تصویر صنعت لوازم الکترونیک

قیمت های روز لوازم خانگی و درصد نوسان قیمت ها در بازار از فروردین الی مهر »»»»» تلویزیون ال ای دی اسنوا 50 اینچ 4K اسمارت مدل SSD-50SA640U 130000000 0.19% *** تلویزیون اسمارت اولترا اچ دی جی پلاس مدل GTV-50LU722S سایز 50اینچ 139000000 0.07% *** تلویزیون ال ای دی تی سی ال43D3000i سایز 43 اینچ 62990000 0.45% *** تلویزیون ال ای دی هوشمند سام الکترونیک مدل50TU6500 سایز 50 اینچ 100000000 0.14% *** تلویزیون برند هایسنس مدلN2179PW سایز 49 اینچ 120000000 0.28% *** قیمت انواع یخچال فریزر »»» یخچال فریزر دوقلو مدلFN15DRH15D برند امرسان 90000000 0.29% *** یخچال و فریزر دو قلو دیپوینت مدل D4 207500000 0.19% *** یخچال و فریزر دوقلو پارس مدل PRH17631EW/W-FRZNF170 147000000 0.38% *** یخچال فریزر ساید بای ساید جی پلاس مدل GSS-K723 173500000 0.09% *** یخچال فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل S8-2261 360000000 0.39% *** تغییرات قیمتی انواع جاروبرقی»»»» جاروبرقی مدلSVC-A2200GS برند اسنوا 32000000 0.64% *** جاروبرقی مدلVC-2000W مدل پارس خزر 27350000 0.61% *** جارو برقی مدلBSGL3MULT3 برند بوش 46000000 0.6% *** تغییرات قیمتی انواع ماشین لباسشویی»»»»» ماشین لباسشویی درب از جلو مدلTFU-94407 برند پاکشوما 7کیلوگرم 145000000 0.36% *** ماشین لباسشویی مدلTG72-BW برند ایکس ویژن 7 کیلوگرم 94000000 0.22% *** ماشین لباسشویی مدلSWM-84606 برند اسنو 8 کیلوگرم 160000000 0.13% *** ماشین لباسشویی آبسال مدل REN5207 65500000 0.21% ***

تلویزیون ۸k برای بازی مناسب است؟

مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k

راهنمای خرید
آیا می‌دانید ویژگی‌های شاخص تلویزیون‌های 8K چیستو قیمت آن‌ها چقدر است؟ این تلویزیون‌های برای چه افرادی مناسب هستند؟ آیا خرید تلویزیون 8k درحال حاضر ارزش دارد؟ در این مقاله به این سوالات و سایر سوالات مهم درمورد تلویزیون‌های 8K پاسخ خواهیم داد.

تصلا – نخستین تلویزیون ۸k در سال ۲۰۱۵ روانه بازار شد؛ اما با  اینکه ۶ سال از این اتفاق می‌گذرد، تلویزیون های ۸k هنوز آن طور که باید رایج نشده‌اند و محتوای ۸K هم آن‌چنان زیاد نشده است. در این مطلب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا در حال حاضر خرید تلویزیون ۸k عاقلانه است یا خیر. در ضمن هر آنچه را که باید در مورد این تلویزیون‌ها بدانید، در سایت اخبار لوازم خانگی تصلاپرس بیان خواهیم کرد.

رزولوشن ۸K چیست؟

کیفیت تلویزیون های ۸k چهار برابر تلویزیون‌های ۴K است. درواقع نمایشگر این تلویزیون ‌ها از ۷۶۸۰ (عرض) در ۴۳۲۰  (ارتفاع) پیکسل تشکیل شده است.

توصیه می‌کنیم برای اینکه بیشترین لذت را از تلویزیون ۸k ببرید، توصیه می‌کنیم یک تلویزیون بزرگ بخرید تا تمام جزئیات تصویر را با وضوح کامل مشاهده کنید. تلویزیون های ۸k درست مانند تلویزیون‌های ۴K با کلمه Ultra HD یا Ultra HD 8K معرفی می‌شود.

زمانی که به محتوای ۱۰۸۰p نگاه می‌کنید درواقع در حال دیدن تصاویر ۲ مگاپیکسلی هستید؛ اما در هنگام تماشای محتوای ۴K در حال دیدن تصاویر ۸ مگاپیکسلی و در هنگام تماشای محتوای ۸K ، در حال دیدن تصاویر ۳۳ مگاپیکسلی هستید!

