تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

در خرید آون توستر به چه مواردی دقت کنیم؟

طرز استفاده از توستر دیجیتالی و نکاتی که باید بدانید

راهنمای استفاده
طرز استفاده از اون توستر دیجیتالی نسبت به دستگاه های دکمه‌ای کمی مشکل‌تر است. همانطور که می‌دانید خانه‌های امروزی با لوازم خانگی امروزی است که تکمیل می‌شود، زندگی امروزی را نمی‌توان بدون آنها تصور کرد. مثلا می‌توانید تصور کنید که در خانه خود یخچال یا ماشین لباسشویی نداشته باشید؟ مسلما پاسخ‌تان خیر است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: طرز استفاده از اون توستر دیجیتالی نسبت به دستگاه های دکمه‌ای کمی مشکل‌تر است. همانطور که می‌دانید خانه‌های امروزی با لوازم خانگی امروزی است که تکمیل می‌شود، زندگی امروزی را نمی‌توان بدون آنها تصور کرد. مثلا می‌توانید تصور کنید که در خانه خود یخچال یا ماشین لباسشویی نداشته باشید؟ مسلما پاسخ‌تان خیر است.

هر چه از عمر صنعت لوازم خانگی مدت زیادی نمی‌گذرد اما هر روز اختراعات تازه‌ای راه خود را به این صنعت باز می‌کنند که هر کدام از این اختراعات به نحوی کار خانگی را آسان می‌کنند. مردم هم از راه‌ها و وسایلی که کمک می‌کنند وقت و انرژی کمتری برای کارهای خانگی صرف شود، استقبال می‌کنند.
یکی از وسایلی که امروزه در اکثر خانه‌ها دیده می‌شود و استفاده زیادی هم دارد، اون توستر دیجیتالی است. اگر نحوه کار با این وسیله را بلد باشید می‌توانید بسیاری چیزها را در آن درست کنید. اما برای بسیاری از افراد خواندن دفترچه راهنما کافی نیست تا بتوانند از همه پتانسیل این دستگاه استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره طرز استفاده از یک اون توستر دیجیتال بررسی کنیم.

اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا یک اون توستر دیجیتال خریده‌اید و هنوز نمی‌دانید چطور باید از آن استفاده کنید و یا حتی قصد خرید این وسیله را دارید و قبل از خرید می‌خواهید مطمئن شوید که آیا یک اون توستر به دردتان می‌خورد یا نه، این مطلب مخصوص شماست. بنابراین تا انتهای آن با وبسایت تصلا همراه باشید.

حتما بخوانید: مشخصات اون توستر خوب/ آون توستر ایرانی خوبه؟

راهنمای خرید اون توستر دیجیتالی

اون توستر را می‌توان به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد اما، در حال حاضر اکثر اون توسترهایی که وارد بازار می‌شوند از نوع دیجیتال هستند. هنگام خرید این دستگاه اولین چیزی که باید بدان توجه کنید این است که می‌خواهید با این وسیله چه کارهایی انجام دهید و این وسیله چه توانایی‌هایی دارد.

نکته دومی که باید بدان توجه کنید، ظرفیت اون توستر است. این وسیله معمولا ظرفیت محدودی دارد و شما باید براساس تعداد اعضای خانواده تصمیم بگیرید که چه ظرفیتی برایتان مناسب است.

جدا از ظرفیت و حجم اون توستر دیجیتال، هنگام خرید این وسیله باید به توان مصرفی آن نیز دقت کرد. در واقع از روی توان مصرفی می‌توان حدود گرمادهی را نیز حدس زد. اون توسترها معمولا بین دو تا چهار المنت دارند و توان مصرفی‌شان نیز بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ وات است.

مورد بعدی که باید بدان توجه کنید امکانات این وسیله است. برای بسیاری از افراد مهم است که اون توسترشان جوجه‌گردان داشته باشد. اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید، حتما به این مساله مهم قبل از خرید توجه کنید.

اون توستری که شما انتخاب می‌کنید بهتر است قابلیت‌هایی مانند یخ‌زدایی، آب کردن پنیر بر روی غذا، بریان کردن گوشت و جوجه، پخت انواع کیک و شیرینی، برشته کردن و تست کردن نان، گرم کردن انواع غذا و نان و… را داشته باشد. بنابراین قبل از خرید درباره کارایی دستگاه انتخابی‌تان تحقیق کنید.

