تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

راهنمای خرید تلویزیون دوو

کیفیت تلویزیون دوو چگونه است؟

راهنمای خرید
قیمت تلویزیون دوو به همراه کیفیت صدا و تصویر نسبتاً مناسب و ویژگی‌های جانبی قابل‌قبول توانسته طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان را راضی کنند. در این مطلب کیفیت تلویزیون دوو اعم از تلویزیون دوو 4k ، ال ای دی دوو ، تلویزیون دوو 55 اینچ بررسی می شود.

تصلابرند دوو یکی از برندهای مطرح و با سابقه تولیدکننده لوازم الکترونیکی کره‌ای است و هم‌اکنون محصولات آن تحت لیسانس کره در ایران تولید می‌شوند. اگر قصد خرید تلویزیون دوو را دارید، در این مطلب کیفیت تلویزیون دوو و قیمت تلویزیون دوو را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

کیفیت تصویر

تلویزیون‌ های دوو همچون تلویزیون‌ های سایر برندهای ایرانی، دارای ویژگی‌های ارتقادهنده کیفیت تصویر قابل‌توجهی نیستند و به‌نوعی تلویزیون‌های میان‌رده یا ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند.

در این تلویزیون ‌ها فناوری‌های خاصی برای بهبود پارامترهای مؤثر در کیفیت تصویر و وضوح آن مانند فناوری‌های ارتقادهنده کنتراست، روشنایی، غنای رنگ‌های درحال نمایش و میزان اشباع آن‌ها یا وضوح آن‌ها و نمایش تصاویر دارای حرکت سریع بدون تاری و دنباله‌دار شدن، دیده نمی‌شود.

در ضمن در این تلویزیون‌ ها فناوری خاصی برای نمایش رنگ مشکی به‌صورت عمیق و غنی نیز وجود ندارد (البته به غیر از تلویزیون‌ اولد دوو که در ادامه درمورد آن‌ توضیح خواهیم داد).

البته باید نیمه پر لیوان را هم نگاه کنیم؛ بنابراین اجازه دهید با مزایای تلویزیون‌های دوو ازنظر کیفیت تصویری نیز آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

برخورداری از پنل IPS

پنل IPS جزو متداول‌ترین مورداستفاده در تلویزیون‌ها محسوب می‌شود و ال‌جی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده این نوع از پنل‌ها است. پنل‌های IPS و پنل‌های AV جزو متداول‌ترین پنل‌های مورداستفاده در تلویزیون‌ها هستند (برخی از تلویزیون‌های Full HD دوو دارای پنل VA هستند که مزایا و معایب مختلفی نسبت به یکدیگر دارند.

تلویزیون‌های دارای پنل IPS زاویه دید بیشتری نسبت به پنل‌های VA دارند. هنگامی‌که تلویزیون‌های IPS را از زوایای کناری مشاهده می‌کنید، کیفیت تصاویر و کیفیت رنگ‌ها کاهش پیدا نمی‌کند و می‌توانید تقریباً از هر زاویه‌ای در مقابل تلویزیون‌های IPS از کیفیت تصویر بالای آن‌ها لذت ببرید.

هنگامی‌که تلویزیون‌های VA را از زوایای کناری تماشا می‌کنید، کیفیت تصاویر و میزان اشباع رنگ‌ها به‌میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند و حتی ممکن است برخی از رنگ‌ها تغییر کنند (مثلاً رنگ مشکی را به شکل رنگ خاکستری ببینید). در ضمن تلویزیون‌های دارای این پنل در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها در نمایش رنگ‌ها به‌صورت طبیعی‌تر و زنده‌تر موفق‌تر عمل می‌کنند و می‌توانند رنگ‌های سبز و قرمز را غنی‌تر و با اشباع بیشتری نمایش دهند.

در کل این تلویزیون‌ها در بازآفرینی رنگ‌ها با دقت بهتر عملکرد بهتری نسبت به سایر انواع تلویزیون‌ها دارند. یکی دیگر از مزایای تلویزیون ‌های IPS نسبت به تلویزیون ‌های AV، عملکرد بهتر در زمینه مقابله با انعکاس نور است؛ بنابراین چنانچه تلویزیون‌ها را در محیط پورنوری قرار دهید، انعکاس نور کیفیت آن‌ها را در مقایسه با سایر انواع تلویزیون ‌ها کمتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. عمر بالای تلویزیون ‌های IPS و مقاومت بیشتر آن‌ها نسبت به سایر انواع تلویزیون‌ها نیز می‌تواند دلیل خوبی برای خرید آن‌ها باشد

