تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چه بایدها و نبایدهایی را در انتخاب گوشی در نظر بگیریم؟

۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

راهنمای خرید
انتخاب بهترین گوشی موبایل با توجه به تنوع مدل‌های موجود در بازار کمی پیچیده شده است؛ با وجود این اگر موقع انتخاب گوشی به چند فاکتور اساسی توجه داشته باشید، انتخاب مناسب‌تری خواهید داشت. در مرحله اول برندها و مدل‌ها را کنار بگذارید و انتظارات خود را از گوشی مشخص کنید. سپس بودجه خود را در نظر بگیرید و فاکتورهایی که در ادامه عنوان می‌شود را بررسی کنید. 

تصلا – بهترین گوشی موبایل از نظر شما باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ بله درست است، انتخاب بهترین گوشی موبایل باید با توجه به نیازهای شما صورت گیرد. چرا که  این وسیله کاربردی مانند بسیاری دیگر از تجهیزات و وسایلی که ما در زندگی روزانه خود از آنها استفاده می‌کنیم، دارای تنوع زیاد و گسترده‌ای است. همین تنوع باعث شده  انتخاب بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برای ما سخت باشد.

از طرفی دانستن اینکه از کجا و چگونه باید تلفن همراه را خریداری کنیم نه تنها به ما کمک می‌کند تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشیم بلکه در صرفه‌جویی وقت و هزینه نیز به ما کمک می‌کند.

بعد از همه‌گیری استفاده از گوشی‌های تلفن همراه تعداد اپراتورهای سرویس دهنده موبایل در همه کشورها و از جمله ایران افزایش یافت و با ظهور و پیدایش گوشی‌های تلفن همراه بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم زندگی خود را ثانیه‌ای بدون دسترسی به تلفن همراه تصور کنیم. ضریب نفوذ و وابستگی به موبایل یا همان تلفن همراه تاحدی افزایش یافت که این وسیله از ابزار تجملی و لاکچری به یکی از تجهیزات و ملزومات کاربردی در زندگی روزمره تبدیل شد.

در این مقاله سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس به بررسی نکاتی که در هنگام خرید و انتخاب بهترین گوشی تلفن همراه باید در نظر داشته باشیم، می‌پردازیم. راهنمای خرید تلفن همراه به شما کمک می کند تا در بازار موبایل سردرگم نشوید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گوشی ✔️ بهترین گوشی های ۲۰۲۱

 نکات کاربردی برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین گوشی موبایل

تولیدکننده‌های موبایل در جهان طی دو سال اخیر تمرکز خود را بر ساخت گوشی‌های میان‌رده گذاشتند؛ این امر باعث افزایش تنوع محصولات موجود در بازار شد.

این تنوع اگرچه آپشن‌های زیادی را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد اما کار انتخاب گوشی مناسب را کمی سخت و پیچیده کرده است؛ خصوصا اگر اطلاعات تخصصی در این زمینه نداشته باشیم و قرار باشد تنها با توضیحات فروشندگان انتخاب کنیم.

با این وجود برای انتخاب یک گوشی مناسب بهتر است در ابتدا چند اصل مهم را در ذهن داشته باشیم که تصمیم‌گیری راحت‌تر و درست‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: برترین گوشی‌‌های تاشو یا فولد موجود در بازار  

رنج هزینه خرید گوشی موبایل را مشخص کنید

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که باید در انتخاب و خرید گوشی تلفن همراه به آن توجه کنید میزان هزینه و پولی است که برای خرید آن در نظر گرفته‌اید.

در حال حاضر در بازار گوشی تلفن همراه دو دسته گوشی در حال خرید و فروش است. دسته اول گوشی‌های بسته‌بندی شده که به گوشی‌های نو و دست اول معروف هستند و دسته دوم گوشی‌های دست دوم و باز شده هستند که قبلاً توسط فرد دیگری استفاده‌شده‌اند و بنا به دلایلی برای فروش گذاشته شده‌اند.

مسلماً قیمت گوشی‌های دست دوم نسبت به گوشی‌های دست اول کمتر است اما در انتخاب این نوع گوشی‌ها باید دقت کنید که اولاً مشکل و ایراد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نداشته باشند و از طرفی به اصطلاح تمیز نگه داشته شده باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت گوشی سامسونگ گلکسی s21 و زمان عرضه آن

نوع سیستم‌ عامل گوشی را مشخص کنید

در حال حاضر در بازار سیستم‌ عامل‌های گوشی تلفن همراه به ۳ دسته iOS (سیستم‌عامل منحصر به فرد شرکت اپل)، اندروید و ویندوز تقسیم‌بندی می‌شوند.

