تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

ویژگی‌های تلویزیون‌های دوو

تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ چیست؟

راهنمای خرید
تفاوت‌ تلویزیون دوو 5700 و 5900 چیست و چطور آنها را تشخیص دهیم؟ شناسایی تفاوت تلویزیون دوو 5700 و 5900، برای خریداران یک امر مهم است و مخاطبان، در انتخاب این دو محصول دچار تردید می‌شوند.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک: لذا در این مطلب علاوه بر معرفی این دو سری و محصولاتی که در این سری‌ها موجود هستند، تفاوت‌های این دو سری را نیز بررسی خواهیم کرد. قبل از پرداختن به تفاوت‌های این دو سری محبوب، بهتر است با هرکدام از این تلویزیون‌ها آشنا شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با این دو دستگاه تا پایان مقاله همراه ما باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰

برای اینکه به مقایسه بین جدیدترین مدل تلویزیون دوو بپردازیم، خوب است که با مشخصات هر یک آشنا شوید. در ادامه به این مورد می پردازیم.

معرفی جدیدترین مدل تلویزیون دوو ۵۷۰۰

این سری از تلویزیون‌های دوو با نام DSL-*5700 تولید می‌شود که علامت ستاره، معرف سایز تلویزیون خواهد بود. تلویزیون‌های سری دوو ۵۷۰۰، در سایزهای ۴۳، ۵۰، ۵۵ و ۶۵ اینچ عرضه می‌شوند. علاوه بر تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰، تفاوت دیگری در بین نسخه‌های هم سایز این سری تلویزیون‌ها وجود دارد که این تفاوت را می‌توان با وجود عبارت U و UL در آخر نام تلویزیون متوجه شد. تلویزیون‌هایی که در نام آن‌ها از عبارت UL استفاده شده است، دارای ریموت کنترل هوشمند هستند و قیمت بیشتری نیز نسبت به نسخه پایه دارند.

حتما بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

طراحی تلویزیون دوو ۵۷۰۰

یک راه برای تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ توجه به طراحی دستگاه است. بدون شک، سری تلویزیون دوو ۵۷۰۰، یکی از زیباترین تلویزیون‌های حال حاضر دنیا است و به همین خاطر نیز، نظر تعداد زیادی از مخاطبان و خریداران را به خود جلب کرده است. این محصول زیبا، کاملا مناسب خانه‌هایی با طراحی مدرن بوده و جزو پرفروش‌ترین تلویزیون‌های دوو محسوب می‌شود. آخرین مدل تلویزیون دوو ۵۵ اینچ از این سری نیز با پایه‌هایی طراحی شده تا کاربران بتوانند به صورت رومیزی نیز از این دستگاه استفاده کنند.

همچنین این سری از تلویزیون‌ها، امکان اتصال به دیوار نیز دارند. به خاطر ظاهر مدرن و زیبا، این تلویزیون را می‌توان در محیط‌های کاری و شرکت‌ها نیز استفاده کرد. حاشیه‌های این تلویزیون در حداقل مقدار خود قرار دارند و دوو توانسته از بیشترین مقدار فضای جلوی تلویزیون، برای نمایشگر بهره بگیرد. تمامی مدل‌های این سری با رنگ نوک مدادی تولید و عرضه می‌شوند.

حتما بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی

صفحه نمایش تلویزیون دوو ۵۷۰۰

اصلی‌ترین و با ارزش‌ترین بخش این محصول، مربوط به صفحه نمایش با کیفیت و پیشرفته آن است. در مدل‌های ۴۳ و ۵۰ اینچی، دوو از رزولوشن فول اچ دی و در سایزهای بزرگ‌تر از رزولوشن اولترا اچ دی یا ۴K استفاده کرده و در تمامی نسخه‌ها شاهد حضور پنل IPS هستیم. در نسخه‌های ۴K، دوو از ۸٫۳ میلیون پیکسل استفاده کرده که کیفیت کلی صفحه نمایش را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

تکنولوژی صفحه نمایش به کار رفته در تلویزیون‌های سری ۵۷۰۰، LED است که باعث شده تمامی محصولات این سری، نازک و زیبا باشند. استفاده از پنل IPS نیز باعث افزایش زاویه دید کاربران شده و این شاخصه را تا ۱۷۸ درجه ارتقا داده که یک زاویه دید بسیار عالی برای تلویزیون‌های دوو است.

