تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چه بازی‌های کودکانه پلی استیشنی در بازار موجود است

بهترین بازی های ps4 برای کودکان

اخبار تصلا
بازی‌ PS4 که توسط برندها و استودیوهای مطرح بازی سازی در دنیا طراحی و تولید می‌شوند، دارای رده بندی‌های مختلف هستند. این رده بندی شامل گروه سنی بزرگ‌سالان، نوجوانان و کودکان است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک-این روزها اجرای بهترین بازی های ps4 برای کودکان به خصوص روی کنسول‌های بازی از جمله کنسول بازی پلی استیشن در میان کودکان رواج زیادی پیدا کرده است. یکی از عوامل تهدیدکننده سلامت کودکان، بازی‌های کامپیوتری هستند که روزانه یا هر چند روز یک‌بار اجرا می‌کنند.

استفاده از کنسول‌های بازی نه تنها در سلامت جسمی کودکان تأثیر زیادی دارد و بر اساس بررسی‌های انجام شده یکی از دلایل چاقی کودکان استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها است بلکه سلامت روحی کودکان را نیز به خطر می‌اندازد.

اگر در بازار برنامه‌های کامپیوتری به خصوص بازی‌های کامپیوتری به دنبال خرید و تهیه بازی‌های مخصوص پلی استیشن بوده باشید متوجه می‌شوید که تنوع این محصولات بسیار زیاد است و انتخاب بهترین بازی که برای کودکان مناسب باشد تا حدودی سخت و دشوار است.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم بهترین بازی‌های PS4 که در بازار بازی‌های کامپیوتری موجود هستند و در اختیار کاربران قرار دارند را معرفی کرده و به نقد و بررسی آن‌ها بپردازیم.

نکته‌ای که در خصوص کنسول بازی پلی استیشن وجود دارد این است که چون اجرا و انجام بازی‌های آن نیاز به تحرک بدنی دارد و کودک باید با حرکات دست و پای خود این بازی‌ها را اجرا کند، در نتیجه، بر سلامت جسمی و فیزیکی کودکان نسبت به سایر کنسول‌های بازی که قبلاً در بازار موجود بودند، تأثیر گذارند.

البته نمی‌توان این بازی‌ها را جایگزین بازی‌هایی کرد که در فضای بیرون از خانه یا در مدرسه انجام می‌شود ولی به هر حال باعث تحرک بدنی کاربر می‌شوند.

فهرست بهترین بازی های ps4 برای کودکان که در این مطلب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند، شامل موارد زیر است.

  • بازی پی اس ۴ برای کودکان با نام Rayman Legends
  • بازی PS4 برای کودکان با نام  Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • بازی PS4 برای کودکان با نام Crash Team Racing Nitro-Fueled
  • بازی PS4 برای کودکان با نام LEGO The Incredibles
  • بازی PS4 برای کودکان با نام  Stardew Valley
  • بازی PS4 برای کودکان با نام Yonder: The Cloud Catcher Chronicles
  • بازی PS4 برای کودکان با نام Knack2
  • بازی PS4 برای کودکان با نام غاز بی نام یا Untitled Goose Game

حتما بخوانید: بهترین بازی های آیفون ۲۰۲۱ کدامند؟

معرفی بهترین بازی های ps4 برای کودکان

در ادامه این مطلب بهترین بازی‌های مخصوص کودکان که قابلیت اجرا شدن روی کنسول بازی PS4 را دارند و توانسته‌اند از نگاه کاربران بهترین امتیازها را چه از نظر محتوای بازی و چه از نظر گرافیک بازی به خود اختصاص دهند، معرفی خواهیم کرد.

بازی PS4 برای کودکان با نام Rayman Legends

بازی پی اس ۴ برای کودکان Rayman Legends که بر اساس امتیازهای داده شده به آن بهترین بازی مخصوص کودکان در فهرست بازی‌های پلی استیشن است، یکی از بازی‌های چالشی و در عین حال پر تحرک است که کودک برای اجرای آن نیاز به انجام فعالیت زیاد بدنی دارد.