البته تعداد گوشی‌هایی که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کنند، نسبت به گوشی‌هایی که با سیستم ‌عامل iOS و یا ویندوز کار می‌کنند، بیشتر است. هر کدام از این سیستم‌ عامل‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: گوشی هواوی یا شیائومی؟ کدام را بخریم؟

سیستم‌عامل اندروید

سیستم‌عامل اندروید توسط شرکت google برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است. همان‌طور که گفتیم بیشتر گوشی‌های موجود در بازار به غیر از گوشی‌های ساخت شرکت اپل تحت سیستم‌ عامل اندروید کار می‌کنند.

به عبارت دیگر بسیاری از شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه، سیستم‌ عامل اندروید را برای گوشی‌های خود انتخاب کرده‌اند و به همین دلیل دست شما برای انتخاب گوشی‌های اندرویدی بازتر است و انتخاب‌های بیشتری دارید.

از طرفی سیستم‌ عامل اندروید یک سیستم‌ عامل متن‌باز است و به همین دلیل شرکت‌های نرم‌افزاری زیادی در دنیا وجود دارند که اپلیکیشن‌های متنوع و زیادی را که قابلیت نصب روی سیستم ‌عامل اندروید دارند، تولید می‌کنند.

این اپلیکیشن‌ها از طریق سرویس گوگل‌پلی در دسترس همه کاربران اندروید قرار دارند. شرکت گوگل هر چند ماه یک‌بار آپدیت جدیدی را که قابلیت‌های جدیدی نسبت به نسخه‌های قبلی دارد، ارائه می‌دهد. با این وجود شاید زمان زیادی طول بکشد تا نسخه جدید سیستم ‌عامل اندروید برای گوشی شما ارائه شود.

سیستم ‌عامل iOS

سیستم‌ عامل iOS سیستم ‌عامل اختصاصی شرکت اپل است که از آن روی گوشی‌های آیفون استفاده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این سیستم‌ عامل که برای بسیاری از کاربران آن جالب است و بسیاری را برای انتخاب این سیستم‌ عامل مجاب می‌کند این است که همه گوشی‌های تلفن همراه اپل که با این سیستم ‌عامل کار می‌کنند، به محض ارائه نسخه جدید iOS به آن دسترسی دارند.

برخلاف سیستم ‌عامل اندروید که دسترسی کاربران هر مدل گوشی به جدیدترین نسخه از آن متفاوت است. از طرفی بنا بر مطالعات صورت گرفته از سوی متخصصان امنیت شبکه، سیستم ‌عامل iOS نسبت به اندروید از امنیت بالاتری برخوردار است.

برای دسترسی به اپلیکیشن‌هایی که تحت سیستم ‌عامل اندروید کار می‌کنند، باید به سرویس اپ‌استور دسترسی داشته باشید. معمولاً ساخت اپلیکیشن برای سیستم‌ عامل iOS ساده‌تر است؛ چون تعداد دستگاه‌هایی که تحت این سیستم‌ عامل ساخته می‌شوند، محدود است و توسعه‌دهندگان نیازی به در نظر گرفتن ویژگی‌های خاص و زیاد برای ساخت اپلیکیشن ندارند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل

صفحه نمایش گوشی را با توجه به نیاز انتخاب کنید

با وجود اینکه هرچه اندازه صفحه نمایش گوشی بزرگ‌تر باشد، کار با آن ساده‌تر و آسان‌تر است اما برخی از کاربران با توجه به نیاز خود و نوع استفاده از گوشی تلفن همراه سعی می‌کنند دستگاه‌هایی خریداری کنند که صفحه نمایش کوچک و یا متوسطی داشته باشد.

البته در حال حاضر ترند روز در میان تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه ساخت و تولید گوشی‌های تلفن همراه با صفحه نمایش‌های بزرگ است.

نوع گوشی اندازه صفحه نمایش
گوشی‌های تلفن همراه کوچک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی تا ۵ اینچی
گوشی‌های تلفن همراه متوسط صفحه نمایش ۵٫۱ اینچی تا ۵٫۳ اینچی
گوشی‌های تلفن همراه بزرگ صفحه نمایش ۵٫۵ اینچ به بالا

بیشتر بخوانید: خرید بهترین گوشی موبایل براساس بودجه

کیفیت صفحه نمایش را در نظر بگیرید

صفحه نمایش گوشی

علاوه بر اینکه باید به اندازه صفحه نمایش گوشی تلفن همراه در هنگام خرید توجه کنید، کیفیت صفحه نمایش نیز در انتخاب بهترین گوشی یک فاکتور اصلی به حساب می‌آید.

