تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بررسی نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های تکنولایو

تلویزیون تکنو لایو چه امکاناتی دارند؟

راهنمای خرید
تلویزیون‌های فول اچ‌دی تکنولایو با پنل IPS ال‌جی و پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال پلاس است. تلویزیون تکنو لایو برای افرادی که به دنبال تلویزیون ساده ارزان ‌قیمت هستند، مناسب است و کیفیت قبولی را ارائه می‌دهد.

تصلا – بنیان‌گذاران برند تکنو لایو از سال ۹۴ فعالیت‌های تحقیقاتی خود را آغاز کردند و در پایان همان سال این برند ثبت و تأسیس شد؛ اما سال ۹۵ فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کرد. شرکت افتخار صنعت ماهان توزیع کننده برند تجاری تکنولایو است. تکنولایو یخچال‌فریزر، اجاق‌گاز و تلویزیون را در سبد محصولات خود قرار داده است. تولید تلویزیون‌های تکنو لایو از سال گذشته آغاز شده است و در این مقاله قصد داریم مدل های مختلف  تلویزیون‌ تکنولایو را از ابعاد مختلف بررسی کنید.

تلویزیون تکنو لایو در مدل‌های ۴۳ و ۴۹ اینچ با وضوح فول اچ‌دی تولید شده‌اند و تلویزیون‌های کاملا ساده‌ای هستند. در ادامه با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

کیفیت تصویر تلویزیون تکنو لایو

کیفیت بالای پنل تلویزیون یکی از عوامل اصلی تضمین‌کننده کیفیت تصویر بالای تلویزیون به شمار می‌رود. همان‌طور که قبلا گفتیم تلویزیون‌های تکنولایو دارای پنل‌ IPS LG هستند.

پنل‌های ال‌جی کیفیتی مثال‌زدنی دارد و حتی برای ساخت تلویزیون‌های رده‌بالای برندهای بسیار مطرحی مانند سونی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اجازه دهید به ‌صورت مختصر با ویژگی‌های شاخص پنل‌های IPS ال‌جی آشنا شویم.

  • زاویه دید بالا: این ویژگی مهم‌ترین ویژگی پنل IPS محسوب می‌شود. زاویه دید پنل IPS در حدود ۱۷۸ درجه است و تقریباً از هر زاویه‌ای به نمایشگرهای دارای این پنل‌ها نگاه کنید، می‌توانید تصاویر را با کیفیت بالا بدون افت کیفیت ببینید.
  • عدم افت کیفیت رنگ‌ها: از هر زاویه‌ای به تلویزیون‌های دارای پنل IPS نگاه کنید، رنگ‌ها اصلاً تغییری نمی‌کند و رنگ‌پریده به نظر نمی‌رسند.
  • قابلیت ایجاد طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها
  • دقت رنگ بالا: رنگ‌های این پنل‌ها به میزان زیادی طبیعی و نزدیک به واقعیت هستند.
  • پایداری بالا: زمانی که سطح نمایشگرهای دارای این پنل را لمس می‌کنید، رنگ‌ها دچار به‌هم‌ریختگی نمی‌شوند و هاله‌ای سفیدرنگ و نورانی در اطراف انگشت‌تان ایجاد نمی‌شود.
  • حفظ کیفیت نمایشگر در دمای بالا
  • عدم به‌جاماندگی تصویر روی نمایشگر
  • مقاومت بالا در برابر فشار و دمای زیاد.

بیشتر بخوانید: بهترین تلویزیون‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

مقایسه کیفیت رنگ نمایشگر دارای پنل IPS با سایر نمایشگرها

البته استفاده از پنل IPS در تلویزیون‌های تکنولایو باعث ایجاد معایبی در آن‌ها نیز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به کنتراست نه‌چندان مطلوب، عدم نمایش رنگ مشکی به صورت عمیق و غنی و عدم برخورداری از نرخ رفرش بالا (این موضوع باعث می‌شود تصاویر دارای حرکت سریع، به‌ صورت کاملاً روان و بدون تاری نمایش داده نشوند و تصاویر را شبح‌وار و دنباله‌دار ببینیم) اشاره کرد (این معایب در هیچ یک از تلویزیون‌های دارای پنل VA دیده نمی‌شوند).

متأسفانه در تلویزیون‌های تکنولایو موتور پردازشی خاصی یا فناوری‌های خاص ویژه‌ای برای تقویت و بهبود کیفیت تصویر وجود ندارد. اگرچه در این تلویزیون‌ها از پنل باکیفیتی استفاده شده است؛ اما وجود پنل باکیفیت برای ارتقای کیفیت تصویر به ‌تنهایی کافی نیست و پردازش تصویر به اشکال مختلف، نقش بسزایی در بهتر شدن کیفیت تصویر دارد و حتی در برخی از موارد لازم است.

