تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

چرا لپ‌تاپ دچار افت سرعت و کندی می‌شود؟ راهکارهای کاربردی برای برطرف کردن این مشکل چست؟

ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت لپ تاپ

راهنمای استفاده
افزایش سرعت لپ تاپ و یا کامپیوترهای شخصی و رومیزی شاید کمی سخت و پرهزینه به نظر برسد. اما سرعت بالای سیستم از جمله ویژگی‌های مهمی است که همه ما زمان خرید این دستگاه‌ها به آن توجه زیادی می‌کنیم. به عبارت دیگر یکی از نکاتی که هنگام خرید لپ‌تاپ یا به اصطلاح بستن کامپیوترهای رومیزی به آن توجه می‌کنیم، سرعت دستگاه است.

تصویر صنعت لوازم الکترونیک –  کند بودن سرعت لپ‌تاپ یا هر کامپیوتری که از آن استفاده می‌کنیم، باعث می‌شود هنگام کار کردن با دستگاه خسته شویم و از طرفی مدت زمان انجام کارها حتی کارهای ساده مثل تایپ کردن یک صفحه در نرم‌افزار در مدت زمان زیادی انجام شود، از این رو در این مطلب قصد داریم تا در گام نخست در خصوص دلایلی که باعث افت سرعت لپ‌تاپ و سیستم می‌شوند صحبت کنیم و در گام بعدی نیز ترفندهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم، معرفی کنیم.

حتما بخوانید: چگونه سی پی یو لپ تاپ را ارتقا دهیم؟

  • علت کند شدن سرعت لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی
  • ترفندهای برطرف کردن مشکل کندی سرعت لپ‌تاپ چه در لپ‌تاپ‌های جدید و چه در لپ‌تاپ‌های قدیمی

در ابتدا و قبل از اینکه در خصوص ترفندهای کاربردی برای افزایش سرعت لپ تاپ برطرف کردن مشکل کندی لپ‌تاپ صحبت کنیم، در خصوص دلایل و مواردی که منجر به افت سرعت کامپیوتر و لپ‌تاپ‌ها می‌شود،صحبت خواهیم کرد.

حتما بخوانید: نحوه بروزرسانی لپ تاپ قدیمی

راهکارهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ

افت سرعت لپ تاپ می‌تواند به دلایل سخت افزاری یا نرم‌افزاری رخ دهد. بنابراین اولین گام در تشخیص علت کند شدن سیستم این است که شما متوجه شوید آیا مشکل سخت‌افزاری باعث شده تا لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی شما دچار افت سرعت شود یا بروز مشکل در نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه باعث کند شدن آن شده است.

یک قاعده کلی اما نه همیشه صحیح و درست وجود دارد و آن هم این است که اگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما قدیمی است، احتمال اینکه کند شدن لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی به دلیل بروز مشکل سخت‌افزاری باشد، بیشتر است. هرچند همان‌طور که گفته شد در این رابطه استثنائات زیادی وجود دارد. وجود بدافزار نیز می‌تواند یکی از عواملی باشد که باعث کاهش افت سرعت لپ‌تاپ می‌شود.

کند شدن سرعت لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی مشکل اساسی است و معمولاً اگر ایراد کند شدن سخت‌افزاری و به دلیل فرسوده و قدیمی بودن دستگاه نباشد، برطرف کردن آن امکان‌پذیر است.

البته در حالتی که سخت‌افزار دستگاه قدیمی است، در صورتی که امکان به روز رسانی سخت‌افزارهای نصب شده روی دستگاه وجود داشته باشد، افزایش و ارتقای سرعت دستگاه امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه ایرادهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که منجر به کند شدن سرعت دستگاه می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

حتما بخوانید: چگونه باتری لپ تاپ را از مدار خارج کنیم ؟؟

عدم تهویه صحیح هوای دستگاه

یکی از دلایل جالبی که می‌تواند منجر به افت و کند شدن سرعت لپ‌تاپ یا به طور کلی کامپیوتر رومیزی می‌شود، عدم تهویه صحیح هوای دستگاه است. زمانی که هوای گرم از داخل دستگاه شما به بیرون داده نشود، در نتیجه، سی پی یو یا همان پردازنده دستگاه بیش از حد گرم خواهد شد و در نتیجه عملکرد آن دچار اختلال می‌شود.

به این ترتیب سرعت دستگاه شما افت خواهد کرد. از آنجایی که تهویه هوا در لپ‌تاپ و یا کامپیوترهای شخصی از اهمیت زیادی برخوردار است روی این دستگاه‌ها فن یا همان سیستم تهویه هوا تعبیه می‌شود، این دستگاه وظیفه خنک نگه داشتن دمای پردازنده و به طور کلی تجهیزاتی که درون دستگاه قرار دارد را بر عهده دارند.

