تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

بهترین تلویزیون‌های رده‌بالای ۲۰۲۰ کدامند؟

مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

اخبار تصلا
تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ جزو بهترین تلویزیون‌های رده‌بالای ۲۰۲۰ هستند؛ اما آیا می‌دانید کدام‌یک از این تلویزیون‌ها پیروز نهایی میدان رقابت هستند؟ تصلا- بدون تردید هر زمانی که ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌های رده‌بالای خود را معرفی می‌کنند، علاقه‌مندان به دنیای صوت و تصویر هیجان‌زده می‌شوند. اگرچه ممکن است ارتقای ویژگی‌ها و مشخصات محصولات […]

تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ جزو بهترین تلویزیون‌های رده‌بالای ۲۰۲۰ هستند؛ اما آیا می‌دانید کدام‌یک از این تلویزیون‌ها پیروز نهایی میدان رقابت هستند؟

تصلا- بدون تردید هر زمانی که ال‌جی و سامسونگ تلویزیون‌های رده‌بالای خود را معرفی می‌کنند، علاقه‌مندان به دنیای صوت و تصویر هیجان‌زده می‌شوند. اگرچه ممکن است ارتقای ویژگی‌ها و مشخصات محصولات جدید نسبت به مدل‌های قبلی در برخی از موارد چندان چشمگیر نباشد، به دلیل اینکه هر دو برند بهترین محصول خود را روانه بازار کرده‌اند، تلویزیون‌های آن‌ها نسبت به یکدیگر برتری قابل‌ملاحظه‌ای ندارند. در ادامه درباره تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ بیشتر بدانید.

ال‌جی امسال با عرضه تلویزیون‌های اولد۵۵CX6LA و ۶۵CX6LA  توجه‌ها را بیش از پیش به خود جلب کرد. اگرچه طراحی ظاهری تلویزیون‌های سری C10 (CX) به‌اندازه طراحی تلویزیون‌های سری G10 (GX)   و W10  (WX) که در سطح بالاتری هستند، زیبا و چشم‌نواز نیست، از نظر فناوری تاحدود زیادی مشابه برادران زیباتر خود هستند.

قیمت تلویزیون‌های QE55Q80T و QE65Q80T که تلویزیون‌های کیولد سامسونگ محسوب می‌شوند، نسبت به اولدهای ال‌جی ارزان‌تر هستند، اما بدون تردید به همان اندازه طرفدار دارند؛ زیرا بسیاری از افراد متمایل به خرید تلویزیون رده‌بالا با قیمتی سرسام‌آور نیستند.

ال‌جی و سامسونگ هر دو برندهای با سابقه و مطرحی در زمینه تولید تلویزیون هستند، اما کدام‌یک از آن‌ها بهترین تلویزیون‌ها را در این رده قیمتی تولید کرده‌اند؟ با سایت اخبار لوازم خانگی تصلا همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسید.

ّیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

تفاوت‌ مدلهای تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED

وقتی صحبت از تلویزیون می‌شود، ال‌جی و سامسونگ تنها نمی‌خواهند اعتبار و توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند، بلکه می‌خواهند با فناوری‌های منحصربه‌فرد خود نیز در میدان نبرد عرض‌ اندام کنند.

سامسونگ تنها شرکت مطرحی است که تمایلی به استفاده از نمایشگرهای اولد ندارد. تاکنون ال‌جی، پاناسونیک و سونی در تلویزیون‌های رده‌بالای خود از نمایشگرهای OLED استفاده کرده‌اند که نیازی به نور پس‌زمینه ندارند و خود پیکسل‌های آن‌ها توانایی تولید نور را دارند؛ اما مسئولان سامسونگ هنوز هم معتقدند تلویزیون‌های دارای نور پس‌زمینه بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

در نمایشگرهای OLED اصلاً از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌شود و هر یک از پیکسل‌ها به‌تنهایی توانایی ایجاد نور را دارند و به همین دلیل نسبت به تلویزیون‌های دارای نور پس‌زمینه نازک‌تر هستند. درضمن درصورتی‌که از این ویژگی نمایشگرهای اولد به شیوه مناسبی استفاده شود، به‌راحتی می‌توان نور بخش‌های مختلف نمایشگر را به‌منظور ایجاد کنتراست بهتر کنترل کرد؛ اما در مقابل مدلهای مختلف تلویزیون‌ OLED نسبت به تلویزیون‌های QLED روشنایی کمتری دارند.