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون . بهترین تلویزیون چه ویژگی هایی دارند؟

 

برای انتقال محتوای ۸K نیازمند چه چیزی هستید؟

برای انتقال محتوای ۸K به تلویزیون های ۸k، استفاده از کابل HDMI 2.1 ضروری است. احتمالاً در آینده این کابل همراه با تلویزیون های ۸k عرضه می‌شود. با استفاده از کابل محتوای ۶۰ فرم یا ۱۲۰ فرم به‌راحتی به تلویزیون منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: مشخصات فنی تلویزیون ایکس ویژن سری ۸+مزیت‌ها و معایب

آیا محتوای ۸K در دسترس هست؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم در حال حاضر محتوای ۸K زیادی در دست نیست؛ اما طبق وعده‌های داده‌شده از سوی نتفلیکس در آینده نزدیک چنین محتوای با کیفیتی توسط این شرکت تولید و منتشر می‌شود؛ البته هنوز تا فراگیری کامل محتوای ۸K مدت زمان زیادی باقی مانده، اما از سوی دیگر تعداد دوربین‌های دارای قابلیت فیلم‌برداری ۸K در حال گسترش است. ظاهراً ژاپن نیز قصد دارد بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو را با وضوح ۴K پخش کند.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تلویزیون های ۸k نیز مانند تلویزیون‌های ۴K از قابلیت ارتقاء وضوح تصویر (upscaling) برخوردار هستند و می‌توانند با استفاده از پیکسل‌های بسیار زیاد خود وضوح محتوای HD و ۴K خود را ارتقتا می‌دهند و تا جای ممکن به‌وضوح ۸K نزدیک می‌کنند.

بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون ۸k را دارید، چندان نباید نگران محتوای ۸K باشید؛ زیرا حتی درصورتی‌که به محتوای ۸K دسترسی نداشته باشید، می‌توانید به لطف برخورداری این تلویزیون‌ها از قابلیت ارتقای وضوح تصویر، از محتوای با کیفیت نزدیک به محتوای ۸K لذت ببرید.

البته توصیه می‌کنیم درصورتی‌که می‌خواهید بیشتر محتوای ۴K و HD را در تلویزیون های ۸k مشاهده کنید؛ یکی از تلویزیون های ۸k سونی را برای خرید انتخاب کنید؛ زیرا تلویزیون‌های سونی (حتی تلویزیون‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت این برند) نسبت به تلویزیون‌های سایر برندها همیشه در زمینه ارتقای وضوح تصویر عملکرد خوبی داشته‌اند و تصاویر دارای رزولوشن‌های مختلف را با بهترین کیفیت ممکن پخش می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی کم بودن محتوای ۸K زمان کنونی، هزینه بالای ساخت این محتواها است. دوربین ‌های دارای قابلیت فیلم‌برداری ۸K قیمت بسیار بالایی دارند و ذخیره‌سازی محتوای ۸K نیز به حافظه زیادی نیاز دارد. درضمن پردازش محتوای ۸K و آماده‌سازی آن پس از ضبط، نیازمند استفاده از سیستم‌های قدرتمند با قدرت پردازشی بسیار بالا است.

چند فیلم هالیوودی محدود نیز در حال حاضر با کیفیت ۸K در دسترس قرار دارند که از میان آن‌ها می‌توان به نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy Vol 2)، موتورهای مرگبار (Mortal Engines) و جهش‌های جدید (The New Mutants) و چند عنوان دیگر اشاره کرد.

لازم به توضیح است در آینده نامشخص بازی‌های ۸K نیز منتشر خواهند شد؛ البته مطمئناً چنین بازی‌هایی حداقل برای کنسول‌های نسل دهمی به بعد منتشر خواهند شد (مشخص نیست این کنسول‌ها چه زمانی وارد بازار خواهد شد)؛ زیرا کنسول‌های نسل نهمی تنها از فیلم ۸K پشتیبانی می‌کنند.