البته تلویزیون‌های IPS در زمینه ایجاد رنگ مشکی عمیق و غنی و همچنین ایجاد کنتراست بالا به‌اندازه تلویزیون‌های VA موفق نیستند؛ بنابراین ممکن است این تلویزیون‌ها در برخی از موارد رنگ مشکی را کمی روشن و متمایل به رنگ سرمه‌ای تیره نمایش دهند. همچنین ممکن است در هنگام مشاهده تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک در این تلویزیون‌ها، هاله‌ای از نور در اطراف قسمت‌های روشن تصویر ایجاد شود که این موضوع برای بسیاری از افراد چندان خوشایند نیست.

عملکرد نه ‌چندان خوب تلویزیون‌های IPS در ایجاد کنتراست بالا باعث می‌شود نقاط روشن تصویر کاملاً روشن و نقاط تیره آن، کاملاً تیره نمایش داده نشوند و مرز بین این قسمت‌ها چندان واضح نباشد. کنتراست مناسب نقش بسیار مهمی در افزایش کیفیت تصویر دارد و این معایب می‌توانند کیفیت تصاویر را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

رنگ ۱۰ بیتی

عمق بیت رنگ یکی از پارامترهای تعیین‌کننده توانایی تلویزیون برای نمایش طیف‌های مختلف رنگ‌ها است. تلویزیون‌های ۱۰ بیتی دوو می‌توانند در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها، طیف‌های بسیار گسترده‌تری از رنگ‌ها را نمایش دهند.

در ضمن طیف‌های مختلف رنگ‌های مشابه در تلویزیون‌های ۱۰ بیتی نسبت به تلویزیون‌های ۸ بیتی به‌صورت روان‌تر و نرم‌تری نمایش داده می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال صحنه‌هایی مانند غروب آفتاب که دارای طیف‌های متنوعی از رنگ‌های مشابه هستند، با وضوح بیشتر و به‌صورت طبیعی‌تری نمایش داده می‌شوند.

در ضمن تصاویر شبکه‌های HD صداوسیما با رنگ ۱۰ بیتی پخش می‌شوند؛ بنابراین تلویزیون‌های دوو می‌توانند این تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن نمایش دهند.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید

برخورداری از پنل LED IPS با درجه کیفی +A

پنل‌های LED +A جزو بهترین و با کیفیت‌ترین پنل‌ها هستند و برخورداری این پنل‌ها از درجه کیفی +A نشان می‌دهد. این پنل‌ها در نوع خود دارای بالاترین کیفیت ممکن است. پنل‌های درجه یک خط و خش یا هیچ نقص دیگری ندارند و کاملاً شفاف هستند.

در ضمن این پنل‌ها فاقد رنگ هستند و تابش نور به آن‌ها باعث تجزیه شدن نور و ایجاد رنگین‌کمانی از رنگ‌ها روی نمایشگر تلویزیون نمی‌شوند. ایجاد رنگ‌های مختلف روی نمایشگر تلویزیون چندان خوشایند نیست و می‌تواند تا حدودی باعث افت کیفیت تصویر شود.

برخورداری از HDR 10

برخورداری از استاندارد HDR 10 باعث افزایش کنتراست، روشنایی، وضوح و جزئیات تصویر می‌شود و تصاویر با رنگ‌های زنده‌تر و طبیعی‌تری نمایش داده می‌شوند. با توجه به اینکه اکثر محتواهای ۴K با استاندارد HDR منتشر می‌شوند؛ چنانچه تلویزیون از این فرمت پشتیبانی نکند، رنگ‌ها اصلاً جذاب نیستند و تیره و تار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم تلویزیون ۴k است یا نه ؟

برخورداری از قابلیت انطباق ۴۰۰ هرتز

این قابلیت باعث می‌شود تصاویر تلویزیون‌های دوو تا حدودی روان نمایش داده شوند؛ البته با توجه به اینکه نرخ رفرش واقعی این تلویزیون‌ها ۶۰ هرتز است، ان‌ها در زمینه نمایش تصاویر دارای حرکت سریع عملکرد چندان خوبی ندارند.