تلویزیون‌های میان‌رده یا حتی رده‌بالای متعلق به برندهای مطرح، توانایی بسیار بالایی در نمایش تصاویر باکیفیت دارند و این توانایی را تا حدود زیادی مدیون برخورداری از موتورهای پردازنده (موتور پردازنده براویا در تلویزیون‌های سونی) و فناوری‌های اختصاصی هر برند است.

در ضمن بیشتر تلویزیون‌های ایرانی توانایی قابل قبولی در ارتقای کیفیت تصاویر دارای وضوح و رزولوشن پایین یا به اصطلاح Upscaling ندارند و مانند تلویزیون‌های میان‌رده سونی، ال جی و سامسونگ نمی‌توانند تصاویر SD را با کیفیت درخور انتظار نمایش دهند و همین موضوع برخی از افراد را نسبت به خرید این تلویزیون‌ها مردد می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

کیفیت صدای تلویزیون تکنو لایو

تلویزیون‌ تکنو لایو از فناوری صوتی دالبی دیجیتال پلاس (Dolby Digital Plus) پشتیبانی می‌کنند. این فناوری برای تولید صدای دالبی ایجاد شده است.

فناوری دالبی دیجیتال پلاس از صدای فراگیر و سراند ۷٫۱ پشتیبانی و توانایی رمزگشایی ترک‌های صوتی دالبی دیجیتال پلاس را دارد؛ در ترک صوتی دالبی دیجیتال پلاس ۷٫۱ اصوات مختلف در ۷ کانال تفکیک می‌شوند و شما صدایی با وضوح و جزئیات بسیار زیادی را خواهد شنید.

البته مسلماً اسپیکرهای خود تلویزیون توانایی پخش چنین صدایی را ندارند و برای شنیدن صدای ۷٫۱ واقعی باید تلویزیون را با کابل HDMI ARC به یک سینمای خانگی که از فناوری دالبی دیجیتال پلاس و صدای ۷٫۱ پشتیبانی کند، متصل کنید.

معمولاً ترک‌های صوتی دالبی دیجیتال پلاس دارای فرمت صوتی DTS هستند.

متأسفانه مدل های تلویزیون‌ تکنو لایو نه از فرمت صوتی DTS پشتیبانی می‌کنند و نه دارای پورت HDMI ARC هستند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت پشتیبانی این تلویزیون‌ها از فناوری صدای دالبی دیجیتال پلاس تنها ترفندی تبلیغاتی است تا افراد را متقاعد کند این تلویزیون‌ها دارای کیفیت صوتی مناسبی هستند.

البته نمی‌توان تأثیر پشتیبانی از این فناوری در ارتقای کیفیت صدای تلویزیون‌های تکنولایو را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

طراحی تلویزیون تکنو لایو

تلویزیون‌های تکنولایو از نظر طراحی ویژگی خاصی ندارند و بدنه معمول و متداول باضخامتی معمولی و از جنس پلاستیک دارند. دوشاخه بودن پایه این تلویزیون‌ها نیز طراحی معمول و متداولی محسوب می‌شود.

پورت‌ها

پورت‌های تلویزیون‌های تکنولایو شامل دو پورت HDMI، دو پورت USB 2.0، یک پورت کامپوننت و یک پورت کامپوزیت و یک پورت VGA جهت اتصال کامپیوتر به تلویزیون می‌شود.

متأسفانه تلویزیون تکنو لایو فاقد پورت اپتیکال است و نمی‌توانید صدای دیجیتال را بدون هیچ گونه نویزی از تلویزیون به سینمای خانگی منتقل کنیم. برای انتقال صدای دیجیتالی از تلویزیون به سینمای خانگی می‌توانید از پورت کواکسیال استفاده کنید.