همچنین تعداد دوربین ‌های دارای قابلیت ضبط ویدیوهای ۸K به‌تدریج در حال افزایش است. دوربین کنون مدل EOS یکی از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR برای کاربران عادی است. گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۱ جزو نخستین گوشی‌ها مجهز به دوربین با قابلیت فیلم‌برداری و عکاسی ۸K است؛ البته این گوشی‌ها تنها قادر به ضبط ویدیوی ۸K با ۲۴ فریم در ثانیه هستند که چندان جالب نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه تلویزیون‌های سام الکترونیک و جی پلاس/ کدام را بخریم؟

آیا در حال حاضر خرید تلویزیون ۸k منطقی است؟

پاسخ این سؤال تا حدود زیادی به محتوایی که معمولاً مشاهده می‌کنید، بستگی دارد؛ اگر هم‌اکنون اقدام به خرید یکی از این تلویزیون‌ها بکنید، برای تماشای محتوایی با این کیفیت کمی باید منتظر بمانید؛ البته می‌توان گفت مطمئناً پیشرفت‌های زیادی در انتظار نسل‌های آینده تلویزیون های ۸k است و شاید در آینده تلویزیون های ۸k فعلی تلویزیون‌های رده پایینی محسوب شوند.

درضمن بدون تردید در آینده نزدیک و نه‌چندان دور، برندهای زیادی تلویزیون های ۸k خود را با امکانات و کیفیت مناسب و قیمت مقرون‌به‌صرفه روانه بازار خواهند کرد و قیمت این تلویزیون‌ها به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

تلویزیون‌های ۴K نیز در ابتدای عرضه خود قیمت بالایی داشتند و کالای لوکسی محسوب می‌شدند؛ اما امروزه تقریباً تمام برندهای فعال در صنعت ساخت تلویزیون تلویزیون‌های ۴K خود را با کیفیت قابل‌قبول و قیمتی کاملاً مناسب تولید و عرضه کرده‌اند؛ بنابراین در حال حاضر خرید تلویزیون های ۸k با قیمت‌های گزاف چندان منطقی نیست و تا حدودی اشرافی گری هم به نظر می‌رسد!

همچنین شاید این طور فکر کنید که به‌زودی می‌توانید از محتوای ۸K ایجادشده در سرویس‌های استریم و به اشتراک‌گذاری ویدیو مانند نتفلیکس و آمازون پرایم لذت ببرید؛ اما برای تماشای ویدیو ۸K به‌صورت آنلاین سرعت اینترنت شما حداقل باید ۵۰ مگابایت در ثانیه باشید. دسترسی به اینترنتی با این سرعت در بسیاری از مناطق دشوار است و مقرون‌به‌صرفه نیست.

در ضمن باید این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که تلویزیون های ۸k حداقل با اندازه ۷۰ اینچ تولید می‌شوند؛ زیرا همان‌طور که گفتیم نمایشگر این تلویزیون‌ها باید فضای لازم برای ۳۲ میلیون پیکسل را داشته باشند و امکان نمایش تمام جزئیات ممکن در آن‌ها وجود داشته باشد؛ بنابراین چنانچه فضای بسیار کوچکی دارید یا می‌خواهید تلویزیون کوچکی بخرید، باید به فکر خرید تلویزیون ۸k نباشید.

بیشتر بخوانید: بهترین سیستم عامل‌های تلویزیون‌های هوشمند کدامند؟

خرید تلویزیون ۸k برای بازی

چنانچه دوست دارید تلویزیون ۸k شما برای بازی هم کاملاً مناسب باشد، قطعاً باید از ویژگی‌های لازم و ضروری برخوردار باشد. تلویزیون های ۸k وضوح تصاویر را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهند و نرخ رفرش بسیار بالایی نیز دارد که باعث می‌شود بتوانید از بازی‌های هیجان‌انگیز و پرتحرک با بالاترین کیفیت ممکن، بیشترین لذت را ببرید (در تلویزیون‌های دارای نرخ رفرش بالا تصاویر دارای حرکت سریع کاملاً روان و نرم نمایش داده می‌شوند).

ویژگی‌های ضروری یک تلویزیون گیمینگ ۸K مناسب شامل موارد زیر می‌شود:

اندازه

همان‌طور که قبلاً گفتیم برای اینکه بیشترین لذت را از یک تلویزیون ۸k برید، باید تلویزیون بزرگی را انتخاب کنید تا بتوانیم بیشترین جزئیات ممکن در آن را ببینید، درصورتی‌که تلویزیون ۸k کمتر از ۵۰ اینچ باشد، کیفیت و میزان جزئیات تصویری که مشاهده خواهید کرد تفاوت چندانی با تصویر ۴K ندارد. در کل هرچقدر تلویزیون بزرگ‌تر باشد، جزئیات با وضوح بیشتری نمایش داده می‌شوند.

