باشد که بتوانند صدا را به جهت‌های افقی و عمودی هدایت کند، صدای ۳۶۰ درجه و شبه سه‌بعدی شما را احاطه می‌کند و کاملاً در فضای فیلم غرق می‌شوید.

بلندگوهای تلویزیون‌های دالبی اتموس برخی از صداهایی را که در دنیای واقعی از سمت بالا شنیده می‌شوند،به سمت بالا هدایت می‌کنند تا پس از برخورد با سقف به سمت پایین منعکس شود. مخاطب با شنیدن انعکاس صدا تصور کند صدا را از بالا می‌شنود. شنیدن چنین صدایی واقعاً هیجان‌انگیز است.

موتور پردازنده هوشمند مورد استفاده در این تلویزیون‌ها از فناوری یادگیری ماشینی برای پردازش تصویر به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کند. تصاویر پردازش‌شده با این موتور هوشمند دارای رنگ‌های زنده و جذاب، وضوح بسیار بالا و عمق تحسین‌برانگیز هستند. در ضمن این تلویزیون‌ها از دستیارهای مجازی آمازون الکسا و گوگل اسیستنت نیز پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها از قابلیت‌های فرمان‌های صوتی یا جستجوی صوتی نیز بهره‌مند شوید.

یکی دیگر از مزایای خوب تلویزیون‌های سری ۶ تی سی ال برخورداری از فناوری apple homekit است. با استفاده از این فناوری می‌توانید وسایل هوشمند مورداستفاده در خانه هوشمند را با تلویزیون به راحتی کنترل کنید.

همچنین شما می‌توانید آن‌ها را به وسیله گوشی‌های هوشمندتان کنترل کنید و با استفاده از آن‌ها به‌راحتی در تلویزیون وبگردی کنید یا کانال‌ها را عوض کنید. می‌توانید صدای گوشی را به هدفون‌های متصل شده به گوشی منتقل کنید تا هم صدای تلویزیون‌ها را با کیفیت بهتری بشوید و هم مزاحم دیگران نشوید. انجام تمام این کارها با استفاده از اپلیکیشن Roku امکان‌پذیر است.

تلویزیون‌های سری ۶ تی سی ال از نظر طراحی نیز واقعاً تحسین‌برانگیز هستند. در اطراف نمایشگر آن‌ها تقریباً هیچ قابی دیده نمی‌شود. در ضمن بدنه فلزی صیقل‌خورده و تیره این تلویزیون‌ها نیز واقعاً حس خوبی را به شما القا می‌کنند.

در بدنه تلویزیون‌ها هم فضایی برای قرار دادن و مخفی کردن کابل‌ها ایجاد شده است که می‌تواند باعث زیبایی تلویزیون و دکوراسیون اطراف آن شوند. این تلویزیون‌های tcl در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ عرضه می‌شوند.

متاسفانه تلویزیون‌های سری ۶ تی سی ال در حال حاضر در ایران موجود نیست.

بیشتر بخوانید: جدیدترین ابزار هوشمند سازگار با اینترنت اشیاء  

بهترین تلویزیون دنیا بدون در نظر گرفتن بودجه: اولد ال‌جی G1

تلویزیون‌های اولد مخصوصن اولدهای ال‌جی و سونی زمان از پیدایش خود تاکنون همیشه جزو بهترین تلویزیون‌های جهان بوده‌اند

تلویزیون‌های اولد ال‌جی دارای کیفیت تصویر فوق‌العاده بالایی هستند و در زمینه نمایش جزئیات صحنه‌های تاریک عملکرد بسیار خوبی دارد. در این تلویزیون‌ها از نور پس‌زمینه استفاده نشده است و خود پیکسل‌ها توانایی تولید نور را دارند و به‌ اصطلاح خودنورده هستند.

