تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

سه نکته مهم درباره استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما

راهنمای استفاده
درباره اینکه ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند کالای ایرانی کیفیت لازم را ندارند و اگر انتخابشان کنیم مجبور می‌شویم چند سال دیگر دوباره هزینه کنیم و یکی دیگر به جای آن بخریم. برخی معتقدند باید کالای ایرانی خرید تا از تولید داخلی حمایت کنیم و اگر درست تحقیق کنیم می‌توانیم در میان برندهای ایرانی هم اجناس با کیفیتی پیدا کنیم.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک :  درباره اینکه ماشین ظرفشویی ایرانی بخریم یا خارجی، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برخی اعتقاد دارند کالای ایرانی کیفیت لازم را ندارند و اگر انتخابشان کنیم مجبور می‌شویم چند سال دیگر دوباره هزینه کنیم و یکی دیگر به جای آن بخریم. برخی معتقدند باید کالای ایرانی خرید تا از تولید داخلی حمایت کنیم و اگر درست تحقیق کنیم می‌توانیم در میان برندهای ایرانی هم اجناس با کیفیتی پیدا کنیم.

حقیقت این است که در میان برندهای ایرانی نیز کالاهای باکیفیت وجود دارد که با انتخاب آنها هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم یک کالای خوب به وسایل خود انتخاب کرده‌ایم. فرقی نمی‌کند که می‌خواهیم چه چیزی بخریم، آنچه اهمیت دارد این است که قبل از خرید زیر و بم هر وسیله‌ای را در بیاوریم و مطمئن شویم که انتخابمان درست است و نیازهایمان را پاسخ می‌دهد.

یکی از برندهای تولیدکننده لوازم خانگی که در این سال‌ها تا حد زیادی توانسته خود را به مصرف کنندگان ثابت کند، پاکشوماست. این برند ماشین ظرفشویی هم تولید می‌کند.

فرقی ندارد ماشین ظرفشویی شما از یک برند خارجی باشد یا ایرانی؛ اگر ندانید که طرز صحیح استفاده از این وسیله به چه صورتی است، امکان خرابی آن وجود دارد.

در مطلب طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما قصد داریم یک راهنمای استفاده از این وسیله تهیه کنیم. بسیاری از لوازم منزل از این جهت دچار مشکل می‌شوند که ما روش درست استفاده از آنها را نمی‌دانیم. دفترچه راهنما هم ممکن است برای بسیاری از افراد گنگ باشد.

بنابراین وجود چنین راهنمایی کمک می‌کند تا شما بتوانید به روش صحیح از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید و عمر آن را بالا ببرید. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، یا ماشین ظرفشویی پاکشوما را خریده‌اید و هنوز طرز استفاده از آن را نمی‌دانید؛ این مطلب مخصوص شماست. لطفا تا انتهای آن با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: طرز کار ماشین ظرفشویی و نحوه استفاده از مواد شوینده

سه نکته مهم درباره استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما

اگر در خانه خود ماشین ظرفشویی پاکشوما دارید، سه نکته مهم را باید حتما بدانید. در ادامه این سه نکته را مختصرا توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای ماشین ظرفشویی خود محل مناسب انتخاب کنید

پس از خرید ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌‎ترین مسائلی که باید بدان توجه کرد، انتخاب محل مناسب برای قرار دادن این وسیله است. این محل بهتر است سطحی صاف و یکدست باشد تا در صورتی که دستگاه لرزش داشت به آن آسیبی وارد نشود. همچنین بهتر است در نزدیکی چاه آب و شیر آشپزخانه قرار بگیرد تا به راحتی بتوان شلنگ تخلیه آن را نصب کرد. بهتر است ماشین ظرفشویی ۳۰ سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد.

ماشین ظرفشویی را به درستی نصب کنید

در طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما قبل از هر چیز بهتر است نحوه صحیح نصب را یاد بگیریم. برای راه‌اندازی ماشین ظرفشویی پاکشوما باید مسیر زیر را طی کرد: ابتدا باید قفسه و سینی ماشین را داخل دستگاه قرار دهید. سپس باید شلنگ تخلیه را نصب کنید، در مرحله بعد نوبت به اتصال شیر آب ورودی می‌رسد. پس از آن نیز دستگاه را به برق متصل کنید. توجه داشته باشید که بهتر است برای اتصال برق از یک محافظ استفاده کنید تا در صورت قطعی برق، آسیبی به دستگاه وارد نشود.

