تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

قهوه‌ساز چه مدلی بخریم؟

بهترین قهوه ساز خانگی با قیمت مناسب

راهنمای خرید
دیگر زمان آنکه برای خوردن قهوه مجبور بودید به کافه بروید، تمام شده است. امروزه همه می‌توانند با داشتن یک قهوه ساز خانگی هر روز خود را با قهوه شروع کنند. برای درست کردن قهوه از قهوه ساز استفاده می‌شود‌‌. به طور معمول به قهوه سازهای برقی که از آن برای درست کردن قهوه‌های فیلتری استفاده می‌شود، قهوه ساز می‌گویند‌.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: اگر شما هم اهل قهوه هستید و صبح‌تان را با طعم تلخ قهوه آغاز می‌کنید، حتما به دنبال یک قهوه ساز خانگی خوب می‌گردید. شناخت قهوه ساز و انواع قهوه ساز گام اول در خرید یک قهوه ساز خوب است. ما در این مقاله شما را با قهوه ساز خانگی و انواع آن آشنا می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: چطور با دستگاه های قهوه ساز کار کنیم؟

انواع قهوه ساز خانگی

قهوه سازها به طور کلی به دو دسته دستی و برقی تقسیم می‌شوند. تهیه قهوه روش‌های گوناگونی دارد که هر دو نوع قهوه‌ ساز برای تهیه قهوه به هر روشی مناسب است. ما در زیر قهوه سازهای موجود در بازار ایران را مورد بررسی قرار دادیم. برخی از آن‌ها به قرار زیر است:

بهترین قهوه ساز خانگی کمکس

قهوه سازهای کمکس بسیار زیبا و جذاب هستند به گونه‌ای که برخی افراد از این قهوه سازها به عنوان دکور در خانه یا کافی‌شاپ استفاده می‌کنند. این قهوه ساز جذاب از سال ۲۰۰۰ مورد استقبال دوست‌داران قهوه قرار گرفته است. در اکثر کافی‌شاپ‌ها یک قهوه ساز کمکس وجود دارد.

حتما بخوانید: هر آنچه درباره دستگاه آسیاب قهوه نمی دانید!

قهوه ساز خانگی آئروپرس

اگر به قدری عاشق قهوه هستید که حتی توی سفر نیز می‌خواهید قهوه ساز خود را به همراه داشته باشید و قهوه باکیفیت نوش جان کنید، پیشنهاد می‌کنیم از قهوه ساز آئروپرس استفاده کنید‌.

این قهوه ساز در عین حال که قهوه باکیفیتی را درست می‌کند قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد. در این نوع قهوه ساز نه تنها سیستم قهوه ساز اصلی وجود دارد بلکه ۳۵۰ فیلتر ائروپرس و یک نگه‌دارنده نیز دارد. این دستگاه بسیار شبیه به قهوه سازهای دیگر است و برای عبور آب از قهوه از یک پیستون استفاده می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین فلاسک چای کدام است؟

قهوه ساز خانگی فرنچ پرس

شاید شما هم انواع مختلف قهوه ساز فرنچ پرس را در بازار دیده باشید. قهوه سازهای فرنچ پرس بسیار منحصر به فرد و پرطرفدار است و در انواع متنوعی در بازار وجود دارد. برخی از این قهوه سازها از شیشه‌ و برخی از استیل‌های ضد زنگ ساخته شده است، که برای هر سلیقه‌ای مناسب است.

لازم به ذکر است که قهوه تولید شده به وسیله همه قهوه سازها یک طعم دارد و تفاوت در طعم قهوه‌ها به دلیل میزان آب استفاده شده برای درست کردن قهوه است. پس توصیه می‌کنیم اگر از طعم قهوه خود که در خانه درست می‌کنید راضی نیستید تناسب را در مقدار قهوه و آب رعایت کنید تا قهوه‌ای با طعمی عالی را تجربه کنید.

حتما بخوانید: گوشتکوب برقی چه کاربردهایی دارد؟

اسپرسو ساز

شاید در نگاه اول قیمت دستگاه‌های اسپرسو ساز گران به نظر برسد، اما اگر روزانه اسپرسو می‌خورید با یک حساب سرانگشتی می‌بینید که هزینه روزانه خرید اسپرسو بسیار گران‌تر از خرید دستگاه برای شما تمام می‌شود.