در ضمن در این تلویزیون‌ها برخلاف تلویزیون‌های دارای نور پس‌ زمینه، امکان خاموش کردن هر یک از پیکسل‌ها به‌صورت جداگانه وجود دارد. به همین دلیل این تلویزیون‌ها قادر به تولید رنگ مشکی مطلق و ایجاد کنتراست باورنکردنی (نقاط تیره کاملا تیره و نقاط روشن کاملا روشن هستند) هستند.

در اولدها به‌ هیچ‌ وجه شاهد مشکل آزاردهنده نشت نور در صحنه‌های تاریک نیستیم. در ضمن زمان پاسخگویی اولدها بسیار عالی و تقریباً آنی است. به همین دلیل این ‌ها برای بازی کردن هم بسیار مناسب هستند.

البته با توجه به اینکه تلویزیون‌های اولد هنوز در ابتدای راه پیشرفت هستند، معایبی نیز دارند، اساسی‌ترین عیب تلویزیون‌های اولد، مشکل احتباس تصویر (Screen retention) یا به‌ جاماندگی تصویر روی نمایشگر است.

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که تصویر یا متن ثابتی یا ویدیوهایی با بخش یا بخش‌های ثابت نظیر لوگو، کادر ثابت یا نوار زیرنویس (مثل شبکه‌های تلویزیون) برای مدت طولانی (مثلاً سه یا چهار ساعت) در تلویزیون نمایش داده شوند، شبحی از تصاویر روی نمایشگر باقی می‌ماند؛ بنابراین اولدها برای نمایش محتوای ثابت اصلاً مناسب نیستند.

ممکن است این مشکل پس از گذشت مدت کوتاهی خودبه‌خود برطرف شود؛ اما امکان به‌جاماندگی تصویر برای همیشه نیز وجود دارد؛ در صورت ایجاد چنین مشکلی تعمیر تلویزیون اصلاً صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین خرید این تلویزیون‌ها می‌تواند انتخاب پرخطری باشد

در مقایسه تلویزیون اولد و کیولد درمیابیم، یکی دیگر از معایب این تلویزیون‌ها روشنایی نسبتا پایین آنها در محیط‌های روشن است. این تلویزیون‌ها به دلیل اینکه فاقد نور پس‌زمینه هستند، در محیط‌های تاریک روشنایی بیشتری دارند.

در مقابل تلویزیون‌های کیولد سامسونگ نیز مزایا و معایب خود را دارند. طراحان کیولدهای سامسونگ معتقدند استفاده از نور پس‌زمینه برای حفظ و روشنایی بالای تلویزیون ضروری است. برخورداری کیولد از نور پس‌زمینه باعث شده روشنایی آنها به میزان محسوسی از تلویزیون‌های اولد بیشتر باشد.

در ضمن مشکل آزاردهنده احتباس تصویر به‌ هیچ ‌وجه در این تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود؛ اما در مقابل عملکرد آنها در ایجاد رنگ مشکی مطلق و کنتراست بالا با تلویزیون‌های اولد قابل ‌مقایسه نیست. در ضمن در کیولدها به دلیل برخورداری از نور پس‌زمینه، نقاط تیره و تاریک کاملاً مطابق انتظار نمایش داده نمی‌شود و کمی روشن به نظر می‌رسد.

در کل هر دو نوع تلویزیون دارای کیفیت تصویر بالایی هستند و جزئیات را به‌خوبی نمایش می‌دهند؛ بنابراین هردو فناوری انتظارات کاربران حرفه‌ای را به میزان زیادی برآورده می‌کنند؛ اما اولدها یک سر و گردن بالاتر از هستند؛ البته کیولدها به میزان محسوسی مقرون به‌صرفه‌تر از اولدها هستند و به همین دلیل بیشتر افراد تمایل به خرید آنها دارند. در ضمن عمر کیولدها نیز بیشتر است.

تلویزیون‌های سری G1 در صدر بهترین تلویزیون‌های اولد ال‌جی قرار دارند. در این تلویزیون‌های ال‌جی نیز شاهد کنتراست بی‌همتا، زاویه‌دید بسیار خوب و یکنواختی رنگ بی‌نقص و عالی هستیم. کیفیت تصویر این تلویزیون به‌ مراتب بهتر از اولد C10 یا CX است. اولد G1 نسبت به CX ضخامت دارد و برای نصب روی دیوار هم طراحی بهتری دارد. چنانچه توانایی مالی خرید این تلویزیون را دارید، در خرید آن شک نکنید.