ممکن است به دلیل نفوذ گرد و خاک و آلودگی در داخل دستگاه و همچنین عدم سرویس دورهای دستگاه فن دچار آسیب شود و کیفیت خود را از دست بدهد و به این ترتیب عملکرد آن دچار اختلال شود.

در بسیاری از مواقع بروز این مشکل باعث می‌شود فن در هنگام کار کردن صداهای ناهنجاری را تولید کند.

پایین آمدن کیفیت عملکرد فن برای خنک کردن دمای داخلی لپ‌تاپ باعث می‌شود سی پی یو دستگاه داغ شود و سرعت دستگاه دچار افت شدیدی شود. هرچه این روند ادامه پیدا کند، دستگاه دچار آسیب بیشتری خواهد شد.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ های صنعتی + میان رده + ارزان قیمت

کم بودن حافظه رم دستگاه

کم بودن حافظه لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی به خصوص رم دستگاه نیز یکی از عواملی است که در نهایت منجر به کند شدن سرعت عملکرد لپ‌تاپ یا کامپیوترهای شخصی می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، عملکرد پردازنده در کامپیوترهای مختلف به این صورت است که اطلاعات لازم برای انجام پردازش را باید از روی حافظه رم بخواند. به عبارت دیگر اطلاعاتی که باید مورد پردازش قرار گیرند، ابتدا از روی هارد یا حافظه SSD به رم انتقال داده می‌شوند و سپس پردازنده آن‌ها را پردازش می‌کند.

هرچقدر ظرفیت رم بیشتر دستگاه بیشتر باشد، حجم داده‌ها و اطلاعاتی که روی آن انتقال داده می‌شود، بیشتر خواهد بود و زمان دسترسی پردازنده به این اطلاعات کمتر خواهد بود در نتیجه سرعت پردازش که به نوعی همان سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر به حساب می‌آید، افزایش می‌یابد.

پایین بودن قدرت پردازشی پردازنده یا همان سی پی یو در لپ‌تاپ‌ها

عامل دیگری که می‌تواند در سرعت لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی تأثیر مستقیم داشته باشد، قدرت پردازشی پردازنده است پردازنده مغز دستگاه است و همه کارهایی که با استفاده از لپ‌تاپ یا هر دستگاه دیگری انجام می‌دهیم، توسط این بخش انجام می‌شود.

در نتیجه قدرت دستگاه در پردازش اطلاعات و فرمان‌ها صادر شده از سوی کاربر به پردازنده در سرعت لپ‌تاپ تأثیر زیادی دارد. در صورتی که کند بودن سرعت لپ‌تاپ به دلیل ضعیف بودن پردازنده و پایین بودن سرعت پردازش داده‌ها در آن باشد، معمولاً کار زیادی برای رفع مشکل نمی‌توان کرد.

چون تعویض و ارتقای پردازنده در همه لپ‌تاپ‌ها امکان‌پذیر نیست. اما ارتقای پردازنده در کامپیوترهای رومیزی امکان‌پذیر است و شما می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

حتما بخوانید: بهترین لپ تاپ ایسوس ۲۰۲۱ کدام است؟

 نرم افزار افزایش سرعت لپ تاپ

به غیر از عوامل سخت افزاری، همان‌طور که گفته شد، نرم‌افزارهای نصب شده روی دستگاه نیز می‌توانند یکی از عواملی باشند که باعث کاهش و افت سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی می‌شوند. در این بخش به معرفی عوامل نرم‌افزاری که منجر به افت سرعت دستگاه می‌شوند خواهیم پرداخت.

اولین دلیل نرم‌افزاری که منجر به کند شدن سرعت لپ‌تاپ و کامپیوتر می‌شود، به غیر از کهنه شدن سیستم‌عامل و به روز نبودن آن که در جای خود به صحبت در خصوص آن خواهیم پرداخت، وجود آیکون‌های بسیار زیاد روی دسکتاپ است.

آیکون‌هایی که روی دسکتاپ قرار دارند به نوعی مسیر میانبر برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها و یا فایل‌های موجود روی سیستم هستند و همگی بخشی از رم دستگاه را اشغال می‌کنند. هرچه تعداد این آیکون‌ها بیشتر باشد، سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی کاهش می‌یابد. از این رو آیکون‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، از روی دسکتاپ دستگاه خود حذف کنید.

