تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی

راهنمای استفاده
ماشین ظرفشویی یکی از وسایلی است که در سال‌های اخیر جایگاهش را در خانه‌های ایرانی پیدا کرده است. طرز استفاده از ماشین ظرفشویی و به خصوص چیدمان آن اهمیت زیادی دارد. ممکن است که اگر چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی را اشتباه انجام دهید، با مشکلاتی همچون تمیز نشدن ظرف‌ها، شکستن آنها و آسیب دیدن ماشین ظرفشویی روبه رو شوید.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک-چیدمان را باید یکی از مهم‌ترین مسائل دانست که در استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد بنابراین، در این نوشته، همانطور که از عنوان پیداست تصمیم داریم تمام نکات درباره نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را بررسی کنیم. اگر تازه ماشین ظرفشویی خریده‌اید و هنوز درست نمی‌دانید چگونه باید از آن استفاده کنید و یا قصد خرید این وسیله را دارید و در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره آن هستید و به طور کلی دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مطلب از وبسایت تصویر صنعت لوازم الکترونیک همراه باشید.

حتما بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

راهنمای چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی

قبل از اینکه به سراغ موضوع اصلی بریم، بهتر است کمی درباره نحوه کار با ماشین ظرفشویی حرف بزنیم. کار به ماشین ظرفشویی  و نحوه چیدن ظروف در دستگاه در ظاهر آسان به نظر می‌رسد. بیشتر افراد قبل از اینکه برای اولین بار از این ماشین استفاده نمایند، تصور می‌کنند، کافی است ظرف‌های کثیف را در این ماشین قرار داده و یک دکمه را بزنند اما کار به این وسیله پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد و اگر با این پیچیدگی‌ها آشنا نباشید ممکن است هم ماشین ظرفشویی و هم ظرف‌ها آسیب ببیند.

به طور کلی می‌توان کار با ماشین ظرفشویی را در هفت مرحله زیر توضیح داد:

  1. ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی چیده شود.
  2. آب حوضچه پر شود.
  3. این آب به دمای مناسب برسد.
  4. سپس آب کثیف خالی شود.
  5. آب تمیز برای آبکشی روی ظرف‌ها بریزد.
  6. آب داخل ماشین ظرفشویی تخلیه شود.
  7. ظروف از طریق حرارت مناسب خشک شود.

دستگاه این مراحل را طی می‌کند تا ظروف شما را بشوید اما قبل از اینکه دکمه استارت را بزنید تا این مراحل آغاز شود، باید ظروف را در دستگاه بچینید و قرص ماشین ظرفشویی و… را نیز در جای خود قرار دهید تا دستگاه کار خود را به نحو احسن انجام دهید.

بهتر است قبل از اینکه ظروف را در ماشین ظرفشویی بچینید غذاهای باقی مانده ته آنها را با آب یا یک دستمال تمیز کنید. ماشین‌های ظرفشویی برنامه‌های شستشوی متنوعی دارند که شما بر اساس شرایط می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید اما معمولا یک برنامه شستشوی خودکار وجود دارد که می‌توانید در بیشتر وقت‌ها از آن استفاده کنید. در این صورت تنها کافی است پس از چیدمان ظروف و آماده سازی مقدماتی دکمه استارت را بزنید.