حتما بخوانید: انواع برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی ایرانی

هنگام راه اندازی ماشین ظرفشویی دقت لازم را به خرج دهید

اجازه دهید برای اولین بار از طرف نمایندگی ماشین ظرفشویی پاکشومای شما را راه‌اندازی کنند. اگر چنین امکانی نداشتید و یا بعد از این راه‌اندازی قصد داشتید برای اولین بار از این وسیله استفاده کنید، بهتر است قبل از هر کار دفترچه راهنمای محصول را به درستی بخوانید تا در مسیر راه‌اندازی دچار اشتباه نشوید و دستگاه را با مشکل رو به رو نکنید.

آشنایی با دکمه ها و کلیدهای ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین ظرفشویی پاکشوما چند دکمه ساده دارد که اگر به این دکمه‌ها آشنا شوید به راحتی می‌توانید کار با این وسیله را یاد بگیرید. در واقع طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما رابطه مستقیم با آشنایی با این دکمه‌ها دارد.
دکمه‌های این وسیله به صورت لمسی هستند. برای روشن و خاموش کردن آن باید دکمه پاور/ power  را لمس کنید. یک دکمه دیگر به نام options در این دستگاه وجود دارد که از طریق لمس کردن آن می‌توانید برنامه‌های شستشوی مختلف را فعال کنید.

یک دکمه start نیز در این دستگاه تعبیه شده که کارآیی مشخص خود را دارد. شکل این دکمه‌ها را هم می‌توانید در دفترچه راهنمای محصول مشاهده کنید.

مشخصا کاربرد هر کدام از این دکمه‌ها مشخص است و نیاز به سواد و آگاهی خاصی ندارد. روش استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند با آن کار کند. این مساله را باید یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه دانست.

در ادامه معنی و کاربرد برخی از کلمات و دکمه‌های روی ماشین ظرفشویی پاکشوما را بررسی خواهیم کرد:

  • Power  روشن / خاموش
  • Half Load  نیمه ظرفیت
  • Time Save  ذخیره زمان
  • Programs  برنامه‌ها
  • Delay Start  تاخیر در شروع
  • Economy  اقتصادی، سازگار با محیط زیست
  • Intensive  پرقدرت
  • Display  نمایشگر
  • Auto خودکار
  • Gentle  ملایم
  • Start/Pause  شروع/ توقف
  • Pre wash  پیش شستشو
  • Quick  سریع
  • Rinse  پیش شست و شو ، برای آبکشی ظروف

حتما بخوانید: ماشین‌ ظرفشویی رومیزی چه مزایا و معایبی دارد؟

آشنایی با انواع برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی پاکشوما

ماشین ظرفشویی پاکشوما برنامه‌های شستشوی مختلفی دارد که شما باید براساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از این برنامه‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

Quick /فشرده، سریع

یکی از برنامه‌های این وسیله برنامه فشرده و سریع است. این برنامه برای زمان‌هایی است که فرصت کافی برای شستشو ندارید و باید به سرعت ظرف‌های کثیف شده را بشویید.

Rinse /خیساندن ظروف

این برنامه برای زمانی است که قبل از شروع شستشو ظرف‌ها را خیس کنید.

Auto /خودکار

این برنامه به صورت خودکار ظرف‌ها را می‌شوید. یعنی به صورت خودکار میزان چربی و کثیفی ظروف تشخیص داده می‌شود و برنامه بر آن اساس شستشو را آغاز می‌کند.

Gentle /ملایم

همانطور که از نامش پیداست برای ظرف‌های حساس و شیشه‌ای استفاده می‌شود. در واقع در این برنامه دمای آب به صورتی برنامه‌ریزی شده که به ظرف‌های حساس آسیبی نرساند.