با خرید یک دستگاه اسپرسو ساز نه تنها از پرداخت هزینه زیاد برای اسپرسو راحت می‌شوید بلکه در هزینه رفت و آمد به کافی‌شاپ نیز صرفه‌جویی می‌شود.

این دستگاه‌ها به سرعت قهوه با کیفیت و خوش طعم را آماده می‌کنند و در اختیار شما قرار می‌دهند. با داشتن یک دستگاه اسپرسو ساز از خوردن اسپریو لذت ببرید. اسپرسو ساز به صورت دستی نیز در بازار وجود دارد که تعریف آن به قرار زیر است:

اسپرسو ساز دستی

این روزها قهوه اسپرسو بسیار پرطرفدار است و اکثر افراد به دنبال دستگاه اسپرسو ساز هستند. در بالا به مدل اتوماتیک این دستگاه اشاره کردیم. اما لازم به ذکر است که اسپرسو ساز دستی نیز در بازار وجود دارد.

البته مدل دستی آن را در کم‌تر جایی می بینید و معمولا از مدل اتوماتیک آن استفاده می‌شود. به این نوع اسپرسو ساز اهرمی نیز گفته می‌شود. نحوه کار با این دستگاه زیاد سخت نیست اما می‌توان گفت از مدل‌های اتوماتیک کمی سخت‌تر است و به مهارت بالاتری نیاز دارد.

حتما بخوانید: فهرستی جامع از لیست قیمت انواع چای‌ساز

دستگاه نسپرسو

از دستگاه نسپرسو یا به عبارتی اسپرسو ساز کپسولی، برای تهیه اسپرسو استفاده می‌شود. به طور معمول قهوه اسپرسو، قهوه‌ای غلیظ است که برای تهیه آن به فشار بالایی نیاز است.

اساس کار اسپرسو ساز کپسولی نیز فشار بالا است. نسپرسو یک دستگاه هوشمند است و در زمان کوتاهی ( کم‌تر از یک دقیقه) و بدون اینکه به مهارت خاصی نیاز باشد اسپرسویی خوش طعم را به شما تحویل می‌دهد‌.

قهوه ساز خانگی موکاپات

از اسپرسو ساز‌های پرفروش در بازار را می‌توان به قهوه ساز موکاپات اشاره کرد. این قهوه ساز دارای سه قسمت است. برای درست کردن قهوه با این دستگاه، کافی‌ست در ابتدا محفظه زیری دستگاه را پر از آب سرد کنید.

در قسمت بالایی دستگاه، قهوه آسیاب شده بریزید. زمانی که آب جوش آمد، آب با فشار زیاد به قسمت بالایی که قهوه را درون آن ریختید وارد می‌شود، سپس قهوه آماده از فیلتر می‌گذرد و دوباره با فشار به قسمت سوم دستگاه یعنی قوری وارد می‌شود. به این صورت قهوه شما آماده می‌شود. نوش جان.

حتما بخوانید: کاربردی‌ترین مدل چای ساز تفال کدام است؟+ قیمت

قهوه ساز خانگی ویتنامی

نحوه کار با این قهوه ساز بسیار ساده است. از این نوع قهوه ساز بیشتر برای قهوه‌های یخی و شیرین استفاده می‌شود. برای استفاده از این قهوه ساز ابتدا باید درون یک لیوان شیر تغلیظ شده بریزید و حال قهوه ساز را روی دهانه لیوانی قرار دهید.

در این مرحله فیلتر رویی را برداشته و به مقدار لازم پودر قهوه بریزید. فیلتر رویی را روی قهوه قرار داده و آب جوش بریزید و سپس درپوش را بگذارید.

پس از چند دقیقه خواهید دید که عصاره قهوه به شکل قطره‌ای از زیر قهوه‌ساز داخل ریوان ریخته می‌شود. در این مرحله شیر تغلیظ شده را با قهوه ترکیب کنید و با انداختن یک یخ درون لیوان، قهوه را میل کنید.