قابلیت دیگری که جزو شاخصه‌های فوق‌العاده این تلویزیون شمرده می‌شود، نرخ نوسازی ۴۰۰ هرتزی است که این تلویزیون را برای اجرای بازی‌های کامپیوتری نیز بسیار مناسب می‌کنند و کاربران می‌توانند به راحتی، بازی‌های خود را با حداکثر کیفیت بر روی این تلویزیون تجربه کنند. زمان پاسخ‌گویی صفحه نمایش، یکی دیگر از عوامل مهم در اجرای بازی‌های آنلاین است که در این تلویزیون شاهد زمان پاسخ‌گویی سریع ۵ میلی‌ثانیه هستیم. وجود قابلیت ارتقا تصویر در مدل‌های بزرگ، یکی دیگر از برتری‌های این سری است که باعث شده در تفاوت تلویزیون مدل دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰، به چشم آیند.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

مشخصات سخت افزاری تلویزیون دوو ۵۷۰۰

این سری از تلویزیون‌های دوو، جزو تلویزیون‌های هوشمند محسوب می‌شوند و تمامی مدل‌ها از سیستم عامل اندروید ۹ پشتیبانی می‌کنند. استفاده از پردازنده ۴ هسته‌ای با توان پردازشی بالا نیز منجر شده تا سرعت عملکرد سیستم افزایش یابد و کاربران به راحتی بتوانند به شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

همچنین وجود کنترل دوم باعث شده تا بتوان از این ریموت به عنوان موس بهره گرفت و به راحتی به وب‌گردی پرداخت. این کنترل، با استفاده از فناوری بلوتوث به تلویزیون وصل می‌شود و کاربران می‌توانند با قرار دادن کنترل روی یک سطح صاف، از آن به عنوان موس استفاده کنند. همچنین دوو در این سری تلویزیون‌ها ۸ گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی فایل‌ها تدارک دیده تا کاربران برنامه‌های خود را به راحتی بتوانند ذخیره کنند.

مشخصات صوتی تلویزیون دوو ۵۷۰۰

مشخصات صوتی هم یکی دیگر از پارامترهای تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ است. دوو در مدل ۴۳ اینچی از دو بلندگو ۱۰ واتی استفاده کرده که در نهایت، صدای ۲۰ واتی را از این تلویزیون‌ها شاهد خواهید بود. اما در مدل‌های سایز بزرگ، دوو از دو بلندگوی ۱۵ واتی استفاده کرده که نسبت به سایز ۴۳ اینچی، صدای واضح‌تر و با کیفیت‌تری را تولید می‌کند.

جهت خروجی صدا در این تلویزیون ها رو به پایین بوده و این دستگاه‌ها نمی‌توانند صدا را به اطراف یا به جلو پخش کنند. این بلندگوها از استاندارد صوتی دالبی پشتیبانی می‌کنند که در تمامی مدل‌های هم قیمت و هم‌رده مشاهده می‌شود.

حتما بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟

درگاه‌ های ارتباطی و دیگر مشخصات تلویزیون دوو ۵۷۰۰

دوو در جدیدترین تلویزیون‌های خود از دو پورت USB نسل ۲ استفاده کرده و برتری اصلی این سری، وجود ۳ درگاه HDMI است که کاربران می‌توانند تعداد زیادی از دستگاه‌های دیگر خود را به تلویزیون متصل کنند. مدل‌های مختلف سری ۵۷۰۰ از تلویزیون‌های دوو از درگاه HDMI ARC نیز پشتیبانی می‌کند که با استفاده از این پورت خواهید توانست صدای باکیفیت‌تر و بهتری را با سیستم صوتی خود پخش کنید.
دیگر ورودی‌های این سری از تلویزیون‌های دوو، شامل ورودی کامپوزیت، ورودی کامپوننت، خروج هدفون با جک ۳٫۵ میلی‌متری، درگاه اتصال LAN و ورودی آنتن است. همچنین این تلویزیون امکان اتصال به وایفای و بلوتوث را نیز دارد.
در مبحث سایز نیز، به طور مثال مدل ۵۰ اینچی این سری که به عنوان بهترین مدل تلویزیون دوو ۵۰ اینچی نیز شناخته می‌شود، دارای ابعاد ۱۲۳٫۴ در ۷۱٫۳ در ۷٫۳ سانتی‌متر است. این مدل با ابعاد ذکر شده، بدون استفاده از پایه، ۱۲ کیلوگرم وزن دارد.

معرفی جدیدترین مدل تلویزیون دوو ۵۹۰۰

برای تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ خوب است که مدل ۵۹۰۰ دوو هم بررسی شود. مدل‌های مختلف تلویزیون‌های این سری به صورت DSL-*K5900 نام گذاری می‌شوند که علامت ستاره، در این سری نیز نشان‌دهنده سایز تلویزیون است.

علاوه بر وجود تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰، این دو سری شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. در نام گذاری‌های سری ۵۹۰۰ نیز، از عبارت‌هایی مانند U، UL و P استفاده می‌شود که هرکدام معرف یک سری از ویژگی‌ها است.