نرخ رفرش

نرخ رفرش  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک تلویزیون ۸k خوب محسوب می‌شود. نرخ رفرش درواقع به تعداد تصاویر و فریم‌های جدیدی که تلویزیون می‌تواند در یک ثانیه نمایش دهد، گفته می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال تلویزیون دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز می‌تواند در هر ثانیه ۱۲۰ فریم جدید را نمایش دهد.

هرچقدر نرخ رفرش بالاتر باشد تصاویر دارای حرکت سریع روان‌تر نمایش داده می‌شوند و کمتر تار و دنباله‌دار می‌شود.

درضمن نرخ رفرش بالا باعث می‌شود جزئیات تصاویر دارای حرکت سریع کمتر محو و تار شوند و می‌توانید این جزئیات را با وضوح بالاتری ببینید.

در ضمن چنانچه تلویزیون دارای قابلیت VRR یا Variable Refresh Rate (نرخ رفرش متغیر) باشد، نرخ فروش تلویزیون متناسب با سرعت تصاویر در حال حرکت تغییر می‌کند و به این صورت تصاویر متحرک به بهترین شکل ممکن و به‌صورت کاملاً روان نمایش داده می‌شوند.

فیلم‌ها معمولاً با فریم ریت ثابتی نمایش داده می‌شوند و در هنگام تماشای آن‌ها شاهد مشکل خاصی نیستیم، اما در هنگام بازی، پردارش و نمایش برخی از صحنه‌ها (مانند صحنه‌های انفجار) دشوارتر از سایر صحنه‌ها است و به همین دلیل فریم ریت کنسول کاهش پیدا می‌کند؛ در چنین مواردی چنانچه تلویزیون دارای قابلیت نرخ رفرش متغیر نباشد و نرخ رفرش روی میزان ثابتی (مثلاً ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز) قفل شده باشد، معمولاً مشکل Screen tear یا پارگی تصویر به وجود می‌آید.

در زمان ایجاد این مشکل معمولاً تصاویر در حال نمایش تکه‌تکه و به چند بخش تقسیم می‌شوند و بخش‌های مختلف این تصاویر تکه‌تکه شده، به دلیل یکسان نبودن نرخ رفرش کنسول و نرخ رفرش تلویزیون، با یکدیگر هماهنگ نیستند؛ اما در تلویزیون‌های VRR اصلاً شاهد چنین مشکلی نیستیم.

درکل اگر قصد دارید از کنسول‌های نسل نهمی استفاده کنید، تلویزیونی را برای گیمینگ انتخاب کنید که حداقل دارای نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز و قابلیت نرخ رفرش متغیر باشد؛ البته خوشبختانه تلویزیون های ۸k برندهای مطرح دارای این دو قابلیت هستند.

بیشتر بخوانید: قصد خرید تلویزیون HDR دارید، این مطلب را بخوانید  

زمان پاسخگویی

زمان پاسخگویی به‌سرعت واکنش پیکسل‌ها به تغییرات ورودی اطلاق می‌شود و هر چقدر پایین‌تر باشد، بهتر است.

برای درک بهتر مفهوم زمان پاسخگویی مثالی را بیان می‌کنیم تصور کنید در یک بازی خلبان هستید و بر فراز جنگل انبوهی در حال پرواز هستید و درختان را نیز از فاصله دور می‌بینید. هرچقدر زمان پاسخگویی کمتر باشد، رنگ پیکسل‌ها و عمق تصویر سریع‌تر تغییر می‌کند و اصلاً تصاویر را با تأخیر مشاهده نمی‌کنید.

به دلیل اینکه اکثر تلویزیون های ۸k موجود در بازار دارای پردازنده‌های مدرن سریع و پرقدرت هستند، معمولاً دارای بهترین نرخ رفرش و زمان پاسخگویی ممکن هستند

اینپوت لگ

به بیان ساده اینپوت لگه به فاصله زمانی بین زدن دکمه‌های کنسول یا کامپیوتر توسط گیمر و مشاهده واکنش‌های بازی گفته می شود. اینپوت لگ هم هر چقدر کمتر باشد، بهتر است.