اگر از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل ویندوز مثل نسخه XP یا نسخه ۷ آن استفاده می‌کنید، حتماً از تم‌های بدون انیمیشن و بک گراندهای بدون عکس استفاده کنید. در واقع عکس پس زمینه به خصوص در نسخه‌های قبلی سیستم‌عامل ویندوز باعث می‌شود سرعت دستگاه شما تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

حتما بخوانید: علت وصل نشدن لپ تاپ به اینترنت و راه‌حل‌های رفع آن

پراکندگی اطلاعات و داده‌ها روی هارد

در سیستم‌عامل ویندوز، زمانی که می‌خواهید اطلاعاتی را روی هارد دستگاه خود کپی کنید، فایل ذخیره شده در اولین کلاسترهای قابل دسترسی دیسک سخت قرار می‌گیرد و اگر قسمتی از فایل مورد نظر در این کلاستر ذخیره نشود، ادامه فایل در کلاستر بعدی ذخیره می‌شود.

این شکل از ذخیره سازی زمانی که روی هارد شما اطلاعات زیادی ثبت نشده باشد، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما به مرور زمان که حجم اطلاعات ثبت شده روی هارد افزایش پیدا می‌کند، این پراکندگی در ثبت داده‌ها باعث بروز مشکل در سرعت دسترسی به اطلاعات مربوط به فایل می‌شود. برطرف کردن این مشکل راه حل کاربردی دارد که در بخش بعدی به ارائه آن خواهیم پرداخت.

اجرا شدن هم‌زمان چند نرم‌افزار در سیستم‌عامل ویندوز

زمانی که لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را روشن می‌کنید، به خصوص در دستگاه‌های قدیمی باید چند دقیقه صبر کنید تا عملیات لود شدن و یا بارگذاری سیستم‌عامل به صورت کامل انجام شود.

اگر در زمان روشن کردن دستگاه، بلافاصله چند برنامه را به صورت هم‌زمان اجرا کنید، سرعت دستگاه شما کند می‌شود. برای اینکه زمان کند شدن سرعت کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ بدانید که کدام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها از منابع دستگاه شما بیشترین استفاده را می‌برند، باید از یکسری اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که برای این کار طراحی شده است استفاده کنید که در بخش مربوط به ترفندهای رفع مشکل کندی سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

وجود ویروس‌ها و بدافزارها در سیستم

حتماً تا به حال متوجه این نکته شده‌اید که زمانی که سیستم‌عامل دستگاه خود را عوض می‌کنید، یا به روز رسانی جدید روی آن انجام می‌دهید، سرعت دستگاه شما تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

این موضوع بیشتر به دلیل این است که سیستم‌عامل شما می‌تواند تا قبل از به روز رسانی یا عوض شدن، دچار مشکلاتی مثل نفوذ بدافزار یا ویروس شده باشد که همه این موارد می‌تواند تا حد زیادی سرعت دستگاه شما را کاهش دهد.

یکی از کارهایی که برای جلوگیری از نفوذ ویروس به لپ‌تاپ یا کامپیوتر می‌توانید انجام دهید، این است که اگر نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل ویندوز مثل ویندوز ۷ یا ۸ استفاده می‌کنید، آن را به روز رسانی کنید.

زمانی که نسخه جدیدی از یک سیستم‌عامل به بازار عرضه می‌شود، باگ‌ها و حفره‌های امنیتی در نسخه‌های قبلی شناسایی می‌شود و در نسخه جدید از بین می‌روند و به این ترتیب جلو نفوذ ویروس و یا بدافزار به سیستم‌عامل گرفته می‌شود.

حتما بخوانید: معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۲

ترفندهایی برای افزایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی

در بخش قبلی در خصوص دلایلی که منجر به افت سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی می‌شوند صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم تا روش‌ها و ترفندهایی را که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت لپ‌تاپ و دستگاه خود را افزایش دهید، صحبت کنیم.

همان‌طور که گفته شد دلایل کند شدن سرعت لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی می‌تواند به دلیل مشکلات سخت افزاری و یا مشکلات نرم‌افزاری باشد. زمانی که متوجه این موضوع شدید که ایراد شما سخت افزاری است یا نرم‌افزاری، نوبت به آن می‌رسد که مشکل را برطرف کنید.

در ادامه این بخش ۸ مورد از کاربردی‌ترین و راحت‌ترین روش‌های نرم افزار افزایش سرعت لپ تاپ را بیان خواهیم کرد.

استفاده از حافظه SSD به جای دیسک سخت یا همان هارد

حافظه اس اس دی یکی از راه های افزایش سرعت لپ تاپ است. در دستگاه‌های قدیمی، چه از نوع لپ‌تاپ باشد و چه از نوع کامپیوتر رومیزی، حافظه‌ای که برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود، هارد است.