قابلیت ارتقای وضوح تصاویر

تلویزیون‌های دووی دارای این قابلیت می‌توانند وضوح محتوای HD را به‌وضوح محتوای ۴K ارتقا دهند و آن‌ها را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند؛ بنابراین تصاویر HD نیز در مدل های مختلف تلویزیون دوو ۴k با کیفیت و وضوح بسیار خوبی نمایش داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مقایسه و تفاوت تلویزیون‌ OLED ال‌جی و QLED سامسونگ

معایب تلویزیون‌های دوو از نظر کیفیت تصویر

سیستم نور پس‌زمینه LED Edge یا ELED

یکی از معایب تلویزیون‌های دوو در رابطه با کیفیت تصویر، برخورداری از سیستم نور پس‌زمینه LED Edge یا ELED است. تمام تلویزیون‌های میان رده و ارزان‌قیمت دارای این سیستم نور پس‌زمینه هستند. در این سیستم دیودهای LED تأمین‌کننده نور پس‌زمینه تنها در لبه‌های تلویزیون قرار دارند و در تمام نقاط پنل تعبیه نشده‌اند.

به همین دلیل نور قسمت‌های کناری تصاویر درحال نمایش در این تلویزیون‌ها بیشتر از سایر قسمت‌های آن‌ها است و هاله‌ای از نور در اطراف این تصاویر دیده می‌شود. این هاله نور در زمان نمایش تصاویر تیره محسوس‌تر می‌شود و این موضوع برای برخی از افراد آزاردهنده است..

نرخ رفرش پایین و زمان پاسخگویی کم

نرخ رفرش پایین و زمان پاسخگویی کم نیز می‌تواند بسیاری از افراد مخصوصاً گیمرها را در مورد خرید این تلویزیون‌ها مردد کند.

نرخ رفرش (توانایی نمایشگر برای نمایش فریم‌ها و تصاویر جدید در هر ثانیه) بالا و زمان پاسخگویی کم برای بسیاری از گیمرها اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد؛ زیرا در صورت بالا بودن نرخ رفرش، تصاویر دارای حرکت سریع، نرم و روان نمایش داده نمی‌شوند و کمی تار و دنباله‌دار به نظر می‌رسند (حتی ممکن است در مواردی که حرکات تصاویر بسیار سریع باشد، تاری و دنباله‌دار بودن تصاویر کاملاً محسوس ‌شود).

زمان پاسخگویی بالا هم موجب می‌شود فاصله زمانی بین پردازش تصاویر و نمایش آن‌ها افزایش یابد؛ بنابراین زمانی که گیمر دکمه‌ای را روی دسته کنسول یا کامپیوتر می‌زند، واکنش بازی نسبت به زدن دکمه کمی با تأخیر انجام می‌شود و این موضوع می‌تواند در صحنه‌های حساس برای گیمر آزاردهنده شود؛ البته زمان پاسخگویی برخی از تلویزیون‌های ۴K دوو هم چندان بد نیست و این تلویزیون‌ها از حداقل زمان پاسخگویی لازم برای یک تلویزیونی گیمینگ مناسب یعنی ۵ میلی‌ثانیه برخوردار هستند. زمان پاسخگویی خوب برای یک تلویزیون گیمینگ مناسب ۵ ثانیه یا کمتر از آن است.

بیشتر بخوانید: جدیدترین فناوری‌های مورد استفاده در سینمای خانگی

کیفیت صدا

متأسفانه تلویزیون ‌های دوو برای ارتقای کیفیت صدا نیز هیچ فناوری خاصی ندارد و دوو هم همانند سایر برندهای ایرانی تنها به ایجاد قابلیت صدای دالبی دیجیتال و دالبی دیجیتال پلاس در تلویزیون‌های خود اکتفا کرده که تأثیر چندانی در بهبود کیفیت صدای این تلویزیون‌ها ندارد و تنها به فراگیرشدن صدای آن‌ها کمک می‌کند. دوو در مدل های مختلف تلویزیون دوو ۴k از دو بلندگوی ۱۵ واتی استفاده کرده است؛ بنابراین قدرت صدای این تلویزیون‌ها کمی بیش از حد معمول است و یک مزیت برای آن برای آن‌ها محسوب می‌شود.

متأسفانه هیچ یک از تلویزیون‌های دوو دارای ساب‌ووفر داخلی برای ایجاد صدای بأس عمیق و غنی نیستند و از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی نمی‌کند که با توجه به رده قیمتی آن‌ها اصلاً جای تعجب نیست. در ضمن بلندگوهای تلویزیون‌ها طراحی ساده‌ای دارد و توانایی هدایت صدا به سمت اطراف یا جلو را ندارد.