عوامل زیادی می‌توانند این پارامتر مهم را تحت تأثیر قرار دهند. معمولاً تلویزیون‌های دارای حالت بازی یا Game Mode اینپوت لگ پایینی دارند؛ زیرا در هنگام فعال شدن این حالت معمولاً تمام فعالیت‌های پردازشی غیرضروری تصویر متوقف می‌شود؛ بنابراین تلویزیون می‌تواند تصاویر را بسیار سریع پردازش و آن‌ها را نمایش دهد.

معمولاً زمانی که تنظیمات گرافیکی بازی را در بالاترین حالت ممکن قرار می‌دهید، مشکل اینپوت لگ ایجاد می‌شود و شاهد واکنش‌های سریع بازی به زدن دکمه‌های دسته کنسول یا کامپیوتر نخواهید بود. بیشتر تلویزیون های ۸k اینپوت لگ پایینی دارند.

برخورداری از پورت HDMI 2.1

کنسول‌های نسل نهمی یعنی پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس مجهز به پورت HDMI 2.1 هستند. هدف اصلی از تعبیه این پورت در این کنسول‌ها اجرای بازی‌های ۴K با فریم ریت ۱۲۰ فریم در ثانیه است و انتقال اطلاعات چنین بازی‌هایی به تلویزیون تنها با این پورت امکان‌پذیر است.

چنانچه قصد دارید برای بازی از جدیدترین کنسول‌ها استفاده کنید و از بازی‌های سریع و هیجان‌انگیز آینده کنسول‌ها نهایت لذت را ببرید، باید تلویزیونی را انتخاب کنید که مجهز به جدیدترین نسخه پورت HDMI یعنی HDMI 2.1 باشد.

این پورت می‌توانند اطلاعات را با سرعت ۴۸ گیگابیت در ثانیه انتقال دهد که به‌مراتب از سرعت ۱۸ گیگابیت در ثانیه HDMI 2.0 بیشتر است. خوشبختانه به دلیل اینکه حجم اطلاعات محتوای ۸K تقریباً ۴ برابر اطلاعات محتوای ۴K است وجود چنین پورتی در تلویزیون های ۸k ضروری است.

بیشتر بخوانید: بررسی و راهنمای خرید تلویزیون سونی  

چرا تلویزیون های ۸k برای بازی مناسب هستند؟

همان‌طور که گفتیم تلویزیون های ۸k  اکثر ویژگی‌های فوق‌الذکر را دارند و عملکرد آن‌ها در این زمینه‌ها به میزان محسوسی بهتر از تلویزیون‌های ۴K است. این تلویزیون‌ها به لطف برخورداری از پردازنده‌های قوی علاوه بر این‌که می‌توانند تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهند، تمام بازی‌ها را نیز بدون نقص اجرا می‌کنند؛ بنابراین اگر گیمر حرفه‌ای هستید، خرید تلویزیون ۸k تا حدودی برای شما منطقی است.

نتیجه‌گیری

اگر در حال حاضر هیچ مشکل مالی ندارید، یک تلویزیون ۸k مناسب بخرید و از وضوح بالاتر آن‌ها نسبت به تلویزیون‌های ۴K لذت ببرید.

در ضمن بازی با این تلویزیون‌ها به‌مراتب لذت‌بخش‌تر از تلویزیون‌های ۴K است؛ اما باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بدون تردید آینده تلویزیون های ۸k بسیار پیشرفته‌تر با قیمت‌هایی به‌مراتب کمتر از قیمت‌های کنونی و بازار عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر محتوای ۸K حداقل تا چند سال آینده (مثلاً ۳ یا ۴ سال) آن چنان رایج نخواهد شد و تنها می‌توانید کلیپ‌ها و دموهای کوتاه یا چند فیلم سینمایی انگشت‌شمار را با کیفیت ۸K واقعی با این تلویزیون‌ها تماشا کنید.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های تلویزیون ۴K به مقاله راهنمای خرید تلویزیون ۴K مراجعه کنید.