در نتیجه برای آن دسته از کودکانی که تحرک بدنی کمی دارند، گزینه و انتخاب مناسبی هستند. این بازی دارای ۱۲۰ مرحله است که هر کدام از این مراحل چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد. یکی از نکات مثبت این بازی این است که مهارت کودک در پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف افزایش می‌یابد.

گیم پلی بازی Rayman Legend به صورت تعقیب و گریز است و در واقع شما به عنوان بازیکن اصلی باید از دست تعقیب کننده که دشمن شما است فرار کنید.

در این بازی محیط‌های مختلفی با صحنه‌های بسیار جذاب از جمله جنگل و دریا طراحی شده است که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. مثلاً اگر در دریا می‌خواهید از دست فرد دنبال کننده خود فرار کنید باید مراقب شناورها و اژدرهایی که در دریا هستند، باشید.

موانعی که در این بازی طراحی شده‌اند دائماً در حال تغییر هستند و بسته به محیطی که در آن در حال ایفای نقش هستید، این موانع تغییر می‌کنند.

به همین دلیل این بازی به هیچ عنوان برای کودکان خسته کننده نمی‌شود و همیشه در حین اجرای بازی با یک چالش و مکان جدید مواجه می‌شوند که این یک مزیت بزرگ برای یک بازی کامپیوتری به حساب می‌آید.

فضا و صحنه طراحی شده در بازی پی اس ۴ برای کودکان  به نام Rayman Legend به صورت دوبعدی است که البته بسته به فضا در برخی از موارد این فضا در حالت سه بعدی نیز طراحی شده است.

در این بازی سعی شده است تا در طراحی کاراکترها و همچنین فضاهای مختلف از طراحی با کیفیتی استفاده شود. در واقع کمتر بازی PS4 مخصوص کودکانی را پیدا می‌کنید که دارای چنین قابلیت‌های خاص و منحصر به فردی باشند.

دشمنانی که کاربر باید از سد آن‌ها عبور کنند شامل کاراکترهای انسانی و حیوانی می‌شود. برای موسیقی متن این بازی از یکی از ساخته‌های هیجانی و بسیار زیبای آهنگساز مشهور یعنی کریستوفر هرال استفاده شده است که با هر مرحله از بازی و صحنه‌های نمایش داده شده در آن همخوانی زیادی دارد.

اگر بخواهیم در یک جمله بازی Rayman Legend را توصیف کنیم باید بگوییم که این بازی یکی از بازی‌های هیجان انگیز و بسیار زیبای مخصوص کودکان است که در آن صحنه‌های بسیار زیبایی طراحی شده است و کودک از بازی کردن در آن بسیار لذت می‌برد.

حتما بخوانید: بهترین بازی های اندروید افلاین ۲۰۲۱

بازی پی اس ۴ برای کودکان با نام  Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy یکی از بازی‌های قدیمی مخصوص کنسول‌های بازی پلی استیشن است که از همان ابتدای ورود اولین نسخه از این کنسول بازی به بازار به عنوان یکی از بازهای مخصوص کودکان معرفی شد.

گیم پلی این بازی هیچان انگیز در مورد داستان یک روباه ناقلایی این که به عنوان شخصیت اصلی داستان معرفی شده است و به دنبال ماجراجویی در این بازی است.

البته نسخه جدید این بازی که برای PS4 به بازار معرفی شده است، نسبت به نسخه‌های قبلی آن تغییرات زیادی داشته است اما با این وجود اگر نسخه‌های اولیه این بازی را اجرا کرده باشید، قطعاً با اجرای نسخه جدید آن به یاد ایام گذشته خواهید افتاد.

حتماً در حین اجرای بازی دقت می‌کنید که ببینید چه چیزی در این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی آن تغییر کرده است و یا چه جذابیت‌های جدید به آن اضافه شده است.

یکی از نقاط مثبت بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy این است که این بازی جذاب مخصوص کودکان با کیفیت ۴K به بازار عرضه شده است. البته با وجود اینکه کیفیت بازی از لحاظ تصاویر و طراحی بالا رفته است اما شخصیت‌های بازی همان‌هایی هستند که در نسخه‌های قبلی ارائه شده‌اند و به همین دلیل قطعاً شما را به یاد خاطرات گذشته خود خواهند انداخت.