این تلویزیون با برخورداری از ویژگی‌هایی مثل HDMI 2.1 و ALLM، G sync و Free Sync گزینه بسیار مناسبی برای گیمینگ مخصوصاً بازی با کنسول‌های نسل نهم یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس محسوب می‌شود.

وجود این ویژگی‌ها در اولد ۲۰۲۱ ال‌جی باعث می‌شود بازی‌ها کاملاً اجرا شوند و شاهد مشکلاتی مثل تار شدن تصاویر، اجرای بازی با لگ و تأخیر، افت فریم بازی یا ناهماهنگی فریم ریت تلویزیون و کنسول نباشیم و تنظیمات مربوط به تصویر کاملاً برای بازی بهینه‌سازی شوند.

از ویژگی‌های شاخص این تلویزیون می‌توان به برخورداری از جدیدترین نسل موتور پردازنده تصویر ال‌جی یعنی آلفا ۹ با قابلیت ارتقای وضوح تصویر، با استفاده از هوش مصنوعی و همچنین بهینه‌سازی نحوه پخش صدا بر اساس محتوای در حال پخش با کمک هوش مصنوعی جهت پخش جزئیات اصوات به بهترین شکل ممکن و دیالوگ‌ها با بالاترین وضوح ممکن اشاره کرد.

پردازنده تصویر اولد ال‌جی ویژگی‌های شاخص دیگری هم دارد که شامل قابلیت جدا کردن سوژه اصلی تصویر از پس‌زمینه آن برای افزایش وضوح تصویر، از بین بردن نویز تصویر در مراحل مختلف، افزایش روشنایی تصویر، نمایش تصاویر به‌صورت کاملاً روان می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی برندهای پرفروش تلویزیون و یخچال بازار

کیفیت تصویر کدام تلویزیون بهتر است ؟

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این تلویزیون‌ها امکان نمایش محتوای در حال نمایش در نمایشگر گوشی‌ها در تلویزیون (میرر کردن) تنها با زدن گوشی‌های ال‌جی سازگار با فناوری به لبه تلویزیون (قابلیت Magic Tap ) است. قابلیت میرر کردن نمایشگر دستگاه‌های iOS و مک یا پخش تصاویر، ویدیوها و فایل‌های موسیقی موجود روی این دستگاه‌ها (قابلیت اپل ایر پلی یا ایر پلی ۲) نیز روی اولد ال‌جی امکان‌پذیر است.

سیستم‌عامل تلویزیون G1 یعنی سیستم‌عامل Web OS، رابط کاربری بسیار خوبی دارد و به‌ راحتی می‌توانید به بخش‌های مختلف آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این سیستم‌ عامل می‌توانید وسایل هوشمند مورد استفاده در خانه‌های هوشمند را با تلویزیون به‌ راحتی کنترل کنید. استفاده از گوگل اسیستنت برای کنترل صوتی و جستجوی صوتی در تلویزیون در اولد G1 امکان‌پذیر است.

این تلویزیون می‌تواند صدای خود را از طریق بلوتوث به سایر اسپیکرهای بلوتوث منتقل کند. در ضمن ال‌جی اسپیکرهای بلوتوث خود را که با تلویزیون‌های ال‌جی کاملاً سازگار هستند، با نام XBOOM Go PL5 نیز روانه بازار کرده است.

این اسپیکرها کاملاً با تلویزیون‌های مذکور ال‌جی سازگار هستند و از توانایی تولید صدای فراگیر استریو در پشت سر مخاطب یا ایجاد صدای فراگیری مانند صدای فراگیر تولیدشده توسط سیستم‌های صوتی برخوردار هستند.