بیشتر بخوانید: ترفند تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی ال جی

پورت‌ها

مدل های مختلف تلویزیون دوو ۴k دارای ۳ پورت HDMI، دو پورت USB، یک کامپوزیت، یک کامپوننت، خروجی صدای دیجیتال کواکسیال، خروجی هدفون و خروجی آنتن هستند.

یکی از مزایای بسیار خوب این تلویزیون‌ها که برخی از تلویزیون‌های ایرانی فاقد آن هستن، وجود پورت HDMI ARC در آن‌ها است. با استفاده از این پورت می‌توانید صدای دیجیتال ۸ کاناله را از تلویزیون به سیستم‌های صوتی دارای این پورت (تقریباً تمام سینماهای خانواده و ساندبارهای جدید دارای این پورت هستند) و تصویر را از سیستم‌های صوتی دارای دی‌وی‌دی و بلوری پلیر تنها با یک کابل HDMI انتقال دهید. با استفاده از کابل HDMI ARC می‌توانید صدای دیجیتال را به بهترین شکل ممکن انتقال دهید. پورت کواکسیال تنها می‌تواند صدای ۶ کاناله (۵٫۱) را منتقل کند.

یکی از معایب تلویزیون‌های دوو در زمینه پورت‌ها عدم برخورداری از خروجی صدای دیجیتال اپتیکال است. خروجی صدای دیجیتال اپتیکال امکان انتقال صدای دیجیتال ۵٫۱ کاناله بدون هیچ‌گونه نویز و با شفافیت بسیار بالا را فراهم می‌کند. نویز ناشی از استفاده از وسایلی مانند گوشی ثابت تلفن بی‌سیم و یا روشن و خاموش کردن لامپ‌های مهتابی نزدیک یا کنار تلویزیون، عملکرد کابل اپتیکال را برخلاف کابل HDMI تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؛ زیرا کابل اپتیکال فاقد رشته‌های سیمی است و سیگنال‌ها را با استفاده از نور منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

سیستم ‌عامل

مدل های مختلف تلویزیون ۴K دوو دارای سیستم‌عامل اندروید ۹ هستند که عملکرد روانی را برای این تلویزیون‌ها به ارمغان می‌آورد و نصب اپلیکیشن‌های بیشتر و جدیدتر (اپلیکیشن‌های سازگار با اندروید تی‌وی) روی این تلویزیون‌ها را نیز امکان‌پذیر می‌کند. از میان دیگر مزایای برخورداری تلویزیون‌ های ۴K از سیستم‌عامل اندروید می‌توان به دسترسی راحت‌تر به سرویس‌های استریم و به‌اشتراک‌گذاری ویدیوی ایرانی و خارجی (مثلاً نماوا، فیلمیو، یوتیوب و…)، اتصال به اینترنت و وبگردی اشاره کرد.

البته این تلویزیون‌ها همانند سایر تلویزیون‌های برندهای ایرانی دارای سخت‌افزار چندان قدرتمندی نیستند و به همین دلیل ممکن است گاهی هنگ کنند یا دچار کندی سرعت شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از خرید تلویزیون‌های ایرانی دارای سیستم‌عامل صرف‌نظر کنید و به‌جای آن یک تلویزیون ساده همراه با یک اندروید باکس حرفه‌ای و رده‌بالا بخرید!

بیشنر بخوانید: کیفیت تلویزیون های اسنوا چگونه است؟ + قیمت

قابلیت‌ های ارتباطی

تلویزیون‌های هوشمند دوو علاوه‌بر برخورداری از بلوتوث از ویژگی‌های و قابلیت‌های دیگری برای برقراری ارتباط بی‌سیم با گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها جهت نمایش محتوای در حال نمایش در این دستگاه‌ها روی نمایشگر بزرگ تلویزیون برخوردار هستند. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • قابلیت اسکرین میرر (Screen mirror): با استفاده از این فناوری می‌توانید هر آنچه را که در نمایشگر دستگاه‌های سازگار با این فناوری در حال نمایش است، در نمایشگر تلویزیون نیز پخش کنید (البته ممکن است تصاویر با تأخیر بسیار کمی نسبت به دستگاه اصلی روی نمایشگر نمایش داده شود).
  • فناوری Airplay: فناوری Airplay فناوری اختصاصی اپل است و پخش تصاویر، ویدیوها و موسیقی‌های و برخی از فایل‌های دیگر در حال نمایش روی دستگاه‌های مک و iOS روی نمایشگر بزرگ تلویزیون را فراهم می‌کند.
  • DLNA: این فناوری هم برای پخش تصاویر، ویدیوها و موسیقی‌های دستگاه‌های سازگار با این فناوری روی نمایشگر بزرگ تلویزیون پخش می‌شود.