این بازی هم دارای گیم پلی بسیار جذاب و ریتیمک است و هم اینکه برای اجرای آن کاربر باید تحرک زیادی از خود نشان دهد و در نتیجه هم برای سلامت جسم و هم برای سلامت روح کاربران انتخاب و گزینه و مناسبی هستند.

حتما بخوانید: معرفی و بررسی بهترین بازی های ps4 سال ۲۰۲۱

بازی PS4 برای کودکان با نام Crash Team Racing Nitro-Fueled

بازی PS4 مخصوص کودکان با نام Crash Team Racing Nitro-Fueled نیز یکی دیگر از بازی‌های پلی استیشن است که در واقع در کنار بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy در همان سال ورود کنسول‌های بازی پلی استیشن مخصوص کودکان تولید و به بازار عرضه شد.

این بازی که تولید نسخه‌های جدید آن برای مدتی متوقف شده بود و به روزترین نسخه آن اخیراً در اختیار کاربران قرار گرفته است، دارای یک کاراکتر قهرمان روباه است که در نسخه اخیر آن امکاناتی مثل ماشین سواری روباه و سایر شخصیت‌های بازی به آن اضافه شده است.

از آنجایی که کودکان به ماشین سواری علاقه زیادی دارند، در نتیجه این بازی برای آن‌ها بسیار جذاب و خاص طراحی شده است.

نکته جالب و قابل توجه در خصوص بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled این است که چالش‌های زیادی در سطوح مختلف برای کاربر در نظر گرفته شده است.

با وجود اینکه این بازی توسط استودیو Beenox نسبت به نسخه قبلی آن به روزرسانی شده است اما در به روز رسانی‌های انجام شده همچنان رگه‌هایی از نسخه قبلی وجود دارد.

این بازی در سال ۱۹۹۹ به عنوان رقیبی سرسخت برای بازی‌های مخصوص دستگاه PS1 توسط شرکت نینتدو به بازار آمد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های این استودیو شناخته شد.

استودیوی نینتندو شرکتی است که در آن بازی‌های کارتینگ و اتومبیل رانی مختلفی برای دستگاه پلی استیشن سونی طراحی و تولید شده است.

اما حدود دو دهه بعد این بازی به روزرسانی شد و در سال ۲۰۲۱ میلادی برای کودکان به بازار عرضه شد. قابلیت جذاب و منحصر به فرد این بازی که برای کودکان به خصوص جذابیت خاصی دارد این است که امکان انتخاب کاراکتر قهرمان بازی و ایفای نقش به جای آن برای کاربر وجود دارد.

حتما بخوانید: سفر به دنیای ابرقهرمانان با دانلود بازی injustice 2

بازی پی اس ۴ برای کودکان با نام LEGO The Incredibles

یکی از بهترین بازی های ps4 برای کودکان بازی LEGO The Incredibles است که از روی فیلم‌های ساخته شده توسط Disney – pixar Incredible طراحی و تولید شده است.

موضوع اصلی این بازی در مورد خانواده شگفت انگیزان یا همان Incredibles است. خانواده Parr که در آن همه اعضای خانواده دارای توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیار خارق‌العاده و خاص بودند اما به دلایل محدودیت‌هایی که داشتند امکان استفاده از این توانایی‌ها برای آن‌ها وجود نداشت.

خوشبختانه همه کاراکترهای این فیلم در این بازی وجود دارند و این مورد یک قابلیت و ویژگی خاص و جذاب برای کودکی که در حال اجرا کردن این بازی است، به حساب می‌آید.

گیم پلی بازی LEGO The Incredibles به صورت معمایی و اکشن طراحی شده است. البته میزان معمایی بودن این بازی به دلیل اینکه باید مناسب با سن کودکان باشد، بسیار کمتر از بازی‌های معمایی مخصوص بزرگ‌سالان است.