در ضمن کاربران گوشی‌های اندرویدی و iOS می‌توانند با دانلود اپلیکیشن LG XBOOM Go PL5، کنترل این اسپیکرها را کاملا در دست بگیرند و تنظیمات آنها را مطابق میل‌شان انجام دهند، از ویژگی‌های شاخص این اسپیکرها می‌توان به عمر باتری بالای آنها (تا ۲۴ ساعت) و بدنه ضدآب اشاره کرد.

از دیگر ویژگی‌های شاخص اولد G1 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: از جاروبرقی روباتیک تا ماسک هوشمند ال‌جی در ایفا ۲۰۲۰

حالت فیلمساز (Filmmaker Mode)

ویژگی‌های که به‌ منظور نمایش بهتر فیلم‌های سینمایی ایجاد شده‌اند در بسیاری از موارد عملکرد خوبی ندارند و باعث می‌شوند تصاویر اصلاً طبق آنچه  فیلمسازان انتظار دارند، نمایش داده نشوند.

فیلمسازان معتقدند استفاده از ویژگی‌های مانند تقویت وضوح فیلم یا فناوری‌های مرتبط با نمایش روان و بدون تاری تصاویر دارای حرکت سریع که از آنها به‌عنوان ویژگی‌های Motion-smoothing یاد می‌شود، باعث می‌شود تصاویر آرام نمایش داده شوند و هیجان تماشای فیلم از بین برود. حالت فیلمساز تمام این ویژگی‌ها را غیرفعال می‌کند تا تصاویر را درست طبق انتظار فیلمساز ببینید.

قابلیت Dynamic tone mapping

این قابلیت نوعی پردازش رایانشی است که از الگوریتمی خاص جهت تقسیم‌بندی و تحلیل تصویر اصلی به‌صورت آنی و تغییر نقشه آن استفاده می‌کند. هدف از انجام این کار تغییر سطح سایه رنگ‌ها و رنگ‌های با تن میانی (رنگ‌هایی که نه تیره و نه روشن هستند) و همچنین برجسته کردن برخی از قسمت‌های خاص تصویر به‌ صورت خودکار بر اساس میزان کنتراست هر صحنه است.

بیشتر بخوانید: امکانات شگفت‌انگیز یخچال فریزهای هوشمند 

قابلیت تبدیل تلویزیون به تابلوی نقاشی با نقاشی‌های متفاوت (Gallery Mode)

تلویزیون‌ G1 ال‌جی حتی زمانی که خاموش است می‌تواند به تابلوی نقاشی تبدیل شود و تصاویر زیبایی را نمایش دهند و در فواصل زمانی مشخص تصاویر را تغییر دهند. این قابلیت زیبایی ظاهری اولدهای ال‌جی را دوچندان می‌کند و باعث می‌شود این تلویزیون‌ها زیبای خاصی به دکوراسیون داخلی خانه ببخشند

قابلیت WISA Ready

تلویزیون‌های اولد ال‌جی با استفاده از این قابلیت می‌توانند صدای ۲۴ بیتی و ۴۸ یا ۹۶ گیگاهرتزی را همزمان به ۸ اسپیکر موجود در همان اتاق انتقال دهد، البته باید برای استفاده از این قابلیت دانگل لازم برای این کار را به‌ صورت جداگانه خریداری کنید.

اولد G1 نیز در اندازه‌های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: گلدان های هوشمند موجود در بازار + لیست قیمت 

بهترین اولد با قیمتی مناسب: اولد CX ال‌جی

یکی دیگر از اولدهای ال جی یعنی اولد CX هم در فهرست ما قرار دارند. کیفیت تصویر CX همانند G1 در سطح بسیار خوبی قرار دارد. اولد C1 برای افرادی که می‌خواهند اولد باکیفیتی داشته باشند و درعین‌حال نمی‌خواهند پول زیادی پرداخت کنند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

این دو تلویزیون تفاوت چندان زیادی با یکدیگر ندارند؛ اما اولد G1 به دلیل برخورداری از روشنایی بیشتر و عملکرد بهتر در پردازش ویدیو برتری اندکی نسبت به CX دارد؛ البته از نظر کیفیت تصویر بسیار کمی بین این دو تلویزیون وجود دارد و واقعاً متوجه این تفاوت نمی‌شوید. تنها تفاوت محسوس بین این دو تلویزیون ضخامت کمتر CX نسبت به G1 است که باعث می‌شود CX زیباتر به نظر برسد.

