تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

مقایسه یخچال فریزرهای دوو و جی پلاس

یخچال جی پلاس خوبه یا دوو؟ (مقایسه تخصصی جی پلاس و دوو)

راهنمای خرید
انتخاب برند در خرید لوازم خانگی به سلیقه و بودجه هر خانواده بستگی دارد. خوشبختانه در حال حاضر تولیدکنندگان متعددی به تولید و فروش لوازم خانگی مشغول هستند که این امر جستجو و انتخاب را برای ما آسان‌تر کرده است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک – یخچال جی پلاس خوبه یا دوو و کدامیک ارزش خرید دارند؟ جی پلاس از برندهای شناخته شده در سال‌های اخیر هستند که محصولات آن‌ها با فروش قابل توجهی همراه بوده است. اگر قصد خرید یخچال فریزر داشته و بین انتخاب دو برند جی پلاس و دوو مردد هستید، ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصولات هر دو برند را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • بررسی یخچال فریزرهای دوو و جی پلاس
  • آیا محصولات دوو و جی پلاس ارزش خرید دارند؟
  • مقایسه یخچال دوو و جی پلاس

حتما بخوانید: راهنمای خرید یخچال/یخچال ایرانی چه مارکی خوبه؟

یخچال جی پلاس خوبه یا دوو؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال و مقایسه یخچال دوو و جی پلاس خوب است ابتدا مشخصات هر یک از محصولات این دو برند را کامل بشناسید. در ادامه شما را با مشخصات یخچال های جی پلاس و دوو آشنا می کنیم.

مشخصات یخچال جی پلاس

یخچال‌های برند جی پلاس به صورت یخچال فریزر بالا و پایین و ساید بای ساید طراحی شده و در بازار موجود هستند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از رضایت کاربران، محصولات جی پلاس در سال‌های اخیر از فروش نسبتا خوبی برخوردار بوده است. در ادامه به بررسی کیفیت و مشخصات یخچال فریزرهای این برند ایرانی می‌پردازیم.

آیا یخچال‌های جی پلاس ارزش خرید دارند؟

به منظور پاسخ به این سؤال می‌توانیم امکانات و قابلیت‌های محصولات این برند را بررسی کنیم. یکی از مهمترین امکانات یخچال‌های جی پلاس، مجهز بودن آن‌ها به سیستم ضد برفک نوفراست است. این سیستم در تمام مدل‌های موجود در بازار تعبیه شده و هیچ‌گونه برفکی در طول استفاده از دستگاه مشاهده نخواهد شد.

حتما بخوانید: مقایسه یخچال‌های ایرانی برای خرید بهتر

سیستم سرمایش و انجماد سریع

یکی دیگر از قابلیت‌های مهم یخچال فریزرهای جی پلاس، سیستم سرمایش سریع در هر دو قسمت یخچال و فریزر است. این ویژگی کمک می‌کند تا مواد غذایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرمایش مطلوب رسیده و از خراب شدن مواد خوراکی جلوگیری می‌شود. همچنین سیستم انجماد سریع در قسمت فریزر نیز به شکلی مطلوب مواد غذایی را منجمد کرده و کیفیت آن‌ها را برای طولانی مدت حفظ می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین یخچال ایرانی کدام مارک است؟

سیستم گردش هوای چندگانه

یکی از مهمترین اصول در طراحی و ساخت یخچال، وجود سیستم گردش هوای چندگانه است. این سیستم باعث تازه ماندن مواد غذایی درون یخچال می‌شود. هر گونه مواد خوراکی که شما درون یخچال‌های جی پلاس قرار دهید، با توجه به این سیستم و انتقال یکنواخت دما، برای طولانی مدت تازه و با کیفیت باقی می‌ماند. همچنین در بعضی از مدل‌های این برند، سیستم هوشمندی طراحی شده که دمای مناسب در قسمت یخچال و فریزر به صورت یکنواخت جریان پیدا کرده و تنظیم می‌شود.