روند بازی LEGO The Incredibles  به این صورت است که شما به عنوان کاربر در هر مرحله در نقش یکی از اعضای خانواده باید به باز کردن قفل معمای آن مرحله بپردازید.

اگر شما مرحله‌ای را باز کنید، بازکنان دیگر نیز می‌توانند مجدداً آن را انجام دهند و امتیاز کسب کند. هر فرد از خانواده توانایی منحصر به فرد و خاص خود را دارد و در نتیجه با توجه به آن توانایی و چالشی که باید از سر بگذرانید می‌توانید در هر مرحله کاراکتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قابلیت اجرای دونفره بازی PS4 مخصوص کودکان LEGO The Incredibles این است که امکان اجرای آن در حالت دو نفره یا همان Co-Op وجود دارد. چیزی که باعث آموزنده شدن این بازی برای کودکان می‌شود این است که کوک یاد می‌گیرد به درستی از توانایی‌های فردی یک شخصیت برای رسیدن به هدف خود استفاده کند.

به این ترتیب او می‌تواند یاد بگیرد که کدام توانایی و قدرت می‌تواند در حل چه معمایی به او کمک کند. یکی از نکات منفی این بازی استفاده از موسیقی متن رمزآلود و ترسناک برای این بازی است. شاید این نکته برای برخی از کودکان آزاردهنده باشد.

صدا گذاری بازی LEGO The Incredibles بسیار با دقت انجام شده است و در نتیجه کاربر در هنگام اجرای بازی بیشتر در بطن بازی فرو می‌رود و با قهرمانان بازی ارتباط برقرار می‌کند.

تصاویر و صحنه‌های طراحی شده در این بازی نیز بسیار خاص و جذاب هستند. برای مثال استفاده از تصاویر مربوط به قایق‌های بسیار زیبا و در عین حال لوکس، استودیوهای تلویزیونی با امکانات بسیار وسیع و مناظر طبیعی بسیار جذاب از جنگل و کوهستان گرفته تا کویر باعث شده تا جذابیت این بازی برای کاربر به خصوص کودکان که به جذابیت‌های بصری توجه خاص و ویژه‌ای دارند، دو چندان شود.

بر خلاف موسیقی رازآلود این بازی، صحنه‌های آن سرشار از شوخی و خنده است.

خوشبختانه بازی LEGO The Incredibles به دلیل مزایا و ویژگی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، توانسته امتیاز و جایگاه بسیار خوبی را در میان طرفداران بازی‌های پلی استیشن به خود اختصاص دهد. نا گفته نماند که وجود شخصیت‌های متعدد و مختلف در این بازی باعث شده تا این بازی بتواند امتیاز ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.

حتما بخوانید: بازی هواپیما مسافربری برای اندروید و iOS کدامند؟

بازی PS4 برای کودکان با نام  Stardew Valley

اگر از آن دسته گیمرهای حرفه‌ای کنسول‌های بازی پلی استیشن باشید، حتماً یکی از بهترین بازی های ps4 برای کودکان به نام بازی Harvest Moon را به خاطر دارید. چون در زمان ظهور و ارائه این بازی به بازار، تب اجرای این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن دامن همه گیمرها را گرفت.

بازی Stardew Valley نیز در واقع به دلیل شباهت‌های زیادی که به بازی PS4 Harvest Moon دارد به عنوان نسخه جدید از این بازی شناخته می‌شود. نکته جالب در خصوص این بازی کامپیوتری این است که این بازی توسط یک نفر ساخته شده است.

اگر بازی Stardew Valley را اجرا کنید متوجه خواهید شد که از همان ابتدای بازی محیط و گیم پلی بازی شبیه به بازی Harvest Moon است. البته تفاوت مهمی که وجود دارد این است که در بازی Stardew Valley همه چیز با جزئیات دقیق و بسیار زیرتر نسبت به بازی Harvest Moon ارائه شده است.

بر اساس نظر کارشناسان این بازی یک شبیه ساز کودکانه از زندگی آدم بزرگ‌ها است. این بازی سعی کرده است تا یک روایت ساده از زندگی را عرضه کند.

