تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

دانگل بلوتوث چیست و چه کاربردی دارد؟

دانگل بلوتوث، دستگاهی کوچک اما کار راه‌ انداز

راهنمای خرید
ارتباط بی‌سیم دستگا‌ه‌های الکترونیکی با فناوری‌های مختلف از جمله بلوتوث امکان‌پذیر است و دانگل بلوتوث یک دستگاه سخت افزاری است که استفاده از این فناوری را ساده‌تر می‌کند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک:دستگاه‌های الکترونیکی کیفیت زندگی ما را بالا برده‌اند. اکنون ما بسیاری از کارهای روزانه خود را با استفاده از این دستگاه‌ها انجام می‌دهیم. سادگی و جذابیت این استفاده باعث شده مدام دنبال راه‌هایی برای ارتباط ایجاد کردن بین دستگاه‌های مختلف الکترونیکی بگردیم که با آنها سر و کار داریم.

روش‌های مختلفی برای مرتبط کردن دستگاه‌های مختلف الکترونیکی از جمله رایانه‌ها، تلفن‌های همراه، اسپیکرها، تلویزیون‌ها، دستگاه‌های پخش و… به همدیگر وجود دارد. کاربران این دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند این اتصال بدون سیم رابط باشد و به همین دلیل فناوری بلوتوث یکی از پرطرفدارترین فناوری‌های ارتباط بی‌سیم بین دستگاه‌های الکترونیکی است.

با وجود اینکه اکنون اغلب دستگاه‌های الکترونیکی فناوری بلوتوث دارند، اما در موارد زیادی اتصال از این طریق ممکن نمی‌شود. جفت نشدن دستگاه‌ها با همدیگر به دلیل مدل‌های متفاوت، یکی از رایج‌ترین دلایل عدم اتصال بی‌سیم است.

در چنین مواقعی برخی قید اتصال بی‌سیم را می‌زنند و از کابل‌های ارتباطی استفاده می‌کنند که این کار هم مشکلات خاص خودش را دارد. دستگاه‌های مختلف کابل‌های مختلفی دارند و هر کابلی به هر دستگاهی وصل نمی‌شود و به این صورت برای اینکه امکان اتصال شما به تمامی دستگاه‌ها وجود داشته باشد لازم است چندین کابل داشته باشید.

برای مثال متصل کردن گوشی اندرویدی به دستگاه پخش ماشین با کابل آی او ایکس امکان‌پذیر است، اما برای گوشی‌های آیفون به همان دستگاه لازم است یک سیم رابط اضافی داشته باشید.

برای رفع این مشکل راه حل بهتری وجود دارد و آن هم استفاده از دستگاه کوچکی به نام دانگل بلوتوث است. دانگل های بلوتوث نه تنها امکان اتصال دو دستگاهی را که با هم جفت نمی‌شوند فراهم می‌کند بلکه با استفاده از آن می‌توانید دستگاه‌تان را به دستگاهی که بلوتوث در پنل آن تعریف نشده وصل کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید دانگل بلوتوث+ قیمت

دانگل بلوتوث چیست؟

برای اینکه دقیقا متوجه شوید این وسیله کاربردی چیست باید دو واژه دانگل و بلوتوث را جدا جدا معنا کنید. دانگل در واقع یک واژه عامیانه است که اشاره به آویزان بودن دارد. دانگل‌های بلوتوث را یک جور‌هایی می‌توان بلوتوث آویزان تعریف کرد یا به تعبیر بهتر بلوتوثی که در پنل خود دستگاه‌ها نیست و به آن افزوده شده است.

دانگل بلوتوث یک دستگاه کوچک شبیه فلش‌هایی است که به رایانه، دستگاه پخش، تلویزیون، اسپیکر و… وصل می‌شود. این دستگاه اتفاقا کارکرد فلش مموری را هم دارد، یعنی می‌توانید اطلاعات کمی مثل فایل موزیک، عکس، فیلم و… در آن ذخیره کنید، اما کارکرد اصلی آن ایجاد ارتباط بلوتوثی بین یک دستگاه با دستگاه‌های دیگر است.

انواع دانگل های بلوتوث برای دستگاه‌های مختلف وجود دارند. برای مثال شما می‌توانید برای رایانه شخصی خود، تلویزیون، دستگاه پخش ماشین و… دانگل‌های بلوتوثی مخصوصی داشته باشید، هر چند نمونه‌هایی از دانگل بلوتوث هست که به دستگاه‌های مختلف می‌خورد.

نحوه کار با دانگل‌های بلوتوث کاملا ساده است. کافی است دانگل بلوتوثی را که با دستگاه‌تان سازگاری دارد خریداری کرده و در همان جایی قرار دهید که معمولا فلش مموری را قرار می‌دهند.

به این صورت دستگاهی که می‌خواهید به دستگاه‌تان وصل کنید نه از راه بلوتوث خود دستگاه که از راه بلوتوث دانگل‌های بلوتوث اتصال پیدا می‌کند. با این شیوه ساده علاوه بر اینکه امکان اتصال بی‌سیم بین دو دستگاهی را که یکی بلوتوث دارد و دیگری ندارد فراهم کرده‌اید که مشکل جفت‌سازی بلوتوث‌ها که اغلب برای دستگاه‌های با مدل مختلف پیش می‌آید نیز حل می‌شود.