این پورت هم می‌تواند صدای دیجیتال را باکیفیت بسیار بالایی منتقل کند، اما در صورتی‌ که در نزدیک تلویزیون از گوشی ثابت بی‌سیم استفاده کنید یا در نزدیکی آن لامپ مهتابی قرار داشته باشد و آن را خاموش و روشن کنید، ممکن است نویز ایجادشده کمی کیفیت صدا را تحت تأثیر قرار دهد یا حتی انتقال صدا به مدت چند ثانیه متوقف شود.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

سایر قابلیت‌ها

قابلیت های دیگر تلویزیون ایکس ویژن عبارتند از:

پشتیبانی از فرمت‌های صوتی و تصویری متنوع

خوشبختانه تلویزیون‌های برخلاف ساده بودن از فرمت‌های صوتی و تصویری زیادی پشتیبانی می‌کنند که مزیت قابل‌توجهی برای این تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. این فرمت‌ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • فرمت‌های صوتی: AAC، WMA ،OGG  ،MP3
  • فرمت‌های تصویری: FLV، MOV، GP، DIVX، AVI، DAT، MPEG، MP4

در ضمن مدل های تلویزیون تکنو لایو از کدک تصویری HEVC X265 نیز پشتیبانی می‌کند که بسیاری از تلویزیون‌ها توانایی اجرای آن را ندارند و تنها تلویزیون‌های ۴K از قابلیت پخش آن‌ها برخوردار هستند.

در‌ حال ‌حاضر بسیاری از فیلم‌های جدید در سایت‌های مختص دانلود فیلک با این فرمت منتشر می‌شوند.

در کل حجم فیلم‌های دارای کدک X265 نسبت به فیلم‌های X264  به میزان قابل توجهی کمتر است و کیفیت آن‌ها نیز از فیلم‌های X264 است. به همین دلیل ممکن است در آینده کدک X264 کاملا منسوخ و جایگاه X265 در میان سایر فرمت‌ها کاملا تثبیت شود.

البته متاسفانه تلویزیون‌های تکنولایو از فرمت تصویری MKV و فرمت صوتی AC3 که دو فرمت رایج فیلم‌های دارای صدای دالبی هستند، پشتیبانی نمی‌کنند.

برخورداری از گیرنده دیجیتالی

تلویزیون‌ تکنو لایو نیز مانند سایر تلویزیون‌های مونتاژ شده و تولیدشده در ایران مجهز به گیرنده دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی است؛ البته معمولا این گیرنده‌های دیجیتالی سرعت چندان بالایی ندارند و تصاویر کانال‌های جدید تقریبا ۵ ثانیه بعد از تعویض کانال نمایش داده می‌شوند.

قابلیت ضبط برنامه و راهنمای EPG (نمایش جدول پخش برنامه‌های هر شبکه) از دیگر قابلیت‌‌های تلویزیون‌های تکنولایو هستند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

تلویزیون‌های تکنولایو برای چه افرادی مناسب است؟

متأسفانه هیچکدام از مدل های تلویزیون تکنو لایو  سیستم‌عامل و قابلیت‌های هوشمند ندارند و امکان اتصال آن‌ها به اینترنت نیز وجود ندارد. در ضمن این تلویزیون‌ها بلوتوث هم ندارند.

همچنین سایر فناوری‌های ارتباطی بی‌سیم برای ایجاد ارتباط بین تلویزیون و گوشی، تبلت و سایر دستگاه‌های مشابه (جهت پخش و نمایش تصاویر و فایل‌های صوتی و تصویری و همچنین نمایش محتوای در‌ حال تمایش در نمایشگر این وسایل روی نمایشگر بزرگ تلویزیون) نیز در آن‌ها دیده نمی‌شوند.

تلویزیون‌های تکنولایو تنها برای افرادی مناسب هستند که به دنبال تلویزیونی کاملاً ساده با کیفیت قابل‌قبول و قیمت مقرون‌به‌صرفه هستند و به به‌روز‌بودن تلویزیون اهمیت چندانی نمی‌دهند.

در ضمن متأسفانه در حال حاضر تکنو لایو برخلاف سایر برندهای ایرانی مانند جی پلاس، اسنوا و ایکس ویژن هیچ تلویزیونی را با وضوح ۴K روانه بازار نکرده است؛ البته با توجه به اینکه تکنولایو تولید تلویزیون‌های خود را از سال گذشته آغاز کرده است، نباید انتظار زیادی از این تلویزیون‌ها داشته باشیم؛ اما بدون شک در آینده شاهد تلویزیون‌های بهتری از این برند هستیم.

متاسفانه قیمت تلویزیون تکنو لایو در هیچ یک از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر موجود نیستند.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۸/۲۷
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تکنو لایو جایگزین مناسب برای تلویزیون های امروزی » تصلا (تصویر صنعت لوازم الکترونیک)
    نوامبر 23, 2020

    […] تکنو لایو جایگزین مناسب برای تلویزیون های امروزی […]

    امیر
    نوامبر 15, 2022

    من این تلوزیون رو خریدم هیچ کجا ریموتش پیدا نمیشه.از کجا گیر بیارم؟

لینک کپی شد!