توجه: برای استفاده از تمام این روش‌های ارتباطی بی‌سیم باید هر دو دستگاه به یک مودم وای‌فای متصل شوند.

مشخصات سخت‌افزاری

تلویزیون‌های هوشمند دوو مانند سایر تلویزیون‌های ایرانی و حتی تلویزیون‌های میان‌رده خارجی، سخت‌افزار چندان قدرتمندی ندارند از میان مشخصات سخت‌افزاری این تلویزیون‌ها تنها به برخورداری آن‌ها از پردازنده چهار هسته‌ای و ۸ گیگابایت حافظه داخلی اشاره شده است.

بیشتر بخوانیدد: بررسی پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار در آذرماه۹۹+ قیمت

امکانات جانبی

امکانات جانبی تلویزیون‌های اسمارت دوو، چندان زیاد نیست و در حد سایر تلویزیون‌های ایرانی است. امکانات جانبی تلویزیون‌های دوو شامل موارد زیر می‌شود:

  • برخورداری از گیرنده دیجیتال DVB-T2: این گیرنده دیجیتالی امکان دریافت شبکه‌های HD صداوسیما را فراهم می‌کند.
  • برخورداری این تلویزیون‌ها از این گیرنده دیجیتالی جدید نشان‌دهنده پشتیبانی این تلویزیون‌ها از کدک تصویر جدید H.265 نیز است. محتواهای دارای این کدک تصویری دارای حجم کم و کیفیت بالایی هستند؛ به‌عنوان‌مثال کیفیت یک فیلم ۱۰ گیگابایتی H.265 با یک فیلم ۲۰ گیگابایتی H.264 یکسان است و حتی ممکن است بهتر هم باشد. در ضمن کیفیت فیلم H.265 نسبت به یک فیلم H.264 دارای بیت‌ریت یکسان (بیت‌ریت یکی از شاخص‌های اصلی تعیین‌کننده کیفیت کننده کیفیت است) بهتر است.
  • قابلیت PVR: این قابلیت امکان ضبط برنامه روی فلش یا هارد اکسترنال را فراهم می‌کند.
  • قابلیت تایم شیفت (Time Shift): با استفاده از این قابلیت می‌توانید زمانی که تلویزیون در حال ضبط برنامه است، بدون این که خللی در ضبط برنامه ایجاد شود، زمان آن را به عقب بازگردانید و قسمت موردنظر خود را تماشا کنید.
  • قابلیت EPG یا راهنمای برنامه الکترونیکی: با استفاده از این قابلیت می‌توانید جدول زمان‌بندی برنامه‌های هر شبکه را به همراه توضیح مختصری در مورد آن‌ها مشاهده کنید.
  • برخورداری از ریموت کنترل هوشمند و استفاده از آن به‌جای موس برای دسترسی راحت‌تر به قسمت‌های مختلف سیستم‌عامل
  • برخورداری از قفل کودک
  • قابلیت خاموش شدن خودکار
  • قابلیت فیلتر کردن نور آبی: برخی از تلویزیون‌های دوو می‌توانند نور آبی را فیلتر کنند. این قابلیت باعث می‌شود چشم‌های شما در هنگام تماشای تلویزیون در محیط تاریک کمتر خسته و اذیت شوند و خواب بهتری داشته باشید؛ زیرا قرار گرفتن انسان در معرض نور آبی در شب می‌تواند باعث اختلال در خواب او شود.

درکل تلویزیون‌های دوو نیز مانند سایر تلویزیون‌های ایرانی، تلویزیون‌های میان‌رده‌ای محسوب می‌شوند و برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای چندان مناسب نیستند؛ اما برای افرادی که در مورد کیفیت تلویزیون چندان سخت‌گیر نیستند و تنها می‌خواهند تلویزیونی با کیفیت قابل‌قبول و قیمتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشند، گزینه‌های مناسبی هستند.

طراحی

طراحی تلویزیون‌های دوو نیز مانند سایر تلویزیون‌های مدرن است. این تلویزیون‌ها نیز دارای قاب بسیار باریکی هستند که باعث می‌شود کاملاً غرق در فضای فیلم شوید.