بهترین تلویزیون های ۸k

بهترین برندهای تولیدکننده تلویزیون های ۸k مثل همیشه سامسونگ، سونی و ال‌جی هستند. TCL نیز مدتی پیش، مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلویزیون ۸k را روانه بازار کرد. در این بخش با بهترین تلویزیون های ۸k موجود در ایران به‌صورت مختصر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: تلویزیون‌های هایسنس ارزش خرید دارند؟ /معرفی و بررسی 

تلویزیون سامسونگ q950ts

مشخصات:

  • نوع: کیولد
  • نوع نور پس‌زمینه: Direct Full Array
  • سیستم‌عامل: تایزن
  • تعداد پورت‌ها: چهار پورت HDMI، سه پورت USB و یک پورت اپتیکال

مزایا:

  • وضوح بسیار بالا
  • عملکرد بسیار خوب در ارتقای وضوح تصویر ۴K
  • رنگهای سرزنده و روشن
  • برخورداری از سیستم نور پس‌زمینه Direct Full Array که باعث می‌شود نور به‌صورت یکپارچه در تمام قسمت‌های پنل توزیع شود. در ضمن این تلویزیون به لطف برخورداری از این سیستم نور پس‌زمینه می‌تواند نوردهی قسمت‌های مختلف را با دقت بالایی کنترل کند. در این تلویزیون‌ها کنتراست تصویر افزایش پیدا می‌کند و در هنگام نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک، روشن‌ترین نقاط به‌صورت کاملاً روشن و تیره‌ترین نقاط به‌صورت کاملاً تیره نمایش داده می‌شوند و شاهد هاله نور آزاردهنده در اطراف قسمت‌های روشن تصویر نیستیم. چنین قابلیتی باعث می‌شود وضوح تصویر به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.
  • برخورداری از موتور پردازنده Quantum Processor 8K با قابلیت بهبود کیفیت صدا و تصویر با بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی
  • برخوردار از سیستم صوتی قوی با صدایی کاملاً فراگیر (سیستم صوتی ۶۰ واتی همراه با ساب ووفر ۲۰ واتی و سیستم صوتی ۴٫۲)
  • پشتیبانی از دستیار مجازی گوگل اسیستنت
  • عملکرد خوب در زمینه ارتقای وضوح تصویر HD و ۴K به ۸K
  • عملکرد بسیار خوب در زمینه تولید رنگ مشکی واقعی و عمیق
  • عملکرد نسبتاً خوب در زمینه نمایش تصاویر دارای حرکت سریع
  • طراحی زیبای تلویزیون (ضخامت کم و باریک بودن حاشیه اطراف نمایشگر)
  • روشنایی ۴۰۰۰ نیت
  • استاندارد HDR10 پلاس

معایب:

  • عدم برخورداری از استاندارد دالبی ویژن
  • دقت نوردهی نه‌چندان بالا
  • برخورداری از تنها یک پورت HDMI

قیمت تلویزیون ۸k سامسونگ Q950TS سایز ۶۵ اینچ در حدود ۱۰۵ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است. قیمت سایز ۷۵ اینچ این مدل ۱۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سایز ۸۵ این تلویزیون ۱۶۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: تلویزیون شیائومی چه ویژگی‌هایی دارند؟  

تلویزیون سونی z8h

مشخصات:

  • نوع: LCD
  • نور پس‌زمینه: full Array direct LED
  • سیستم‌عامل: اندروید
  • پورت‌‌‌ها: چهار پورت HDMI، سه پورت USB و یک پورت اپتیکال

مزایا:

  • پشتیبانی از دالبی ویژن و دالبی اتموس
  • برخورداری از سیستم صوتی S Froce Front Surround جهت ایجاد صدای چند محور و کاملاً فراگیر
  • برخورداری از قابلیت X-Wide Angle جهت ایجاد زاویه دید گسترده و عدم کاهش کیفیت تصویر یا تغییر رنگ‌ها از زوایای مختلف
  • برخورداری از قابلیت Triminous جهت افزایش طیف رنگ‌های قابل‌نمایش و همچنین افزایش غنا و جذابیت رنگ‌ها
  • برخورداری از قابلیت Object based HDR remaster جهت افزایش وضوح عناصر اصلی تصویر و متمایز کردن آن از سایر قسمت‌ها
  • برخورداری از موتور پردازنده X1 Ultimate با عملکرد بسیار خوب در زمینه نمایش روان تصاویر دارای حرکت سریع و نمایش تصاویر به‌صورت کاملاً طبیعی واقعی

معایب

  • نشت نور به میزان کم در اطراف قسمت‌های روشن
  • عدم پشتیبانی از فرمت‌های کمتر رقبای خود (عدم برخورداری از فرمت AV1 که در سایر سرویس‌های به اشتراک‌گذاری و استریم ویدیو برای استریم ویدیوی ۸K مورداستفاده قرار می‌گیرد)
  • عدم برخورداری از برخی از قابلیت‌های جدید پورت HDMI

