تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای تعمیر مایکروفر

علت خرابی ماکروفر چیست؟ | راهنمای جامع تعمیر

راهنمای تعمیر و نگهداری
علت خرابی مایکروفر چیست؟ این سوالی است که اغلب کدبانوها با آن روبرو می‌شوند. مایکروفر یکی از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه است که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. به همین جهت استفاده صحیح از این دستگاه باعث حفظ و افزایش طول عمر آن می‌شود. مهمترین اصل در نگهداری از مایکروفر تنظیمات درست، تمیز کردن دستگاه و […]

علت خرابی مایکروفر چیست؟ این سوالی است که اغلب کدبانوها با آن روبرو می‌شوند. مایکروفر یکی از کاربردی‌ترین وسایل آشپزخانه است که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. به همین جهت استفاده صحیح از این دستگاه باعث حفظ و افزایش طول عمر آن می‌شود. مهمترین اصل در نگهداری از مایکروفر تنظیمات درست، تمیز کردن دستگاه و استفاده از ظروف مناسب برای گرم کردن غذا است.

تصلا- مایکروفر نیز مانند دیگر لوازم برقی در طول زمان با مشکلات فنی متعددی مواجه می‌شود. موارد مشابهی در عملکرد این دستگاه وجود دارد که بیشتر افراد هنگام استفاده با آن روبرو شده و برای تعمیر با متخصصان این امر تماس می‌گیرند. در این مطلب سایت اخبار صنعت لوازم خانگی به چند مورد مهم از این مشکلات اشاره می‌کنیم.

علت خرابی مایکروفر چیست؟

برای گرم کردن غذا داخل مایکروفر باید از ظروف مخصوص این دستگاه استفاده کنید. در صورتی که ظرف شما دارای مواد فلزی باشد یا برای گرم کردن غذا داخل مایکروفر مناسب نباشد، جرقه ایجاد شده و در نهایت مایکروفر دود می‌کند. به این ترتیب برای جلوگیری از دود کردن مایکروفر از ظروف مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از توستر نوبل

چک کردن اتصالات دستگاه

یکی دیگر از دلایل دود کردن مایکروفر ممکن است به اتصالات دستگاه مرتبط باشد. برای این منظور شما می‌توانید اتصالات و سیم‌های مایکروفر را بررسی کرده و دلیل دود کردن را پیدا کنید.

تعمیر مایکروفر

علت خرابی ماکروفر و کثیف بودن آن

برای جلوگیری از پاشیده شدن ذرات مواد غذایی به بدنه داخلی مایکروفر، درپوش مخصوص آن را بر روی غذایی که قصد گرم کردن آن را دارید، بگذارید. همچنین استفاده کردن از حالت گریل باعث می‌شود تا ذرات چربی به سمت بالا حرکت کرده و بر روی المنت‌های دستگاه بنشیند. تمیز نکردن دستگاه ممکن است باعث دود کردن مایکروفر شود.

علت کار نکردن مایکروفر

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مایکروفر را به برق وصل کرده اما دستگاه برای شروع کار روشن نمی‌شود. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که علت کار نکردن مایکروفر را روشن می‌کند.

بیشتر بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

روشن نشدن مایکروفر

یک علت خرابی ماکروفر و روشن نشدن دستگاه می تواند به دلیل میکروسوییچ باشد. در صورتی که میکروسوییچ و فیوزهای موجود در مایکروفر خراب شده باشند، این احتمال وجود دارد که دستگاه روشن نشود. در واقع با بسته شدن درب، میکروسوییچ به دستگاه اجازه روشن شدن می‌دهد. اگر این قطعه خراب شده باشد شما نمی‌توانید مایکروفر را روشن کنید.

مورد دیگر که هنگام روشن نشدن مایکروفر می‌توانید بررسی کنید، فیوزهای حرارتی و سرامیکی دستگاه هستند. هر گونه آسیب یا اختلال در عملکرد فیوز باعث می‌شود تا دستگاه کار نکند. برای چک کردن و تعمیر فیوزها توصیه می‌شود از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

باز و بسته کردن درب مایکروفر به شما کمک می‌کند تا سالم بودن فیوز سرامیکی را چک کنید. برای بررسی فیوزها حتما باید دستگاه را از برق جدا کنید. بعد از باز کردن قاب مایکروفر می‌توانید با دستگاه مولتی متر ترمینال‌های دستگاه را چک کرده و در صورت لزوم برای تعمیر فیوز اقدام کنید.