مشابه سری ۵۷۰۰ در سری ۵۹۰۰ نیز عبارت UL به معنای وجود یک کنترل هوشمند بوده و می‌توان از این کنترل به عنوان موس استفاده کرد. تلویزیون‌های این سری، در سایزهای ۴۳، ۵۰ و ۵۵ عرضه می‌شوند و در این سری، خبری از تلویزیون‌های ۶۵ اینچی نیست.

حتما بخوانید: تلویزیون تکنو لایو چه امکاناتی دارند؟

طراحی تلویزیون دوو ۵۹۰۰

سری ۵۹۰۰ تلویزیون‌های دوو، به طور حتم، جزو زیباترین و مدرن‌ترین تلویزیون‌های بازار ایران محسوب می‌شوند. اکثر خریداران، بهترین مدل تلویزیون ۴۳ اینچ را، از این سری می‌شناسند و به همین دلیل، این مدل از سری ۵۹۰۰، جزو پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار است.

برخلاف سری ۵۷۰۰، تمامی مدل‌های سری ۵۹۰۰، رنگ مشکی دارند. طراحی این سری به نوعی انجام شده تا کمترین حاشیه را در تلویزیون شاهد باشیم. همچنین به دلیل وجود پایه‌های مستحکم و قوی، قرار دادن تلویزیون به صورت رومیزی نیز امکان‌پذیر است و در صورت نیاز، می‌توانید تلویزیون را به صورت دیواری نیز نصب کنید.

صفحه نمایش تلویزیون دوو ۵۹۰۰

یکی از المان‌های مهم در تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ توجه به صفحه نمایش است. همان‌طور که گفته شد، تلویزیون‌های ۵۹۰۰ از سایز ۴۳ تا ۵۵ اینچ موجود هستند. دوو ترجیح داده در سایز ۴۳ اینچی، از رزولوشن فول اچ دی و در سایزهای بزرگ‌تر، از رزولوشن اولترا اچ دی یا ۴K استفاده کند.

در رزولوشن FULL HD شاهد ۲ میلیون پیکسل و در رزولوشن ۴K، شاهد ۸٫۳ میلیون پیکسل خواهید بود که تماشای هر برنامه‌ای را در این تلویزیون‌ها لذت بخش می‌کند. قابل ذکر است که نرخ نوسازی تصویر در این سری از تلویزیون‌ها ۴۰۰ هرتز بوده در کنار زمان پاسخ‌گویی سریع ۵ میلی‌ثانیه، این تلویزیون‌ها را برای اجرای بازی‌های نسل نهمی و آنلاین بسیار مناسب می‌کنند.

مدل‌های مختلف تلویزیون دوو ۵۹۰۰، با تکنولوژی صفحه نمایش LED عرضه می‌شوند و از پنل IPS یا VA استفاده می‌کنند. پنل VA را فقط در مدل‌های ۵۰ اینچی این سری مشاهده می‌کنیم. به دلیل تکنولوژی به کار رفته در پنل‌های VA، این سری از تلویزیون‌ها برای محیط‌های اداری و کاری بسیار مناسب هستند. همچنین اجرای بازی‌های آنلاین در این نوع از پنل‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از دیگر مدل‌ها با پنل IPS استفاده کنید که در سری ۵۹۰۰ موجود هستند.

حتما بخوانید: تلویزیون ایکس ویژن بهتره یا تی سی ال؟

مشخصات سخت افزاری تلویزیون دوو ۵۹۰۰

تلویزیون‌های هوشمند دوو، بر پایه سیستم عامل اندروید طراحی شده‌اند و همه مدل‌ها بجز ۴۳K5900P، با سیستم عامل اندروید ۹ عرضه می‌شوند. در مدل ذکر شده نیز، شاهد استفاده از ورژن ۸ این سیستم عامل هستیم. تمامی مدل‌های مختلف این سری با پردازنده ۴ هسته‌ای پرسرعت به همراه ۱ یا ۱٫۵ گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شوند. با استفاده از این سخت افزار، کاربران به راحتی می‌توانند برنامه‌های سبک و روزمره را روی این تلویزیون نصب و استفاده کنند. همچنین وجود ریموت کنترل هوشمند نیز باعث شده تا وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی در سری تلویزیون دوو ۵۹۰۰ تسهیل یابد.

برای ضبط و نگه‌داری برنامه‌ها نیز، ۸ گیگابایت حافظه در اختیار کاربران قرار داده شده است. استفاده دوو از گیرنده دیجیتال DVB-T2 باعث شده تا دسترسی به شبکه‌های باکیفیت صدا و سیمای ایران بدون استفاده از گیرنده‌های مجزا، امکان‌پذیر شود. یکی دیگر از نکات جذاب این سری از تلویزیون‌های دوو، وجود قابلیت ماشین زمان است که با استفاده از آن، کاربران می‌توانند برنامه در حال پخش را به عقب برگردانند.