قیمت تلویزیون ۸k تلویزیون سونی z8h سایز ۸۵ اینچ ۱۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سایز ۷۵ اینچ تلویزیون ۱۱۱ و ۶۱۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید تلویزیون ۴K

تلویزیون اولد ال‌ جی مدل ZXPUA

نوع:

اولد

سیستم‌عامل:

Web OS

پورت‌ها:

چهار پورت HDMI (شامل پورت HDMI 2.0)، سه پورت USB، یک پورت صدای دیجیتال اپتیکال

مزایا

  • کنتراست بی‌نهایت: تلویزیون‌های اولد فاقد نور پس‌زمینه هستند و پیکسل‌های آن‌ها توانایی تولید نور را دارد (به‌اصطلاح خود نورده هستند). درضمن امکان خاموش یا روشن شدن هر یک از پیکسل‌های این تلویزیون‌ها به‌صورت مجزا وجود دارد و تک‌تک پیکسل‌های لازم می‌توانند خاموش یا روشن شوند؛ بنابراین این تلویزیون‌ها می‌توانند کنتراست بی‌نهایتی را ایجاد کنند و رنگ مشکی را به‌صورت کاملاً خالص نمایش دهند. نمایش تصاویر بسیار روشن با پس‌زمینه بسیار تاریک (مانند تصویر قرص ماه یا ستاره‌های درخشان در دل آسمان کاملاً تاریک شب) لذت وصف‌ناپذیری در این تلویزیون‌ها دارد
  • کیفیت تصویر کلی تصویر عالی و شگفت‌انگیز
  • زمان پاسخگویی بسیار کم
  • عملکرد بسیار خوب در نمایش تصاویر دارای حرکت سریع
  • طراحی زیبای پنل
  • داری موتور پردازنده قوی با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت کلی تصویر
  • زاویه دید گسترده

معایب

  • روشنایی کمتر نسبت به تلویزیون های qled و ال ای دی متداول به میزان محسوس به دلیل فقدان نور پس‌زمینه (این تلویزیون‌ها برای محیط‌های تاریک مناسب نیستند و درصورتی‌که می‌خواهید تلویزیون خود را در چنین مکانی قرار دهید، توصیه می‌کنیم تلویزیون‌های کیولد سامسونگ را بخرید)
  • عمری کمتر نسبت به تلویزیون‌ های کیولد و سایر تلویزیون‌های LED متداول
  • مشکل به‌جاماندگی تصویر یا احتباس تصویر (image retention): زمانی که تصویری کاملاً ثابت یا ویدیوهای دارای بخش‌های ثابت (مثلاً لوگو یا کادر زیرنویس) به مدت طولانی (مثلاً سه یا چهار ساعت) روی این تلویزیون‌ها نمایش داده شود، جای تصویر به‌صورت کمرنگ روی نمایشگر باقی می‌ماند. در برخی از مواقع مشکل به‌صورت موقتی برطرف می‌شود؛ اما در برخی موارد هم به‌صورت دائمی باقی می‌ماند و برطرف نمی‌شود. در صورت ایجاد این مشکل، تعمیر یا تعویض پنل هزینه زیادی دارد.

قیمت تلویزیون ۸k اولد ال‌جی مدل ZXPUA سایز ۷۷ اینچ ۱۰۹ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سایز ۸۸ اینچ آن ۱۳۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره‌ها کلیک کنید

امتیاز میانگین 5 / 5. تعداد آرا: 1

امتیازی تاکنون داده نشده! اولین نفر باشید

احمدرضا فرهبد
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
احمد رضا فرهبد هستم. از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نویسندگی وب فعالیت می کنم و در زمینه های مختلف مقاله نوشتم. عاشق دنیای فناوری های جدید هستم؛ مخصوصا فناوری های صوتی و تصویری. در حال حاضر عضو تحریریه تصلا هستم.
نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

    تصلا | پایگاه خبری صنعت صوت و تصویر | بهترین سیستم عامل های تلویزیون هوشمند کدامند؟
    جولای 13, 2021

    […] بیشتر بخوانید:مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k […]

    تصلا | تصویر صنعت لوازم الکترونیک | کیفیت تلویزیون اسنوا بهتر است یا تلویزیون ایکس ویژن؟
    آگوست 4, 2021

    […] بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خرید تلویزیون ۸k […]

لینک کپی شد!