قهوه ساز خانگی پرکولاتور

قهوه ساز پرکولاتور از آن با نام‌های موکا اسپرسو و یا موکاپات نیز یاد می‌کنند، دستگاهی است که شاید کم‌تر آن را دیده باشید. برای درست کردن قهوه با این دستگاه باید ابتدا محفظه بابا و سبد فیلتر را برداسته و مقداری آب گرم داخل محفظه فیلتر بریزید.

حال سبد فیلتر را در جای خود قرار دهید، بعد قهوه دانه درشت را داخل فیلتر بریزید و دستگاه را روی شعله گاز قرار دهید تا قهوه دم بکشد و برای میل کردن آماده شود.

حتما بخوانید: چگونه از سالم بودن المنت چای‌ساز مطمئن شویم؟

قهوه ساز سایفون

اگر به دنبال یک قهوه ساز خاص هستید ما قهوه ساز سایفون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این قهوه ساز متشکل از دو حباب شیشه‌ای است و اساس کار آن استفاده از فشار بخار و خلاء برای درست کردن قهوه است. قهوه‌ای که به کمک این دستگاه آماده می‌شود قهوه‌ای دمی است که غلظت آن معمولی و طعم و بویی عالی دارد.

قهوه ساز فیلتری چگونه عمل می‌کند؟

برای استفاده از قهوه ساز فیلتری ابتدا باید قهوه را پودر کرده و آن را در فیلتر کاغذی یا فلزی بریزید و بعد آن را داخل قیف قهوه ساز قرار دهید. در این مرحله در مخزن آب دستگاه، آب سرد ریخته می‌شود که بعد از روشن کردن قهوه ساز و جوش آمدن آب، به طور مستقیم به داخل قیف وارد می‌شود.

در قسمت خارجی این قهوه سازها معمولا یک قوری سرامیکی یا شیشه‌ای وجود دارد که بعد از آماده شدن قهوه، درون قوری ریخته می‌شود. در ادامه شما را با انواع قهوه ساز خانگی آشنا می‌کنیم.

قیمت قهوه ساز خانگی

همان طور که خواندید قهوه‌سازها انواع مختلفی دارند. مسلما قیمت قهوه ساز خانگی بستگی به نوع قهوه ساز، برند تولید کننده و … دارد. معمولا بهترین قهوه ساز خانگی قیمت بالاتری نسبت به قهوه سازهای معمولی دارد. برای مصارف خانگی خود می‌توانید از یک قهوه ساز خانگی خوب و ارزان استفاده کنید.

قبل از خرید قهوه ساز خانگی حتما از معتبر بودن مرکز خرید خود مطمئن شوید، زیرا با وجود محصولات فیک در بازار ممکن است دستگاه فیک و بی کیفیت را به جای اصل و باکیفیت به شما بفروشند. پس در هنگام خرید توجه لازم را دشته باشد.

بهترین قهوه ساز خانگی

به طور کلی قهوه ساز را باید متناسب با نیاز خود تهیه کنید. امروزه قهوه سازهای متنوعی با برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که از جمله پرفروش‌ترین‌های آن می‌توان به قهوه ساز نوا، فلر، دلونگی و … اشاره کرد. این برندها قهوه سازها خانگی را در انواع مختلفی وارد بازار کرده‌اند که مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل شما را با قهوه ساز خانگی و انواع آن آشنا کردیم. همچنین نحوه درست کردن قهوه با هر نوع دستگاه را برای شما بیان کردیم. حال به راحتی می‌توانید متناسب با نیاز خود قهوه ساز خانگی مورد نظر خود را تهیه کنید. همان طور که گفتیم قهوه سازها در دو نوع برقی و دستی در بازار موجود است.

اگر از طرفداران پروپا قرص قهوه هستید و حتما باید روزانه قهوه میل کنید پیشنهاد می‌کنیم یک قهوه ساز تهیه کنید تا در هزینه‌های خود به مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی کنید

ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و به راحتی بتونید قهوه ساز خانگی مورد نظر خود را تهیه کنید.

در صورتی که هر گونه سوال در خصوص قهوه ساز خانگی و انواع آن دارید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید، در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

راستی شما چه نوع قهوه سازی را می‌خواهید خریداری کنید؟ تا به حال از قهوه سازی استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می شویم اگر در پایان و زیر همین پست تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر همراهان درمیان بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!