محفظه نگهداری میوه و سبزی

بعضی از برندهای موجود در بازار، قسمتی را به شکل یک محفظه درون یخچال تعبیه کرده‌اند تا مواد غذایی درون این محفظه‌ها در طولانی مدت تازه و سالم باقی بماند. یخچال فریزرهای جی پلاس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شما می‌توانید برای تازه ماندن مواد خوراکی مختلف از این محفظه‌ها استفاده کنید.

محفظه مخصوص لبنیات

یکی از ویژگی‌های جذاب یخچال فریزر جی پلاس، وجود محفظه‌ای مخصوص نگهداری لبنیات است. این قابلیت در بعضی از مدل‌های این برند مانند مدل GRF-K517 وجود دارد. این محفظه با دمایی نزدیک به صفر درجه تنظیم شده که لبنیات را در شرایطی بهتر نگهداری می‌کند.

حتما بخوانید: معرفی یخچال مسافرتی برقی بدون قابلیت شارژ باتری

یخساز و آبریز یخچال

مدل‌های جدید یخچال و فریزری که در حال حاضر در بازار موجود هستند، به قسمت یخساز و آبریز مجهز شده‌اند. این ویژگی در بعضی از محصولات برند جی پلاس نیز وجود دارد. بخش آبریز به شما کمک می‌کند تا بدون باز کردن یخچال از این قسمت آب آشامیدنی خارج کرده و میل کنید. بخش یخساز نیز به صورت معمولی یا غیر اتوماتیک در مدل‌های مختلف تولیدات جی پلاس طراحی شده است.

کمپرسور اینورتر

یخچال فریزرهای ساید بای ساید جی پلاس به کمپرسور اینورتر مجهز هستند. کمپرسورهای اینورتر برخلاف کمپرسور معمولی از سرعت و قدرت بیشتری برخوردار بوده و از ایجاد صدای زیاد دستگاه جلوگیری می‌کنند. کاهش مصرف برق و انرژی از دیگر مزایای وجود کمپرسور اینورتر محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: آیا کیفیت یخچال امرسان خوبه؟

کاهش مصرف در تعطیلات

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس، وجود قابلیت کاهش مصرف انرژی در موقعیت‌هایی است که شما استفاده چندانی از دستگاه ندارید. به عنوان مثال اگر برای طولانی مدت قصد مسافرت داشته باشید، می‌توانید از این ویژگی برای کاهش مصرف انرژی و برق استفاده کنید. این قابلیت در بعضی از محصولات جی پلاس مانند یخچال ساید بای ساید مدل GSS-K916 موجود است.

بررسی تخصصی یخچال دوو

از آنجا که در این مطلب قصد مقایسه یخچال جی پلاس و دوو را داریم، بهتر است به صورت تخصصی ویژگی‌ها و قابلیت‌های تولیدات دوو را نیز بررسی کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یخچال فریزرهای دوو چه ویژگی‌هایی دارند؟

یخچال فریزر دوو همچون محصولات جی پلاس به سیستم ضد برفک نوفراست مجهز شده است. در ادامه به شرح مواردی می‌پردازیم که ما را با ویژگی‌ها و امکانات تولیدات برند دوو بیشتر آشنا می‌کنند.

حتما بخوانید: معرفی یخچال فریزر پلادیوم + قیمت

کمپرسور اینورتر دیجیتال

حضور کمپرسور اینورتر تا ۲۳ درصد از مصرف انرژی و برق کاسته و بر طول عمر دستگاه اضافه می‌کند. یخچال فریزرهای دوو به کمپرسور اینورتر مجهز بوده و مواد غذایی شما در این محصولات برای زمان بیشتری تازه و سالم باقی می‌مانند. همچنین به واسطه این کمپرسورها درصد زیادی از صدای تولید شده از دستگاه نیز کم می‌شود.

سیستم کنترل سرمایش

بعضی از تولیدات برند دوو به سیستم کنترلی مجهز شده‌اند که بر اساس دمای داخل یخچال و دمای محیط، میزان سرمایش دستگاه را کنترل و تنظیم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا تمام مواد غذایی در مدت زمان طولانی‌تری تازه و سالم باقی بمانند.