برای اینکه بدانید کیفیت صفحه نمایش گوشی که در نظر دارید مناسب است یا نه، به این توجه کنید زمانی که در معرض نور آفتاب و یا نور زیاد قرار دارید آیا می‌توانید به راحتی محتوای نمایش داده شده روی صفحه تلفن همراه را مشاهده کنید یا نه.

از طرفی قدرت پردازش صفحه نمایش در نشان دادن رنگ‌های واقعی نیز در تعیین کیفیت صفحه نمایش گوشی تلفن همراه مهم است. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار دارای صفحه نمایش از نوع AMOLED هستند. پشتیبانی از HDR نیز یکی دیگر از ویژگی‌های صفحه نمایش‌های قدرتمند و باکیفیت در گوشی‌های تلفن همراه است.

معمولاً صفحه نمایش فول HD با وضوح تصویر ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل گزینه مناسبی است هرچند در حال حاضر گوشی‌های تلفن همراهی در بازار موجود هستند که وضوح تصویر در آن‌ها ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل و یا حتی ۳۸۴۰* ۲۱۶۰ پیکسل است.

بیشتر بخوانید: خرید تبلت با یک راهنمای ساده + لیست قیمت

 به طراحی بدنه و ظاهر گوشی توجه کنید

صفحه نمایش گوشی شکسته است

مفهوم طراحی بد و خوب در گوشی تلفن همراه بسته به نوع گوشی متفاوت است. اما اگر منظور از طراحی نوع متریال و موادی باشد که در ساخت تلفن همراه استفاده شده است، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بدنه گوشی‌های تلفن همراه یا از جنس فلز همراه با شیشه ساخته شده است و یا از جنس پلاستیک.

توصیه اکثر کارشناسان و متخصصان حوزه گوشی‌های تلفن همراه به خریداران این است که از انتخاب گوشی‌هایی که جنس بدنه آنها از پلاستیک تشکیل شده است، خودداری کنند مگر اینکه اولین اولویت برای آنها قیمت گوشی تلفن همراه باشد.

معمولاً گوشی‌های تلفن همراه که جنس بدنه آنها از پلاستیک ساخته شده است، نسبت به گوشی‌هایی که بدنه آنها از جنس فلز و شیشه است، ارزان‌تر هستند.

اگر مقاومت بدنه گوشی تلفن همراه برای شما در درجه اول اهمیت قرار دارد به این نکته توجه کنید که گوشی حتماً ضدآب باشد و از پروتکل iP67 که به معنای مقاومت گوشی به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری یا ۳۰ فوتی است، پشتیبانی کند. به عبارت دیگر گوشی شما باید نسبت به رطوبت و آب مقاوم باشد و خراب نشود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین انواع کارت حافظه

به ویژگی‌های دوربین گوشی توجه کنید

گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز به دوربین هستند. در حال حاضر یکی از ویژگی‌های تلفن همراه که تولیدکنندگان برای جلب نظر مشتری روی آن تمرکز زیادی می‌کنند و سعی در ارتقاء امکانات و ویژگی‌های آن دارند، دوربین تعبیه شده در گوشی تلفن همراه است.

در بیشتر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند حداقل از دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود اما برای انتخاب بهترین گوشی با دوربین باکیفیت فقط به این عدد نباید توجه کرد. چیزی که در دوربین گوشی باید مد نظر داشت کفیت تصویر، سرعت، دیافراگم و سایر ویژگی‌های دوربین است.

مثلاً در گوشی‌های آیفون ۸ پلاس و آیفون X تبلیغات زیادی روی استفاده از دو دوربین در پشت گوشی شده بود. تعبیه این دو دوربین در پشت گوشی تلفن همراه باعث شده قدرت زوم اپتیکال واقعی در این گوشی‌ها ۲X باشد. قابلیت جالب دیگر مات کردن فضای پشت سوژه در هنگام تصویربرداری در حالت پرتره است.

در مورد قابلیت فیلمبردای و ویژگی‌های دوربین برای آن نه تنها وضوح تصویر فاکتور مهمی است، بلکه دوربینی که قابلیت ثبت ویدئوهای ۴k با ۶۰ فریم در ثانیه را داشته باشد یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود.