نور پس‌زمینه در واقع لایه‌ای متشکل از تعداد زیادی حباب است که در پشت نمایشگر قرار دارد. در تلویزیون‌های QLED این لایه نقاط کوانتومی را که برای ایجاد روشن‌ترین و زنده‌ترین رنگ‌هایی که در یک تلویزیون مورداستفاده قرار می‌گیرند، نوردهی می‌کند.

هردو نوع نمایشگر نقاط ضعف و قوت خود را دارد و کیفیت تلویزیون‌ها بستگی به توانایی سازندگان آن‌ها و همچنین نحوه بهره‌مندی از توانایی‌های بالقوه هر فناوری بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

تلویزیون‌ OLED ال‌جی سری سی ۱۰

تلویزیون‌ اولد سری C ال‌جی طرفداران زیادی دارد و توانسته انتظارات کاربران حرفه‌ای را تا میزان بسیار زیادی برآورده کنند. ال‌جی زمان و منابع زیادی را صرف ساخت این تلویزیون‌ها کرده است و به عرضه چنین تلویزیون‌‌هایی افتخار می‌کند.

ال‌جی مدتی پیش با عرضه جدیدترین مدل این سری یعنی مدلCX ، جایگاه خود را در عرضه تلویزیون‌های اولد با کیفیت مستحکم‌تر از قبل کرد. تلویزیون‌های CX مجهز به جدیدترین مدل نسل سوم پردازنده آلفا ۹ (Alpha 9) هستند.

تلویزیون‌ اولد سری C ال‌جی در خانه

این پردازنده برگ برنده جدیدترین تلویزیون‌های سری C برای پردازش عالی ویدیوهای مختلف با تمام رزولوشن‌ها است. جدیدترین پردازنده آلفا ۹ در تمام مواقع تصویری با بیشترین وضوح ممکن را ارائه می‌دهد؛ چه زمانی‌که از حداکثر توانایی تلویزیون و تمام پیکسل‌های آن برای نمایش محتوای۴K  استفاده می‌کند و چه زمانی‌که در حال ارتقای رزولوشن SD و HD است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

ویژگی‌های منحصر‌ به‌ فرد برای تقویت تصویر

حالت فیلم‌ساز(Filmmaker Mode):

به نظر می‌رسد سازندگان تلویزیون تصور می‌کنند با استفاده‌از فناوری‌های مختلف توانسته‌اند فیلم‌ها را به بهترین شکل ممکن را در نمایشگرهای خود نمایش دهند؛ اما فیلم‌سازان و سینماگران با این موضوع مخالف هستند؛ زیر آن‌ها لزوما تمایلی به استفاده از ویژگی‌هایی مثل تقویت وضوح فیلم یا قابلیت‌های مرتبط با نمایش روان و بدون تاری تصاویر دارای حرکت سریع (motion-smoothing) برای بهتر دیده شدن فیلم، تمایلی ندارند. حالت فیلم‌ساز تمام این ویژگی‌ها را غیرفعال می‌کند تا افراد فیلم را کاملاً مطابق انتظار فیلم‌ساز ببینند.

حالت Film maker

دالبی ویژن آی‌کیو (Dolby Vision IQ):

این ویژگی بسیار خوب باعث می‌شود رنگ‌ها، کنتراست و روشنایی تلویزیون در واکنش به تغییر نور محیط و متناسب با آن، تنظیم شود. بااستفاده‌از این ویژگی طبیعتاً تنظیمات مذکور در مورد محتوای در حال پخش اعمال و کیفیت آن در هر فضایی با نورکم یا زیاد حفظ شود.

استفاده از پردازنده جدید در تلویزیون‌ اولد سری C ال‌جی به همراه این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، باعث ایجاد بهترین کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها شده است؛ البته صدای این تلویزیون‌ها به‌اندازه تصویر آن‌ها شگفت‌انگیز نیست و چنین تلویزیون‌هایی باید صدای بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

مقایسه و تفاوت دالبی ویژن IQ

در کل زمانی که به خرید تلویزیون‌های رده‌بالا فکر می‌کنید، نباید نگران کیفیت آن‌ها نباشید؛ زیرا کیفیت آن‌ها کاملاً شما را متقاعد می‌کند. تلویزیون ۵۵ اینچ CX ۱۷۹۹ پوند و مدل ۶۵ اینچ آن ۲۷۹۹ پوند است؛ البته با توجه به اینکه ال‌جی در آینده تلویزیون‌های گران‌قیمتی در این رده عرضه می‌کند، احتمالا قیمت این تلویزیون‌ها کاهش می‌یابد.