تلویزیون‌های Full HD و HD دوو

متأسفانه تنها مدل های مختلف تلویزیون دوو ۴k دارای سیستم‌عامل اندروید، امکانات ارتباطی بی‌سیم جهت برقراری ارتباط بی‌سیم بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و تلویزیون‌ها، بلوتوث و HDR 10 برخوردار هستند و تلویزیون‌های Full HD و HD این برند از این امکانات محروم هستند (البته یکی از تلویزیون‌های Full HD دوو دارای سیستم‌عامل اندروید است)؛ اما تعداد و نوع پورت‌های این تلویزیون‌ها با تلویزیون‌های ۴K یکسان است و ویژگی‌هایی همچون گیرنده دیجیتالی DVB-T2، قابلیت تایم شیفت، قابلیت PVR و قابلیت EPG در این تلویزیون‌ها نیز دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین ساندبار

تلویزیون اولد دوو

دوو یک تلویزیون اولد منحنی ۴K را نیز روانه بازار کرده است. این تلویزیون به دلیل اینکه فاقد نور پس‌زمینه است و خود پیکسل‌ها توانایی تولید نور را دارند (خود نورده هستند) و می‌توانند به‌صورت جداگانه خاموش یا روشن شوند، می‌توانند در هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تیره (مانند صحنه قرص ماه در میان آسمان کاملاً تاریک شب) کنتراست بی‌نهایتی را ایجاد کنند (روشن‌ترین نقاط صورت کاملاً روشن و تیره‌ترین نقاط را به‌صورت کاملاً تیره نمایش می‌دهند). این پیکسل‌ها رنگ مشکی را نیز به‌صورت عمیق و غنی نمایش می‌دهند.

در تلویزیون‌های LED متداول امکان خاموش کردن هر یک از دیودهای LED تولیدکننده نور پس‌زمینه وجود ندارد و تنها خاموش کردن برخی از نواحی نوردهی (منظور تعدادی از دیودهای LED است که در کنار هم قرار هم قرار گرفته‌اند و برای نوردهی بخش‌های خاصی از پنل استفاده می‌شوند) امکان‌‌‌پذیر است (البته کاهش نور هر یک از دیودهای LED با فیلتر کردن آن‌ها امکان‌پذیر است)؛ بنابراین تلویزیون‌های LED متداول نمی‌توانند کنتراست مطلوبی را ایجاد کنند و رنگ مشکی را نیز نمی‌توانند به‌صورت کاملاً مشکی نمایش دهند).

از دیگر مزایا و معایب اولد دوو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای اولد خمیده ۴K دوو

  • قابلیت ایجاد تصاویر کاملاً فراگیر و شبه سه‌بعدی به دلیل منحنی بودن تلویزیون که باعث می‌شود کاملاً در فضای فیلم غرق شوید و بتوانید روی بخش‌های مهم تصویر بهترتمرکز کنید.
  • برخورداری از فناوری HDR 10
  • برخورداری از قابلیت ارتقای وضوح تصویر (Upscaling)
  • قابلیت نمایش طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها (میلیاردها رنگ) به دلیل برخورداری از پیکسل‌های چهار رنگ: در این تلویزیون به‌جای پیکسل‌های متداول که قابلیت ایجاد سه رنگ اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی را دارند، از پیکسل‌هایی استفاده شده است که می‌توانند علاوه بر این سه رنگ، رنگ سفید را نیز ایجاد کنند. به همین دلیل اولد دوو می‌تواند طیف بسیار گسترده‌تری از رنگ‌ها را نسبت به رنگ‌های متداول ایجاد کند.
  • برخورداری از زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه و موتور پردازش تصویر MGCI که می‌تواند تصاویر دارای حرکت سریع را برای نمایش داده شدن با جزئیات کامل و بدون هیچ‌گونه جاماندگی و دنباله‌دار شدن، پردازش و آماده کند؛ بنابراین اولد دوو می‌تواند گزینه کاملاً ایده‌آلی برای گیمینگ باشند. در ضمن این تلویزیون دارای قابلیت انطباق ۱۰۰ هزار هرتز است که تضمین‌کننده نمایش کاملاً روان تصاویر دارای حرکت سریع در این تلویزیون است.
  • برخورداری از اندروید ۵٫۱
  • برخورداری از ریموت کنترل هوشمند و امکان استفاده از آن به‌جای موس
  • قابلیت اتصال به اینترنت
  • برخورداری از ویژگی‌های Air Play و اسکرین میرور
  • دارای صدای دالبی
  • طراحی بسیار زیبا: ضخامت تلویزیون اولد منحنی دوو تنها ۵٫۶ میلی‌متر است و انحنای تلویزیون و همچنین پایه منحنی آن، زیبایی خاصی به تلویزیون بخشیده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مدل‌های تلویزیون جی پلاس