تلویزیون CX هم در مدل‌های ۴۸، ۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ موجود است.

بیشتر بخوانید: وسایل هوشمند برای مقابله با عوامل آلودگی هوا خانه

بهترین جایگزین برای تلویزیون‌های اولد: کیولد Q90 سامسونگ

یکی دیگر از بهترین مارک تلویزیون در سال ۲۰۲۱ مربوط به برند سامسونگ است. این تلویزیون می‌تواند جایگزین برای اولدهای ال‌جی باشد. در کل این تلویزیون و سایر کیولدهای سامسونگ از کیفیت تصویر خوبی برخوردار هستند و رنگ‌های بسیار جذاب و غنی با روشنایی خیره‌کننده دارند؛ اما در ایجاد کنتراست بی‌نهایت و ایجاد رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی اصلاً به‌اندازه اولدها موفق نیستند؛ اما عملکرد قابل‌قبولی دارند.

در این تلویزیون که به حق می‌توان آن را بهترین تلویزیون سامسونگ نامید، گسترده‌ای از رنگ‌های شگفت‌انگیز همراه با جزئیات باور نکردن خلق می‌شوند و تصاویر درست مطابق انتظار سازندگان فیلم‌ها و مستندها نمایش داده می‌شود.

در این تلویزیون تعداد زیادی از نقاط نوردهی (گروهی از دیودهای LED تأمین‌کننده نور) وجود دارد که باعث افزایش دقت نوردهی و درنتیجه ایجاد کنتراست بالا و کاملاً قابل‌قبول می‌شود. نور هم در تمام نقاط پنل به‌صورت یکنواخت کنترل می‌شود.

در این تلویزیون و سایر کیولدهای سامسونگ از هوش مصنوعی برای تصحیح رنگ‌ها، افزایش دقت آن‌ها، تقویت بافت و عمق تصاویر، وضوح، جزئیات و شفافیت تصویر استفاده می‌شود. در ضمن در Q90  نویزهای تصویر نیز به‌خوبی از بین می‌برد.

این نمونه از بهترین مارک تلویزیون می‌تواند با مشکل انعکاس نور نیز به‌خوبی مقابله کند و سطح نمایشگر آن به گونه‌ای طراحی شده است که نور بازتاب‌‌شده به آن کاملا جذب می‌شود و به هیچ وجه باعث افت کیفیت تصویر تلویزیون نمی‌شود؛ بنابراین شما می توانید این تلویزیون را بدون نگرانی از افت کیفیت تصویر به‌راحتی در محیط‌های پر نور یا حتی درست در معرض تابش نور خورشید قرار دهید.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این تلویزیون می‌توان به فناوری ردیابی صدا اشاره کرد. به لطف وجود این فناوری صدای مربوط به بخش‌های مختلف تصویر از همان قسمتی پخش می‌شود که تصویر موردنظر نمایش داده می‌شود. بنابراین شما کوچک‌ترین و جزئی‌ترین جزئیات صدا را نیز از دست نخواهید داد؛ در ضمن اسپیکرهای این تلویزیون در نقاط مختلفی گرفته‌اند که باعث می‌شود صدا از جهات مختلف شنیده شود.

تلویزیون Q90 نیز با برخورداری از ویژگی‌هایی مانند حالت مخصوص بازی، ALLM، VRR، HDMI 2.1 و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز هم برای گیمینگ هم گزینه بسیار مناسبی است. با استفاده از این تلویزیون سامسونگ هم می‌توانید وسایل هوشمند خانه هوشمند را با تلویزیون به‌راحتی کنترل کنید و نمایشگر گوشی‌های مختلف را نیز به‌آسانی روی آن میرر کنید (در تلویزیون Q90 هم فناوری مشابه فناوری Magic Tap در اولدهای ال‌جی تحت عنوان Tab View  وجود دارد).