این حافظه‌ها اگرچه مزایای زیادی دارند اما سرعت آن‌ها در دسترسی و انتقال داده‌ها بسیار پایین است از این رو یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در افزایش سرعت لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی، جایگزینی این هاردها با حافظه از نوع SSD است.

معمولاً در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی امروزی، از یک هارد برای ذخیره‌سازی اطلاعات و از یک حافظه SSD برای نصب سیستم‌عامل استفاده می‌شود.

اگر دستگاه شما قدیمی است، می‌توانید یک حافظه SSD روی آن نصب کنید. البته این موضوع تا حد زیادی بستگی به نوع مادر بورد شما دارد. در واقع مادر بورد تعبیه شده روی دستگاه باید قابلیت پشتیبانی از حافظه SSD را داشته باشد.

ارتقای حافظه رم دستگاه

همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، حجم حافظه رم در افزایش سرعت لپ تاپ بسیار مهم و اثر گذار است. از آنجایی که حافظه رم دستگاه توسط پردازنده برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌شود، هرچه حجم و ظرفیت این حافظه بیشتر باشد، حجم اطلاعات بارگذاری شده روی آن به بیان ساده بیشتر می‌شود و در نتیجه سرعت دسترسی پردازنده به اطلاعات افزایش می‌یابد.

بنابراین یکی از کارهایی که می‌توانید برای افزایش سرعت لپ‌تاپ و رفع مشکل کندی سرعت دستگاه خود انجام دهید افزایش حافظه رم است. البته این موضوع به شرطی انجام می‌شود که روی مادربرد شما اسلات اضافی برای اضافه کردن حافظه رم وجود داشته باشد. اگر اسلات اضافی وجود نداشت باید رم دستگاه را تعویض کنید و از حافظه رم با حجم بیشتری استفاده کنید.

تعویض حافظه رم نکات مخصوص به خود را دارد که در این مطلب نمی‌توان به همان آن‌ها پرداخت. اما نکته مهمی که در این رابطه حتماً باید به آن اشاره کنیم این است که مادربرد شما باید قابلیت پشتیبانی از رم‌های امروزی که از نوع DDR4 و یا حتی DDR5 هستند را داشته باشد.

حذف یا غیر فعال کردن برنامه‌های غیرضروری

حذف برنامه‌های غیرضروری یکی از راه های افزایش سرعت لپ تاپ است. باز بودن اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم، باعث می‌شود که زمان بوت شدن و بالا آمدن سیستم‌عامل افزایش یابد و از طرفی حجم بیشتری از منابع موجود روی دستگاه از جمله حافظه رم را به خود اختصاص دهند.

به همین دلیل یکی از کارهایی که می‌توان به منظور افزایش سرعت لپ‌تاپ انجام‌ دهیم این است که برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده چندانی نداریم را حذف کنیم.

برای این کار می‌توانید برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و کاربرد چندانی برای شما ندارند را از روی سیستم خود حذف کنید. برای این کار ابتدا وارد بخش task manager سیستم‌عامل خود شده و سپس روی گزینه startup کلیک کنید.

در این بخش فهرستی از برنامه‌ها که در هنگام بوت شدن دستگاه اجرا می‌شوند، نمایش داده می‌شوند. روی برنامه‌های که نمی‌خواهید به صورت خودکار اجرا شود کلیک کنید و گزینه enable را به Disable تبدیل کنید.

افزایش سرعت لپ تاپ و غیرفعال کردن حالت‌های انیمیشنی در سیستم‌عامل ویندوز

یکی دیگر از راه های افزایش سرعت لپ تاپ غیرفعال کردن حالت انیمیشنی در سیستم عامل است. اگرچه انیمیشن‌های سیستم‌عامل ویندوز باعث زیباتر شدن عملکرد آن می‌شوند اما واقعیت این است که این انیمیشن‌ها هیچ کاری به جز اشغال کردن منابع سیستم نمی‌کنند.

به همین دلیل اگر سرعت دستگاه شما پایین است و با مشکل افت سرعت مواجه هستید، یکی از در دسترس‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که انیمیشن‌های سیستم‌عامل خود را غیر فعال کنید.

به این ترتیب از اشغال بیهوده فضای رم و بخشی از پردازنده دستگاه خود جلوگیری خواهید کرد. برای این کار در منوی استارت ویندوز گزینه View advanced system setting را تایپ کنید و سپس کلید enter را فشار دهید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود در بخش performance گزینه setting را انتخاب کنی و سپس گزینه adjust for best performance را انتخاب کنید. به این ترتیب انیمیشن‌های سیستم‌عامل غیر فعال می‌شوند.