در استفاده از دانگل بلوتوث گاهی مشکلاتی پیش می‌آید که البته به سادگی قابل حل هستند. به صورت کلی شما برای این کار نیازمند یک فرد متخصص نیستید و خودتان می‌توانید مشکل را رفع کنید. ویندوز‌های ۸ و ۱۰ به صورت خودکار دانگل‎های بلوتوث را تشخیص می‌دهند، اما اگر دانگل های بلوتوث روی رایانه شما اجرا نمی‌شود، ممکن است دلیل آن این باشد که آخرین نسخه سیستم عامل شما از آن پشتیبانی نمی‌کند.

برای رفع این مشکل یا باید دیسک‌های همراه دانگل‌های بلوتوث را نصب کنید یا درایور‌های ویژه را در اینترنت پیدا کرده و بر اساس دستورالعمل، آن را در رایانه خود نصب نمایید.

حتما بخوانید: اسپیکر بلوتوثی و رومیزی چه برندی بخریم؟

ویژگی های یک دانگل خوب برای بلوتوث

مدل‌های مختلف دانگل‌ها بلوتوث در بازار هست و هر روز که می‌گذرد مدلی جدید با امکانات و کیفیت متفاوتی نیز به بازار عرضه می‌شود. قبل از اینکه به معرفی برخی از بهترین مدل‌های دانگل‌های بلوتوث بپردازیم لازم است ویژگی‌های کلی یک دانگل بلوتوث خوب را بدانیم.

در انتخاب یک دانگل بلوتوث‌ها باید به دو نکته مهم توجه داشته باشید. اولین چیزی که در این مورد باید به آن توجه کنید سازگاری دانگل های بلوتوث انتخاب شده با دستگاه شماست. سازگاری به این معناست که دانگل‌های بلوتوث انتخاب شده باید از دستگاه شما چه رایانه، چه تلویزیون، چه اسپیکر و چه هر دستگاه الکترونیکی دیگری که قصد دارید دانگل بلوتوثی خود را به آن وصل کنید، پشتیبانی کند. تقریبا تمامی دانگل بلوتوث‌ها با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارند، اما لینوکس یا mac os  توسط تمامی آنها پشتیبانی نمی‌شود.

برای رفع مشکل سازگاری راهکار راحت‌تری وجود دارد و آن هم خرید آداپتور کاملا سازگار است که این امکان را برای شما فراهم می‌کند که اگر دستگاه‌تان را تغییر دادید هم به مشکل بر نخورید و بتوانید دانگل بلوتوث‌تان را همچنان مورد استفاده قرار دهید.

اگر قصد دارید مساله سازگاری را با استفاده از آداپتور حل کنید حتما به نسخه بلوتوث خود توجه کنید. آداپتور بلوتوث را با نسخه پایین‌تر از ۴.۰ خریداری نکنید، چرا که کیفیت اتصال شما کاملا پایین می‌آید. بلوتوث ۴.۰ و بالاتر از آن دامنه برد بیشتری دارند و به این ترتیب دستگاه‌هایی با فاصله دورتر از هم را به یکدیگر وصل می‌کنند. امتیاز دیگری که این بلوتوث‌ها دارند مصرف کمتر انرژی است. این به ویژه برای کسانی که لپ تاپ دارند و آن را با خود جا به جا می‌کنند از اهمیت زیادی برخوردار است. این نوع بلوتوث‌ها شارژ کمتری مصرف می‌کنند، یعنی به عبارت دیگر کمتر شارژ دستگاه شما را خالی می‌نمایند.

برد دانگل بلوتوث‌ها برای پوشش دادن مساله مهمی است. اگر مورد استفاده شما در خانه یا به صورت شخصی است شاید چندان مهم نباشد که دستگاه‌هایی با فاصله زیاد به هم وصل شوند، اما زمانی که مورد استفاده شما در محیطی کاری یا صنعتی است، برد دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. از این نظر دانگل بلوتوث‌ها یا آداپتور‌هایی که برای سازگاری استفاده می‌کنید به دو کلاس یک و دو تقسیم می‌شوند. معمولا از آداپتور‌های کلاس یک برای اتصال دستگاه‌ها در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود و آداپتور‌های کلاس دو مناسب برای کاربرانی هستند که قصد استفاده شخصی از این دستگاه را دارند.

دیگر ویژگی یک دانگل بلوتوثی که می‌تواند منجر به انتخاب آن برای خرید شود، ظاهر و رنگ آن است. این ویژگی تا حد زیادی سلیقه‌ای است، اما اینکه اندازه دانگل بلوتوث و آداپتور مناسب باشد، دیگر چندان سلیقه‌ای نیست. دانگل های بلوتوث یک دستگاه جانبی است که قرار است به دستگاه شما وصل شود. در واقع شما با خریداری این دستگاه چیزی اضافه دارید و اگر دستگاه‌تان را حمل می‌کنید مهم است که اندازه دانگل های بلوتوث مناسب باشد. دانگل بلوتوث‌های بسیار کوچکی در بازار هست که حتی لازم نیست موقع حمل دستگاهی مانند لپ تاپ آن را از پورت یو اس پی خارج کنید.