سیستم گردش هوا

یکی از مهمترین امکاناتی که وجود آن در یخچال فریزر ضرورت دارد، سیستم گردش هوای سه بعدی یا چندگانه است. این سیستم در یخچال فریزرهای دوو نیز وجود داشته و به انتقال یکنواخت سرما کمک می‌کند. در واقع این سیستم سرمای لازم برای تازه ماندن مواد غذایی را به شکلی یکنواخت در تمام فضای دستگاه پخش می‌کند.

سیستم جریان هوای دوگانه

بعضی از یخچال فریزرهای بالا و پایین دوو به سیستم گردش هوای دوگانه نیز مجهز شده‌اند. این سیستم کمک می‌کند تا هوایی که در قسمت یخچال یا فریزر به صورت جداگانه جریان دارد به بخش دیگر منتقل نشود. به این معنی که مواد غذایی درون قسمت یخچال با جریان هوایی مجزا تازه و سالم باقی مانده و همین امر در قسمت فریزر نیز صدق می‌کند. همچنین از انتشار و انتقال بوی نامطبوع در هر دو قسمت جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید: کدام یخچال فریزر ایرانی بهتر است؟ + قیمت

سیستم انجماد سریع

مواد غذایی در بعضی از فریزرها تازگی و طراوت خود را از دست می‌دهند. برند دوو برای جلوگیری از این موضوع سیستم انجماد سریع را به تولیدات خود اضافه کرده است. با افزایش سرعت انجماد، مواد غذایی کیفیت اولیه خود را حفظ کرده و در طولانی مدت خراب نمی‌شوند. همچنین سیستم سرمایش سریع نیز همین عملکرد را به صورت ایجاد سرمایش سریع و بهینه برای قسمت یخچال فراهم می‌کند.

استفاده از شیشه نشکن

یخچال فریزرهای برند دوو به طبقاتی با شیشه‌های نشکن و بسیار مقاوم مجهز شده‌اند. همچنین این شیشه‌ها قابلیت شستشوی آسان داشته و در برابر حرارت و سرما مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهند. در بعضی از مدل‌های این برند امکان جابجایی طبقات نیز وجود دارد.

یخساز و آبریز دستگاه

قسمت یخساز در یخچال فریزرهای دوو به صورت اتوماتیک طراحی شده و همچنین به فیلترهای تصفیه آب نیز مجهز شده‌اند. همچنین این فیلتر در قسمت آبریز یا همان آبسردکن نیز وجود داشته و با اتصال آبسردکن به آب شهری می‌توانید از این قسمت استفاده بهینه داشته باشید.

حتما بخوانید: بررسی یخچال فریزر هایسنس از ارزان ترین تا گران ترین

بوگیر یخچال و سیستم فیلترینگ

یکی دیگر از قابلیت‌های تولیدات دوو، وجود بوگیر با عملکردی بسیار قوی است. این ویژگی باعث می‌شود تا فضای درون یخچال با وجود مواد غذایی مختلف، بو نگرفته و هوای آن همیشه تازه و با طراوت باشد. همچنین در بعضی از مدل‌های این برند مانند یخچال ساید بای ساید D2S-1037MW سیستم فیلترینگی قوی وجود دارد که طی سه مرحله باکتری زدایی، تصفیه هوا و حذف بوی نامطبوع، جریان هوای داخل دستگاه را فیلتر می‌کند.

کاهش مصرف انرژی در تعطیلات

بعضی از یخچال فریزرهای دوو نیز همچون تولیدات جی پلاس به سیستم کاهش مصرف انرژی در موقعیت‌هایی مانند سفر مجهز شده‌اند. با فعال شدن این ویژگی کارکرد دستگاه شما با توجه به میزان استفاده از آن تنظیم و کنترل می‌شود.

لاستیک دور درب

از دیگر ویژگی‌ها و امکانات یخچال فریزرهای دوو می‌توانیم به لاستیک دور درب آنتی باکتریال اشاره کنیم. این لاستیک‌های درزگیر فضای درون یخچال را سالم و بهداشتی نگه داشته و در طولانی مدت قابلیت تعویض نیز دارند. یکی دیگر از قابلیت‌های طراحی شده برای درب‌ها، سیستم بسته شدن خودکار به صورت آرام‌بند است. این ویژگی از هدر رفتن سرمای داخل دستگاه به شکل قابل توجهی جلوگیری می‌کند.