داستان بازی در Stardew Valley به این صورت است که کاراکتر اصلی آن زندگی شهری و پشت میزنشینی آبا و اجدادی خود را رها می‌کند و به یک روستا که در واقع میراث پدری‌اش است نقل مکان می‌کند تا زندگی را به سبکی که می‌پسندد ادامه دهد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که شما می‌توانید جنسیت کاراکتر بازی را بر اساس آنچه می‌خواهید تغییر دهید. در مرحله ابتدایی، زمینی که شخصیت اصلی داستان بازی وارد آن می‌شود، یک زمین بزرگ است که پر از سنگ و تکه‌های چوب و علف‌های هرز است که باید همه جمع‌آوری شده و زمین تمیز شود.

گیم پلی بازی در بازی PS4 مخصوص کودکان Stardew Valley به این صورت است که شما در ابتدای بازی باید زمین خود را از وجود هر گونه سنگ، علف و یا تکه‌های چوب پاک و تمیز کنید، سپس شروع به شخم زدن زمین کنید.

هرچه زمان بیشتر می‌گذرد متوجه عظمت کاری که در پیش دارید، خواهید شد. شما باید یک مزرعه بزرگ را که فقط یک زمین خالی از آن باقی مانده است، به روزهای اوج خود برسانید.

اگر در زمان پاک‌سازی زمین خسته شوید، می‌توانید به شهر بروید و با ساکنان آن آشنا شده و معاشرت کنید. در شهر همه چیز ساده است. از مغازه‌های کوچک گرفته تا خانه‌های روستایی همگی بیانگر این موضوع هستند. شما می‌توانید با ساکنان شهر آشنا شوید تا بتوانید در زمان نیاز از آن‌ها کمک بگیرید و یا در صورت نیاز به آن‌ها برای انجام کارهای روزمره‌شان کمک کنید.

این بازی به کودکان یاد می‌دهد تا چگونه بتوانند دنبال علائق خود بروند. از طرفی به آن‌ها یاد می‌دهد تا بدون وابستگی کارهای خود را به راحتی انجام دهند.

از طرفی به کاربر بازی که بیشتر کودکان هستند، اجازه می‌دهد تا بتوانند تعاملات اجتماعی خود را گسترش دهند و با همکاری دیگران برخی از کارهایی را که به تنهای از پس انجام دادن آن برنمی‌آیند، انجام دهند.

مثلاً شما می‌توانید در این بازی گلخانه خود را راه اندازی کنید و با فوت و فن نگهداری و پرورش گل در گلخانه آشنا شوید.

نکته منفی که در خصوص بازی Stardew Valley وجود دارد این است که اگرچه داستان و گیم پلی بازی بسیار جالب و جذاب است اما از نظر فنی، گرافیک بازی دو بعدی است و سه بعدی نیست در نتیجه شاید در نگاه اول با توجه به تعریف‌هایی که از بازی شنیده‌اید، نا امید شده و تصور کنید که این بازی ارزش وقت گذاشت ندارد.

از طرفی موسیقی متن بازی نیز در برخی از صحنه‌های چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین از همین حالا بدانید که اگر می‌خواهید این بازی  PS4 مخصوص کودکان را اجرا کنید باید سطح توقع خود را از یک بازی کامپیوتری تا حد امکان پایین بیاورید.

حتما بخوانید: بهترین بازی هواپیمای مسافربری برای ps4

بازی PS4 برای کودکان با نام Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

یکی از بهترین بازی های ps4 برای کودکان با نام Yonder نسخه The Cloud Catcher Chronicles یکی از بازی‌های مخصوص کنسول پلی استیشن است که از بازی Fable در آن الهام گرفته شده است. روایت و داستان پردازی این بازی به صورت سوم شخص است که زندگی یک کودک گمشده را نمایش می‌دهد.

جالب است بدانید که این بازی نیز شبیه به بازی قبلی که معرفی کردیم تا حدودی شبیه به بازی پلی استیشن Harvest Moon است که توسط استودیو بازی Sloth Pridful در استرالیا طراحی و تولید شده است.