حتما بخوانید: سولاردم بهتر است یا آون توستر ✔️ مقایسه مایکروفر، توستر و سولاردوم

طرز استفاده از توستر دیجیتالی

حالا که می‌دانید هنگام خرید یک اون توستر دیجیتالی باید به چه مواردی دقت کنید، بیایید به بررسی طرز استفاده از توستر دیجیتالی بپردازیم. هنگامی که تازه دستگاه را خریده‌اید و قصد دارید که جعبه آن را باز کنید، نکاتی وجود دارد که باید آنها را بدانید و رعایت کنید.

در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:
• بعد از هر بار استفاده باید آن دسته از قطعات توستر را که جدا می‌شوند از آن خارج کرده و تمیز کنید.
• قبل از هر کاری باید دفترچه راهنمای دستگاه را با دقت بخوانید و با زیر و بم آن آشنا شوید.
• بهتر است قبل از استفاده با همه دکمه‌ها و دستور پخت‌های دستگاه آشنا شوید.
• طبق گنجایش و حجم دستگاه، مواد غذایی در آن قرار دهید.
• برای اینکه بوی بد دستگاه از بین برود، قبل از اولین استفاده ۳۰ دقیقه درب آن را باز بگذارید.
حالا که با نکات مهم قبل از اولین استفاده آشنا شدید به ادامه مبحث نحوه استفاده از توستر دیجیتالی خواهیم پرداخت. در واقع این مساله اهمیت دارد که اون توستر شما از نوع آنالوگ باشد یا دیجیتالی. زیرا هر کدام از این انواع کلیدها و برنامه‌های مختلفی روی خود دارند. اما در همه اون توسترها سه برنامه ثابت به نام‌های Broil ،Bake ،Toast وجود دارند که در ادامه نحوه استفاده از این برنامه‌ها را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: راهنمای استفاده از توستر نوبل

طرز استفاده از توستر دیجیتالی و تنظیمات پخت Broil

برای کار با این دستور پخت تنها کافی است دکمه broil را فشار دهید. در این حالت پخت حرارت از بالا به مواد غذایی می‌خورد. اگر می‌خواهید روی غذایتان برشته شود و یا پنیر روی غذا آب شود، می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

تنظیمات پخت Bake

در این نحوه پخت حرارت از پایین دستگاه خارج می‌شود. این دستور برای پخت چیزهایی مانند نان، کیک، شیرینی و… استفاده می‎شود. اگر می‌خواهید غذایی بپزید که نیاز به حرارت از پایین اون توستر دارد اما می‌خواهید روی آن نیز طلایی شود، می‌توانید چند دقیقه پایانی را از برنامه broil استفاده نمایید.

تنظیمات پخت Toast

در این دستور پخت هم از قسمت بالای دستگاه و هم از قسمت پایین دستگاه حرارت پخش می‌شود. برای پخت غذاهایی مانند پیتزا، ماهی شکم پر و همچنین تست کردن نان، این دستور پخت بهترین انتخاب است.

معمولا در اون توسترهای دیجیتالی دکمه‌هایی روی دستگاه تعبیه شده است که با فشار دادن آنها می‌توانید هر کدام از این موارد را که خواستید انتخاب نمایید. کار کردن با یک اون توستر دیجیتالی به همین راحتی امکان‌پذیر می‌شود.

اگر یاد بگیرید که چگونه باید از یک اون توستر استفاده کرد، این دستگاه برای سال‌های سال برایتان کار خواهد کرد اما برخی اشتباهات رایج درباره استفاده از این وسیله وجود دارد که معمولا بیشتر مصرف کنندگان این اشتباهات را مرتکب می‌شوند در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.
• اشتباه اول اینکه بیش از حد مجاز مواد غذایی وارد اون توستر کنید. این کار هم غذای شما را خراب خواهد کرد و هم به دستگاه‌تان آسیب می‌زند.
• اشتباه دوم این است که اون توستر همیشه به پریز برق وصل باشد. هرگاه کاری با این وسیله نداشتید آن را از برق خارج کنید.
• اشتباه سوم این است که بیش از حد نیاز زمان برای پخت غذایتان در نظر بگیرید.
• اشتباه آخر هم این است که پس از هر بار استفاده قطعات آن توستر را تمیز نکنید.

