تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

پلوپزهای چند کاره چه امکاناتی دارند؟

آشنایی با طرز استفاده از پلوپز چند کاره

راهنمای استفاده
زمان زیادی نیست که وسایل برقی وارد خانه‌های ما شده‌اند و سرعت و کیفیت انجام کارها را برای خانه‌دارها بهبود بخشیده‌اند. با این وجود در همین زمان کم هم وسایل برقی توانستند به سرعت جایگاه خود را نه تنها در خانه‌های ایرانی بلکه در خانه‌های همه جهان‌یان پیدا کنند و طرفداران بیشماری برای خود دست و پا نمایند. با پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز وسایل برقی نیز پیشرفته‌‍تر می‌شوند و امکانات بیشتری در اختیار مردم قرار می‌دهد.

تصلا-همه کسانی که باید بخشی از وقت خود را صرف کارهای خانه کنند از وجود وسایلی که این کارها را برایشان آسان‌تر می‌کند، استقبال می‌نمایند. خصوصا آنهایی که هم باید کارهای خانه را انجام دهند و هم خارج از خانه کار می‌کنند، ترجیح می‌دهند وقت کمتری را برای کارهای خانه صرف کنند. یکی از وسایلی که از همان ابتدای تولیدش مورد توجه مردم قرار گرفت، پلوپز برقی بود. این وسیله بسیار کار را برای زنان خانه‌دار آسان می‌کند به همین دلیل است که در اکثر خانه‌های ایرانی یک پلوپز می‌بینید.

اما این وسیله هم به مرور زمان پیشرفت‌هایی داشته است. در سال‌های اخیر شاهد ورود پلوپزهای چند کاره در بازار لوازم خانگی هستیم که درحال تصرف جایگاه پلوپزهای قدیمی هستند. در این مطلب هم قصد داریم سیر تا پیاز را درباره طرز استفاده از پلوپز چندکاره (rice cooker) بررسی کنیم.

ابتدا به معرفی این وسیله خواهیم پرداخت و سپس به بررسی طرز کار آن خواهیم پرداخت. در پایان هم درباره نکات مهم مربوط به این وسیله حرف می‌زنیم. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت اخبار لوازم خانگی همراه باشید.

حتما بخوانید: علت کند شدن تیغه چرخ گوشت چیست؟

معرفی پلوپز چند کاره

پلوپزهای چند کاره نوعی از پلوپز هستند که برنامه‌های پخت متفاوتی دارند. معمولا این پلوپزها از نوع دیجیتالی هستند و با کنترل پنل کار می‌کنند. با کمک کنترل پنلی که در این وسیله طراحی شده است، می‌توانید برنامه پخت مورد نظرتان را به راحتی انتخاب کنید. از میان برنامه‌هایی که در اکثر پلوپزهای چند کار وجود دارد می‌توان به برنامه‌های تهیه سوپ، فرنی، خورش، کیک، پیتزا، قابلیت بخارپز کردن، قابلیت سرخ کردن، قابلیت آرام پز، ته دیگ و … اشاره کرد.

درواقع یک پلوپز چند کاره به شما کمک می‌کند با یک تیر چند نشان بزنید و بتوانید برای پخت غذاهای مختلف از این وسیله استفاده کنید. برای کسانی که زیاد دوست ندارند از اجاق گاز استفاده کنند وجود چنین وسیله‌ای در خانه یک معجزه به حساب می‌آید زیرا با ماکروفر نمی‌توان بسیاری از غذاها را پخت و این دستگاه به عنوان یک مکمل در آشپزخانه شما نقش آفرینی خواهد کرد.

طرز استفاده از پلوپز برقی به طور کلی کار آسانی است. شاید با شنیدن نام چند کاره تصور کنید که کار با یک پلوپز چند کاره سخت خواهد بود اما به هیچ عنوان اینطور نیست. همانطور که در بالا هم اشاره شد. معمولا این نوع پلوپزها یک کنترل پنل دارند و برنامه‌های پخت روی این کنترل پنل قرار دارد شما تنها کافی است، برنامه پخت مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

ممکن است پلوپز چند کاره شما از نوع لمسی باشد در این صورت لازم است شما طرز استفاده از پلوپز لمسی را یاد بگیرید که کار سختی نیست. اگر صفحه نمایشگر یا همان کنترل پنل پلوپز شما لمسی باشد، کافی است گزینه منو را لمس کنید تا برنامه‌های پخت برای شما به نمایش درآید. در صورتی که اگر نمایشگر لمسی نباشد هر برنامه پخت یک دکمه جداگانه دارد و یا اینکه یک دکمه وجود دارد که باید چند بار آن را فشار دهید با برنامه پخت مورد نظرتان برسید.