داستان بازی Yonder از آنجایی آغاز می‌شود که یک کشتی در دریا گرفتار طوفان می‌شود. بعد از اینکه به صخره‌ها برخورد می‌کند، شخصیت اصلی داستان گم می‌شود. یکی از نکات این بازی این است که در آن نه خبری از مبارزه با هیولاهای عجیب و غریب و تخیلی است نه اینکه مجبور به شکست دادن دشمنان فضایی هستید.

شخصیت اصلی داستان باید جعبه‌ها و یا تخته سنگ‌هایی را که حین پیاده روی در جزیره متروکه‌ به آن برخورد می‌کند، بشکند و سپس آیتم‌ها و وسایل مورد نیاز خود را که در این جعبه‌ها و یا زیر شن‌ها مدفون شده است را پیدا کند.

یکی از مزیت‌های اصلی بازی Yonder این است که در گیم پلی آن هیچ مرگ یا Game Over رخ نمی‌دهد. با این وجود بازی با شیب ملایمی در هر مرحله به سمت سخت‌تر شدن پیش می‌رود.

در این بازی شما می‌توانید ساعت‌ها با انجام کارهایی مثل مدیریت مزرعه، غذا دادن و نگهداری از حیواناتی که در مزرعه خواهید داشت و یا حتی باغبانی و نگهداری و پرورش گیاهان مشغول باشید.

از آنجایی که روند بازی در این بازی مخصوص PS4 ساده است و از طرفی نیاز به جنگیدن با هیچ دشمنی ندارد، می‌تواند برای تمدد اعصاب و از بین بردن استرس بازیکن خوب باشد.

البته نا گفته نماند در حین اجرای بازی باید یکسری مأموریت‌ها را پشت سر بگذارید تا بتوانید سازه‌های خود را در مزرعه و محل زندگی خود بنا کنید.

اگر به دنبال بازی هیجان‌انگیز هستید و می‌خواهید بازی را اجرا کنید در آن در هر مرحله سطح هیجان آدرنالین خونتان افزایش یابد باید به شما بگوییم که بازی Yonder به هیچ عنوان نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد چون در این بازی کاری که باید انجام دهید در نهایت جابجا کردن آیتم‌های مختلف و یا گذراندن مأموریت‌های نه چندان زیاد است.

هرچند در میان مأموریت‌هایی که باید از سر بگذرانید چند مأموریت هیجان انگیز و جذاب نیز وجود دارد. به طور کلی روند بازی در Yonder از نظر هیجان تا حدودی سینوسی است.

اگر بخواهیم در مورد نقطه ضعف اصلی بازی PS4 مخصوص کودکان با نام Yonder صحبت کنیم باید به این موضوع اشاره کنیم که متأسفانه محتوای این بازی بعد از حدود یک ساعت بازی کردن کمی خسته کننده می‌شود و در نتیجه نمی‌توانید بیشتر از یک ساعت آن را به صورت پشت سر هم اجرا کنید.

هرچند برای اینکه به کودکان یاد بدهید تا چگونه از کمترین امکانات بتوانند تجهیزات مختلفی بسازند، بازی بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

حتما بخوانید: بهترین بازی‌های آنلاین رایگان اندرویدی کدام است؟

بازی PS4 برای کودکان با نام Knack2

قبل از معرفی و نقد و بررسی بهترین بازی های ps4 برای کودکان به نام بازی Knack 2 ، باید به یک ویژگی خاص این بازی اشاره کنیم و آن هم این است که این بازی دارای افکت‌های بصری بسیار جذاب و خاص است و به همین جهت بازی بسیار زیبا به نظر می‌رسد به طوری که احتمال این می‌رود که کاربر ساعت‌ها وقت خود را صرف اجرای این بازی کند.

 می‌توانید ساعت‌ها بدون اینکه حرکتی روی بازی انجام دهید، به صحنه‌های آن خیره شوید و از حساسیت طراح در طراحی جزئیات لذت ببرید.