نگهداری از گوشت و مرغ

بعضی از یخچال‌های ساید بای ساید دوو به محفظه‌ای مجهز شده‌اند که به واسطه آن، مواد غذایی مانند گوشت و مرغ در آن تازه و سالم باقی می‌مانند. دمای هوا در این محفظه ۴ درجه و ثابت بوده و همین امر باعث می‌شود تا گوشت و مرغ بدون از دست دادن خاصیت خود سالم و تازه باقی بمانند.

حتما بخوانید: نقد و بررسی يخچال فريزر ديپوينت

درب هوم بار و درب سوم

درب هوم بار بر روی یخچال‌های ساید بای ساید دوو طراحی شده و از هدر رفتن انرژی و سرمایش جلوگیری می‌کند. شما بدون نیاز به باز کردن درب دستگاه می‌توانید نوشیدنی‌ها و انواع سس را از این قسمت خارج کرده و استفاده کنید. همچنین بعضی از مدل‌های این برند مانند مدل D4S-0036MW به درب سوم نیز مجهز شده‌اند که در حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی نقش مهمی دارد.

مقایسه یخچال جی پلاس و دوو

سخن آخر

در این مطلب به بررسی تخصصی مشخصات و قابلیت‌های تولیدات دو برند جی پلاس و دوو پرداختیم. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، می‌توانیم بر اساس بودجه و نیاز خود محصولی مناسب و کاربردی انتخاب کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید بیشتر ویژگی‌ها و امکانات یخچال فریزرهای دوو و جی پلاس با یکدیگر مشترک بوده و عملکرد مشابهی دارند.

با این وجود بین برندهای مختلف تفاوت‌هایی وجود داشته و کاربران همواره نسبت به عملکرد بعضی از محصولات رضایت بیشتری دارند. در ارتباط با کارایی و کیفیت یخچال فریزرهای هر دو برند می‌توانیم به درصد بالای رضایت کاربران و خریداران اشاره کنیم.

در آخر می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که خرید لوازم خانگی باید متناسب با بودجه هر شخص انجام شود. محصولات دوو نسبت به تولیدات برند جی پلاس نیاز به صرف هزینه بیشتری داشته و در صورت وجود محدودیت در بودجه می‌توانید بررسی‌های خود را در محدوده محصولات جی پلاس تکمیل کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.7 / 5. تعداد آرا: 31

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

WhatsApp Image 2020-11-13 at 11.16.28
مرضیه محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
مرضیه محمدی هستم. از سال 96 مشغول نوشتن و تولید محتوا هستم. در حال حاضر افتخار همکاری با مجموعه تصلا در بخش تحریریه را دارم. مطالبی که من تهیه می کنم در خصوص محتواهای کاربردی مربوط به راهنمای خرید، نگهداری و... انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف است.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    اکتبر 1, 2022

    سلام من برای جهیزیه میخوام خرید کنم بنظرتون وسایل هامو جی پلاس بگیرم یا دوو قیمت برام مهم نیست کیفیت کدوم بهتره؟

    هانی
    اکتبر 1, 2022

    سلام من برای جهیزیه میخوام خرید کنم بنظرتون وسایل هامو جی پلاس بگیرم یا دوو قیمت برام مهم نیست کیفیت کدوم بهتره؟

    ناشناس
    نوامبر 15, 2022

    سلام من هم آواره موندم چی بخرم دوو یا جی پلاس

    ناشناس
    نوامبر 20, 2022

    من چند ساله لباسشویی دوو دارم وخیلی راضیم ولی الان موندم یخچال چی بگیرم چون میگن دوو قدیما فرق میکنه

      مریم بابایی
      نوامبر 28, 2022

      وقت بخیر
      دووهای قدیمی وارداتی است
      اما دووهای جدید در همین کارخانه های داخلی تولید می شود و با قیمت بالاتر فروخته می شود
      در دنیا دیگر برندی به اسم دوو وجود ندارد
      استفاده از اسم دوو غیرقانونی است اما متاسفانه تولیدکنندگان این کار را میکنند

لینک کپی شد!