تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید یخچال فریزر ایرانی

یخچال فریزر پارس بخریم یا الکترواستیل؟

راهنمای خرید
در کشور ما تولیدکنندگان قدیمی و شناخته‌شده‌ای در صنعت لوازم خانگی به فعالیت مشغول هستند که ما با بسیاری از آن‌ها آشنایی داریم. پارس و الکترواستیل، از برندهای ایرانی هستند که در این عرصه قدمت طولانی دارند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – خرید لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر نیاز به کسب اطلاعات کافی در خصوص ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و قیمت محصولات دارد. برای این منظور نیز ما توصیه می‌کنیم تا برندهای مورد نظر خود را لیست کرده و با بررسی نقاط قوت و ضعف و همچنین نظر خریداران دیگر، انتخابی مطمئن و متناسب با بودجه خود داشته باشید.

آنچه در ادامه این مطلب راهنمای خرید لوازم خانگی می‌خوانید:

  • بررسی کیفیت یخچال فریزر پارس
  • ویژگی‌های یخچال الکترواستیل
  • نظرات کاربران درباره محصولات پارس و الکترواستیل
  • مقایسه یخچال پارس و الکترواستیل

آیا یخچال فریزرهای پارس ارزش خرید دارند؟

شرکت پارس از سال ۱۳۵۴ فعالیت خود در زمینه تولید لوازم خانگی در کشور را شروع کرد. حیطه اصلی فعالیت این برند ایرانی، یخچال و فریزر بوده و در کنار این تولیدات، ساخت ماشین لباسشویی نیز بر روی خطوط تولید آن انجام می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یخچال و فریزرهای پارس و مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

امکانات یخچال فریزر پارس

برند پارس محصولات خود را در سه دسته یخچال فریزر دوقلو، کمبی (یخچال فریزر بالا و پایین)، یخچال تک و فریزر تک روانه بازار می‌کند. یخچال فریزرهای دوقلوی پارس از پرفروش‌ترین تولیدات این برند هستند که بیشترین قابلیت و امکانات مهم برای یخچال به این محصولات اختصاص دارد.

سیستم سرمایش سریع

یکی از قابلیت‌های یخچال فریزرهای دوقلوی پارس، مجهز بودن آن‌ها به سیستم سرمایش و انجماد سریع است. سیستم انجماد به قسمت فریزر و سیستم سرمایش سریع به قسمت یخچال مربوط می‌شود.

هر زمان که شما مواد غذایی تازه و جدیدی درون یخچال قرار دهید، دستگاه به صورت اتوماتیک دمای خود را با مواد غذایی جدید هماهنگ کرده و از سیستم سرمایش سریع برای خنک نگه داشتن آن استفاده خواهد کرد. به این ترتیب مواد غذایی قبلی نیز خراب نخواهند شد.

حتما بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

یخچال پارس

بوگیر و فیلتر ضد باکتری

یخچال فریزر دوقلوی پارس به فیلتری مجهز شده که هوای در گردش را تازه و تمیز نگه می‌دارد. این فیلتر بوی نامطبوع را حذف کرده و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

سیستم گردش هوای یکنواخت

درون یخچال فریزرهای پارس یک فن تعبیه شده که در گردش هوای یکنواخت درون دستگاه نقش مؤثری دارد. این فن کمک می‌کند تا دمای موجود به صورت یکنواخت و یکسان به تمام بخش‌های یخچال منتقل شود.

آبسردکن یخچال

یخچال فریزر پارس به آبسردکن مجهز شده اما مشکل یا نقصی در این قسمت وجود دارد که برخی از کاربران نیز نسبت به آن ناراضی بوده‌اند. برای استفاده از آبریز شما باید مخزن این قسمت را به صورت دستی پُر کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید: آیا کیفیت یخچال امرسان خوبه؟

لاستیک دور درب

یکی از مهمترین موارد در خرید یخچال، توجه به جنس و کیفیت لاستیک دور درب آن است. این لاستیک باعث می‌شود تا هوا از داخل یخچال به بیرون منتقل نشده و همچنین هوای محیط نیز وارد دستگاه نخواهد شد. همچنین ضد باکتری بودن این لاستیک در حفظ کیفیت مواد غذایی نیز نقش دارد. لاستیک دور درب یخچال پارس نیز خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

یخچال پارس

سیستم عیب‌یابی

یخچال فریزرهای دوقلوی پارس به یک سیستم عیب‌یابی هوشمند نیز مجهز شده‌اند که به هنگام بروز مشکلی در یخچال یا فریزر، شما از وجود آن مطلع خواهید شد.