بازی Knack 2 توسط استودیو بازی SCE Japan که برای کشو ژاپن است، ساخته شده است. سبک این بازی از نوع بازی‌های پلتفرمی است و برای کنسول‌های بازی پلی استیشن از جمله PS4 تولید و به بازار عرضه شده است.

از همین ابتدا در خصوص بازی Knack 2 باید به دو نقطه ضعف مهم آن اشاره کنیم. اول اینکه بر خلاف طراحی صحنه و دقت برای به تصویر کشیدن جزئیات در این بازی، داستان بازی و همچنین موسیقی متن آن چندان جذاب و خاص نیست.

داستان این بازی بیشتر روایتگر زمان‌های قدیم است. شخصیت بازی نیز دانشمندی است که در حین بازی شخصیت آن  از آثار باستانی ساخته می‌شود است که هر کدام از این آثار باستانی به شخصیت اصلی بازی یک قدرت خاص و ویژه‌ای را انتقال می‌دهند.

در همین حین، یک شخصیت منفی که در واقع پادشاهی به نام ویکتور است، پی به این راه مهم می‌برد و سعی می‌کند تا تعداد بیشتری از این قدرت‌ها را در اختیار خود بگیرد تا بتواند با گابلین‌ها به مقابله بپردازد.

گیم پلی بازی PS4 مخصوص کودکان با نام Knack 2 بسیار ساده است. البته هر چه مراحل بیشتری را طی کنید، گیم پلی آن سخت‌تر می‌شود و برای اینک بتوانید به یک گیمر حرف‌های در این بازی تبدیل شوید باید راه درازی را طی کنید.

از آنجایی که این بازی از جمله بازی‌های پلتفرمی است، در نتیجه شما باید در محیط بازی از مکان به مکان دیگر حرکت کنید. شما باید برای رسیدن به مناطقی که در داستان مشخص شده است، و کسب قدرت از شخصیت‌های باستانی که در این مناطق حضور دارند، با دشمنان خود بجنگید و آن‌ها را نابود کنید.

یکی از نقاط ضعف بازی Knack 2 این است که گیم پلی آن بسیار خط خطی است و در نتیجه کاربر به هیچ عنوان آزادی چندانی در اجرای بازی ندارد.

برای مثال بسیاری از بازی‌هایی که در سبک پلتفرمی طراحی می‌شوند مثل جک و دکستر، کاربر یا گیمر آزادی بسیار زیادی برای اجرای بازی ندارد.

در این بازی شما باید با دشمنان خود بجنگید، به مکان مورد نظر خود برسید، قدرت لازم را از شخصیت باستانی آن منطقه دریافت کنید، و وقتی همه قدرت‌ها را در اختیار گرفتید، با غول مرحله آخر خود بجنگید و آن را از بین ببرید.

البته نا گفته نماند در این بازی در هر مرحله می‌توانید اشیائی را جمع آوری کنید و از این اشیا در مواقعی که نیاز به کمک دارید تا بر دشمنان خود غلبه کنید، استفاده کنید. سیستم این بازی برای جمع کردن این اشیا بسیار جالب و نوآورانه است.

هر یک از اشیا و ابزارهایی که در بازی Knack 2 جمع‌آوری می‌کنید، برای هدف خاص و متفاوتی طراحی و ساخته شده‌اند و در نتیجه کاربردهای مختلفی دارند.

به عنوان مثال secret detector ابزاری است که در پیدا کردن گنج‌های مخفی به کار می‌آید و یافتن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

کریستال‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید، شکل‌های دیگر Knack را آزاد می‌کنند که با تغییر ظاهر Knack قابلیت‌های او هم تغییر می‌کند.

قسمت نوآورانه در جمع آوری اشیاء، تجارت آن‌ها با دوستانتان است. اگر دوستانتان هم این بازی را انجام می‌دهند شما می‌توانید کریستال‌ها و گنج‌هایی را که به دست آورده‌اید، با هم به اشتراک بگذارید.

این راهی است برای این که در هنگام بازی کردن بخش تک نفره (Single Player) بازی هم، احساس انجام دادن یک بازی CO _ OP به شما دست بدهد.