مشخصات صوتی تلویزیون دوو ۵۹۰۰

هرچند تلویزیون ۴۳ اینچ این سری، جزو بهترین مدل تلویزیون دوو ۴۳ اینچ محسوب می‌شود، اما نسبت به سایزهای بزرگ‌تر این سری، ضعیف‌تر است. در این مدل از تلویزیون‌های دوو، شاهد استفاده از دو بلندگوی ۱۰ واتی هستیم که در مجموع صدای ۲۰ واتی تولید می‌کنند.

در مدل‌های بزرگ‌تر این سری نیز، دوو از دو بلندگوی ۱۵ استفاده کرده تا توان صوتی این دستگاه‌ها به ۳۰ واتی برسد.

این بلندگوها، توان هدایت صدا به بخش‌های کناری و جلوی دستگاه را ندارند و تنها صدا را به جهت پایین پخش می‌کنند. اسپیکرهای تلویزیون دوو ۵۹۰۰، از استاندارد صوتی دالبی پشتیبانی می‌کنند که شامل قابلیت‌های دالبی دیجیتال پلاس، دالبی دیجیتال و صدای فراگیر Surround است.

حتما بخوانید: کیفیت تلویزیون دوو چگونه است؟

درگاه‌ های ارتباطی و دیگر مشخصات تلویزیون دوو ۵۹۰۰

درگاه‌های ارتباطی هم یکی دیگر از المان‌های تفاوت‌ تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ است. در تمامی مدل‌های مختلف سری ۵۹۰۰ تلویزیون‌های دوو، شاهد استفاده از ۲ پورت USB نسل ۲ خواهید بود.

دوو همچنین از ۳ درگاه HDMI استفاده کرده که با استفاده از این تعداد پورت‌ها می‌توانید دستگاه‌های مختلف تصویری خود را به تلویزیون متصل کنید. دیگر پورت‌ها و درگاه‌های این سری، شامل درگاه کامپوزیت، پورت کامپوننت، ورودی آنتن، ورودی هدفون و هندزفری با استفاده از جک ۳٫۵ میلی‌متری و درگاه LAN است.

دیگر مشخصه برتر این سری از تلویزیون‌های دوو، مربوط به وجود درگاه ARC است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید صدای دیجیتال ۸ کاناله را با کابل HDMI ARC به سیستم صوتی خود انتقال داده و شاهد پخش صدای با کیفیت‌تری باشید.

از نظر ابعاد و وزن نیز، این سری، جزو محصولات سبک و نسبتا نازک شمرده می‌شود. به عنوان مثال، مدل ۵۰ اینچی این سری، با ابعاد ۱۱۱ در ۶۴٫۲ در ۷ سانتی‌متر، ۹٫۸ کیلوگرم وزن دارد که مربوط به حالت بدون پایه می‌شود.
حال که به صورت کامل با دو مدل ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ آشنا شدید، وقت آن رسیده تا تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ را بازگو کنیم.

حتما بخوانید: کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت

تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ به صورت کامل

شناخت تفاوت تلویزیون دوو ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ باعث خواهد شد تا بتوانید بسته به سلیقه و کاربری خود، مدل مناسب‌تری را انتخاب کنید. اولین و واضح‌ترین تفاوت این دو سری از تلویزیون‌های هوشمند دوو (smart tv)، مربوط به رنگ بندی این سری‌ها است.

بسته به دکوراسیون خانه، محیط کاری یا سلیقه خود، می‌توانید مناسب‌ترین سری را انتخاب و از آن استفاده کنید. تمامی مدل‌های تلویزیون دوو ۵۷۰۰ با رنگ خاکستری تولید می‌شوند، در حالی که تلویزیون‌های سری ۵۹۰۰، مشکی رنگ هستند.

اگر قصد اجرای بازی‌های نسل جدید و باکیفیت را داشته باشید یا می‌خواهید بر روی تلویزیون خود به تماشای رسانه‌های تصویری با کیفیت ۴K بپردازید، بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید. مدل ۵۰ اینچی در تلویزیون دوو سری ۵۷۰۰ دارای رزولوشن فول اچ دی است، در حالی که در مدل ۵۰ اینچی سری ۵۹۰۰، دوو از نمایشگری با رزولوشن اولترا اچ دی یا ۴K استفاده کرده است.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل شما را با این دو نوع تلویزیون آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.در انتها خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 76

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

مینا بیگی
۱۴۰۰/۱۰/۲۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    اکتبر 27, 2022

    تنها تفاوت مدل ۵۷۰۰ و ۵۹۰۰ در رنگ قاب آن میباشد تفاوت دیگری ندارند،من خودم کارشناس فروش دوو هستم

لینک کپی شد!