معمولا همه افراد ترجیح می‌دهند از برنامه خودکار استفاده کنند و تنظیمات دستگاه را به هم نزنند اما در صورتی که برنامه‌های ماشین ظرفشویی‌تان خراب شد و از روی دفترچه راهنما می‌توانید آن را به حالت اولیه‌اش باز گردانید.

حتما بخوانید: قرص ماشین ظرفشویی چی بخریم؟

روش نگهداری ماشین ظرفشویی پاکشوما

به طور کلی ماشین ظرفشویی را باید یک دستگاه حساس دانست که نیاز به نگهداری دارد. در واقع نکاتی وجود دارد که در صورت رعایت این نکات عمر دستگاه بالا می‌رود و شما برای مدت زمان زیادی می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

مساله مهم اول در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما که ارتباط مستقیم با سالم ماندن آن دارد، نحوه تمیز کردن این وسیله است. در واقع شما باید هم قسمت‌های بیرون دستگاه و هم قسمت‌های داخلی آن را به صورت مرتب تمیز کنید.

برای تمیز کردن بدنه می‌توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و یک محلول خانگی بسازید. تمیز کردن قسمت‌های داخلی اما کمی سخت‌تر است زیرا شما به همه جای آن دسترسی نخواهید داشت.

بنابراین برای انجام این کار باید از یک فرچه بلند استفاده کنید. یادتان باشد که هر چند وقت یک باز شلنگ تخلیه را نیز باید تمیز کنید. برای این کار کافی است یک بار دستگاه را خالی از ظرف و بدون قرص شوینده روشن نمایید.

نکته دیگری که آگاهی از آن کمک می‌کند عمر دستگاه بالا رود، نحوه صحیح استفاده از آن است. شما در ابتدای عمر باید یاد بگیرید که چگونه ظرف‌ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

هر ماشین حجم ظرف استانداردی را می‌تواند در خود جای دهد. شما علاوه بر اینکه نباید بیشتر از این حجم ظرف داخل دستگاه قرار دهید. باید ظروف را به گونه‌ای بچینید که روی هم نریخته و نشکند و درست شسته شود.

برای طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما اگر ماشین ظرفشویی‌تان با مشکل رو به رو شد، باید آن را ریست کنید. برای این کار باید دکمه منوی options  را بزنید و از آنجا گزینه ریست را انتخاب کنید. در واقع ریست کردن اولین کاری است که در صورت بروز مشکل باید انجام دهید. اگر با این کار مشکل ماشین ظرفشویی حل نشد، راه‌حل‌های دیگر را بررسی نمایید.

آخرین نکته‌ای که باید برای بالا بردن عمر این وسیله بدان توجه شود، نحوه جا به جایی آن در اسباب‌کشی و دیگر جا به جایی‌هاست. در جا به جایی‌ها بهتر است ابتدا سینی و قفسه‌ها را خارج نمایید، سپس شلنگ تخلیه و شیر آب را جدا نمایید، بعد دستگاه را دور یک پتو یا پلاستیک حباب‌دار بپیچید تا در جا به جایی آسیبی به آن وارد نشود.

حتما بخوانید: بررسی برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی ال جی

کلام آخر

در مطلب طریقه استفاده از ماشین ظرفشویی پاکشوما هر آنچه را که باید درباره طرز استفاده از این دستگاه بدانید را بیان کردیم. در واقع کار کردن با این ماشین ظرفشویی کار سختی و پیچیده‌ای نیست تنها کافی است به دکمه‌ها و دستور العمل‌ها دقت کنید.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند خرید یک برند ایرانی ممکن است خرید خوبی نباشد و زود خراب شود اما این اصلا حرف درستی نیست. در میان برندهای لوازم خانگی ایرانی نیز جنس‌های باکیفیت و خوب وجود دارد که ماشین ظرفشویی پاکشوما یکی از آنهاست.

اگر نکته دیگری درباره طرز استفاده از این وسیله وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 3 / 5. تعداد آرا: 6

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

نرگس صابری
۱۴۰۰/۰۹/۰۹
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    ناشناس
    می 9, 2023

    سلام ببخشیدمن طرفشویی پاکشومادست دوم خریدم مدل ۱۴۶۸۰ولی دکمه هاش فشاریه لمسی نیس نحوه استفاده شومیخواستم ممنون

لینک کپی شد!