در ضمن این راهنمای خرید تلویزیون به شما می گوید محصول مورد نظر هم می‌تواند به‌عنوان تابلوی نقاشی استفاده شود و زیبایی دکوراسیون منزل شما را دوچندان کند. حتی می‌توان تصویری از دیواری که تلویزیون روی آن قرار دارد و در تلویزیون نمایش دهید تا تلویزیون کاملا با دکوراسیون شما هماهنگ شود. حتی امکان استفاده از این تلویزیون برای نورپردازی جذاب دکوراسیون داخلی نیز وجود دارد.

لازم به توضیح است این تلویزیون کیولد سامسونگ از نظر قیمتی نیز نسبت به اولدهای رده‌بالای ال‌جی ارزان‌قیمت‌تر است. این تلویزیون در اندازه‌های ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ روانه بازار شده است.

مدل ارزان‌قیمت‌تر Q90 یعنی Q80 نیز برای افرادی که توانایی خرید Q90 را ندارند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود، هر دو تلویزیون دارای طراحی مناسب و کیفیت ساخت بالایی هستند؛ البته Q90 مزایای نسبتاً قابل‌توجهی نسبت به مدل ارزان‌قیمت‌تر خود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به زمان پاسخگویی کمتر، روشنایی بیشتر، پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و قابلیت نمایش تعداد بیشتری از سایه رنگ‌ها، عملکرد بهتر در نمایش رنگ‌ها به‌صورت یکنواخت، نمایش رنگ مشکی به‌صورت یکنواخت‌تر، طراحی بهتر سیستم نور پس‌زمینه local dimming و تعداد بیشتر دیودهای LED تأمین‌کننده نور پس‌زمینه اشاره کرد؛ البته Q80 نسبت به Q90 زاویه دید بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: جاروبرقی بی سیم ال جی با قابلیت تخلیه خودکار  

بهترین تلویزیون ارزان‌قیمت دنیا: تلویزیون‌های TCL سری ۴

یکی دیگر از بهترین تلویزیون دنیا مربوط به همان برند تی سی ال است. تلویزیون‌های سری ۴ TCL محصول دیگری از روکو هستند. بدون تردید کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها اصلاً در حد و اندازه تلویزیون‌هایی که تاکنون معرفی کرده‌ایم نیست و حتی  برخورداری از رزولوشن ۴K و استاندارد HDR هم تأثیر زیادی در افزایش کیفیت تصویر این تلویزیون ندارد؛ اما برای افرادی که در مورد کیفیت تصویر چندان حساس نیستند، تلویزیون‌های راضی‌کننده‌ای هستند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این تلویزیون‌ها می‌توان به وایءفای پر سرعت، قابلیت استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان ریموت کنترل تلویزیون مانند تلویزیون‌های سری ۶ این برند و قابلیت به‌روزرسانی خودکار نرم افزار برای ایجاد ویژگی‌های جدید و ارتقای اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها اشاره کرد. برخی از این تلویزیون‌ها با سیستم‌عامل روکو تی وی و برخی دیگر بازی سیستم‌عامل اندروید tv عرضه شده‌اند.

با توجه به اینکه تلویزیون‌های اقتصادی معمولاً سخت‌افزار ضعیفی دارند و استفاده بدون دردسر از اندروید تی وی و نیازمند استفاده از سخت‌افزار قدرتمند است، توصیه می‌کنیم تلویزیون‌های دارای سیستم‌عامل روکو تی وی را انتخاب کنید و برای استفاده از قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید تی وی، از اندروید باکس استفاده کنید. تلویزیون‌های سری ۴ TCL در اندازه‌های ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ عرضه شده‌اند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۴۰۰/۰۳/۲۳
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!