معایب تلویزیون اولد هوشمند خمیده دوو

  • روشنایی کمتر نسبت به تلویزیون‌های LED متداول به دلیل عدم برخورداری از نور پس‌زمینه
  • مشکل احتباس تصویر یا به‌جاماندگی تصویر (image retention): درصورتی‌که تصویری کاملاً ثابت یا ویدیوهای با بخش‌های ثابت (مثل کارد زیرنویس یا لوگو) به مدت طولانی (مثلاً ۳ یا ۴ ساعت) روی این تلویزیون نمایش داده شوند، جای‌ تصاویر کاملاً ثابت روی تلویزیون باقی می‌ماند؛ البته در برخی از موارد مشکل پس از گذشت مدت کوتاهی برطرف می‌شود؛ اما احتمال برطرف نشدن این مشکل نیز وجود دارد؛ در این صورت پنل باید تعمیر یا تعویض شود که هزینه زیادی دارد.
  • عمر کم تلویزیون
  • زاویه دید محدود به دلیل منحنی بودن تلویزیون: اگرچه  تلویزیون منحنی می‌توانند تصاویر کاملاً فراگیر را ایجاد کنند؛ اما برای این که بتوانید تصاویر این تلویزیون‌ها را به بهترین شکل ممکن ببینید، باید درست در مقابل و در مرکز آن‌ها بنشینید؛  در غیر این صورت تصاویر را به شکل کشیده و غیرطبیعی مشاهده خواهید کرد؛ بنابراین معمولا چنانچه با اعضای خانواده خود چند نفره تلویزیون تماشا می‌کنید، از خرید تلویزیون منحنی صرف‌نظر کنید.
  • آسیب‌پذیر بودن تلویزیون در مقابل انعکاس نور: انعکاس نور در تلویزیون‌های دوو کیفیت تصویر آن‌ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد؛ بنابراین نمی‌توانید این تلویزیون را در مکانی کاملاً روشن با لامپ‌های زیاد یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید.

این تلویزیون دارای سه پورت HDMI (شامل یک پورت HDMI ARC، دو USB (یک USB 2.0 و یک USB 3.0)، یک کامپوزیت و یک پورت لن اشاره کرد

تلویزیون اولد منحنی ۴K دوو مانند مدل های تلویزیون دوو ۴k این برند دارای گیرنده دیجیتالی DVB-T2، پشتیبانی از کدک تصویر H.265، قابلیت تایم شیفت، قابلیت PVR، قابلیت EPG و قابلیت DLNA است.

متأسفانه در حال حاضر این تلویزیون اولد دوو موجود نیست.

میزان رضایت مردم از تلویزیون دوو ۴k  و Full HD  دوو

نظرات مردم در مورد تلویزیون‌های دوو متفاوت است، برخی از مصرف‌کنندگان از کیفیت این تلویزیون‌ها رضایت نسبی دارند و معتقدند این تلویزیون‌ها با توجه به قیمت‌شان، مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند؛ اما برخی از مصرف‌کنندگان هم از این تلویزیون‌ها کاملاً ناراضی هستند و حتی گزارش‌هایی در مورد سوختن برد آن‌ها بیان کرده‌اند. نقاط قوت و ضعف تلویزیون‌های دوو که اکثر کاربران در مورد آن‌ها اتفاق نظر دارند، شامل موارد زیر می‌شود:

نقاط قوت:

  • کیفیت و حجم مناسب صدا
  • طراحی زیبا
  • برخورداری از نسخه به‌روز اندروید
  • قابلیت ارتقای وضوح تصاویر HD به ۴K

معایب:

  • کاربرپسند نبودن رابط کاربری
  • هنگ کردن تلویزیون در برخی از موارد
  • نامناسب بودن محل قرارگیری پورت‌ها
  • گارانتی و خدمات پس از فروش ضعیف
  • دیر روشن شدن تلویزیون
  • زیبا نبودن منو

گارانتی تلویزیون دوو

مدل های مختلف تلویزیون دوو با گارانتی ۲۴ ماهه انتخاب سرویس عرضه می‌شوند. در هنگام خرید این تلویزیون حتماً باید نصاب مورد تأیید شرکت تلویزیون را نصب کند؛ در غیر این صورت گارانتی دستگاه باطل می‌شود.