سیستم هشدار

معمولا سیستم هشدار بر روی یخچال فریزرها تعبیه شده و هنگام باز ماندن درب دستگاه برای طولانی مدت، هشدار به صدا درمی‌آید. سیستم هشدار در نظر گرفته شده برای یخچال پارس با افزایش دمای دستگاه و هر گونه تغییرات دمایی به صورت اتوماتیک فعال می‌شود.

در پاسخ به این سؤال که آیا محصولات پارس ارزش خرید دارند یا نه می‌توانیم این‌گونه بیان کنیم که کیفیت و کارکرد لوازم خانگی به امکانات و تجهیزاتی است که تولیدکنندگان برای ساخت این دستگاه‌ها در اختیار دارند.

همان‌طور که مشاهده کردید، یخچال فریزرهای پارس به چند قابلیت مهم مانند سیستم سرمایش و انجماد سریع، سیستم گردش هوای یکنواخت و… مجهز هستند. به این ترتیب می‌توان این موارد را در گروه مزایای تولیدات برند پارس قرار دارد. با این حال هر محصولی ممکن است با نقاط ضعف و معایبی نیز همراه باشد که در ادامه به نظرات کاربران در این خصوص می‌پردازیم.

حتما بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

نظرات کاربران درباره یخچال پارس

درصد زیادی از کاربران از اُفت کیفیت تولیدات این برند نسبت به سال‌های گذشته اعلام نارضایتی داشته‌اند. با این حال برخی از افراد نیز با توجه به قیمت مناسب یخچال‌های پارس از کیفیت و کارکرد این دستگاه‌ها راضی بوده‌اند. بدین معنا که شما از کیفیت این محصولات باید به میزان قیمت مقرون‌به‌صرفه آن‌ها انتظار داشته باشید.

یکی از نقاط ضعف تولیدات پارس که بسیاری از کاربران نیز به آن اشاره داشته‌اند، صدای زیاد دستگاه هنگام کار است. همچنین کاهش و تغییر دمای داخلی فریزر نیز از دیگر مواردی است که در نظرسنجی‌ها به آن اشاره شده است.

بررسی محصولات الکترواستیل

الکترواسیتل از برندهای قدیمی در صنعت تولید لوازم برودتی در کشور است که مجموعه تصلا پیش از این نیز به بررسی کیفیت و قابلیت محصولات آن اشاره کرده است. در این مطلب نیز به منظور مقایسه یخچال الکترواستیل و پارس، نگاه کوتاهی به امکانات یخچال فریزرهای الکترواستیل خواهیم داشت.

الکترواستیل تولیدات خود را به صورت یخچال‌های ساید بای ساید، یخچال فریزر بالا و پایین و مدل دوقلو روانه بازار کرده است. هر کدام از این محصولات با توجه به طراحی و امکاناتی که دارند از فروش متفاوتی برخوردار هستند. انتخاب مدل یخچال فریزر به فضای مورد نظر شما در آشپزخانه نیز بستگی دارد. معمولا یخچال فریزرهای بالا و پایین بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک هستند.