اطلاعات دقیق درباره طرز استفاده از پلوپز برقی چه از نوع لمسی و چه غیر لمسی در دفترچه راهنمای این دستگاه نوشته شده است. با این حال شاید هنوز هم سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد. بنابراین در ادامه این مطلب سعی میکنیم دستور استفاده از این وسیله را به زبان ساده برایتان توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: طرز استفاده از مایکروفر و معرفی انواع ماکروفر

طرز استفاده از پلوپز چندکاره

بیایید قبل از اینکه طرز استفاده از پلوپز چندکاره را بررسی کنیم، یک بار طرز استفاده از پلوپز قدیمی را با هم مرور نماییم. پلوپزهای قدیمی به این صورت بودند که می‌توانستید به راحتی برنج را درون آنها کته کنید. پس از اینکه برنج را به اندازه کافی می‌شستیم و اجازه می‌دادیم که خیس بخورد، آن را داخل پلو پز می‌ریختیم. روغن اضافه می‌کردیم و پلوپز را به برق می‌زدیم. به این راحتی کار پختن برنج به پایان می‌رسید.

اما برگردیم به طرز استفاده از پلوپز چندکاره، که آن هم کار آسانی است. همانطور که ذکر شد این دستگاه یک نمایشگر و چند برنامه پخت مختلف دارد. درواقع برای بهتر کار کردن با این دستگاه تنها کافی است معنای دکمه‌ها و کلماتی که روی نمایشکر این دستگاه می‌بینید را به خوبی بفهمید. در ادامه به بررسی برخی از دکمه‌های یک پلوپز چند کاره خواهیم پرداخت.

  • دکمه start یا همان شروع: معنای این دکمه مشخص است. برای شروع کار باید آن را بفشارید.
  • دکمه menu (منو): با فشار دادن این دکمه می‌توانید به برنامه‌های پخت دسترسی پیدا کنید.
  • دکمه keep warm ( گرم نگه داشتن): این دکمه برای گرم نگه داشتن غذا استفاده می‌شود. این قابلیت پلوپز را باید یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی دانست که در پلوپزهای چندکاره وجود دارد. با فعال کردن این دکمه می‌توایند غذای خود را برای مدت مشخصی گرم نگه دارید و اگر بخواهید چند ساعت پس از پخت آن را در حالی که کاملا گرم خواهد مانده است، نوش جان کنید.
  • دکمه Temperature / Timer (تنظیم زمان): این دکمه برای تنظیم زمان پخت استفاده می‌شود. با فشار دادن آن دمای لازم برای پخت غذا براساس زمانی که شما انتخاب کرده‌اید تنظیم می‌شود. البته می‌توانید از این دکمه برای ایجاد تاخیر زمانی در برنامه پخت نیز استفاده نمایید.
  • دکمه reheat  (گرم کردن مجدد): از این دکمه نیز برای گرم کردن مجدد غذا استفاده می‌شود. با کمک آن می‌توانید مدت زمانی که را که می‌خواهید غذا گرم نگه داشته شود را انتخاب نمایید.

این پنج دکمه که در بالا به آنها اشاره کردیم را باید مهم‌ترین دکمه‌هایی دانست که در یک پلوپز چند کاره وجود دارد. اگر با این دکمه‌ها و کارآیی آنها آشنا باشید به راحتی می‎‌توانید از دستگاه خود استفاده نمایید و هرگز با مشکل روبه رو نخواهید شد. یقینا استفاده از یک پلوپز چند کاره، کار شما را در آشپزی و اشپزخانه تا حد چشمگیری آسان خواهد کرد.