آشنایی با بهترین مدل ‌های تلویزیون دوو

تلویزیون دوو ۵۵ اینچ ۴k مدل DSL-5700U

مشخصات:

  • رزولوشن: ۴K (3840×۲۱۶۰)
  • نوع پنل: IPS
  • پورت‌ها: سه HDMI، دو USB، یک کامپوزیت، یک کامپوننت، یک خروجی صدای هدفون، پورت لن، خروجی صدای دیجیتال کواکسیال

ویژگی‌ها:

  • استاندارد HDR 10
  • قابلیت ارتقای وضوح تصویر (upscaling)
  • عمق رنگ ۱۰ بیتی
  • پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال
  • دارای دو بلندگوی ۱۵ واتی
  • برخورداری از زمان پاسخگویی مناسب (۵ میلی‌ثانیه)
  • برخورداری از قابلیت انطباق تصویر ۴۰۰ هرتز
  • برخورداری از بلوتوث
  • برخورداری از اندروید ۹
  • برخورداری از کنترل هوشمند
  • برخورداری از قابلیت اسکرین میرر
  • برخورداری از قابلیت ایر پلی
  • برخورداری از گیرنده دیجیتالی DVB-T2
  • برخورداری از قابلیت PVR
  • برخورداری از قابلیت تایم شیفت
  • برخورداری از قابلیت EPG

قیمت تلویزیون دوو ۵۵ اینچ ۴k مدل K5700U حدودا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: تلویزیون تکنو لایو چه امکاناتی دارند؟

تلویزیون ال ای دی دوو سایز ۵۰ اینچ مدل DSL-50K5900U هوشمند

تنها تفاوت این تلویزیون با مدل K5700U رنگ آن‌ها است. مدل K5700U خاکستری و مدل K5900U مشکی رنگ است. قیمت تلویزیون ال ای دی دوو دوو مدل K5900 سایز ۵۰ اینچ ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

تلویزیون ال ای دی دوو مدل DLE-43K4400 سایز ۴۳ اینچ

این تلویزیون جزو بهترین تلویزیون‌های Full HD دوو محسوب می‌شود و دارای گیرنده دیجیتالی DVB-T2 است. این تلویزیون از کدک H.265 نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت تلویزیون دوو ۴۳ حدودا ۶,۸۵۰,۰۰۰ تومان است.

فهرست قیمت روز سایر تلویزیون‌های دوو

توجه: کلیه قیمت‌ها مربوط به تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ هستند.

مدل وضوح اندازه (اینچ) قیمت (تومان)
K4300U ۴K ۵۰ از ۹,۱۷۰,۰۰۰ تا ۱۰,۴۰۰,۰۰۰
K5300U ۴K ۵۰ از ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۱۳۰,۰۰۰
K5300U ۴K ۵۵ از ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ تا ۱۳,۵۰۰,۰۰۰
K5300U ۴K ۴۳ از ۶,۸۸۰,۰۰۰ تا ۷,۷۹۱,۰۰۰
K5400U ۴k ۵۰ از ۹,۹۹۰,۰۰۰ تا ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
K5400U ۴k ۵۵ از ۱۲,۹۰۰,۰۰۰ تا ۱۳,۷۵۰,۰۰۰
DLE-H1800-DPB Full HD ۵۵ از ۱۰,۲۴۵,۰۰۰ تا ۱۱,۴۵۰,۰۰۰
DLE-H1800-DPB Full HD ۴۳ از ۵,۹۹۰,۰۰۰ تا ۷,۳۰۰,۰۰۰
H1800 HD ۳۲ از ۳,۸۸۰,۰۰۰ تا ۴,۲۸۰,۰۰۰
K3300 Full HD ۴۳ از ۶,۶۰۰,۰۰۰ تا ۶,۹۰۰,۰۰۰
K4100-DPB Full HD ۴۳ از ۵,۵۵۰,۰۰۰ تا ۶,۶۰۰,۰۰۰
LE-G5300-DPB (هوشمند) Full HD ۵۵ ۱۳,۱۰۰,۰۰۰
K4400U Full HD ۵۰ از ۹,۱۷۰,۰۰۰ تا ۹,۴۹۰,۰۰۰
K4400 Full HD ۴۳ از ۶,۱۰۰,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰,۰۰۰

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3.6 / 5. تعداد آرا: 8

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    جولای 20, 2021

    دوو نخرید. ال جی داشتم اشتباه کردم رفتم دوو خریدم. ایرانیه. بدبخت شدم. هفته ای بک بار هنگ میکنه. مدام باد ریست بشه. پس هم نمیگیرن

لینک کپی شد!