حتما بخوانید: با بهترین بازی های ps5 آشنا شوید

بهترین بازی های ps4 برای کودکان با نام غاز بی نام یا Untitled Goose Game

یکی از بازی‌های بسیار خاص و در عین حال جذاب کودکانه که مخصوص اجرای شدن روی دستگاه‌های پلی استیشن ۴ است، بازی Untitled Goose است که در آن بر خلاف بسیاری از بازی‌هایی که با تم مزرعه که کاربر در نقش یک انسان و صاحب مزرعه ظاهری می‌شود، کاربر به عنوان یک غاز به ایفای نقش می‌پردازد.

در این بازی خاص و جالب کاربر به عنوان یک غاز سفید که شلوغ کاری بسیار زیادی نیز دارد به ایفای نقش خواهد پرداخت. نکته‌ای که در خصوص این بازی وجود دارد این است که این بازی بسیار کودکانه است و عمق چندان زیادی ندارد و برای نوجوانان به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیست.

از جمله نقاط قوت بازی PS4 مخصوص کودکان Untitled Goose این است که گیم پلی آن بسیار سرگرم کننده است و کنترل بازی و حرکات شخصیت اصلی بازی در آن بسیار روان و دقیق انجام می‌شود.

از جمله شیطنت‌هایی که این غاز شلوغ و پر سر و صدا دارد این است که این غاز کارهایی مثل قایم کردن قیچی باغبانی، قطع کردن شیر آب، به هم زدن آرامش و صلی آسایش از ساکنین روستا، به آب انداختن خوراکی‌های ساکنین و اهالی دریاچه و حتی ترساندن مردم روستا را انجام می‌دهد.

شما باید بتوانید حرکات این غاز شیطان را کنترل کنید. جالب است بدانید در این بازی قابلیتی با نام Co-op وجود دارد که در آن شما می‌توانید، با همکاری دوستان دیگر و به کمک این غاز بی‌نام و نشان دست به اعمال شیطنت‌آمیز بزنید. همیشه انجام دادن کارهای خلاف آن هم به صورت چند نفره و با دوستان بیشتر می‌چسبد.

یکی از نقطه ضعف‌های بهترین بازی های ps4 برای کودکان با نام Untitled Goose این است مدت زمان این بازی بسیار کوتاه است که بیشتر به این خاطر است که داستان آن کشش طولانی شدن را ندارد چون اگر بیشتر از این زمانی که برای آن در نظر گرفته شده است، طولانی شود، خسته کننده خواهد شد و کاربر تمایلی برای انجام دادن آن نخواهد داشت.

گرافیک بازی Untitled Goose دو بعدی و بسیار ساده است اما به دلیل استفاده از رنگ‌های خاص و جذاب صحنه‌های بازی بسیار چشم‌نواز و جذاب هستند و در عین سادگی آرامش خاصی را به کاربر که یک کودک است، القا می‌کنند.

اتمسفر بازی بیشتر ارائه دهنده بخشی از زندگی روستایی است و به همین دلیل است که با اجرای این بازی بیشتر به این موضوع پی خواهید برد که شما در یک روستا و محیط ساده مشغول بازی کردن هستید.

خوشبختانه افکت‌های صوتی که برای این بازی در نظر گرفته شده است، دارای کیفیت و غنای خاص خود است که این موضوع یکی از نقاط قوت این بازی به حساب می‌آید.

حتما بخوانید: نبرد با قدرت فوق بشری در بازی ولورانت

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص بهترین بازی های ps4 برای کودکان صحبت کردیم. خوشبختانه بازی‌های زیادی برای کودکان تولید و طراحی شده‌اند که نسخه مخصوص کنسول بازی پلی استیشن آن‌ها نیز در دسترس است، اما آنچه در این مطلب به معرفی آن پرداخته شد، بازی‌های ساده‌ای بودند که نه تنها برای سرگرم کردن کودکان مناسب هستند بلکه جنبه آموزشی نیز دارند و می‌توانند برای مهارت آموزی به کودکان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    کافه گیم
    آوریل 7, 2023

    ممنون از این مطلب کاربردی

لینک کپی شد!