حتما بخوانید: معرفی یخچال فریزر پلادیوم + قیمت

یخچال الکترواستیل

مزایای یخچال فریزر الکترواستیل

  • سیستم گردش هوای چندگانه. این قابلیت که در انتقال هوای خنک به صورت یکنواخت به تمام بخش‌های یخچال نقش دارد، در مدل‌های ساید بای ساید و دوقلو وجود دارد. یخچال‌های بالا و پایین به این ویژگی مجهز نشده‌اند.
  • سیستم گردش هوای دوگانه
  • سیستم سرمایش سریع
  • سیستم انجماد سریع
  • سیستم خنک‌کننده. خنک بودن هوای داخل یخچال و فریزر یکی از مهمترین عوامل در تازه و سالم ماندن مواد غذایی است. تولیدات الکترواستیل به این قابلیت مجهز شده و جریان هوای خنک به صورت یکسان به تمام بخش‌های یخچال منتقل می‌شود.
  • لاستیک دور درب ضد باکتری
  • فیلتر تصفیه آب. در قسمت یخساز و آبسرد کن در محصولات الکترواستیل، فیلتر تصفیه آب وجود دارد که آب آشامیدنی مصرفی پیش از استفاده به خوبی فیلتر و تصفیه می‌شود.
  • یکی از وجوه تمایز محصولات الکترواستیل با پارس، آبسردکن و یخساز با عملکرد اتوماتیک است. همان‌طور که اشاره کردیم برای استفاده از آبسردکن یخچال پارس باید به صورت دستی مخزن آب را پُر کنیم. در استفاده از آبسردکن الکترواستیل شما نیازی به انجام این کار نداشته و مخزن به صورت اتوماتیک به واسطه آب شهری پُر خواهد شد.
  • خاصیت آنتی باکتریالی سطوح داخلی یخچال و فریزر
  • سیستم عیب‌یابی هوشمند
  • صفحه نمایشگر دیجیتال

حتما بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

یخچال الکترواستیل

مقایسه یخچال الکترواستیل و پارس

 

یکی از نقاط ضعف یا معایب یخچال فریزرهای الکترواستیل که بسیاری از خریدارن نیز به آن اشاره داشته‌اند، صدای دستگاه است. همان‌طور که ذکر کردیم این مشکل در تولیدات پارس نیز وجود دارد. با این حال میزان نارضایتی کاربران از صدای دستگاه در یخچال‌های پارس نسبت به الکترواستیل بیشتر بوده است.

در مقایسه یخچال الکترواستیل و پارس باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هر دو این برندها، تولیداتی داخلی هستند و از نظر کیفیت و کارکرد، وجوه مشترک بسیاری دارند. با این وجود کیفیت طراحی و ساخت در هر برند، مختص همان شرکت بوده و با توجه به نظرسنجی‌ها و درصد رضایت مصرف‌کننده، می‌توان به نقاط قوت و ضعف محصولات آگاه شد.

در خصوص مقایسه یخچال الکترواستیل و پارس نیز شما می‌توانید به ویژگی‌ها و مزایا و معایب تولیدات هر برند توجه کرده و بر این اساس انتخاب کنید.

در آخر باید به این نکته نیز اشاره کنیم که محصولات الکترواستیل از طراحی و جذابیت ظاهری بهتری نسبت به یخچال فریزرهای پارس برخوردار هستند. همچنین برند پارس برخلاف الکترواستیل، مدل یخچال‌های ساید بای ساید را به تولیدات خود اضافه نکرده است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.8 / 5. تعداد آرا: 12

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۶
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    علیرضا
    اکتبر 31, 2022

    لطفأ از محصولات الکتروااستیل اصلأ نخرید. یخچال خریدم به شدت بوی نفت میده که هیچ، از سرو صداش یا باید خامو‌شش کنم یا نخوابم. گارانتیش یعنی یه تعمیرکار بی ادب میان خونتون یه دقیقه صبر نمیکنن موتور یخچال کارکنه تا عیبشو بفهمن و هیچکاری هم نمیکنن و با دادو بیداد ۱۰۰ تومن پولم ازت میگیرن بنام ایاب ذهاب تو شهرستانی که بیشترین پول آژانسش ۱۰ تومنه و میرن بعدم زنگ میزنی به مرکزشون هیچ کار مؤثری نمیکنن. گارانتیش افتضاحه و تعمیرکارهاش بسیار بی ادب و طلبکار. بهترین راه برای نداشتن اینجور دردسرها اینه که ازشون خرید نکنیم.

لینک کپی شد!