از طرفی به لنزهای دوربین گوشی تلفن همراه هنگام خرید توجه کنید. اگر امکان تست دوربین گوشی تلفن همراه قبل از خرید آن وجود دارد، حتماً این کار را انجام دهید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به عکاسی علاقه زیادی دارید و مدام از دوربین گوشی برای عکاسی استفاده می‌کنید، حتماً به ویژگی و مشخصات دوربین گوشی هنگام خرید آن توجه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مارک کارت حافظه + قیمت رم ریدر

به پردازنده گوشی دقت کنید

پردازنده گوشی

پردازنده خوب در گوشی پردازنده‌ای است که نه تنها به سرعت کار باز کردن و بستن اپلیکیشن‌ها را انجام دهد، بلکه در هنگام انجام بازی‌های پرسرعت هنگ نکند و از طرفی اگر قصد ویرایش عکس با گوشی را داشتید، به سرعت بدون هیچ مکثی دستورات را انجام دهد.

در هنگام خرید گوشی تلفن همراه اصلاً نیازی نیست به مواردی مثل تعداد هسته پردازنده و سرعت Clock آن توجه کنید. بهترین کار برای انتخاب گوشی تلفن همراه با پردازنده مناسب خواندن نتایج تست و بررسی پردازنده و نظرات کاربران در خصوص هر پردازنده است.

در حال حاضر بهترین پردازنده برای گوشی‌های تلفن همراه پردازنده A13 Bionic اپل است که روی گوشی‌های آیفون ۱۱ تعبیه شده است. برای گوشی‌های اندرویدی نیز پردازنده snapdragon 835  یکی از بهترین پردازنده‌ها محسوب می‌شوند.

به RAM  گوشی توجه کنید

RAM گوشی مورد دیگری است که باید در هنگام خرید گوشی تلفن همراه مدنظر داشته باشید. RAM گوشی تلفن همراه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما چند کار را به صورت همزمان باید با گوشی خود انجام دهید.

در حال حاضر گوشی‌هایی که کارایی متوسطی دارند با RAM 2GB و ۴GB در بازار عرضه ‌شده‌اند. اما گوشی‌هایی نیز وجود دارند که RAM آن‌ها ۶GB و یا حتی ۸GB است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین گوشی های سامسونگ 

حافظه داخلی گوشی را مد نظر داشته باشید

حافظه داخلی گوشی پر شده است

وقتی یک بازی ساده روی حافظه گوشی فضایی به اندازه ۱GB اشغال می‌کند، پس عکس و ویدئو مسلماً فضای بیشتری اشغال می‌کنند.

اگر شما از گوشی خود به عنوان یک هارد اکسترنال برای نگهداری عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌های مختلف استفاده می‌کنید،حتماً گوشی تلفن همراهی را انتخاب کنید که حجم و فضای حافظه داخلی آن زیاد باشد.

معمولاً حداقل حجم حافظه داخلی گوشی‌های تلفن همراه ۳۲GB است. در بسیاری از گوشی‌‌های تلفن همراه این مقدار به ۶۴GB و ۱۲۸GB نیز می‌رسد. قابلیت پشتیبانی از میکرو اس دی نیز یکی دیگر از مزایای گوشی تلفن همراه از نظر حافظه به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: گوشی گوگل پیکسل چه امکانانی دارد؟

به طول عمر باتری گوشی توجه کنید

باتری موبایل

فاکتورهای زیادی مثل اندازه صفحه نمایش، قدرت پردازنده گوشی تلفن همراه و نوع سیستم ‌عامل روی طول عمر باتری گوشی تأثیر مستقیم دارند.

معمولاً طول عمر باتری گوشی تلفن همراه موردی است که اکثر خریداران به آن توجه ویژه‌ای دارند. در حال حاضر طول عمر همه گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار بیشتر از ۱۰ ساعت در هر بار شارژ است.

حجم باتری در کیفیت باتری گوشی تلفن همراه بسیار مهم است. سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که حجم باتری در آن بیشتر از ۳هزار میلی آمپر یا mAh باشد. هر چه این عدد بیشتر باشد، طول عمر باتری در هر بار شارژ بالاتر خواهد بود.

باتری‌های گوشی‌های قابلیت خارج شدن از گوشی را ندارند و اگر مشکلی برای آنها پیش بیاید، حتماً باید توسط یک فرد متخصص باتری جدید جایگزین شود.

از طرفی یکی دیگر از ویژگی‌‌های مهم در باتری گوشی‌های امروزی قابلیت شارژ سریع یا Fast Charge است. این قابلیت باعث می‌شود مدت زمان لازم برای شارژ باتری کوتاه‌تر باشد. البته نباید بیش از حد از این قابلیت استفاده کرد، چون طول عمر باتری را کاهش می‌دهد.

منبع

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | قیمت کابل فلت گوشی‌ موبایل های پرفروش
    آگوست 7, 2021

    […] بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | گوشی جی پلاس بخریم؟
    آگوست 7, 2021

    […] بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین گوشی موبایل […]

لینک کپی شد!