حتما بخوانید: مراقبت از یخچال و فریزر با چند روش ساده  

نکات جالب درباره استفاده از پلوپز چند کاره

پلوپز چند کاره دارای برنامه ماست بندی است یعنی شما می‌توانید با این وسیله ماست مورد نیاز خانه‌تان را تهیه کنید. چهار قالب ماست بندی هم روی پلوپزهای چند کاره وجود دارد که از جنس پلاستیک با کیفیت هستند. این قالب‌ها می‌توانند حرارت لازم برای تهیه ماست را تحمل کنند.

اما اگر هم دوست نداشته باشید از از قالب‌ها استفاده کنید می‌توانید از هر ظرف مناسبی که خودتان دوست داشته باشید نیز برای درست کردن ماست در پلوپز چند کاره استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پلوپزهای چند کاره داشتن تایمر است. تایمر این امکان را به شما می‌دهد که هر زمانی که بخواهید غذای خود را آماده کنید حتی می‌توایند مواد غذایتان را داخل پلوپز چند کاره بریزید  و تایمر را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید به همه کارهایتان برسید و ظهر که به خانه باز می‌گردید غذایتان آماده باشد. همچنین با استفاده از قابلیت تایمر می‌توانید در پخت غذا تاخیر ایجاد کنید. مثلا به تایمر دستور تاخیر دو ساعته بدهید. پلوپز دو ساعت بعد روشن خواهد شد.

یکی دیگر از امکانات پلوپزهای چند کاره، امکان بخارپز کردن و سرخ کردن است. درواقع سبد بخارپز و سینی توری سرخ کن از دیگر امکانات جانبی پلوپزهای چند کاره هستند. از نام این وسایل مشخص است که می‌توانید از آنها برای چه منظوری استفاده کنید و دیگر نیازی به توضیح واضحات نیست.

سبد بخارپز از جنس پلاستیک باکیفیت است و در آن می‌توان انواع سبزیجات و مرغ و ماهی را بخارپز کنید. توری سرخ کن نیز از جنس فلز با کیفیت است. از هر کدام این برنامه‌ها که بخواهید استفاده نمایید تنها کافی است برنامه پختش را انتخاب کنید.

از دیگر امکانات جانبی که در یک پلوپز چند کاره وجود داره می‌توان به کفگیر و ملاقه  اشاره کرد. این دو وسیله نیز برای همه برنامه‌هعای پخت به کارتان خواهد آمد و با وجود آنها دیگر قرار نیست نگران این مساله باشید که آیا از یک کفگیر مناسب برای پلوپز خود استفاده کرده‌اید یا نه.

حتما بخوانید: نکاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی باید بدانید  

کلام آخر

در مطلب آشنایی با طرز کار پلوپز چند کاره هر آنچه را که لازم بود درباره این وسیله جذاب بدانید بیان کردیم. در پاسخ به این سوال که چرا باید از یک پلوپز چند کاره استفاده کرد، باید گفت، به نظر می‌رسد یک پلوپز چند کار می‌تواند نقش آچار فرانسه را در آشپزخانه شما بازی کند. این وسیله خصوصا برای کسانی که آشپزخانه کوچکی دارند بسیار مناسب است زیرا چند کاربرد دارد و به جای اینکه مجبور شوید چند وسیله بخرند و بخش زیادی از فضای آشپزخانه‌شان را برای چیدن این وسیله‌ها اشغال کنند، می‌توانند پلوپز چند کاره بخرند.

همچنین کسانی که بیرون از خانه کار می‌کنند نیز حتما به یک پلوپز چند کاره نیاز پیدا می‌کنند زیرا می‌توانند زمان پخت غذا را برنامه‌ریزی نمایند و دیگر با عجله و خستگی به آشپزی نپردازند. همچنین می‌توانند غذایی را که شب آماده کرده‌اید با کمک این وسیله گرم نگه دارند تا وقتی به خانه می‌رسید، غذا گرم باشد. اگر نکته دیگری درباره پلوپز چند کاره و طرز استفاده از آن وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. همچنین تجربیات خود درباره استفاده از این وسیله را نیز برایمان بنویسید تا دیگران هم بتوانند از این تجربیات استفاده نمایند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 3

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۱۱/۱۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!