در صورتی که در استفاده از این وسیله دچار این اشتباهات نشوید، اون توسترتان برای سال‌های سال برایتان کار خواهد کرد.

حتما بخوانید: مشخصات اون توستر خوب/ آون توستر ایرانی خوبه؟

نکاتی برای استفاده از توستر دیجیتالی

نکات کاربردی که در طرز استفاده از توستر دیجیتالی باید درباره آن توستر بدانید:

اگر تازه یک اون توستر خریده‌اید، بهتر است قبل از استفاده چند نکته کاربردی را درباره آن بدانید:

• قبل از اینکه برای اولین بار از این دستگاه استفاده کنید برای حداقل ۳۰ دقیقه درب آن را باز کنید که بوی بد آن از بین برود.
• قبل از استفاده درباره کاربرد این دستگاه تحقیق کنید تا هنگام استفاده کارهایی را از آن نخواهید که از عهده‌اش بر نمی‌آید.
• دستگاه اون توستر را طوری قرار دهید که از هر دو طرف ۱۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
• دستگاه اون توستر را در یک مکان ثابت قرار دهید.
• مطمئن شوید سیم اون توستر از محل‌های داغ دور باشد.
• توجه داشته باشید که شیشه اون توستر هنگامی که دستگاه روشن باشد، بسیار داغ است. بنابراین به هیچ عنوان بدان دست نزنید.
• هنگامی که دستگاه درحال کار کردن است، هیچ گونه کاوری روی آن قرار ندهید.
• قبل از اینکه دستگاه به طور کامل خنک شود، از جابه‌جا کردن آن پرهیز کنید.
• هنگامی که شیشه دستگاه هنوز داغ است به هیچ عنوان حتی یک قطره آب روی آن نریزید.
• اگر دیدید روی سینی اون توسترتان خراش افتاده است، به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.
• اجازه ندهید کودکان‌تان بدون نظارت شما از این دستگاه استفاده کنند.

حتما بخوانید: معرفی و بررسی انواع آون توستر +قیمت

کلام آخر

در مطلب طرز استفاده از توستر دیجیتالی هر آنچه را که لازم بود درباره نحوه استفاده از این دستگاه بدانید بیان کردیم. به نکاتی که باید قبل از خرید و قبل از اولین استفاده از این دستگاه بدانید اشاره کردیم و حالا می‌دانید که آیا اصلا یک اون توستر در خانه به کارتان می‌آید یا نه و اگر این وسیله را خریدید چگونه باید از آن استفاده کنید.
توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بهتر از اون توستر استفاده کنید و عمر این دستگاه را بالا ببرید. بسیاری از افراد پس از خرید این وسیله گلایه می‌کنند که این دستگاه به دردشان نخورده و کاربردهایی را که انتظار داشته‌اند، برآورده نکرده است. در حالی که با یک تحقیق کوچک می‌توان فهمید که چه کارهایی از دست یک اون توستر بر می‌آید و چه کارهایی از دستش بر نمی‌آید.
یقینا این دستگاه را نمی‌توان به یک ماکروویو مقایسه کرد و انتظار داشت همان امکاناتی را داشته باشد که یک ماکروویو دارد. بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که این دستگاه را برای چه منظوری خریداری می‌کنید. شما هم تجارب خود را درباره استفاده از اون توستر با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند از این تجربیات استفاده کنند.
اگر نکته دیگری درباره طرز استفاده از اون توستر دیجیتالی وجود دارد که در این نوشته بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.6 / 5. تعداد آرا: 16

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    می 8, 2022

    سلام اون توستر دیجیتالی از آنالوگ بهتره ؟ و امکانات بیشتری داره؟

    ناشناس
    نوامبر 5, 2022

    لطف کنید بفرمایید کیفیت دیجیتالی پایین تر از ولومی نیست؟

    ناشناس
    مارس 31, 2023

    من دستگاه اون توسترخریدم ولی نمیتونم باهاش کارکنم فروشنده هم نتونست کمکم کنه چکارکنم

لینک کپی شد!