حتما بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی  

نحوه صحيح قرار دادن ظروف در ماشين ظرفشويی

حالا که نحوه کار با ماشین ظرفشویی را می‌دانید بهتر است به موضوع اصلی یعنی نحوه چیدمان باز گردیم. در این ماشین اسلات‌هایی برای قرار دادن ظروف وجود دارد. همچنین جای قاشق و چنگال و… نیز طراحی شده است. اما برخی معتقدند باید این ظروف را با فاصله بیشتری قرار داد بنابراین بعد از هر اسلاتی که در آن ظرف قرار می‌گیرد، چند اسلات را خالی می‌گذارند. در ادامه بیشتر با چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  1. در قسمت پایین ماشین ظرفشویی، جایی برای قرار دادن دیس‌ها و بشقاب‌ها تعبیه شده است. اگر این طبقه را به صورت کشویی به سمت بیرون بکشید این سبدها را خواهید دید. بشقاب‌ها و دیس‌های کثیف را مرتب درون اسلات‌ها قرار دهید. سطوح باید از چرخنده‌های آب جدا شوند تا آب به صورت آزادانه به همه ظروف برسد.
  2. در مرحله بعدی فنجان‌ها و لیوان‌ها و کاسه‌ها و… را درون ماشین قرار دهید اما این چیدمان باید به صورتی باشد که آب از زیر آنها وارد شده و تمیزشان کند. بهتر است ظروف چینی را روی شیب بچینید و طوری قرار دهید تا محلول شستشو و آب بتواند به راحتی خود را به این ظروف برساند. این نوع چیدمان فضای کمتری را هم اشغال خواهد کرد.
  3. طبقه دوم ماشین مخصوص ظروف پلاستیکی است. دلیل این امر این است که در اکثر ماشین‌های ظرفشویی آبگرمکن یا هیتری که برای گرم شدن آب استفاده می‌شود، پایین دستگاه قرار دارد و برای اینکه درجه آبی که به ظروف پلاستیکی می‌خورد باید کمتر از ظروف دیگر باشد، طبقه دوم را برای این ظروف انتخاب کرده‌اند. البته بسیاری از افراد توصیه می‌کنند ظروف پلاستیکی را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید اما در صورتی که خواستید این کار را بکنید بهتر است طبقه دوم را برایشان انتخاب نمایید.
  4. نحوه چیدن قابلمه در ماشین ظرفشویی نیز یکی از نکانی است که بسیاری از افراد درباره آن سوال دارند. معمولا قابلمه، ماهیتابه و دیگر ظرف‌های بزرگ را در کشوی پایین ماشین ظرفشویی قرار می‌دهند تا آب با حرارت بیشتر به آنها برسد و بتواند به خوبی تمیزشان کند. بهتر است قابلمه‌ها و تابه‌ها را به صورت برعکس در ماشین قرار دهید تا مایع شوینده به راحتی بتواند خود را به آنها برساند.
  5. قاشق‌ها، چنگال‌ها، کفگیرها و دیگر ظروف این چنینی نیز جایگاه مخصوص به خود را در ماشین ظرفشویی دارند. قاشق‌ها و چنگال‌ها باید به صورتی قرار بگیرند که دستشان رو به پایین باشد اما برای چاقوها این مساله برعکس است. چاقوها را به گونه‌ای باید درون ماشین قرار دهید که دسته‌شان رو به بالا باشد. سعی کنید فاصله مناسب را در چیدمان قاشق ها در ماشین ظرفشویی رعایت کنید تا آب به راحتی به آنها برسد و به خوبی تمیز شوند.
  6. چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی فقط به این نیست که ظرف‌ها را در جای تعیین شده آن بگذارید. یک نکته مهم دیگر در این باره وجود دارد که برای درست کار کردن ماشین حتما آن را هم باید رعایت نمایید. آن نکته این است بیشتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی تان ظرف کثیف وارد آن نکنید. اگر تعداد ظروف بیش از ظرفیت ماشین باشد، این ظرف‌ها هم به درستی تمیز نمی‌شوند و هم جلوی گردش آب را به تمام نقاط ماشین می‌گیرند.
  7. نکته آخری که باید در استفاده از ماشین ظرفشویی بدان توجه داشته باشید این است که پس از چیدمان ظروف، بار دیگر بازوهای آبفشان را چک کنید و با دست بچرخانید تا مطمئن شوید که فرایند آب‌رسانی در ماشین ظرفشویی انجام شود.

اگر هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی تمام این نکات را رعایت کنید، هیچگونه مشکلی برای ماشین‌تان پیش نخواهد آمد و عمر طولانی پیش رو خواهد داشت اما در صورت بروز هرگونه مشکل هم می‌توانید اطلاعاتی درباره مشکلات رایج ماشین ظرفشویی در وبسایت تصلا پیدا کنید که به دردتان بخورد.

حتما بخوانید: ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

نکات مهم قبل از چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی

  • سعی کنید از تمام ظرفیت ماشین ظرفشویی خود استفاده نمایید. چون با هر بار استفاده از این دستگاه میزان زیادی انرژی و آب استفاده می‌شود.
  • به هیچ عنوان ظرف‌های چوبی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. همچنین بهتر است ظروف پلاستیکی را نیز با دست بشویید اما اگر خواستید در ماشین قرار دهید، بهتر است سبد بالایی را برایشان کنار بگذارید.
  • قبل از اینکه ظروف را در ماشین قرار دهید باقی مانده غذاها را با دستمال پاک کنید. برخی معتقدند باید یک بار هم این ظروف را آبکشی نمایید تا چرب نباشند. اما در ماشین‌های ظرفشویی امروزی به چنین عملی احتیاج نیست.
  • توصیه می‌شود ظروف آلومینیومی، مسی، طلا، نقره را درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
  • برای اینکه ماشین ظرفشویی‌تان بوی بد نگیرد می‌توانید از بوگیر مخصوص استفاده کنید. اما اگر با وجود این بوگیر باز هم دستگاه بو گرفت می‌توانید برای رفع آن یک ظرف کوچک از سرکه سفید را در سبد بالایی ماشین قرار دهید.
  • بیشتر از ظرفیت، ظرف کثیف وارد ماشین ظرفشویی نکنید. این کار هم به دستگاهتان آسیب می‌زند و هم اجازه نمی‌دهد ظروف تمیز شوند.

حتما بخوانید: قرص ماشین ظرفشویی چی بخریم؟

کلام آخر

در مطلب راهنمای چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی هر آنچه را که لازم بود درباره این مساله بدانید بیان کردیم. درباره نحوه چیدمان ظروف مختلف حرف زدیم و نکاتی را که نباید هنگام چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی انجام داد، بررسی کردیم. با خواندن این نوشته باید بتوانید بهتر از این دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که عدم توجه به این نکات عمر دستگاه‌تان را کم می‌کند. بنابراین اگر یک ماشین ظرفشویی خریده‌اید و هنوز نمی‌دانید چطور باید از آن استفاده کنید حتما این نکات را به خاطر بسپارید.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند با خرید ماشین ظرفشویی دیگر کارشان راحت می‌شود و لازم نیست ساعات طولانی را پای سینک ظرفشویی بگذرانند اما کار با ماشین ظرفشویی هم اگرچه کمی به شما در صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کند اما سختی‌های خود را دارد. بنابراین بهتر است قبل از خرید این نکته مهم را بدانید.

اگر نکته دیگری درباره نحوه چیدمان ظرف در ماشین ظرفشویی وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۹/۰۷
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!