غیر فعال کردن نتایج وب در جستجوی دستیار صوتی ویندوز (Cortana)

برای افزایش سرعت لپ تاپ ویندوز ۱۰ به سراغ دستیار صوتی ویندوز بروید. حتماً با دستیار صوتی مایکروسافت یا همان Cortana آشنا هستید.

البته کاربران ایرانی امکان استفاده از این دستیار صوتی برای انجام کارهایی مثل جستجو در وب و یا اجرای فرمان‌ها صوتی را ندارند اما به هر حال دستیار صوتی Corana قابلیتی دارد که با استفاده از آن هم می‌توانید در فایل‌های داخلی دستگاه خود جستجو انجام دهید و هم اینکه در فضای وب جستجو کنید و صفحات مورد نظر خود را پیدا کنید.

از آنجایی که فعال بودن این دستیار صوتی باعث می‌شود که بخشی از رم و پردازنده دستگاه برای جستجو هدر رود، در نتیجه بهتر است برای افزایش سرعت دستگاه خود جستجو در وب را برای این دستیار صوتی غیر فعال کنید.

برای غیر فعال کردن قابلیت جستجو در وب در دستیار صوتی Cornata ابتدا در پنل جستجوی این دستیار صوتی کلیک کنید و سپس روی آیکون Setting کلیک کرده و آن را انتخاب کنید.

بعد از کلیک کردن روی بخش تنظیمات، روی آیکون آن که شبیه به یک دفترچه است کلیک کنید. سپس گزینه Cortana can give you suggestions را غیر فعال کنی و از همه مهم‌تر اینکه گزینه Search online and include web results را نیز غیر فعال یا همان Deactive نمایید. به این ترتیب عملیات جستجو در وب توسط این دستیار صوتی انجام نخواهد شد.

تمیز کردن برای افزایش سرعت لپ تاپ

شاید در نگاه اول کمی بی‌ربط به نظر برسد اما یکی از روش‌های افزایش سرعت لپ‌تاپ این است که شما لپ‌تاپ خود را تمیز نگه دارید یا به عبارت دیگر گرد و خاک و آلودگی‌های آن را پاک کنید.

آلودگی و گرد و خاک در لپ‌تاپ باعث می‌شود تا دمای لپ‌تاپ افزایش یابد و از طرفی حجم کاری پردازنده و کارت گرافیک افزایش می‌یابد.

به این ترتیب سرعت لپ‌تاپ افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل یکی دیگر از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا سرعت لپ‌تاپ خود را افزایش دهید، تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آن است.

بروزرسانی درایورهای لپ‌تاپ

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا سرعت لپ‌تاپ شما افزایش یابد، به روز رسانی درایورهای لپ‌تاپ است. در واقع قدیمی بودن درایورها و عدم به روز رسانی آن‌ها باعث می‌شود که قدرت عملکرد سخت افزاری دستگاه کاهش یابد و از طرفی مشکلات دیگری به غیر از کند بودن سرعت لپ‌تاپ برای شما رخ دهد. به همین دلیل بهتر است به صورت مداوم و مرتب درایورهای دستگاه خود را به روز رسانی کنید.

برای اینکه درایورهای دستگاه خود را به روز رسانی کنید یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید این است که وارد بخش Device manager بشوید. برای این کار باید در منوی استارت دستگاه خود عبارت Device manager را تایپ کنید و سپس روی گزینه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود کلیک کنید.

در پنجره‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود، سخت‌افزارهایی که درایورهای آن‌ها روی دستگاه شما نصب شده است را می‌توانید مشاهده کنید. روی هر کدام از این درایورهای کلیک راست کنید و از منوی باز شده گزینه Update Driver را انتخاب کنید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود، دو گزینه نمایش داده می‌شود. گزینه اول نمایش دهنده این است که درایور با استفاده از جستجو در اینترنت پیدا شود و گزینه دوم برای این است که درایور به صورت دستی به روز رسانی شود.

گزینه دوم را انتخاب کنید. در این قسمت ما آدرس درایور ذخیره شده بر روی هارددیسک خود را می‌دهیم و Next را می‌زنیم تا درایور به روز رسانی شود. نکته‌ای که در این حالت وجود دارد این است که حتماً قبلاً باید درایور را از سایت منبع یا سایت‌های معتبر دانلود کرده باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 0 / 5. تعداد آرا: 0

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

سمیه شماعی زاده هستم. کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و زبانشناسی رایانشی، عاشق دنیای فناوری و اطلاعات! از حدود 5 سال پیش کار تولید محتوا رو شروع کردم و در حال حاضر عضو گروه تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

لینک کپی شد!