تعمیر مایکروفر

گرم نشدن غذا توسط دستگاه مایکروفر

یک علت خرابی ماکروفر می تواند به قطعه مگنترون مربوط باشد. این قطعه توسط فرکانس‌هایی که تولید می‌کند، وظیفه گرم کردن مایکروفر را بر عهده دارد. در صورت بروز مشکل در این قطعه احتمال گرم نکردن مایکروفر وجود دارد. توجه داشته باشید که برای گرم کردن یا طبخ غذا باید دستگاه را به درستی تنظیم کنید. گاهی اوقات تنظیمات نادرست دستگاه باعث کار نکردن مایکروفر می‌شود.

برد اصلی و دیود

یکی دیگر از دلایل کار نکردن مایکروفر خراب شدن دیود و برد اصلی دستگاه است. دیود وظیفه تبدیل برق به جریان برق مستقیم را بر عهده دارد و به مگنترون برای گرم کردن مایکروفر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تفاوت ماکروفر و ماکروویو چیست؟

بررسی خازن و ترانس ولتاژ

اگر عملکرد خازن مایکروفر با مشکلی روبرو شود یا قطعه به طور کلی بسوزد، مایکروفر گرم نشده و کار نمی‌کند. شما می‌توانید برای بررسی وضعیت خازن از دستگاه خازن سنج استفاده کنید. همچنین ترانس‌های ولتاژ نیز در صورت خراب شدن باعث گرم نکردن مایکروفر می‌شوند.

علت کار نکردن دکمه‌های مایکروفر

علت خرابی ماکروفر و دکمه های این دستگاه چیست؟ برای بررسی علت کار نکردن دکمه‌های مایکروفر در ابتدا باید برد اصلی دستگاه را بررسی کنید. وجود مشکل در این صفحه اصلی منجر به کار نکردن دکمه‌های مایکروفر می‌شود. هر کدام از قطعات برد اصلی می‌توانند در کار نکردن دکمه‌های دستگاه نقش داشته باشند. همچنین قطع شدن جریان مدارهای اصلی مایکروفر نیز باعث از کار افتادن عملکرد دکمه‌های دستگاه می‌شود.

بررسی فیوز

دکمه‌های مایکروفر به یک فیوز متصل هستند که در صورت اختلال در عملکرد فیوز دکمه‌ها کار نمی‌کنند. به همین جهت چک کردن وضعیت فیوز برای تعمیر یا تعویض قطعه ضرورت دارد. خراب شدن صفحه کلید نیز یکی دیگر از دلایل کار نکردن دکمه‌های مایکروفر است.

تعمیر مایکروفر

علت داغ شدن بدنه مایکروفر

خراب شدن قطعه مگنترون مهمترین علت داغ شدن بدنه مایکروفر محسوب می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم این قطعه با تولید فرکانس مایکروفر را گرم می‌کند. به همین ترتیب وجود اختلال در عملکرد مگنترون ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد بدنه مایکروفر شود.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن نشدن لامپ مایکروفر چیست؟

علت خرابی ماکروفر و ترموستات و فن

یکی دیگر از مهمترین علت داغ شدن بدنه مایکروفر خراب شدن ترموستات دستگاه است. ترموستات حرارت ایجاد شده را تنظیم می‌کند و با صادر کردن فرمان لامپ مگنترون را روشن و خاموش می‌کند. وجود مشکل در عملکرد ترموستات باعث ایجاد حرارت زیادی شده و در نهایت به داغ شدن بدنه مایکروفر منجر می‌شود.

همچنین اگر فن خنک‌کننده دستگاه از کار بیفتد یا به درستی کار نکند نیز باعث گرم شدن بیش از حد بدنه مایکروفر می‌شود.

خرابی سنسور

خرابی سنسور هم می توانید علت خرابی ماکروفر باشد. در دستگاه مایکروفر یک سنسور وجود دارد که هنگام افزایش دما به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می‌کند. با خراب شدن سنسور این قطعه فعال نشده و بدنه مایکروفر داغ می‌شود. توجه داشته باشید که تنها بعضی از مدل‌های مایکروفر به سنسور TOD مجهز هستند.