تلویزیون‌های سری Q80Tسامسونگ

در حال‌حاضر سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده تلویزیون در جهان است و تلویزیون‌های رده‌بالای این شرکت همیشه توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ اما این تلویزیون‌های سامسونگ هر سال بیشتر از سال قبل دست‌کم گرفته می‌شوند.

تلویزیون‌های سری Q80T طراحی ساده‌ای دارند و در ساخت آن‌ها تنها به خود نمایشگرتوجه شده است. تلویزیون‌های این سری سامسونگ ویژگی‌های جذابی دارند که برخی از آن‌ها غیرضروری هستند؛ اما به نظر نمی‌رسد که این موضوع مشکلی برای آن‌ها ایجاد کرده باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی  

تلویزیون‌هایQ80Tسامسونگ در خانه

پردازنده ۴K کوانتوم ((۴K Quantum این تلویزیون‌ها وظیفه سنگین ارتقای وضوح ویدیوهایی با رزولوشن کمتراز۲۱۶۰p  به کیفیتی نزدیک به کیفیت ۴K را برعهده دارد. تلویزیون‌های سامسونگ نیز قابلیت تنظیم نور مطابق با نور محیط را دارند؛ بنابراین در محیط‌های کاملاً روشن یا کاملاً تاریک نیز می‌توانید بدون هیچ مشکلی از تماشای محتوای آن‌ها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای تقویت صدا

ردیابی منبع صدا (OTS Object Tracking Sound):

معمولاً در بیشتر تلویزیون‌ها بلندگوها در پایین تلویزیون و رو به پایین نصب می‌شوند؛ اما برخی از سازندگان ازجمله سونی و همچنین سامسونگ مدعی هستند با نصب بلندگو در پشت تلویزیون و در نقاط مختلف، می‌توان صدا را به شیوه بهتری منتقل کرد و با این روش صدا از مکان مناسب پخش می‌شود.

به‌عنوان‌مثال زمانی‌که انفجاری در گوشه قسمت بالای نمایشگر رخ می‌دهد، صدا از همان قسمت پخش می‌شود. سامسونگ با افزایش تعداد بلندگوها در تلویزیون‌های سری Q80T، به پخش صدا از زاویه و مکان مناسب کمک کرده است. از سوی دیگراین اقدام سامسونگ نشان می‌دهد تمام تمرکز این شرکت تنها معطوف به افزایش کیفیت تصویر نبوده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

صدای هماهنگ (Adaptive sound):

تلویزیون‌های Q80T علاوه‌بر اینکه می‌توانند نور تلویزیون را متناسب با نور محیط تنظیم کنند، از قابلیت هماهنگ کردن صدا متناسب با فضای محتوای در حال پخش نیز برخوردار هستند.

به ‌عنوان ‌مثال چنانچه هنگام پخش فیلم اکشن و بخش اصواتی مثل انفجار، شلیک تفنگ یا به‌غرش‌درآمدن موتور خودرو درحال تعقیب، صدای اسپیکرها تقویت شود، طبیعتا لذت تماشای فیلم دوچندان می‌شود؛ حتی در برخی از مواقع دیالوگ‌ها نیز باید با صدای بلندتری پخش شوند تا شنونده به ‌راحتی آن‌ها را درمیان صداهای دیگر بشنود.

علاوه ‌بر این، اسپیکرهای تلویزیون‌های رده‌بالای سامسونگ می‌توانند در محیط‌های پر سروصدا صدای قوی‌تری ایجاد کنند.

سامسونگ تلاش کرده است با تمرکز روی صدا و بهره‌مندی از نقاط قوت نمایشگرهای QLED محصول کاملی را عرضه کند؛ اما آیا به نظر شما این تلویزیون‌ها نسبت به مدل های مختلف تلویزیون OLED برتر هستند؟

منبع:

which.co.uk

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۰۴/۱۲
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نوآوری‌ها شرکت ال‌جی در طول ۷۰ سال
    جولای 26, 2020

    […] به توسعه ی فناوری LG thinQ در وسایل خانگی و بهبود عملکرد تلویزیون‌های OLED […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | توانایی‌های شگفت‌انگیز دستیار صوتی گوگل
    آگوست 16, 2020

    […] کند و به این ترتیب سریال یا فیلم مورد علاقه خود را در تلویزیون هوشمند مشاهده […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | نحوه جابجایی تلویزیون در اسباب کشی
    اکتبر 3, 2020

    […] اصلی در هنگام اسباب‌کشی است. تلویزیون مخصوصاً تلویزیون LED امروزی یکی از این وسایل محسوب می‌شود و چنانچه با […]

لینک کپی شد!