حتما بخوانید: بهترین مدل‌های اسپیکر رومیزی یا اسپیکر بلوتوثی

چند مدل از بهترین دانگل های بلوتوث

دانگل‌های بلوتوث اوریکو مدل bta – 508 که سازگار با نسخه ۵.۰ است یکی از دانگل بلوتوث‌های پر کاربرد موجود در بازار است. برد بالای این دانگل بلوتوث که تا ۲۰ متر می‎رسد و همچنین قابلیت اتصال آن به دستگاه‌های مختلف باعث می‌شود این دانگل بلوتوث طرفداران زیادی داشته باشد. این مدل دانگل بلوتوث اتصال پایدار و قابل قبولی ایجاد می‌کند.

تسکو ۱۰۱ هم یکی از بهترین و پر طرفدارترین دانگل بلوتوث‌هایی است که در بازار وجود دارد. این دانگل بلوتوث سازگار با نسخه‌های ۴.۱ است و حداکثر برد آن ۱۰ متر است.

دانگل‌های بلوتوث تسکو مدل ۱۰۲ هم که طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارد، دستگاهی مناسب به ویژه برای استفاده در ماشین است. این دانگل بلوتوث سازگار با نسخه ۴.۲ است و قابلیت تبدیل هر نوع اسپیکر به یو اس پی را دارد.

جز این دانگل بلوتوث اگر به دنبال یک دانگل‎های بلوتوث خوب برای استفاده در خودرو شخصی خود هستید می‌توانید پلی فکتوری مدل plf-01 را انتخاب کنید. این دانگل بلوتوث که با نسخه‌های ۴.۰ و ۲.۰ سازگار است و برد ۱۰ متری دارد، طراحی مناسب و رنگ زیبایی دارد.

اگر سازگاری اصلی‌ترین فاکتور شما برای انتخاب یک دانگل بلوتوث است، یکی از بهترین انتخاب‌ها bt-v50 است. این وسیله که ۲۰ متر برد دارد با نسخه‌های مختلف از ۱.۲ گرفته تا ۵.۰ سازگاری دارد.

دو دانگل بلوتوث رویال مدل rb-233 و csr v4.0 که اندازه‌ای کوچک و طراحی زیبایی دارند، دانگل بلوتوث‌هایی هستند که به پایداری اتصال‌شان معروفند. این دو دستگاه کوچک، سبک و قابل حمل هستند و دامنه بردشان ۱۰ متر است.

ام اس پی مدل m۲۴ نیز به دلیل پایداری در اتصال و هم به دلیل سازگاری با نسخه‌های مختلف می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

اگر دنبال دانگل بلوتوثی ویژه گوشی‌های گرند استریم می‌گردید، دستگاه مدل one انتخاب مناسبی است. اوریکو مدل bta-408 نیز از جمله دانگل بلوتوث‌هایی است که هم برد مناسبی دارد و هم رنگ و طراحی ویژه‌اش می‌تواند شما را مجذوب خود کند. این دانگل بلوتوث نسخه ۴.۰ را پشتیبانی می‌کند.

جز اینها انواع و اقسام دانگل بلوتوث‌ها در بازار وجود دارند. توجه داشته باشید که بهتر است بالاترین مدل از این وسیله را انتخاب کنید، چرا که تا مدت‌ها می‌توانید از پشتیبانی آن برای دستگاه‌های مختلف مطمئن باشید.

سخن پایانی

دانگل‌های بلوتوث دستگاهی کوچک و نسبتا ارزان قیمت است. با این همه این دستگاه تا حد زیادی کیفیت کار با دستگاه‌های الکترونیکی را بالا می‌برد. یک دانگل بلوتوث خوب می‌تواند تا مدت‌ها برای شما کار کند و اگر مساله سازگاری و پشتیبانی را با خرید آداپتور حل کنید، شاید یک دانگل بلوتوث بیش از خود دستگاه‌های الکترونیکی همراه شما بماند.

این وسیله مثل هر دستگاه دیگر مزایا و معایبی دارد. هر چند با استفاده از این دستگاه هر اطلاعاتی قابل انتقال است، اما سرعت انتقال داده‌ها با این روش در مقایسه با روش‌هایی مثل وای فای کمتر است.

با این وجود مزایای استفاده از دانگل بلوتوث بر معایبش می‌چربد. استفاده از این دستگاه شما را از همراه داشتن چندین کابل و سیم بی‌نیاز می‌کند و این به ویژه برای کسانی که دستگاه‌های مختلف‌شان را با خود حمل می‌کنند بسیار اهمیت دارد. گذشته از این دانگل بلوتوث انرژی و شارژ کمی مصرف می‌کند و اگر همواره در مورد شارژ لپ تاپ و گوشی به مشکل بر می‌خورید، استفاده از این دستگاه می‌تواند خیال‌تان را از بابت اینکه یک وسیله جانبی، شارژ شما را خالی نمی‌کند، راحت کند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!