انتخاب زمان مناسب

دستگاه مایکروفر دارای برنامه‌های پخت مختلفی است که شما می‌توانید هر برنامه را با زمان مشخصی فعال کنید. در صورتی که برنامه‌ای با مدت زمان پخت طولانی انتخاب کنید، امکان داغ شدن بدنه مایکروفر وجود دارد. برای گرم کردن غذا درون مایکروفر باید از ظروف مناسب استفاده کنید. انتخاب ظروف نامناسب در محفظه داخلی دستگاه جرقه و حرارت زیادی ایجاد کرده و باعث گرم شدن بدنه مایکروفر می‌شود.

تعمیر مایکروفر

خاموش شدن مایکروفر

هنگام خاموش شدن ناگهانی مایکروفر، بسته شدن درب دستگاه را چک کنید. در صورت خراب شدن میکروسوییچ و چفت نشدن درب این احتمال وجود دارد که مایکروفر هنگام کار خاموش شود. همچنین بروز مشکل در برد اصلی دستگاه نیز می‌تواند از دلایل خاموش شدن مایکروفر باشد.

بیشتر بخوانید: معنی کلمات روی مایکروویو چیست؟

تولید صدای زیاد از دستگاه

قرار گرفتن سینی مایکروفر بر جای اصلی خود، تمیز بودن ریل زیر سینی و چرخیدن صحیح آن از تولید صدای زیاد دستگاه جلوگیری می‌کند. با این حال مواردی وجود دارد که شما می‌توانید برای ریشه‌یابی صدای مایکروفر آن‌ها را بررسی کنید.

  • خراب شدن قطعه مگنترون
  • بروز مشکل در فن خنک‌کننده دستگاه
  • اختلال در عملکرد کوپل گردان که وظیفه حرکت دادن سینی را بر عهده دارد.

علت خرابی ماکروفر و نچرخیدن سینی

تعمیر مایکروفر

موتور گردان داخل دستگاه Microwave به چرخیدن سینی کمک می‌کند، اختلال در عملکرد این موتور باعث بروز مشکل در چرخش سینی گردان مایکروفر می‌شود. برای بررسی باید کوپلینگ و سینی را جدا کرده و همچنین پیچ‌های بخش عقبی مایکروفر را باز کنید. با استفاده از دستگاه مولتی متر می‌توانید جریان برق موجود در موتور را چک کنید.

بروز مشکل در شَفت و کوپلینگ نیز از دیگر دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر است. در این مورد نیز تمیز کردن دستگاه اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که بخش داخلی مایکروفر به خوبی تمیز نشود، این احتمال وجود دارد که ذرات چربی و مواد غذایی در چرخیدن سینی مشکل ایجاد کنند.

تمیز کردن دستگاه مایکروفر

تعمیر مایکروفر

همان‌طور که ذکر کردیم برای پیشگیری از بروز مشکل در کارکرد مایکروفر باید به صورت مرتب بدنه داخلی دستگاه را تمیز کنیم. برای این منظور ما چند راهکار ساده را برای تمیز کردن مایکروفر در اختیار شما قرار می‌دهیم.

محلول آب و سرکه

در ابتدا محلولی از آب و سرکه تهیه کرده و برای مدت زمان ۳ دقیقه درون دستگاه مایکروفر قرار دهید. پس از جوش آمدن محلول می‌توانید بخش داخلی و خارجی دستگاه را توسط آب و سرکه تمیز کنید. همچنین سرکه در کنار تمیز کردن، قسمت‌های مختلف دستگاه را ضدعفونی می‌کند.

لیموی تازه

در این روش آب را بر روی حرارت به نقطه جوش رسانده و چند عدد لیموی برش خورده درون آن قرار دهید. مدت زمان ۲ تا ۳ دقیقه این ترکیب را بر روی حرارت گرم کرده و پس از آن قسمت‌های مختلف مایکروفر را تمیز کنید. توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن از ریختن آب بر روی قطعات حساس دستگاه خودداری کنید.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۰۴/۰۹
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!